Naapurisota – HIFK vs. Jokerit

  • 363 620
  • 1 176

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Osa Jokerifaneista on ottanut Karalahden avosylin vastaan ja he ovat saaneet tästä osakseen naureskelua ja ivallisia kommentteja. Suurin osa Jokerifaneista on suhtautunut Karalahden saapumiseen kielteisesti ja kun näiden keräämä, hankintaa vastustava adressi luovutetaan Hjallikselle, tämä ele saa osakseen naureskelua ja ivallisia kommentteja.

Näköjään kaikkia ei vain voi miellyttää. Aina menee väärin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Osa Jokerifaneista on ottanut Karalahden avosylin vastaan ja he ovat saaneet tästä osakseen naureskelua ja ivallisia kommentteja. Suurin osa Jokerifaneista on suhtautunut Karalahden saapumiseen kielteisesti ja kun näiden keräämä, hankintaa vastustava adressi luovutetaan Hjallikselle, tämä ele saa osakseen naureskelua ja ivallisia kommentteja.

Näköjään kaikkia ei vain voi miellyttää. Aina menee väärin.

Mä en tiedä noista avosyleistä, mutta jos sopimus on paperissa niin kyllä mä yritän omiani aina kannattaa. Suurin osa Jokerifaneista? Kuinka paljon Jokerifaneja oletat olevan jos 1500 fania on allekirjoittanut adressin? Eiköhän näin internetin aikakautena monesti tuo maltillinen enemmistö jää äänekkään vähemmistön jyräämäksi. Ei tuosta ainakaan mitään luotettavaa äänestystä ole teetetty. Ne jotka piti Jeren siirtoa vääränä eivät ole sen enempää väärässä kuin ne jotka eivät suhtautuneet asiaan tunteen kuumentamina. Turha tästä nyt on leirin sisälle kaivaa poteroita, kun fakta on se, että Jere on sainattu. Toivon, että EP:n fanit keskittyvät kannustamaan omiaan ja ainakin mahdollinen kuittailu Jerelle olisi fiksusti toteutettua. Naapurissa nämä munan imemiset ja muut.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Melkein vaatisin puolueettoman lääkärin allekirjoittamaa todistusta siitä, ettei tatuointia ole eikä ole milloinkaan ollutkaan (helppo peittää tribaalilla). Todistusaineisto kuvineen ja videoineen internetiin.

Tuommoinen MC-hangaroundin ("mä voin riisutua", well well, sopii meille, alas heittää kuteita yltä) kovanaamailu saisi uutta ulottuvuutta, kun se on pienessä päässään laskenut ettei ne uskalla ja varsinkaan Harryn toimistolla pyytää ehdotetun ehdotuksen toteuttamista.

Oikeastaan Harry bisnesmiehenä vois järjestää areenaan näytöksen ("Tattooed or Not"), missä koko katsomo näkee että onko sitä tatskaa vai ei. Viikoksi ainakin tulee tupa täyteen ja päälle maakuntakierros. Ihan ilmatteeksi Ilmala saa tän bisnesidean multa. Tuotolla saa kolmoskentän laiturin, vasemman tai oikean. Ville Peltonen on jo tulossa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On tämä helsinkiläisten keskenäinen kinastelu ollut kaukalossa ja sen ulkopuolella viimeiset pari vuotta niin irvokasta ja moraalitonta, että olen iloinen tämän pelleillyn loppumisesta viimeistään kaudelle 2014-2015. Syyllisiä tässä irvokkaassa näytelmässä on ollut tasan kaksi, HIFK ja Jokerit. Aloittajalla ei ole mielestäni väliä, sillä kostonkierteeseen tarvitaan kaksi tyhmää.
 

Drygin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Minnesota
On tämä helsinkiläisten keskenäinen kinastelu ollut kaukalossa ja sen ulkopuolella viimeiset pari vuotta niin irvokasta ja moraalitonta, että olen iloinen tämän pelleillyn loppumisesta viimeistään kaudelle 2014-2015. Syyllisiä tässä irvokkaassa näytelmässä on ollut tasan kaksi, HIFK ja Jokerit. Aloittajalla ei ole mielestäni väliä, sillä kostonkierteeseen tarvitaan kaksi tyhmää.

Onhan se joo, mutta ei kaikkien ja kaikkia viestejä kannata niin tosissaan ottaa. Mielestäni tämän rivalryn osallisena ja kokeneena on pakko sanoa, että tämänlainen huutelu, vastakkainasettelu ja toisen joukkueen vähättely/viha/inho millä nimellä sitä ikinä haluaakaan kutsua tuo urheiluun tunnetta. Tässä off-seasonilla on kiva huudella, että heittäkää Jokerit pois sm-liigasta ja muita täysin järjettömiä kommentteja, mutta auta armias kun kiekko tippuu Jokereiden ja Hifk:n välisessä kamppailussa kauden ensimmäisessä runkosarjaottelussa niin karvat nousee pystyyn jokaisella helsinkiläisellä jääkiekkofanilla ja luvassa on ottelu jossa on tunnetta niin fanien kuin pelaajien keskuudessa.

Mielestäni urheilussa ja jääkiekossa on juuri hienointa se, kun odottaa jotain ottelua kuin kuuta nousevaa ja haluaa kukistaa vastustajan hinnalla millä hyvänsä. En nyt halua verrata ketään muuta sm-liiga seuraa tähän, mutta ehdottomasti tälläistä tunnetta ei saa mistään muusta kuin paikalliskamppailusta mikä ennen ottelua on. Haluan kiittää rakasta paikallisvastustajaa näistä vuosista ja tunteista mitä on saanut kokea kun joukkueemme ovat kohdanneet ja fanien keskuudessa on ollut pientä väittelyä lähes kaikesta mahdollisesta, se nimenomaan tuo oman mausteensa otteluihin! Harmittaa kyllä jos ja kun tämä rivalry loppuu ja toivon että saadaan vielä tulevaisuudessakin matseja näiden kahden helsinkiläisjoukkueen välille pelasi sitten joukkueet eri liigoissa tai ei.

Edit: Kiitos selvennyksestä, täysin samaa mieltä. Pelaisivat vaan jääkiekkoa sen sijaan, että alentuisivat kaikenmaailman kyykkäilyihin ja huoritteluihin.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan se joo, mutta ei kaikkien ja kaikkia viestejä kannata niin tosissaan ottaa.
Kirjoittaahan saa, ei siinä mitään. Enemmän minua etoo kaukalotapahtumat. Ruudun kyykkäily, viime syksyn "joukkoteloitus", Melartin pelleilyt jne. Hyi hitto! Homma on lähtenyt lapasesta. Kaukalon ulkopuolisilla asioilla tarkoitin lähinnä Summasen teinipoikamaista purkautumista vaihtoaitiossa sekä joitakin pelien jälkeen annettuja pelaajahaastatteluja.
 

Viuhahtaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Pittsburg Penguins, Charlestown Chiefs.
Tietojeni mukaan tälläistä ei ole huudettu HIFK:n pelaajille vai onko sulla jotain faktaa tästä? HIFK fanit eivät myöskään ole heittäneet koskaan banaaneja yhdellekkään IFK pelaajalle, toisin kuin..

Sanoisin että kyllä Hirso ainakin sai jonkun verran lokaa niskaansa meillä pelatessaan..
Olisiko ollut suurimpana äänenä se yksi ja sama jantteri, muistaakseni täälläkin oli siitä puhetta..
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Sanoisin että kyllä Hirso ainakin sai jonkun verran lokaa niskaansa meillä pelatessaan..
Olisiko ollut suurimpana äänenä se yksi ja sama jantteri, muistaakseni täälläkin oli siitä puhetta..

Nojoo, tää kähisevä kuulapää on oma asiansa. Meillä ei kuitenkaan mitään banaani tifoa olla järjestetty vaikka jollekin Hedbergille se ois ollu paikallaan paskuutensa takia.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
On tämä helsinkiläisten keskenäinen kinastelu ollut kaukalossa ja sen ulkopuolella viimeiset pari vuotta niin irvokasta ja moraalitonta, että olen iloinen tämän pelleillyn loppumisesta viimeistään kaudelle 2014-2015...

Onhan se joo, mutta ei kaikkien ja kaikkia viestejä kannata niin tosissaan ottaa. Mielestäni tämän rivalryn osallisena ja kokeneena on pakko sanoa, että tämänlainen huutelu, vastakkainasettelu ja toisen joukkueen vähättely/viha/inho millä nimellä sitä ikinä haluaakaan kutsua tuo urheiluun tunnetta...

Itse olen huomannut, että homma on mennyt etenkin nuorimmilla kannattajilla hieman turhan vakavaksi. Ennen Hifk vs Jokerit asetelma oli pääkaupunkiseudun kouluissa lasten ja nuorten keskinäistä hyvähenkistä naljailua, vaikka toki välillä pieniä ylilyöntejäkin varmasti sattui. Muistan tämän hyvin, koska olin itse "ulkopuolisena" paikalla.

Nykyään näkee vaikka millaista uhkailua, huutelua ja vittuilua joukkuevalintaan liittyen, ja en oikein tiedä, ketä asiasta pitäisi syyttää. Onko kyseessä vain "kansainvälistyminen", kun kaiken maailman futisjanarien ja kilipäiden lataamat videot ovat kaikkien nähtävillä youtubessa ja muualla?

edit. Ville Peltonen otti 1.9 tapahtumien jälkeen esillen kunnioituksen puuttumisen pelaajien väliltä. Itse en tähän halua ottaa suoraan kantaa, mutta nuorempien fanien väliltä tätä selvästi puuttuu, valitettavasti.
 

Faga

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen huomannut, että homma on mennyt etenkin nuorimmilla kannattajilla hieman turhan vakavaksi. Ennen Hifk vs Jokerit asetelma oli pääkaupunkiseudun kouluissa lasten ja nuorten keskinäistä hyvähenkistä naljailua, vaikka toki välillä pieniä ylilyöntejäkin varmasti sattui. Muistan tämän hyvin, koska olin itse "ulkopuolisena" paikalla.

Nykyään näkee vaikka millaista uhkailua, huutelua ja vittuilua joukkuevalintaan liittyen, ja en oikein tiedä, ketä asiasta pitäisi syyttää. Onko kyseessä vain "kansainvälistyminen", kun kaiken maailman futisjanarien ja kilipäiden lataamat videot ovat kaikkien nähtävillä youtubessa ja muualla?.

Vaikka tämä on helppo vastaus niin luulen silti, että valtaosa johtuu kehityksen kehityksestä ja sen tuomista mahdollisuuksista. Omana kouluaikanani ei juuri ollut nettiä vielä yleisesti käytössä puhumattakaan siten keskustelupalstoista tai muista vastaavista "vihan lietsomispaikoista". -90 luvun alussa ei ollut kännyköitä, joilla lähetettiin vittuiluviestejä peleistä kavereille ja mediankin merkitys vihan lietsojana oli pienempi. Nykyisin vain on (reaaliajassa) paljon helpompi tämän kaiken kehityksen johdosta harrastaa huonoja käyttäytymismalleja ja se kyllä näkyy.

Jos nyt menisi ala-alasteen välitunnille vierailemaan, niin en usko siellä ruohonjuuritasolla, johon nykymaailma ei vielä ole samalla tavalla päässyt vaikuttamaan, tilanteen olevan juurikaan erilainen lätkäkeskusteluiden jne osalta kuin se oli omana aikanani
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Onko jollakin tilastoja Jokereiden ja HIFK:n otteluista SM-liigassa. Kummalla on enemmän voittoja? Ainakin runkosarjan voittojen ja mestaruuksien osalta Jokerit on Stadin ykkösiä SM-liigassa. Tämä on tärkeää!
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Onko jollakin tilastoja Jokereiden ja HIFK:n otteluista SM-liigassa. Kummalla on enemmän voittoja? Ainakin runkosarjan voittojen ja mestaruuksien osalta Jokerit on Stadin ykkösiä SM-liigassa. Tämä on tärkeää!

Ei runkkareita kukaan laske. Julleilla yks mestaruus enemmän, maratontaulukossa keskinäiset taitaa olla myös suomenruotsalaisille parin ottelun johto.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ei runkkareita kukaan laske. Julleilla yks mestaruus enemmän, maratontaulukossa keskinäiset taitaa olla myös suomenruotsalaisille parin ottelun johto.


Puhuin nyt siis SM-liigasta (perustettu 1975) jossa Jokerit on voittanut 6 mestaruutta ja HIFK 4. Tuota SM-liigaa pelataan edelleen vaikka Lügana nykyään tunnetaankin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Jokereilla on 5 liigamestaruutta, ensimmäinen tuli vuonna 1973, jolloin korkein sarjataso tunnettiin vielä SM-sarjana.

True. Näin sitä kännissä tehdään tilastoja. Hymiö. Sen vuoksi ulkoistin nämä kohtaamisten laskemisetkin, koska todennäköisesti se menisi päin helvettiä kun sitä kaverini kanssa laskettaisiin.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Joku suomenruotsalainen jääkiekkojoukkue on siis hankkimassa riveihinsä roolipelaajan. Nähdäänkö kosto? Mielenkiinnolla odotan vklpun back-to-back paikallisia.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK taitaa taata sen, että mestaruutta ei helsinkiin tule ensi kaudellakaan, jos Gillies joukkueeseen liittyy. Koko viime kausi meni ihan leikkimiseksi kun molemmat olivat jatkuvasti median hampaissa ja sama paska näköjään jatkuu. Jos Gillies (tai joku vastaava) tulee ja tekee jotain radikaaleja kostotoimia, niin Jokereissa ei jäädä tuleen makaamaan, vaan vastataan samalla mitalla. Tämä taas johtaa sitten siihen, että itse peliin ei päästä koskaan keskittymään kun koko ajan pitää sammuttaa tulipaloja ympäriinsä. Viisaintahan olisi vain unohtaa koko asia, mutta näin ei tule käymään. Varsinkaan juuri nyt.
 

Bodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sika-Jokerit: Antti Tyrväinen, Rudi, Semir & Jere
On aika vaihtaa puolia, eli roisto on HIFK Ja uhri on Jokerit.

Ehkä näin myös saadaan vähän sympatiaa Hjallista ja Jokereita kohtaan. On ollut niin negatiivista viimeisen vuoden aikana.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Gillies tulee ja jotain tapahtuu, niin veikkaan Ramin olevan flunssassa, jotta miestä ei voida tuomita mistään.
 
Suosikkijoukkue
Helsinki, Savo ja Leijonat
Olisiko oikeus ja kohtuus laittaa gooni vaikka T.Teräväisen kimppuun vr tilanne ben-Amor Peltonen? Siinähän pelitaidoton gooni käskytettiin taitopelaajan päälle takaapäin.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Nyt pitää sitten siellä narri-aitiossa huomioida ne mahdolliset IFK-fanitoimittajat jotka ovat sensorit pitkänä kun se ensimmäinen rähinä alkaa ja iltapäivälehdet rupeaa tahkomaan rahaa, että kuka sanoi mitä kenelle ja miksi ja mihin aikaan kun jonkun luistin oli vielä laidan päällä ja toinen puraisi juuri silloin...jne jne.
 

-STR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisiko oikeus ja kohtuus laittaa gooni vaikka T.Teräväisen kimppuun vr tilanne ben-Amor Peltonen? Siinähän pelitaidoton gooni käskytettiin taitopelaajan päälle takaapäin.

Tämän skenaarion jälkeen, lupaan mennä miehekkäästi lyömään Summasta rautaputkella takaraivoon. Ja tottakai takaapäin, kuten perinteisiin kuuluu.

Ei Vi##u herätys nyt! Onhan se hienoa kun jääkiekko herättää tunteita, mutta jossain se raja kulkee.
Mites se meni se koston tie on vaarallinen....
Vastuu pelistä....
Nuorille esimerkkiä.....
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tämän skenaarion jälkeen, lupaan mennä miehekkäästi lyömään Summasta rautaputkella takaraivoon. Ja tottakai takaapäin, kuten perinteisiin kuuluu.

Ei Vi##u herätys nyt! Onhan se hienoa kun jääkiekko herättää tunteita, mutta jossain se raja kulkee.
Mites se meni se koston tie on vaarallinen....
Vastuu pelistä....
Nuorille esimerkkiä.....

Mutta eikä 01.09.2013 nimenomaan ollut kosto siitä, että IFK oli kiusannut Jokereita valtosen ja lämsän mukaan? Eli kostonkierre on jo alkanut aikoja sitten. Mielenkiintoisia aikoja, hyvää väriä kiekkoon ja viimeiseen paikalliskauteen. Hyvä että tapahtuu, kohtahan jokerit nimistä liigajoukkuetta ei enää ole. Hyvä niin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös