Juuri näin. On hyvinkin lapsellista aloittaa tuomarista vinkuminen välittömästi tappion hetkellä. Se tosiaan on todella lapsellista. Tuomari on ihminen, eikä tänään(kään) ratkaissut hommaa mihinkään suuntaan. Osa tuomioita saattoi mennä väärin, mutta jokaisessa ottelussa menee, oli kyseessä sitten jalkapallo, jääkiekko tai vaikka pesäpallo.
Olen vakaasti sitä mieltä, että tuomarista valittaminen on yksi lapsellisimmista asioista Jatkoaika.comin keskustelupalstalla.
Ei pitäisi väitellä ihmisen kanssa, joka näkee vain oman ajatuksensa aina oikeana, myös pesäpallossa. Yritä nyt ymmärtää, että tuomarityöskentely on aina merkittävässä asemassa, eilen Arsenal kärsi siitä, ensimmäinen punainenhan olisi pitänyt tulla Barcelonalle kurkkuun kiinni tarttumisesta, kyllä myös tuomareita voi arvostella. Itse tuomarina toimiessani kävin jokaisen ottelun jälkeen keskustelun meidän toimintaan seuranneen valvojan kanssa. Silti vaikka täällä arvostellaan tuomareita, niin kukaan ei ole millään tavoin kiistänyt kotijoukkueen paremmuutta, täydellistä paremmuutta. Nyt vain tuomari avitti sitä varmistamalla vierasjoukkueen heikkouden laittamalla ne vielä alivoimalle edelleen mielestäni täysin ilman syytä. Todennäköisesti Arsenal olisi hävinnyt, vaikka olisi itse pelannut kahden miehen ylivoimalla koko pelin. Voittoa ei meistä monikaan odottanut tässä kahden pelin minisarjassa, realistit ja peliä seuraavat tietävät materiaalieron suuruuden kyllä ihan hyvin.