Muu urheilu – liveseuranta

  • 3 044 360
  • 44 293

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Vittu mitä perseilyä, ajaasivat nyt perkele niitä kiarroksia vaikka sitte vähä renkaat enemmän kuluuki, ei se kisa siihen yhden nopean kierroksen renkaiden kulumiseen kaadu, ennemmin siihen että joutuu lähtemään 5-6 sijaa alempaa.
 

Sambody

Jäsen
Minä en kyllä käsitä sitten millään miksei sitä Räikköstä laitettu takaisin radalle, koska oli ensimmäisten vetojen jälkeen hitain tuosta ns. kärkiporukasta. Tai no toisiksi hitain, koska Grosjeanin ensimmäinen veto meni aivan vituiksi ja hänet oli laitettava takaisin radalle. Esim Red Bull pelasi varman päälle Vettelin kohdalla, mutta ei meidän taktiikkanerot Lotuksen väreissä.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Q3:ssa Nico, McLarenit ja Red Bullit ovat viisi parasta niin että Kimin tallikaveri ei voi heille mitään, niin sitten tuon Kimin säästelyn hieman ymmärtää. Muuten ei mitenkään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on mennyt nykyisin tähän että kaikki yrittää säästää renkaita viimeiseen asti, ja otetaan jopa melkoisia riskejä tuon takia. Tavallaan tuo on hyvä juttu koska aika-ajossa tulee joskus yllätyksiä tuon takia, mutta tavallaan minä kyllä toivoisin että kisataktiikkaa ei sotkettaisi aika-ajoon vaan aika-ajossa mitattaisiin oikeasti autojen ja kuljettajien välistä nopeutta yhdellä kierroksella. Eli ihan vanhaan malliin aika-ajorenkailla (tai pehmeillä renkailla) ja minimibensamäärällä.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Välillä tuntuu, että F1-tallien sisällä näistä aika-ajoista tehdään vähän liian monimutkaisia. Ajaisivat vain varman päälle riittävästi kierroksia, ettei näitä mokia tulisi. Niitä tulee näin mutuna heitettynä yllättävän paljon noinkin "ammattimaisessa" urheilussa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaahas vaihteeksi taas tälläistä paskaa. Kovasti yrittivät säästää renkaita, mutta yllätys homma kusi sitten viimeiseen kuljettajaan joka vielä oli oma tallikaveri.
Jos tarkoituksena oli ajaa se yksi nopea kierros ja säästää renkaita, niin miksi se kierros piti ajaa heti alussa kun rata paranee jatkuvasti!!!
Jotenkin en jaksa enää edes uskoa pelkkään tallin taktikointiin, vaan pakkohan tässä Kimissäkin on jotain olla? Räikkönen on ylivoimaisesti oma suosikki, mutta jotenkin jäänyt Kimistä pari asiaa mieleen jotka vaivaavat.
Sateella ei ole erityisen nopea, mutta ei ainakaan aja ulos kovin herkästi. Toinen on sitten tämä taktiikkapuoli.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Jos Q3:ssa Nico, McLarenit ja Red Bullit ovat viisi parasta niin että Kimin tallikaveri ei voi heille mitään, niin sitten tuon Kimin säästelyn hieman ymmärtää. Muuten ei mitenkään.

Miten sen ymmärrät? siis että on parempi säästää renkaita yhden nopean kierroksen ajan ja lähteä sijalta 11 mielummin kuin kuluttaa hieman enemmän renkaita ja lähteä sijalta 6, niinkö? Jos näin niin lähettäppä cv:si Lotukselle, sielä tarvitaan varmasti lisää samanlaisia taktiikkaneroja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toinen on sitten tämä taktiikkapuoli.

Tämä on minusta ollut aina Räikkösen heikkous. Hän tarvitsee avukseen jonkun taktiikkaneron koska itse hän ei ole siinä vahva, mutta ikävä kyllä Lotukselta ei taida tällä hetkellä sellaista löytyä. Talli vaikuttaa luottavan vähän liikaakin Räikkösen nopeuteen ja hänen kohdallaan kokeillaan aika riskialttiita taktiikoita, kun taas Grosjeanin kohdalla on menty vähän konservatiivisemmalla linjalla.

Kiinassahan Lotus veti ihan samalla taktiikalla ja silloin Räikkösen nopeus riitti siihen ettei tarvinnut käydä kuin kerran radalla jokaisen jakson aikana, mutta nyt näköjään rata nopeutuu koko ajan niin paljon että tuo ei toimi.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä Räikkösen tallikaveri, jonka siis piti olla ihan surkea, on tallin ykköskuski tällä hetkellä.
Hieno yritys, mutta liian läpinäkyvä trolli vauhdissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä Räikkösen tallikaveri, jonka siis piti olla ihan surkea, on tallin ykköskuski tällä hetkellä.

Sinäkö sen ykköskuskin määräät? Räikkönen on kuitenkin ainakin toistaiseksi pisteissä edellä ja on ollut "normaaliolosuhteissa" nopeampi. Mutta ei tuo Grosjean huono ole, on ollut yllättävän nopea alkukaudesta. Vielä kun löytää lisää varmuutta kisoihin niin tekee hyvää tulosta.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä Kimin vauhti olisi 5.-6. riittänyt helposti ilman tuota sekoilua.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Red Bullit yllättää ja Vettel ottaa paalun. Myös Webber oli nopea mutta taisi jäädä kolmanneksi.

Hienoa että tällä kaudella kaikki kärkitallit ovat todella lähellä toisiaan ja riippuu ihan radasta kuka on milloinkin nopein.
 

Sambody

Jäsen
Trolli mikä trolli.

Voi ristus. Miten se maukka ehtii tännekkin?

Tuo taktiikkapuolen köyhyys ihan Räikkösenkin kohdalla voi olla ihan luonteesta johtuvaa. Vähän sellainen kuva välittynyt ettei pahemmin nappaa tuollaiset vaan haluaa tehdä työnsä ja ajaa autoa mahdollisimman lujaa ja antaa inssien tehdä omansa. Tiedä sitten oliko Kimin päätös jäädä boksiin vai menikö vaihteeksi Lotuksen kädettömyyden piikkiin.

Jeejee. Grosjean jäi kai 6 kymmenystä kärjestä ja kun Räikkönen on kuitenkin ollut yleensä sen muutaman kymmenyksen nopeampi kuin tallikaverinsa, joten aika lähelle kärkeä olisi ollut taas mahdollisuuksia. Hienoa tällä kaudella on, että kärkiporukka on ihan perkeleen tasainen ja yllättävän leveä, kun sielä mennään todella pienillä marginaaleilla neljän-viiden tallin kesken ja sitten vielä Alonso sekoittaa pakkaa umpisurkealla Ferrarilla.
 

maukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontulan Jokerit
Mika Salo on muuten todella surkea kommentaattori. Erkki Mustakarin pitäisi olla Salon paikalla, hänellä on jotain sanottavaakin.

No niin, tästä se lähtee Vettelin jyräys mestariksi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Miten sen ymmärrät? siis että on parempi säästää renkaita yhden nopean kierroksen ajan ja lähteä sijalta 11 mielummin kuin kuluttaa hieman enemmän renkaita ja lähteä sijalta 6, niinkö?
Pelkkää nopeaa kierrosta ei ole mahdollista ajaa, vaan siinä menee kolme kierrosta että voi ajaa yhden nopean kierroksen.

Kimi ajoi nyt 6 kierrosta kaikkineen, kun esim. Red Bullit ajoivat melkein 20 kierrosta. Kyllä se vaan jossain näkyy, kun samoja renkaita joudutaan käyttämään.

En ole mikään suuri tällaisen uhkapelin kannattaja, mutta ymmärrän sen, että kierroksia pyritään minimoimaan ennen kisaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo taktiikkapuolen köyhyys ihan Räikkösenkin kohdalla voi olla ihan luonteesta johtuvaa. Vähän sellainen kuva välittynyt ettei pahemmin nappaa tuollaiset vaan haluaa tehdä työnsä ja ajaa autoa mahdollisimman lujaa ja antaa inssien tehdä omansa.

Näin minäkin luulen. Kuten sanoin niin Räikkönen tarvitsisi kaverikseen jonkun joka osaa laatia hyvät taktiikat, Kimi kyllä varmasti hoitaa aina oman osansa jos taktiikka vaan on järkevästi laadittu.

Lotuksella on otettu minusta turhan paljon riskejä Räikkösen taktiikan suhteen, Grosjeanin konservatiivisempi taktiikka toimi paremmin Kiinan kisassa ja se toimi paremmin myös nyt Bahrainin aika-ajossa.
 

Sambody

Jäsen
Mitä ne Lotuksella taas miettivät, kun laittavat Räikkösen myös pehmeillä starttiin. Täysin startin varassa onko mitään rengasetua Kimillä ensimmäisellä stintillä.

EDIT: Vedetään sanoja takaisin sillä lähti lentämällä viivalta ja nousi seitsemänneksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös