Mainos

Muu urheilu – liveseuranta

  • 3 055 393
  • 44 483
Taktiikka kusi, mutta ei Räikkönen kovin nopea ollut missään vaiheessa. Ihan alussa korkeintaan. Vaikea olisi millään taktiikalla ollut ottaa paria pinnaa enempää.

No mitä vittua nyt? Räikkönen olisi ollut varmasti ainakin kolmas, jos ei olisi talli puppeloinnut noita varikkokäyntejä. Mieshän olisi voinnut käydä silloin muiden mukana kolmannen kerran varikolla ja täten ajaa normaalisti. Hänhän ajeli kokoajan letkan nopeimpia aikoja silloin keskivaiheilla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Grosjeanin kohdalla Lotuksen taktiikka näyttää toimivan, koska hän ajoi monta kierrosta pidemmän keskistintin kuin Kimi.
 

Ralph

Jäsen
Keke voitti.

"Suomalaisittan historiallinen päivä". Räikkönen ja Kovalainen tekivät mitä?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taktiikka kusi, mutta ei Räikkönen kovin nopea ollut missään vaiheessa. Ihan alussa korkeintaan. Vaikea olisi millään taktiikalla ollut ottaa paria pinnaa enempää.

Grosjean, joka lähti monta pykälää Kimin takaa ja on ollut koko kisan ajan suurin piirtein yhtä nopea Kimin kanssa (tai oikeastaan vähän hitaampi), on tällä hetkellä kuudentena. Joten kyllä Kimillä olisi järkevällä taktiikalla ollut mahdollisuudet ainakin sijoille 4-6, ehkä jopa kolmanneksi.
 

Dängleri

Jäsen
En ymmärrä mikä helvetin idea oli vetää tuollaisella taktiikalla kisa läpi, käsittämätön hatusta veto. Onnistuessaan toki olisi ollut loistava taktiikka (median ja tallin mielestä), mutta kyllähän tuollaisen onnistumisen mahdollisuus teoriassa ja käytännössä on lähes 0%..Kilo paskaa suuhun niille jotka tämän taktiikan päättivät.

Tuskinpa oli aluperin tuollainen taktiikka. Molemmat varikkopysähdykset ajoitettiin väärin / kestivät liian pitkään, jonka myötä Räikkönen tippui hitaampien taakse, ja menetti aikaa siellä. Kolmannen pysähdyksen pois jättäminen oli sitten epätoivoinen yritys, jonka tulos on luettavissa lopputuloksista.

Jälkiviisaana on helppo todeta riskin ottamisen olleen virhe, mutta Räikkösen "tuntien", hän lienee ollut itse halukas kokeilemaan sitä, sillä eipä nuo pelkät jäännös- pistesijat taida pahemmin kiinnostaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onneksi olkoon Nico Rosbergille! Lopultakin se ensimmäinen voitto tulee.

EDIT: Kohtuullisen suvereeni esitys Kiinassa Rosbergilta. Paalupaikka puolen sekunnin turvin ja voitto yli 20 sekunnin marginaalilla.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Grosjean, joka lähti monta pykälää Kimin takaa ja on ollut koko kisan ajan suurin piirtein yhtä nopea Kimin kanssa (tai oikeastaan vähän hitaampi), on tällä hetkellä kuudentena. Joten kyllä Kimillä olisi järkevällä taktiikalla ollut mahdollisuudet ainakin sijoille 4-6, ehkä jopa kolmanneksi.

Voi olla, mutta kyllähän Grosjean oli tänään Räikköstä nopeampi kun pääsivät puhtaalla radalla ajamaan.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän sen ihan näin pitäny mennä. Mersujen renkaiden piti sulaa alle jo hyvissä ajoin ja säästeliäästi renkaita kuluttavan Lotuksen piti poimia sijoja kisan edetessä. Kimillä meni paljon pieleen, tuntuu että aina kun käydään vaihtamassa renkaat tulee vähintään parin sijan pudotus vaikka olisi kaulaakin takana oleviin. Taktiikka ei toimi, varikkostopit eivät toimi vaikka potentiaalia on olevinaan. Eikä se Massan takana jumittaminenkaan kovin hyvältä näyttänyt. Niitä päivityspaketin ennakoimia kymmenyksiä olisi tänään tarvittu kipeästi mutta kehittäähän ne muutkin autojaan. Totaalinen pettymys tämä kisa kyllä suomalaisittain ajateltuna.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Kovin usein ei olla nähty tilannetta, jossa talli perseilee kuljettajan kilpailun aivan totaalisesti samalla tavalla kuin Lotus hoiti homman Räikkösen kohdalla nyt. Se ei riitä, että jokaisella varikkopysähdyksellä hävitään 2-5 sekuntia kilpailijoille, vaan koko kilpailu mokataan aivan täysin. Räikkösellä ei ollut mitään syytä ajaa maaliin asti, mutta jostain syystä ajoi kuitenkin.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Kovin usein ei olla nähty tilannetta, jossa talli perseilee kuljettajan kilpailun aivan totaalisesti samalla tavalla kuin Lotus hoiti homman Räikkösen kohdalla nyt. Se ei riitä, että jokaisella varikkopysähdyksellä hävitään 2-5 sekuntia kilpailijoille, vaan koko kilpailu mokataan aivan täysin.

Ei helvetti, mielestäni Kimille petattiin paikka sinne toiseksi, olisi nyt vaan velhona säästellyt niitä renkaita, eikä tötöillyt itseään 14.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täytyy kylmästi muuttaa mielipidettä kun noita eroja ja taktiikoita spekuloi tarkemmin. Kyllähän Kimi olisi ollut tänään paremmalla taktiikalla toinen. Ei Nicokaan ollut nopein mies radalla, mutta pystyi pitämään 20 sekunnin eron kolmen pysähdyksen kuljettajiin. Siihen väliin olisi Räikkönen kyllä pystynyt.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hienosti YLEkin uutisoi että "ajovirhe pudotti Räikkösen pisteiltä". Joo, tulihan siinä pieni virhe kun Vettel meni ohitse ja Kimi ajautui vähän leveäksi, mutta siinä vaiheessa renkaat oli jo niin lopussa että sillä ei ollut mitään merkitystä. Ja tuo koko leveäksimeno johtui juuri siitä että renkaissa ei ollut enää yhtään pitoa.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Taisi tuo Grosjean pystyä kuitenkin ajelemaan hieman pidempi stinttejä pilaamatta renkaitaan? Niinkuin muutkin kahden stopin miehet...

Jaa, no siis jotenkin ajattelin sinun osaavan analysoida sen, miten Räikkönen pilasi ajollaan "pedatun toisen sijan", mutta taisin odottaa liikoja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisi tuo Grosjean pystyä kuitenkin ajelemaan hieman pidempi stinttejä pilaamatta renkaitaan? Niinkuin muutkin kahden stopin miehet...

Grosjeanin pisin stintti oli 24 kierrosta, kun taas Kimin piti ajaa tällä viimeisellä rengassatsilla 28 kierrosta. Että ei Grosjean kyllä ajanut yhtään niin pitkää stinttiä kuin mitä tuo Kimin viimeinen oli.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Grosjeanin pisin stintti oli 24 kierrosta, kun taas Kimin piti ajaa tällä viimeisellä rengassatsilla 28 kierrosta. Että ei Grosjean kyllä ajanut yhtään niin pitkää stinttiä kuin mitä tuo Kimin viimeinen oli.

Kimi sai renkaat pilalle 19 kierroksessa, kun Grosjean ei pystynyt siihen edes 24:ssä...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kimi sai renkaat pilalle 19 kierroksessa, kun Grosjean ei pystynyt siihen edes 24:ssä...

Taisi vaan käydä niin että Kimin kohdalla taktiikkaa muutettiin kesken tämän viimeisen stintin, ja saattoi siksi vaikuttaa aika paljon renkaiden kestävyyteen. Grosjean sen sijaan ajoi koko ajan kahden stopin taktiikalla.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Käsittämätöntä....

.....miten huonosti Mark Webber onnistuu lähdössä kerta toisen jälkeen. Taas liikaa etua muille talleille. McLarenit sitä vastoin onnistuvat aina alusta alkaen, siitä kunnia sekä kuskeille että tallille.

Hra Räikkösen epäonnistuminen meni pitkälti tallin piikkiin (kaksi epäonnistunutta varikkopysäytystä => keskelle ruuhkaa & useita sijoja menetetty & Massan Hitauden taakse & alle hajoavat renkaat). Kuitenkin useiden kierrosten ajan Hra Räikkönen istui kilpailukelpoisessa autossa.

"Suomalaisittain" hieno päivä kuitenkin ja ainakin Keke on mielissään. Koska Mersut ovat viimeksi menestyneet näin hyvin (vaikka Virnuleuka jäikin matkan varrelle)?
 

Eskelarit

Jäsen
Jahas, viimeinen säbäfinaali lähtee liikkeelle, missä pirussa noi pelaa kun on taustalla noin paljon tilaa?

edit. no eipä muita ilmeisesti kiinnosta säbäfinaalit :D Kahden erän jälkeen tilanne 2-2.
 
Viimeksi muokattu:

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
edit. no eipä muita ilmeisesti kiinnosta säbäfinaalit :D Kahden erän jälkeen tilanne 2-2.
Kyllä täällä seuraillaan, tiukkaa vääntöä on. Periaatteessa olen SSV:n puolella (helsinkiläinen), mutta eipä tuo SPV:n mestaruuskaan huono juttu olisi. Niin paljon on SSV vuosien saatossa juhlinut. Kohta jännittävä kolmas erä!
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Olishan se piristävää, jos huumeita käyttävien homppeleiden sählymestaruus menisi väillä kehäkolmesen ulkopuolelle. Vähän pelottaa, että SSV vie taas kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös