Mainos

Muu urheilu – liveseuranta

  • 3 098 021
  • 45 326

Outsider

Jäsen
Mitä muuten suomalainen media tai Kimi-fanit olisivat kirjoittanut tänään jos ilman varikko-ongelmia Kimi olisi ollut sijalla 5? Faktaa... Aika-ajot: Vettel-Kimi 1-0. Pallisijoitukset: Vettel-Kimi 1-0. MM-pisteet: Vettel-Kimi 15-0. Seurataan tämän tilaston kehittymistä kauden aikana. Eka kisa vasta ajettu, paljon vielä edessä.

Viides sijahan olisi varsinkin lähdössä tippumisen jälkeen ollut ihan hyvä tulos ja varmaan neljäs sijakin olisi ollut ihan haarukassa, kun Massa näytti vähän hyytyvän loppua kohti. Mitä tuosta sitten olisi pitänyt kirjoittaa tai kysytään näin, että mitä sinä odotat? Katastrofaalinen kisa kaiken kaikkiaan, eikä aika-ajokaan onnistunut täydellisesti, mutta vauhtia on niin paljon enemmän viime kauteen verrattuna, että ihan hyvältä vaikuttaa sen suhteen, että MM-sarjan kolmannesta sijasta taisteluun pitäisi olla kaikki mahdollisuudet. Tietysti jotkut ovat tunnetusti sitäkin mieltä, että viime kausi osoitti nelinkertaisen maailmanmestarin Sebastian Vettelin olevan oikeasti niin paska kuski, että hänet pitäisi voittaa aina ja joka paikassa 100-0 tai muuten kannattaisi lopettaa ajaminen saman tien.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomalaisten osalta kisayhteenveto on siis lyhyt: kumpikaan ei tehnyt yhtään virhettä. Siinä kaikki oleellinen. Seuraavassa kisassa sitten. Toivottavasti Bottas pystyy siihen osallistumaan ja toivottavasti Räikkönen saa paremman lähtöruudun.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Suomalaisten osalta kisayhteenveto on siis lyhyt: kumpikaan ei tehnyt yhtään virhettä. Siinä kaikki oleellinen. Seuraavassa kisassa sitten. Toivottavasti Bottas pystyy siihen osallistumaan ja toivottavasti Räikkönen saa paremman lähtöruudun.

No Bottaksen osalta näin voi sanoa! Minusta Kimin olisi pitänyt olla aggressiivisempi ensimmäisessä mutkassa. Muutenhan Kimi ajoi hyvin, lopun ongelmat oli sitten muista syistä johtuvia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No Bottaksen osalta näin voi sanoa! Minusta Kimin olisi pitänyt olla aggressiivisempi ensimmäisessä mutkassa. Muutenhan Kimi ajoi hyvin, lopun ongelmat oli sitten muista syistä johtuvia.

Olisi varmaan pitänyt, mutta miten se onnistuu jos automaattikytkin menee päälle kuten se Räikkösen mukaan meni heti lähdön jälkeen.

Mitä tulee röyhkeyteen yleensä, Kimi on valinnut pehmeän linjan jo kauan sitten. Ei ota riskejä ohituksissakaan vaan voi odottaa 10-20 kierrosta paikkaa eli liian kauan monien mielestä. Oisko takana ehkä se, että löytyy laskelmat joiden mukaan valittu tapa tuottaa kokonaisuudessaan enemmän pisteitä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olisi varmaan pitänyt, mutta miten se onnistuu jos automaattikytkin menee päälle kuten se Räikkösen mukaan meni heti lähdön jälkeen.

Aa, minä käsitin että se kytkin napsahti päälle vasta siinä osumassa.

Mitä tulee röyhkeyteen yleensä, Kimi on valinnut pehmeän linjan jo kauan sitten. Ei ota riskejä ohituksissakaan vaan voi odottaa 10-20 kierrosta paikkaa eli liian kauan monien mielestä. Oisko takana ehkä se, että löytyy laskelmat joiden mukaan valittu tapa tuottaa kokonaisuudessaan enemmän pisteitä.

Tämä on totta. Kimihän on aika harvoin kolareissa osallisena, ja vielä harvemmin niin että on kolarin syypää. Tästähän ainakin osa kokeneimmista kuskeista on Kimiä kehunut, varsinkin Button, joka sanoi ettei Räikkösen kanssa tarvitse koskaan pelätä, koska sitä tilaa on aina reilusti. Harmi vain, ettei herrasmiesmäisyydestä jaeta pisteitä.

Täytyy vielä kehaista Vetteliä. Tappavan tasaista työtä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Joo, eihän näistä tiedä mutta YLEllä Räikkönen suomennettuna. Alkuperäistä en tekstinä löytänyt enkä viitsi videoita käydä läpi:

- Startissa tuli joku perään, sen
jälkeen auto meni autostallille
(automaattikytkin), ensimmäisessä
mutkassa joku tuli kylkeen, Räikkönen
kertasi Skyn haastattelussa.

Vettel tosiaan hyvä. Kuten odottaa sopikin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kyllähän suomalaisen hiihdon SURKEA vapaan osaaminen näkyy karulla tavalla parhaillaan Holmenkollenilla hiihdettävällä vapaan kolmenkymmenen kilometrin kisassa.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Kimin starttihan oli loistava, mutta jostain syystä kun sumppu tiheni mutkaan tultaessa Kimi jarrutti liian aikaisin, päästi vettelin ohi ja muukin hässäkkä oli valmis.
 

Oldtimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoRe, Rops, TPS (kiekko/futis)
Suomalaisten osalta kisayhteenveto on siis lyhyt: kumpikaan ei tehnyt yhtään virhettä. Siinä kaikki oleellinen. Seuraavassa kisassa sitten. Toivottavasti Bottas pystyy siihen osallistumaan ja toivottavasti Räikkönen saa paremman lähtöruudun.
Heh, Kimihän teki päivänselvän virheen ensimmäisessä mutkassa jarruttaessaan liian aikaisin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Väitinkö jotain muuta? Mutta viime kaudellahan tää oli tätä samaa. Mitä muuten suomalainen media tai Kimi-fanit olisivat kirjoittanut tänään jos ilman varikko-ongelmia Kimi olisi ollut sijalla 5? Faktaa... Aika-ajot: Vettel-Kimi 1-0. Pallisijoitukset: Vettel-Kimi 1-0. MM-pisteet: Vettel-Kimi 15-0. Seurataan tämän tilaston kehittymistä kauden aikana. Eka kisa vasta ajettu, paljon vielä edessä.

Jos Kimi olisi pitänyt ensimmäisessä mutkassa linjansa kummankin kisa olisi päättynyt siihen mutkaan kun Vettel painoi Kimin suunnilleen ulos radalta, Kimi otti selvästi paremman lähdön 5.ruudusta kuin Vettel 4.ruudusta sai. Kimi jumiutui tuon ensimmäisen mutkan törmäilyjen jälkeen 7.sijalle mutta nousi hyvin ajoitetun (vaikkakin turhan pitkän) varikkokäynnin jälkeen 5.sijalle ja tykitti hienosti kisan nopeimpia kierroksia kerta toisensa perään ja ajoi eron Massaan jo 4 sekuntiin kunnes tuli varikolle jossa tumpeloitiin sitten koko Kimin kisa kun ei osattu laittaa takapyörän pulttia kiinni ja annettiin Kimille lähtölupa ilman että rengas oli kiinni. Tuskin Kimi olisi 4-5 sijaa korkeammalle pystynyt nousemaan mutta sitä ei koskaan saada tietää mikä Kimin vauhti olisi ollut verrattuna Vetteliin ja Massaan jotka siis olisi ajaneet selvästi kuluneemmilla renkailla kuin Kimi tuon kisan loppuun. Kimi hävisi aika-ajoissa Vettelille, se ei ole mikään ylläri sillä eihän Kimi ole mikään maaginen aika-ajaja ollut missään vaiheessa, kisakin meni Vettelille mutta en mä vielä sanoisi kauden voimasuhteista Ferrarilla mitään erityistä. Harmi että Mersu on edelleen kaikkien tavoittamattomissa, mutta hyvää oli se että Ferrari näyttäisi päässeen ainakin 1.kisan perusteella suunnilleen Williamssin tasolle ja on tällä hetkellä kamppailemassa 3.sijasta jos Mersuilla ei ole ongelmia. Maailmanmestaruus näyttäisi valitettavasti olevan tälläkin kaudella kahden kauppa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomalaisten osalta kisayhteenveto on siis lyhyt: kumpikaan ei tehnyt yhtään virhettä. Siinä kaikki oleellinen. Seuraavassa kisassa sitten. Toivottavasti Bottas pystyy siihen osallistumaan ja toivottavasti Räikkönen saa paremman lähtöruudun.

Jälkikäteen sitten paljastui että Räikkönen mokasi ihan itse. En tuota huomannut tv-kuvan perusteella, joten korjataan Räikköselle iso miinus taas kerran. Linkissä hän kertoo itse lipsauttaneensa sormen kytkimeltä kun auto laskettiin alas renkaanvaihdossa:

Kimi Räikkönen myönsi: ”Vähän lipsahti” - F1 - Formula 1 - Ilta-Sanomat
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kaisa Mäkäräiselle nollat ekalta paikalta kauden viimeisessä pikakilpailussa Hanti-Manjiskissa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mäkäräiselle yksi sakko pystypaikalta, voittoon on kuitenkin hyvät saumat.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nyt tulee kova latutaistelu Dahlmeierin ja Kaisan välille...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Dahlmayer ohi myös yksi. Taitaa käydä niin että Kaisa voittaa ja Darya on toinen tai kolmas
Dahlmeier jäänyt reilut kymmenen sekuntia Kaisalla 5,6 kilometrin kohdalla. Domracheva taistelee Vitkovaa ja Dahlmeieria vastaan kakkospaikasta näillä näkymin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Dorin Haberille nollat makuupaikalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös