Minä kyllä väittäisin että hahmo syntyi vasta tuohon tv ohjelmaan...Sinä itse varmasti tiedät, mutta muistetaan, että olihan Frank Pappa (Holle Holopainen) radion rock-ohjelmista tuttu ääni jo vuosien takaa.
Minä kyllä väittäisin että hahmo syntyi vasta tuohon tv ohjelmaan...Sinä itse varmasti tiedät, mutta muistetaan, että olihan Frank Pappa (Holle Holopainen) radion rock-ohjelmista tuttu ääni jo vuosien takaa.
Minä kyllä väittäisin että hahmo syntyi vasta tuohon tv ohjelmaan...
Juu juu, mutta tuttu ÄÄNI oli Holle H. jo radiosta.Minä kyllä väittäisin että hahmo syntyi vasta tuohon tv ohjelmaan...
Noh, ei noista Timon ''nopeista'' sooloista ole oikein jäänyt mitään sensaatiomaista mieleen. Ennenmänkin Timon seuraajan Matiaksen muutama soolo on sellaisia että voihan jehna.Tämä klassikkototeamus löytyy tästä haastattelusta alkaen n. kolmen minuutin kohdalla.
"Ei mitään järkeä" -T. Tolkki
Toinen aivan loistava hetki tuossa on tuo"en paljoo välittäis vaik joku tulis ja ampuis mut nytten"
Näin oli. Sieltä kuultu uutinen John Lennonin murhasta on jäänyt mieleen.70-80 lukujen vaihteessa tuli radiosta muistaakseni tiistai-aamuisin Jake Nymanin juontama Rokkivekkari. Silloin tuli usein myöhästyttyä bussista ja koulusta kun jäin kuuntelemaan jotain tiukkaa biisiä.
mutta muistetaan, että olihan Frank Pappa (Holle Holopainen) radion rock-ohjelmista tuttu ääni jo vuosien takaa.
Metalliliitto oli myös täällä tehokuuntelussa eli joka viikko. Tähän liittyen tuli mieleen Oulun paikallisradiossa pyörinyt raskaampaan rokkiin keskittynyt ohjelma Hermannin Heviherkut. Taisi pyöriä Radio Megalla ja sieltä nauhoitin kasetille elämäni ensimmäiset Iron Maidenit, Kissit, Waspit, Scorpionsit ynnä muut asiaan kuuluvat hevit. Onko Oululaisilla hevidiggareilla muistikuvaa ohjelmasta? Ohjelma pyöri siinä 80-luvun loppupuolella, muistaakseni Maidenin Seventh Sonin ilmestymisen aikoihin/jälkeen. Olen myös miettinyt kuka oli tämä Hermanni (:)), joka tätä ohjelmaa pyöritti? Tällä ohjelmalla oli aika suuri vaikutus allekirjoittaneen musiikin kuunteluun pitkällä ajanjaksolla.En ole ihan satavarma, mutta Klaus Flamingin Metalliliittoa Radio Mafialta ei ole kai mainittu. Ohjelma jatkui vuoteen 2006 vuodesta 1990. Eli jatkui siis myös Mafian jälkeen. Se oli varmaan oma suosikkini radio-ohjelmista. Toinen oli Pietarinkadun Oilers. "Kaikki muu on paskaa paitsi hevi ja se vasta paskaa onkin". Jyrki ja top40 lista kuuluivat teeveen puolelta suosikkeihin.
Jyrki on ehkä suurin onnistunein floppi suomalaisessa televisiossa. Itse ohjelmahan tuotti pelkkää tappiota, koska kanadalaiset myyjät saivat Maikkarin sitoutumaan pitkään sopimukseen sekä muihin kanukkituotantoihin. Tuohon aikaan televisio eli kuitenkin loistonsa päiviä, minkä vuoksi oli varaa kokeilla riskillä tällaisiakin tuotantoja.Suplassa on Jyrkistä tehty kirja äänikirjana joka kertoo siis Jyrkin tarinan ja eri tekijöiden tarinointia tuolta ajalta. Oli kyllä loistava tuotos joka kannattaa ehdottomasti kuunnella jos vain on mahdollista.
Taisi pyöriä Radio Megalla ja sieltä nauhoitin kasetille elämäni ensimmäiset Iron Maidenit, Kissit, Waspit, Scorpionsit ynnä muut asiaan kuuluvat hevit. Olen myös miettinyt kuka oli tämä Hermanni (:)), joka tätä ohjelmaa pyöritti?
Eikös se Jake juonna edelleen radiossa jotain ohjelmaa? Kun käyn vanhemmillani, niin törmään usein siihen. Ne kuuntelee sitä. Ja niin kuuntelen minäkin.70-80 lukujen vaihteessa tuli radiosta muistaakseni tiistai-aamuisin Jake Nymanin juontama Rokkivekkari. Silloin tuli usein myöhästyttyä bussista ja koulusta kun jäin kuuntelemaan jotain tiukkaa biisiä.
Kadonneen levyn metsästäjissä (Yle Suomi) ainakin useasti Jakea kuulee, vaikka ei ohjelman täysin vakikaartiin kuulukaan.Eikös se Jake juonna edelleen radiossa jotain ohjelmaa? Kun käyn vanhemmillani, niin törmään usein siihen. Ne kuuntelee sitä. Ja niin kuuntelen minäkin.
Mikan death special oli ohjelman nimi. Vuorotteli maanantai-iltaisin Hermannin heviherkkujen kanssa. Rec-painike oli kovalla käytöllä niinä aikoina, Floridan death metal teki ison vaikutuksen allekirjoittaneeseen.Tein huvikseni pientä tutkimustyötä ja Megassa jotain heviohjelmaa juonsi Impaled Nazarene -merkkisestä orkesterista tuttu Mika Luttinen.
Jyrki on ehkä suurin onnistunein floppi suomalaisessa televisiossa. Itse ohjelmahan tuotti pelkkää tappiota, koska kanadalaiset myyjät saivat Maikkarin sitoutumaan pitkään sopimukseen sekä muihin kanukkituotantoihin. Tuohon aikaan televisio eli kuitenkin loistonsa päiviä, minkä vuoksi oli varaa kokeilla riskillä tällaisiakin tuotantoja.
Kun katsoo, minkälaisen määrän julkkiksia Jyrki synnytti sekä antoi alustan artisteille tehdä itseään tunnetuksi, ei voi kuin kiittää kanadalaisia bisnesmiehiä hyvästä myyntipuheesta.