Musiikista yleisesti

  • 150 378
  • 1 089

Schadowan

Jäsen
Kaija Koo Stadikalle.

Stadikalla keikan tai kaksi tehneet siis:
Mestarit
Cheek
Jari Sillanpää
Haloo Helsinki!
Apulanta
Sunrise Avenue
Juha Tapio
Antti Tuisku


Ja tulossa on:
JVG
Kaija Koo
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Laitanpa tällaisen jutun. Mahdoinko joskus tälläkin palstalla kirjoitella, mitä raskaampi musiikki merkitsee itselle. Tämä juttu tiivistää tuotakin aika hyvin.

 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paluuta tekevä Kyyriä möi eilen loppukesän Tavastian keikkansa minuuteissa. Hieman yllättävää, kun ei se mikään iso bändi ollut aikoinaan. Hieno yhtyehän se oli/on. Toki tyypit on tehneet hyvää uraa tässä välissäkin
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Paluuta tekevä Kyyriä möi eilen loppukesän Tavastian keikkansa minuuteissa. Hieman yllättävää, kun ei se mikään iso bändi ollut aikoinaan. Hieno yhtyehän se oli/on. Toki tyypit on tehneet hyvää uraa tässä välissäkin
Kyyria aika vahvasti jakoi mielipiteet aikoinaan. Itsekin silloin inhosin aika lailla bändiä, ei ehkä niin vähän Ville Tuomen persoonan takia. Vasta Kyyrian aktiiviuran jälkeen se itse musiikki aukesi paremmin. Vaimo onneksi muisti ostaa liput tonne keikalle.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
"Henry Rollins (2.13.61) kertoi tänään Kulttuuritalon keikalla käsittämättömän stoorin. Covidin aikaan, hän oli joutunut soittamaan poliisit kotinsa muurin yli kiivenneen tunkeilijan takia. Kyseinen stalkkeri oli saapunut uudelleen Rollinsin ovelle heti seuraavana aamuna ja vielä kolmannen kerran sitä seuraavana päivänä, Rollinsin ollessa pois kotoa, kun hänen olohuoneessaan sijaitseva liikkeenilmaisin oli lauennut. Neljännellä kerralla tunkeilija oli päätynyt Rollinsin henkilöautoon ja kaksikko oli ajellut yhdessä ympäri Hollywood Hillssejä. Lopulta tunkeilija päätyi poliisin hoteisiin. Now get this, tämä harhaiseksi osoittautunut nuori mies oli suomalainen! Rollinsin kertoman tarinan mukaan, kyseinen kaveri oli nähnyt Rollinsin edellisen Kultsan keikan ja alkanut saada tämän jälkeen skitsofreenisia oireita. Äänet hänen päässään olivat toisaalta kehuneet Rollinsia, toisaalta käskeneet hänen hyökätä tämän kimppuun. Nuori suomalaismies oli tämän jälkeen päättänyt hankkiutua Los Angelesiin Rollinsia tapaamaan keinoilla millä hyvänsä. Myöhemmin poliisiraporteista kävi ilmi, että mies oli lentänyt Meksikoon, kävellyt Meksikon halki Texasiin ja edennyt sieltä liftillä ja pummilla Kaliforniaan, vain kiivetäkseen Rollinsin kodin muurin yli. Tarina jatkui vielä oikeuskäsittelyyn, jolloin suomalaismiehen juristiäiti tuli kuvioon. Melkoinen stoori. Yksityiskohtien määrä viittaisi siihen, että tarina on tosi. Suomi mainittu. Mikähän media tähän tarttuu ensimmäisenä?"

Palefacen facebookista. Mielenkiintoinen tarina. :D
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aamu-tv:ssä kuulin Samuli Putron biisiä, joka meni "automatka Ruotsiin" ja joka pikaisen selvityksen perusteella on nimeltään Kakarat.

Putro näköjään tehnyt Todella kaunis uudestaan (toki teki tuon jo ainakin 20 v sitten biisissä Kotona kaikuu).

Tuli mieleen klassikko Four Chord Song, jonka Ismo Leikola sittemmin kopioi.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kukahan muuten tekee kaupoissa soitettavan musiikin soittolistat?

Kävin eilen ruokatunnilla Kaivokselan S-Marketissa, ja ensin siellä tuli jotain Chisua ja muuta harmitonta, mutta sitten korviin hyökkäsi Mana Mana:





Mun tyttöni joutui mielisairaalaan...
Ei hänen sydämensä kestänyt enää ikävää...
Mä aion ottaa yliannostuksen jotain sekoittavaa...
Mä aion ottaa yliannostuksen jotain huumaavaa...


Ilmeisesti Mana Manakin on nykyään harmitonta hissimusiikkia, jota voi soittaa ruokaostosten lomassa.

Ja Pohjois-Karjalaan terveiset, että tämä biisihän on hyvä, tuli vain odottamattomassa paikassa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kaikenlaiset arvuuttelut 1 / 5 / 10 / 20 autiolle saarelle mukaan valittavista albumeista ovat osoittautuneet turhanpäiväisiksi. Frank Zappan, poika-Zappan, Ruth Underwoodin tai vaikkapa Ensemble Musikfabrikin näkemys isä-Zappan The Black Pagesta riittää tyydyttämään musiikin kuuntelun tarpeen muutaman sukupolven ajaksi. Ei tarvita autiota saartakaan. Riittää, kun katsoo ikkunasta vuodenaikojen ja vuosikymmenten vaihtumista.







 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paras biisi laskuhumalassa on Gunnareiden Locomotive:





Se herättää ensin ja sitten nukuttaa. Niin monet kerrat olen nukahtanut tämän tahtiin kuulokkeet korvissa. Ja tämä on nimenomaan kehu, tämä biisi on loistava. Minusta Gunnareiden paras biisi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Paras biisi laskuhumalassa on Gunnareiden Locomotive:





Se herättää ensin ja sitten nukuttaa. Niin monet kerrat olen nukahtanut tämän tahtiin kuulokkeet korvissa. Ja tämä on nimenomaan kehu, tämä biisi on loistava. Minusta Gunnareiden paras biisi.

Olen usein sanonut, että näistä kahdesta tuplalevystä olisi saatu ihan hyvä yksöis-lp. Dust and Bones, 14 Years, Locomotive, You Could Be Mine, Estranged. Reilu 30 minuuttia asiaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen usein sanonut, että näistä kahdesta tuplalevystä olisi saatu ihan hyvä yksöis-lp. Dust and Bones, 14 Years, Locomotive, You Could Be Mine, Estranged. Reilu 30 minuuttia asiaa.
Tätä olen minäkin sanonut. Noista tuplista olisi saatu kasaan yhtä hyvä levy kuin Appetite For Destruction. Ehkä jopa parempi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tätä olen minäkin sanonut. Noista tuplista olisi saatu kasaan yhtä hyvä levy kuin Appetite For Destruction. Ehkä jopa parempi.
Noiden tuplien parhaat biisithän teki ja lauloi nimimerkki Izzy Stradlin. Minusta 14 Years ja Dust’n’Bones on parhaat biisit koko läjästä. Ja se Estrangedin kitarajuttu, joka ei edes toistunut. Se tuli kerran vaan.

Izzy oli vähän kuin se Gunsin versio Nasty Suicidelle. Voima, jota ei käytetty.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Noiden tuplien parhaat biisithän teki ja lauloi nimimerkki Izzy Stradlin. Minusta 14 Years ja Dust’n’Bones on parhaat biisit koko läjästä. Ja se Estrangedin kitarajuttu, joka ei edes toistunut. Se tuli kerran vaan.

Izzy oli vähän kuin se Gunsin versio Nasty Suicidelle. Voima, jota ei käytetty.

Olen pitkälti samaa mieltä, joskin nostan Pretty Tied Upin yhdeksi helmeksi. Ja yllätys, sekin on Izzyn väsäämä biisi.

Izzy oli kyllä käsittämättömän kova biisintekijänä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Kukahan muuten tekee kaupoissa soitettavan musiikin soittolistat?

Kävin eilen ruokatunnilla Kaivokselan S-Marketissa, ja ensin siellä tuli jotain Chisua ja muuta harmitonta, mutta sitten korviin hyökkäsi Mana Mana:





Mun tyttöni joutui mielisairaalaan...
Ei hänen sydämensä kestänyt enää ikävää...
Mä aion ottaa yliannostuksen jotain sekoittavaa...
Mä aion ottaa yliannostuksen jotain huumaavaa...


Ilmeisesti Mana Manakin on nykyään harmitonta hissimusiikkia, jota voi soittaa ruokaostosten lomassa.

Ja Pohjois-Karjalaan terveiset, että tämä biisihän on hyvä, tuli vain odottamattomassa paikassa.


Tämä biisi itselle jonkinlainen terapiabiisi. Tykkään älyttömästi Viikatteen versiosta ja tuo kyllä soi, kun tilanne vaatii.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Dingosta tehdään elokuva. Lovoton Tuhkimo-niminen leffa keskittyy Dingon suursuosion vuosiin 1980-luvun puolivälissä. Ensi-iltansa elokuva saa vuoden 2024 syksyllä. Elokuvan ohjaajaksi on pestattu Mari Rantasila ja käsikirjoituksesta vastaa Hanna Leivonniemi.

 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Antti Tuisku voisi näytellä Neumannia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös