Mukikampanja – tässä ketjussa odotellaan mahdollisia vahvistuksia

  • 4 032 732
  • 23 993

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hakanen korvaa itsensä näin lähtökohtaisesti, mutta aika visionääri saa olla jos ensi kaudella kuvittelee hänen korvaavan Innalan. Toki toivotaan, että breikkaa kunnolla läpi, mutta tuskin Toivolakaan ihan näin rohkeasti ajattelee.

Kyllä tuonne rosteriin tarvitaan leveyttä ja tuloksenteko potentiaalia enemmän. Aitoa kilpailua ja rotaatiota. Hakaset ja muut junnut ottavat kyllä paikkansa, mutta ei niin että heti lyödään pisteidenteko vastuu nokan eteen.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täällä kun Hakasta on laitettu Puustisen sekä Komben korvaajaksi niin kuka sen viime kauden Hakasen sitten rosterissa korvaa? Hän pelasi kuitenkin kolmosessa ja ylivoimalla loppukauden eli siksi hain enemmänkin, että Hakanen korvaisi itsensä ja ottaisi niitä seuraavia steppejä omassa roolissaan kärkikenttiä kohden.
Minun mielestäni on pakka mennyt niin uusiksi, ettei kukaan ole kenenkään korvaaja. Etitään vaan sopivia palikoita ensi kauden joukkueeseen. Peruspalikoita näyttäs olevan, mutta ratkaisu ei niinkään.
Hakanen korvaa itsensä näin lähtökohtaisesti, mutta aika visionääri saa olla jos ensi kaudella kuvittelee hänen korvaavan Innalan. Toki toivotaan, että breikkaa kunnolla läpi, mutta tuskin Toivolakaan ihan näin rohkeasti ajattelee.

Kyllä tuonne rosteriin tarvitaan leveyttä ja tuloksenteko potentiaalia enemmän. Aitoa kilpailua ja rotaatiota. Hakaset ja muut junnut ottavat kyllä paikkansa, mutta ei niin että heti lyödään pisteidenteko vastuu nokan eteen.
Juuri näin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Minun mielestäni on pakka mennyt niin uusiksi, ettei kukaan ole kenenkään korvaaja. Etitään vaan sopivia palikoita ensi kauden joukkueeseen. Peruspalikoita näyttäs olevan, mutta ratkaisu ei niinkään.
Kerhon kohdallahan tämä menee melkein joka vuosi näin. Vierastan itse ylipäätään tätä korvaaja-ajattelua, kun jotain Kontiolaa, Puustista tai Innalaa nyt vaan ei ole mahdollista mitenkään korvata. Eikä varmaan tätä kukaan varsinaisesti tarkoitakaan, mutta kuitenkin. Onhan siellä jotain palikoita joihinkin kohtiin, mutta rakennettavaa kyllä piisaa niin paljon, että ei varsinaisesti käy Mikan hommaa kateeksi.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kerhon kohdallahan tämä menee melkein joka vuosi näin. Vierastan itse ylipäätään tätä korvaaja-ajattelua, kun jotain Kontiolaa, Puustista tai Innalaa nyt vaan ei ole mahdollista mitenkään korvata. Eikä varmaan tätä kukaan varsinaisesti tarkoitakaan, mutta kuitenkin. Onhan siellä jotain palikoita joihinkin kohtiin, mutta rakennettavaa kyllä piisaa niin paljon, että ei varsinaisesti käy Mikan hommaa kateeksi.
Näinpä. Itse en ainakaan hakenut yks-yhteen korvaamista vaan juuri sitä rooliin nousemista. Hakanen on oman näkemykseni mukaan erittäin lähellä läpimurtoa ykköskorin pelaajaksi. Samanlaista jälkeä saanut aikaan junnuissa kuin Puustinenkin ja osoitti osaamistaan myös liigassa tällä kaudella. Rohkea, vikkelä ja taitava... kuulostaa tutulta.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Juho Keränen ei taida jatkaa Hifkissä ja alkoi juuri seuraamaan Kerhoa, no missä muuallakaan kuin iigees. Mielestäni rouhiaosastolle ei nyt hirveästi ole enää tarvetta, mutta kyllähän aina yks Juho Keränen joukkueeseen mahtuu. Todennäköisesti löysi vasta nyt kerhon somesta ja alkoi seuraamaan sen takia.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Juho Keränen ei taida jatkaa Hifkissä ja alkoi juuri seuraamaan Kerhoa, no missä muuallakaan kuin iigees. Mielestäni rouhiaosastolle ei nyt hirveästi ole enää tarvetta, mutta kyllähän aina yks Juho Keränen joukkueeseen mahtuu. Todennäköisesti löysi vasta nyt kerhon somesta ja alkoi seuraamaan sen takia.

Ei kiitos. Ei mitään tolkkua roudata kallista alakenttien miestä sisään.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Keränen.. Hieno mies ja kivoja muistoja, mutta ei nyt ihan sitä mitä tuo rosteri huutaa. Sama juttu Wirtasen kanssa. En ymmärrä miksi sitä edes täällä jatkuvasti roikotellaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Juho Keränen ei taida jatkaa Hifkissä ja alkoi juuri seuraamaan Kerhoa, no missä muuallakaan kuin iigees. Mielestäni rouhiaosastolle ei nyt hirveästi ole enää tarvetta, mutta kyllähän aina yks Juho Keränen joukkueeseen mahtuu. Todennäköisesti löysi vasta nyt kerhon somesta ja alkoi seuraamaan sen takia.
Aarnio vielä kylkeen.

Janatuinen-Wirtanen-Joly
Aarnio-Monto-Keränen

Ja Laurikainen lokakuun tyhjennyksessä Tapparaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä ymmärrän kyllä keskustelun korvaajista ja Kunykistä yms. mutta se mistä minusta keskustellaan ihan liian vähän on se, että onko tässä touhussa nyt mitään järkeä? Siis mikä on se HPK:lainen jääkiekko mitä on tarkoitus pelata? Sehän se on täytynyt olla taustalla kun on hankittu päävalmentaja joukkueeseen. Sitten taas palasten pitäisi olla sellaisia, että sitä kiekkoa voidaan peluuttaa. Niin kovia pelimiehiä kuin Konna ja Lada onkin, tai Kanki, niin ainakaan minun käsitykseeni siitä Kerhon jääkiekosta ei istu kyllä yksikään noista kavereista. Jotenkin minun järki sanoisi, että pitäisi materiaalin muistuttaa ennemmin Kiven ajan Ilvestä kuin nykyistä.

Tuohon voi toki lisätä vielä Nessun ja Tikankin, mitkä ei kyllä mitenkään istu siihen kiekkoon mitä minä olen kuvitellut HPK:n pelaavan. Minusta tästä touhusta puuttuu punainen lanka. Vähän sellaista otetaan nyt toi ja tää kun kerran edes ne saadaan tuntuu olevan se meininki, eikä sellainen, että hankitaan niitä palasia joukkueeseen jotka pystyy pelaamaan sellaista jääkiekkoa mitä joukkueen on tarkoitus pelata. Ei minua haittaa vaikka pelattaisiin Duffan JYP:in tyylistä robottikiekkoa ja sitten palaset näyttäisi siltä, mutta kun nyt on ihan sekalainen seurakunta ja sitten toivotaan jotain muutamaa superpelaajaa jotka vetelee kivirekeä perässään, niin jotain tästä puuttuu.

Se jatkumokin muodostuu käytännössä siitä, että hankitaan sellaisia pelaajia jotka näyttää "omalta" ja riittävän pitkillä sopimuksilla. Kauhean ruusuista ei voi tulevaisuudesta tulla jos näitä vuoden pahveilla tulevia palkkasotureita vain hommataan. Haluaisin ihan rehellisesti kuulla Toivolalta, että mikä on se HPK joka pitäisi kaukalossa olla ja miltä sen kiekon näyttää ja miten nämä hänen hankkimat pelaajat siihen pelitapaan pystyvät.
 

Jaageri68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
En nyt suoranaisesti vertaa Mattia Jukkaan, mutta miettikää 2019 MM-joukkuetta. Se mestaruus voitettiin hyvällä pelitavalla eikä niinkään supertähdillä. Toki pitää olla niitä ratkaisevia ykköskorin jätkiä, mutta yhtenäisyys, monipuolisuus ja laajuus ovat niitä pitkälle vieviä tekijöitä.

Taitaa mennä off-topicin puolelle, mutta menköön tämän kerran.
 
L

luigitar

En nyt suoranaisesti vertaa Mattia Jukkaan, mutta miettikää 2019 MM-joukkuetta. Se mestaruus voitettiin hyvällä pelitavalla eikä niinkään supertähdillä. Toki pitää olla niitä ratkaisevia ykköskorin jätkiä, mutta yhtenäisyys, monipuolisuus ja laajuus ovat niitä pitkälle vieviä tekijöitä.

Niin, kyllähän se on tärkeä saada yhtenäinen ja yhteiseen päämäärään pelaava joukkue.
Haluan itse nähdä joukkueessa niitä kavereita, ketkä pelaa logolle eikä ensi kauden työnantaja varten.

Tällöin ei välttämättä ole niitä yksittäisiä staroja, mitä monet haluaa nähdä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin minä nyt ehkä enemmän tarkoitin sitä, että jos tarkoitus on pelata nopeaa vastaiskujääkiekkoa, niin siihen harvoin istuu 2m isot ja hitaat mörssäripakit. Jos tarkoitus on pelata ajokoiramaista jääkiekkoa, niin kannattaa olla riittävän nopeita ja voimakkaita pelaajia, että ne pystyy taklaamaan vastustajan pakkeja irti kiekosta, siinä ei ihan mikkihiirillä pärjää, kun ne ei voita kaksinkamppailuita (siis jos nyt jätetään joku Innala tyylinen poikkeustapaus pois laskuista). Jos halutaan pelata Virran KalPan tyylistä jääkiekkoa niin puukätiset pelaajat ei oikein toimi siihen ja voimahyökkääjät on muutenkin heikoilla jne. Eli pelaajat sen pelitavan mukaan. Ei niin päin, että ensin katsotaan, että ketä saadaan ja sitten muokataan pelitapaa. Toki tämäkin on joskus tarpeen, mutta ei sen pitäisi olla lähtökohta.

Esim. viime kaudella nähtiin miten tärkeää oli ettei joukkue joutunut luistelukilpailuun, koska se ei yksinkertaisesti fyysisesti sellaiseen kyennyt. Oli paljon järkevämpää rauhoittaa se peli ja viedä siitä vauhti ja pelata omilla vahvuuksilla. Vaan kun minun ymmärrys siitä, että mikä sen pelitavan pitäisi Kerhossa olla taas ei todellakaan ole Pekka Virran tyylinen rauhoittaminen, vaan sen piti olla modernia kiekkoa missä miehet ja kiekko liikkuu jatkuvasti. Mutta eihän nyt yksinkertaisesti tuollaisilla palasilla voi sellaista peliä pelata, eikä se ole niiden pelaajien vika. Ne vain on väärässä joukkueessa. Eikä mitään pois esim. Nessulta ja Tikalta, mutta kun ei ne ole polkukoneita. Miksi siis sellaisia pelaajia on hankittu joukkueeseen, jos ne ei tue sitä haluttua pelitapaa?

Minun ymmärryksen mukaan Toivolan hommaamisen jälkeen piti olla selkeä visio siitä mitä on HPK:lainen jääkiekko ja jatkossa sekä pelaajat, että valmentajat haettaisiin tukemaan sitä jääkiekkoa mitä seuran identiteetti tukee. Minusta vain tämä visio on aivan hukassa ja kun ei ole sitä pelitapaa eikä ole pelaajia jotka tukisi sitä pelitapaa. Ja tarkoitan tässä nyt sitä, että Matti ei saanut sellaisia palasia, että voisi olla sitä pelitapaa mitä häneltä ilmeisesti kuitenkin on haluttu. En tarkoita sitä, että Matilla ei olisi pelitapaa tai neuvotteluissa ei olisi ollut joku tausta-ajatus siitä mitä sen pitäisi olla, en tosin sitäkään tiedä enää onko ollut.

PS. En ole tarkoituksella maininnut nyt vaikka Latvalaa tai Räsästä jotka on muutenkin kritisoinnin kohteena, vaan tarkoituksella puhunut siis ennemmin esim. Tikasta ja Nenosesta koska he ovat kuitenkin pelanneet sinällään hyvin ja ovat sinällään hyviä hankintoja.
 
Viimeksi muokattu:

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Minä ymmärrän kyllä keskustelun korvaajista ja Kunykistä yms. mutta se mistä minusta keskustellaan ihan liian vähän on se, että onko tässä touhussa nyt mitään järkeä? Siis mikä on se HPK:lainen jääkiekko mitä on tarkoitus pelata? Sehän se on täytynyt olla taustalla kun on hankittu päävalmentaja joukkueeseen. Sitten taas palasten pitäisi olla sellaisia, että sitä kiekkoa voidaan peluuttaa. Niin kovia pelimiehiä kuin Konna ja Lada onkin, tai Kanki, niin ainakaan minun käsitykseeni siitä Kerhon jääkiekosta ei istu kyllä yksikään noista kavereista. Jotenkin minun järki sanoisi, että pitäisi materiaalin muistuttaa ennemmin Kiven ajan Ilvestä kuin nykyistä.

Tuohon voi toki lisätä vielä Nessun ja Tikankin, mitkä ei kyllä mitenkään istu siihen kiekkoon mitä minä olen kuvitellut HPK:n pelaavan. Minusta tästä touhusta puuttuu punainen lanka. Vähän sellaista otetaan nyt toi ja tää kun kerran edes ne saadaan tuntuu olevan se meininki, eikä sellainen, että hankitaan niitä palasia joukkueeseen jotka pystyy pelaamaan sellaista jääkiekkoa mitä joukkueen on tarkoitus pelata. Ei minua haittaa vaikka pelattaisiin Duffan JYP:in tyylistä robottikiekkoa ja sitten palaset näyttäisi siltä, mutta kun nyt on ihan sekalainen seurakunta ja sitten toivotaan jotain muutamaa superpelaajaa jotka vetelee kivirekeä perässään, niin jotain tästä puuttuu.

Se jatkumokin muodostuu käytännössä siitä, että hankitaan sellaisia pelaajia jotka näyttää "omalta" ja riittävän pitkillä sopimuksilla. Kauhean ruusuista ei voi tulevaisuudesta tulla jos näitä vuoden pahveilla tulevia palkkasotureita vain hommataan. Haluaisin ihan rehellisesti kuulla Toivolalta, että mikä on se HPK joka pitäisi kaukalossa olla ja miltä sen kiekon näyttää ja miten nämä hänen hankkimat pelaajat siihen pelitapaan pystyvät.
Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta ei tässä nyt ihan hirveästi ole valittamista viimevuosina ollut. Kaudella 18-19 mestaruus (oma poika peräsimessä), sitä seuraavalla taisteltiin runkosarjassa sijasta 6 (oma poika peräsimessä), kunnes korona keskeytti ja tällä kuluneella kaudella alku vituiks, mutta kauden jälkimmäisellä puoliskolla oltiin Top-3 joukkue (oma poika peräsimessä). Ei siellä pelitavat ja roolitukset nyt kovin paljoa ole vituiks voinut mennä. Toki hutejakin on, mutta kokonaiskuvaa jos katsoo, niin ihan hyvällä tiellä ollaan. Mutta joo, ymmärrän kyllä, että ajat lähinnä takaa sitä miltä kerho haluaa kentällä näyttää.

Edit.

Nyt menee ohi ketjun aiheen, joten jatketaan muualla jos on tarve.
 
Viimeksi muokattu:

sportfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Zabon saamiseksi uskoisin, että pitäisi löytyä ensin vakuuttavampi muu joukkue ympärille. Ei varmasti halua enää samaan kivirekeä raahattavakseen, kuin SaiPassa.
HPK ei ole SaiPa eikä myöskään Mestis joukkue KooKoo. Samassa lauseessa ei voi edes mainita kerhoa ja jotain KooKoota. On pikkuisen matkaa kookoolla kerhon saavutuksiin. Joten en ymmärrä miksi kyseistä joukkuetta mainostetaan täällä aika useinkin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
HPK ei ole SaiPa eikä myöskään Mestis joukkue KooKoo. Samassa lauseessa ei voi edes mainita kerhoa ja jotain KooKoota. On pikkuisen matkaa kookoolla kerhon saavutuksiin.
Ja Kerholla Ilveksen saavutuksiin.

Nyt on nyt, eikä Kepa ole mikään dynastia.
 

Sportsguy

Jäsen
HPK ei ole SaiPa eikä myöskään Mestis joukkue KooKoo. Samassa lauseessa ei voi edes mainita kerhoa ja jotain KooKoota. On pikkuisen matkaa kookoolla kerhon saavutuksiin. Joten en ymmärrä miksi kyseistä joukkuetta mainostetaan täällä aika useinkin.

Miten tuo liittyy ensi kauteen? Kannattaa samalla ottaa yhteyttä Liigan johtoon, ettei sitten pitäisi HPKtä samassa taulukossakaan kuin noita mestis-jengejä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
HPK ei ole SaiPa eikä myöskään Mestis joukkue KooKoo. Samassa lauseessa ei voi edes mainita kerhoa ja jotain KooKoota. On pikkuisen matkaa kookoolla kerhon saavutuksiin. Joten en ymmärrä miksi kyseistä joukkuetta mainostetaan täällä aika useinkin.

KooKoo on tehnyt jo vuosia parempaa duunia ja kulkee täysin päinvastaiseen suuntaan kuin HPK.

Pojat vaan puhu.. En muista mikä palsta se oli.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu, AHL:ssä yli 500 peliä 0,8ppg tasolla vetänyt kaveri on just näitä kerhon kukkarolle sopivia jätkiä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muistanko ihan väärin, mutta eikö molempia herroja ole huhuttu liigaan? Kotimaansa puolesta kuulostaisi Lukolta


Filip Pyrochta at eliteprospects.com
Minusta Zamorsky tuntuisi Pelicansin pelaajalta.

Vaan eipä siinä,

Zaborsky-Zamorsky-kaksikko olisi enemmän kuin tervetullut Kerhoon. ZZ Top.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös