Mukikampanja – tässä ketjussa odotellaan mahdollisia vahvistuksia

  • 4 078 540
  • 24 074

TJ MACKEY

Jäsen
Friman loppukaudeksi ja ranteet auki.

Yhden hetken Mika on sankari (Jolyn jatko). Nyt sitten paska (Friman tuli). On tämä kevät taas vaikeeta aikaa...
No juu, näinhän se tietty menee. Mutta eikö tietty polarisaatio kerro myös siitä, että ollaan tunteella ja intohimoisesti mukana? Hemmetin tylsäksi menisi jos kaikki toistelisi, että ”kyllä ne tietää mitä tekee”, ”realismi on se, että ketään ei saada” tai ”ikuisesti pikkuseura”. Saamari, keskustelupalsta, olisin aika pettynyt ja huolissaan jos kaikki olisivat yhtä tyytyväisiä ja yhtä innoissaan, aina.

Itse olen hämmentävää kyllä, kohtuu tyytyväinen. Mustonen voisi olla joku 20 pinnaa KHL:ssä nakuttanut venäläinen, ja tilanne ei olisi yhtään sen parempi. Mustonen parantaa Kerhon keskikaistaa.

Friman on ylivoimapeli poislukien Liigan paras pakki. Tylympi versio Ohtamaasta. Tuo kaivattua fyysisyyttä maalin edustalle. Luulen että Laurikainen/Lebedeff akseli on aika tyytyväinen. Vastustajilla on taas astetta vittumaisempaa, jos mahdollista, Kerhon puolustusalueella.

Näiden muutosten myötä HPK:lla on top3 maalivahtiosasto, top3 valmennus ja top5 pakisto. Niin ja top1 viisikkopuolustus. Ihan hyvä asema lähteä haastamaan isoihin peleihin. Eihän joku HIFK, Kärpät tai Tappara voi olla noilla rostereilla mitään muuta kuin mestareita. Kaikki muut sijat on tuon kilpavarustelun jälkeen aika häpäsyjä. Siinä on taas kerran esimerkiksi Kerhon sauma.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
No juu, näinhän se tietty menee. Mutta eikö tietty polarisaatio kerro myös siitä, että ollaan tunteella ja intohimoisesti mukana? Hemmetin tylsäksi menisi jos kaikki toistelisi, että ”kyllä ne tietää mitä tekee”, ”realismi on se, että ketään ei saada” tai ”ikuisesti pikkuseura”. Saamari, keskustelupalsta, olisin aika pettynyt ja huolissaan jos kaikki olisivat yhtä tyytyväisiä ja yhtä innoissaan, aina.

Itse olen hämmentävää kyllä, kohtuu tytyväinen. Mustonen voisi olla joku 20 pinnaa KHL:ssä nakuttanut venäläinen, ja tilanne ei olisi yhtään sen parempi. Mustonen parantaa Kerhon keskikaistaa.

Friman on ylivoimapeli poislukien Liigan paras pakki. Tylympi versio Ohtamaasta. Tuo kaivattua fyysisyyttä maalin edustalle. Luulen että Laurikainen/Lebedeff akseli on aika tyytyväinen. Vastustajilla on taas astetta vittumaisempaa, jos mahdollista Kerhon puolustusalueella.

Näiden muutosten myötä Kerholla on top3 maalivahtiosasto, top3 valmennus ja top5 pakisto. Niin ja top1 viisikkopuolustus. Ihan hyvä asema lähteä haastamaan isoihin peleihin. Eihän joku HIFK, Kärpät tai Tappara voi olla noilla rostereilla mitään muuta kuin mestareita. Kaikki muut sihat on tuon kilpavarustelun jälkeen aika häpäsyjä. Siinä on taas kerran esimerkiksi Kerhon sauma.
Esim. IFKlle tuli 3 hyökkääjää, jotka sotkevat pakan täysin. Osa hyökkääjistä joko istuu poppareilla tai pelaa pienemmässä roolissa. Ei välttämättä tiedä hyvää. Se on aiemminkin todistettu.

Ilves ehkä pahin uhka kaikille. Jotenkin Tappara ja Kärpät ei niin hirveästi huolestuta.
 
Viimeksi muokattu:
L

luigitar

Olisihan se kertonut aika karua kieltä nykyisille pelaajille, jos sinne oltaisiin raahattu pelimiehiä hyvistä esityksistä huolimatta.
Kerhon tavoite on kasvaa seurana ja organisaationa, mutta se vaatii tasaisia kausia vuodesta toiseen eikä suonenvetoja.

Nyt alkaa olemaan kauden hienoin aika ovella, niin nautitaan tästä!
 

J.Petke

Jäsen
Mukikampanja muuttuikin Muki nurin -kampanjaksi :)

Olishan se ollut kiva kiinnittää huipputähtiä mutta muistetaan kuitenkin, että tällä hetkellä HPK:n peleissä käy keskimäärin se 2300 katsojaa, joista aika iso osa kausikorteilla. Talous on ollut tiukalla ja loppukauden tuloista ei ole vielä mitään varmuutta. Kassa on tosin kunnossa mutta juuri sen takia, että ei oteta tyhmiä riskejä.

Hyvät liikkeet pikkuseuralle. Muut pienemmät seurat ovat myyneet pelaajiaan, meille sentään hankittiin Liigan TOP3 -puolustaja.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Minä hölmö ajattelin, että sulla olis jotain konkreettista tuon sentterihuutelun päälle, mutta tällä kertaa ei ilmeisesti ollutkaan mitään. Näitä sattuu.
Seuraa itse liigaa niin voit huomata mitä täällä tapahtuu. Kyllä niitä senttereitä on liikkunut ja mielestäni esim Jokerit tai Dynamo Riika eivät ole pelanneet ilman senttereitä?

En tiedä miksi sun täytyy olla niin vaikea ja tahalleen hakea jotakin vääntöä, jos joku ei ole tyytyväinen sinun mestari Mikaan?

Mikäli sulla on eri mielipide Mikasta voit tuoda sen tänne esille, muutenkin kun onlinereilla ja tivaamaan muilta sitten selityksiä, jos ei ole samaa mieltä asiasta.


En ole tyytyväinen Mikaan, eikä moni muukaan, kestä se.

Sulle en jaksa alkaa kaivaan listaa jokaisesta sentteristä joka liikkunut. Voit toki itse aen tehdä, mikäli jaksat.

Sitten yleiseen.

Friman tuo kerhon puolustusta reippaasti parempaan! Yksilövirheiden määrä varmasti vähenee.
Mustonen on potentiaalinen, kunhan pääsisi peliin sisään ja saisi kaivettua sen extra vaihteen silmään, mikä ollut hukassa viimeiset vuodet.
Teppo tuo hyvin leveyttä, kunhan pysyy ehjänä.

Se on näytön paikka Mustosella sit! Keskikaistalla ei paljon apuja tule.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Seuraa itse liigaa niin voit huomata mitä täällä tapahtuu. Kyllä niitä senttereitä on liikkunut ja mielestäni esim Jokerit tai Dynamo Riika eivät ole pelanneet ilman senttereitä?

En tiedä miksi sun täytyy olla niin vaikea ja tahalleen hakea jotakin vääntöä, jos joku ei ole tyytyväinen sinun mestari Mikaan?

Mikäli sulla on eri mielipide Mikasta voit tuoda sen tänne esille, muutenkin kun onlinereilla ja tivaamaan muilta sitten selityksiä, jos ei ole samaa mieltä asiasta.


En ole tyytyväinen Mikaan, eikä moni muukaan, kestä se.

Sulle en jaksa alkaa kaivaan listaa jokaisesta sentteristä joka liikkunut. Voit toki itse aen tehdä, mikäli jaksat.

Sitten yleiseen.

Friman tuo kerhon puolustusta reippaasti parempaan! Yksilövirheiden määrä varmasti vähenee.
Mustonen on potentiaalinen, kunhan pääsisi peliin sisään ja saisi kaivettua sen extra vaihteen silmään, mikä ollut hukassa viimeiset vuodet.
Teppo tuo hyvin leveyttä, kunhan pysyy ehjänä.

Se on näytön paikka Mustosella sit! Keskikaistalla ei paljon apuja tule.
Moni myös on tyytyväinen Mikaan. Kerho ei voi ostaa isolla rahalla kaikkia, jotka kiinnostavat. On helppo huudella ja vaatia, mutta tähän(kään) ei ole ratkaisuna taikaseinä, koska sitä ei oikeasti ole olemassa.

Jos joku antaisi vaikkapa miljoonan joka vuosi Kerhon pelaajabudjettiin, ehkä voitaisiin jotenkin kilpailla mm. HIFK:n, Lukon, TPS:n, Kärppien ja Tapparan kanssa. Nyt pitää sovittaa menot tuloihin paljon tiukemmin.

Budjettiin nähden Kerho on pärjännyt aika kivasti. Minusta esimerkiksi Saipan ja Pelsujen kannattajilla on ollut aika paljon kuivempaa. Jotakin Kerhossa on tehty hyvin. Esimerkiksi Jolyn ja Leben jatko on vallan hieno asia, samoin Frimanin tulo.

Itse en lähtisi Mikaa moittimaan.

Edit: korjattu automaattikorjauksen tekemä Raija seinä taikaseinäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Viesti on johtanut pelikieltoon
Moni myös on tyytyväinen Mikaan. Kerho ei voi ostaa isolla rahalla kaikkia, jotka kiinnostavat. On helppo huudella ja vaatia, mutta tähän(kään) ei ole ratkaisuna Raija seinä, koska sitä ei oikeasti ole olemassa.

Jos joku antaisi vaikkapa miljoonan joka vuosi Kerhon pelaajabudjettiin, ehkä voitaisiin jotenkin kilpailla mm. HIFK:n, Lukon, TPS:n, Kärppien ja Tapparan kanssa. Nyt pitää sovittaa menot tuloihin paljon tiukemmin.

Budjettiin nähden Kerho on pärjännyt aika kivasti. Minusta esimerkiksi Saipan ja Pelsujen kannattajilla on ollut aika paljon kuivempaa. Jotakin Kerhossa on tehty hyvin. Esimerkiksi Jolyn ja Leben jatko on vallan hieno asia, samoin Frimanin tulo.

Itse en lähtisi Mikaa moittimaan.
Moi Mika.
 

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
En ole Mika. En ole myöskään idiootti.
Ei vaan aikalailla samoilla linjoilla olen kanssasi. Ei voi yhden kauden takia uhrata sitä mitä ollaan pitkäjänteisellä työllä saavutettu. Uskon itse, että pleijareissa voi tapahtua ihan mitä vaan. Siellä voi monessa joukkueessa mennä kemiat sekaisin kun 5 jätkää heitetään avauskokoonpanosta pois. Luotan tiiviiseen viisikkopuolustamiseen ja hyvään maalivahtipeliin.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Seuraa itse liigaa niin voit huomata mitä täällä tapahtuu. Kyllä niitä senttereitä on liikkunut ja mielestäni esim Jokerit tai Dynamo Riika eivät ole pelanneet ilman senttereitä?

En tiedä miksi sun täytyy olla niin vaikea ja tahalleen hakea jotakin vääntöä, jos joku ei ole tyytyväinen sinun mestari Mikaan?

Mikäli sulla on eri mielipide Mikasta voit tuoda sen tänne esille, muutenkin kun onlinereilla ja tivaamaan muilta sitten selityksiä, jos ei ole samaa mieltä asiasta.


En ole tyytyväinen Mikaan, eikä moni muukaan, kestä se.
Kyllä täällä onneksi saa olla mitä mieltä vaan, mistä vaan ja kenestä tahansa. Ei ole minulta ollenkaan pois.

Mutta sinähän sanoit, että senttereitä olisi ollut tarjolla ja vieläpä halvalla, niin kerro nyt edes muutama nimi?

Kärpät kaappasi Antti Kalaputaan taannoin. Onko hiljattain liikkunut muita mainitsemisen arvoisia? Tai oikeastaan edes koko kauden aikana. Kysyn, kun en Liigaa kauheasti seuraa.

En ymmärrä, että miksi yrität aina vetää Aleksi Valavuoren tyylisellä Maximum attack -taktiikalla vastapalloon, kun joku sinulta jotain konkreettisia esimerkkejä tai perusteluita kysyy.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vielä tässä tovin päivän hulinoista hengähtäneenä löytyi myös Frimanin tulon myötä lisää iloa. Jokerithan ikään kuin antoivat jo alkukaudesta sen meidän oman "Mörkön" Pihlströmin muodossa.

Ilves pääsee nauttimaan tällä kaudella Anttilasta vain hetken, mutta me päästiinkin nauttimaan Pihlströmistä ihan koko kauden ajan!
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Kerholta fiksua miettiä miten jengi pysyy yhtenäisenä että hyvä vire jatkuu. Tähän asti pelattu helvetin hyvin vaikka kapealla mennään eikä kerho ole mikään hifk/näädät/lukko joka voi vetää lompakko levällään ja ostaa menestystä. Eikä sitä edes voi ostaa vaan äkkiä hajottaa koko paskan.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Hyvältä näyttää tosiaan tämä Kerhon meno ja toiminta ylipäätänsä. Sata kertaa sadasta mieluummin Aleksi Mustonen kuin joku 20 pojoa jossain Amurissa painanut täysi arpa, kuten täällä joku jo taisi mainitakin. Pelkkiä tuttuja naamoja tuli ja kaikki tulevat aivan pommin varmasti pelaamaan joukkueen etu edellä. Friman nyt oli kirsikka kakun päälle ja aivan järkyttävän hyvä kova hankinta ylipäätänsä. All-around pakkia toivoin ja sellainen tuli ja kertaheitolla sitten koko sarjan top-3 sellainen, ellei jopa paras. Kannusta tapellaan pojat.
 

M10

Jäsen
Kerholta fiksua miettiä miten jengi pysyy yhtenäisenä että hyvä vire jatkuu. Tähän asti pelattu helvetin hyvin vaikka kapealla mennään eikä kerho ole mikään hifk/näädät/lukko joka voi vetää lompakko levällään ja ostaa menestystä. Eikä sitä edes voi ostaa vaan äkkiä hajottaa koko paskan.

Tämä 100%. Olisi voinut olla jopa kohtalokasta, jos Kerhoon olisi tullut liikaa nimimiehiä. Siinä olisi koheesiot ja jengin yhtenäisyys todennäköisesti romuttuneet pahan kerran. Tämä käy nyt HIFK:lle, Ilvekselle ja toivottavasti myös Tapparalle. Henki voittaa materian aina. Mestaruuksia ei rahalla voiteta.

Friman ihan mahtava lisä tuohon jo valmiiksi hyvään pakistoon. Mustonen tuo taitoa ja Teppo leveyttä. Hyökkäys on todella laaja, vaikka tuo ultimaattinen kärkiosaaminen onkin vähän ohut. Toisaalta ei monella muullakaan jengillä ole kuin 1-2 Jolyn tasoinen eliittihyökkääjä. Kun katsotaan tuota hyökkäyksen kamppailuvoimaa ja sitoutuneisuutta, niin onhan se nyt älyttömällä tasolla. Ollaan niin valmiita pleijareiden raastavuuteen kun vaan voi olla. Tykkään myös ratkaisupotentiaalista mitä nelosketju #53 - #95 - #29 meille tarjoaa. Janatuinen varsinkin voi olla jokerikortti pleijareissa!

Kun tuosta saadaan Lada ja Lebe kuntoon niin kullasta tapellaan pojat.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Tämä 100%. Olisi voinut olla jopa kohtalokasta, jos Kerhoon olisi tullut liikaa nimimiehiä. Siinä olisi koheesiot ja jengin yhtenäisyys todennäköisesti romuttuneet pahan kerran. Tämä käy nyt HIFK:lle, Ilvekselle ja toivottavasti myös Tapparalle. Henki voittaa materian aina. Mestaruuksia ei rahalla voiteta.

Friman ihan mahtava lisä tuohon jo valmiiksi hyvään pakistoon. Mustonen tuo taitoa ja Teppo leveyttä. Hyökkäys on todella laaja, vaikka tuo ultimaattinen kärkiosaaminen onkin vähän ohut. Toisaalta ei monella muullakaan jengillä ole kuin 1-2 Jolyn tasoinen eliittihyökkääjä. Kun katsotaan tuota hyökkäyksen kamppailuvoimaa ja kokemusta niin onhan se nyt älyttömällä tasolla. Ollaan niin valmiita pleijareiden raastavuuteen kun vaan voi olla. Tykkään myös ratkaisupotentiaalista, mitä #53 / #95 / #29 meille tarjoaa. Janatuinen varsinkin voi olla jokerikortti pleijareissa!

Kun tuosta saadaan Lada ja Lebe kuntoon niin kullasta tapellaan pojat.
Helvetin sitkeä jengi kasassa ja joka ilta tapellaan voitosta.

Kerho ei pysty nimiä hankkimaan mutta pitää pystyä löytämään niitä jotka ottaa nousua uralle ja ehdottomasti valmentaja joka heitä pystyy kehittämään. Nyt kävi hyvin että pike oli saatavilla vaikka itse aluksi epäilin että onko valmentaja joka pystyy pelaajia kehittämään!
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi



Tollaset sepät löysin kun viime päivien siirtoja selasin. Siitä voi tietäjät tulla heitteleen hintalappuja. Arvaisin että Miele ei oo Kerhon hintaluokassa ja ketään AEG:tä ei ole huhuttu mihinkään. Noi kaksi muuta seppää on siinä ja tässä, mutta jos pitäisi valita noiden ja Musen väliltä, niin kyllä mun rosteriin Muse jäis. Kuitenkin Kärppäpestiä lukuun ottamatta melko solidi 0,5 p/o.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Edelleen toistan itseäni, että ei jää epäselväksi.
Joukkue on loistava ja toivottavasti mennään pitkälle! Tasainen ja työtä tekevä porukka ja pärjää, kuin pärjääkin jokaista Liigassa pelaavaa joukkuetta vastaan.

Itse olen vain huolissani kun terävin kärki, varsinkin keskikaistalla on niin ohut.
Kun peli on tiukka ja ei riitä pelkkä kamppailu kovuus, vaan tarvitaan ratkojaa silloin nousee esille se kärki. Joly on henkilökohtaisesti tehnyt näitä ratkaisevia tekoja useaan otteeseen, ja toivoin hänelle hieman apua siihen.

Mustonen voi sitä olla, tai sitten ei. Mikäli Mustonen pelaa keskellä tulee hänen onnistumisellaan olemaan iso vaikutus, kuinka lopulta tapahtui. Toivon, todella toivon, että mies pääsee heti vauhtiin, eikä hiihtele Ikosen tavoin turhana hukkapätkänä.

Puolustus, huhuh! Nyt on todella kova puolustus ja varsinkin omissa. Teppo tuo leveyttä terveenä pysyessään. Friman taas on kehittynyt lähtönsä jälkeen huomattavasti myös hyökkäys pelaamisessa. Laatikaista kaivataan silti!

Joukkue on loistava ja pelaa erinomaista kiekkoa. Toivotaan, että siellä on piilossa vielä yksi napsu lisää kun pleijarit alkaa.

The sentteriä ei nyt saatu, mutta ei mielestäni Mustonen huono hankinta ole. Palkasta en tiedä, mutta uskoisin olevan medium risk - High reward. Ei varmasti ilmaiseksi pelaa, mutta ei varmasti tulevallakaan kaudella joukkueen kallein pelaaja olla.

Pikellä on pähkäiltävää ketä peluuttaa ja ketä lepuuttaa, mutta se on hyvä ongelma!

Keskiviikkona lähtisin itse kokeilemaan:

Pihlström - Mustonen - Joly
Cornet - Tikka - Harper
Nenonen - Collins - Kiljunen
The Nelonen


1yv
Tikka
Cornet
Harper Joly
Pelli

2yv

Collins
Pihlström
Mustonen. Nenonen
Johnston

Harper ja Mustonen voisi kokeilla myös toisin päin. Mutta Joly pitää saada laukojan paikalle yvllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös