Siellä on puhelimet huutanu tänään (keskiviikko):
- Martti.
- Pate tässä moro! Mitä äijä puuhailee nykyään?
- Ei ihmeitä, etin töitä. Viime kauden alotin Medvecsakissa mut ne lainas mut Lausanneen. Vituttihan se.
- No eikö toi KHL oo jo sit nähty sun osalta?
- Alkaa oleen, vaikka mulla paperi ois Togliattilta pöydällä.
- Älä sitä allekirjota, tuu tänne Suomeen mun kans pelaan. Mulla on Miettinenkin samassa ketjussa.
- Ei saatana, olin siellä Kärpissä mut nekin potki mut helvettiin. Ja siellä on pimeetäkin, en mä enää sinne.
- No tää läski ei potki kyllä ketään mihinkään, mikä tällä koutsaa. Korkeintaan muijaansa. Miettinen sille tossa vittuili kun voitti sen Skip-bossa. Se läski huuteli jotain juttua, että käy kohta samat kun Viitaluomalle.
- No mitäs sit tapahtu?
- Miettinen sille lohkas, että kai sä tiedät mulla olevan koko kaupunki takana ja omistankin osan tästä porukasta. Sit se pulluka alko jumalauta potkiin Hondastaan sivupeilejä irti. Kelaa, näillä on Honda sponsorina. Se Anaheimin hallisponssi. Säkin saisit, mullakin on. Ja ihan uus vielä! Mut joo, tosiaan, tää koutsi siinä potki peilejään ja pienessä pöhnässä karju samalla tietävänsä kyllä miten taas joku pelaaja kääntyy häntä vastaan ja miten niissä tapauksissa toimitaan.
- Ei helvetti Pate, voisin mä tulla jos ne huolii. Onhan se Miettinen sit munkin puolella? Ois vähän erilaista meinikiä välillä.
- Ai jos huolii? Hah, täällä oikeesti fanit kyttää tollasessa saatanan liikenneympyrässä otsalamput naamalla ja rukoilee vahvistuksia. Sulla sentään Kanadan passi, meet niille helposti vahvistuksesta. Lyöt CV:n pöytään niin nää kyllä hiljenee. Munkin sukunimi kato muistuttaa näiden kielellä sitä yhtä futismaata ja se sattuu oleen oranssi, niin näähän on ihan pähkinöinä. Miettinen hoitaa kaiken kyllä ja kuulemma Hahl on tulossa kans, sekin on kotosin täältä. Sekin omsitaa osan tästä. Pannan yhdessä toi pullukka pihalle täältä ja aletaan pelaan oikeeta lätkää!
- No ei sen väliä. Onko sulla sitä sen toimarin numeroo? Mä otan sille puhelun ja lähen tuleen.
- My Man! Soita tähän: +358 40 759 3770. Anna hälyttää oikeesti sit ihan vitun kauan, se on lomalla eikä sitä hirveesti duunit nappaa. Kehut vaan ittees ja sanot ice hockey, easy money. Ota koodia jos tulee ongelmia, käsken Miettisen vittuilla sit sillekin. Nähdään!
Holland - St. Pierre - Miettinen