Mukikampanja – tässä ketjussa odotellaan mahdollisia vahvistuksia

  • 3 997 279
  • 23 802

Ralph

Jäsen
Mainittava myös Joni Tuulolasta, että toivottavasti tulee. Hankintana olisi pieni riski, sillä saapuisi kuitenkin isoon rooliin ja alla on kaksi epäonnistunutta kautta Pohjois-Amerikassa. Toki eurooppalaiselle AHL:ssä epäonnistuminen ei tarkoita vielä suuresti mitään, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään suuri NHL-lupaus jonka olisi ns. pakko onnistua AHL:ssä. Viimeksi Liigassa Tuulola oli loistava ja täyttää kauden aikana 25 vuotta, joten lähestyy vasta parasta peli-ikää.

Tähän päälle vielä se, että hän on Hämeenlinnan oma poika ja toisen polven HPK-kiekkoilija. Eikä kenen tahansa satunnaisen entisen HPK-pelaajan poika vaan kaikkien aikojen HPK-pelaajan, todellisen legendan poika. Tälla statuksella oleva pelaaja on pakko hankkia, jos tarjolla on.

Tullessaan Tuulola korvaisi Petteri Nikkilän eli pelasi yli 20 minuuttia ottelussa saaden vastuuta sekä yli- että alivoimalla.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jos J. Tuulola ja Kontiola tulevat rosteriin, joukkue on mielestäni vahva kandidaatti jopa kuuden sakkiin. Olkoonkin, että maalivahtiosasto on edelleen kenties koko Liigan epävarmin.

Jos taas ei kumpikaan tule, kymmenen joukkoon selviytyminen on hyvä suoritus.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Olisihan tuolla viellä E.Tuulolakin. Lainalle ainakin mahdollista.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tärkein ominaisuus nopeissa käännöissä on se, että joku tekee sen katkon ja muut ruokkii niitä nopeimpia ja vapaina olevia pelaajia vauhtiin.

Juuri tuossa katko ja kamppaile-pelissä nänkin ne Tikan ja Kannisen vahvuudet oleva. Suoraviivaisuudessa. Enkä väittänyt kummankaan olevan kaukalon nopeimpien luistelijoiden joukossa, väitin heidän ominaisuuksiensa sopivan juuri tuollaiseen päästä päähän altoilevaan kamppailupeliin. Kyllä molempien jalkanopeus kuitenkin on liigatasoa. Ja tuohon pelityyliin riittävää.

Jos J. Tuulola ja Kontiola tulevat rosteriin, joukkue on mielestäni vahva kandidaatti jopa kuuden sakkiin. Olkoonkin, että maalivahtiosasto on edelleen kenties koko Liigan epävarmin.

Jos taas ei kumpikaan tule, kymmenen joukkoon selviytyminen on hyvä suoritus.

Aika raakaa yksinkertaistamista. Kuuden sakkiin kun lisäksi tarvitaan kuitenkin Konnan ja Tuulolan kanssa tai ilman:
-toimiva pelityyli
-toimivat erikoistilanteet
-toimiva maalivahtipeli
-monen pelaajan kasvaminen aikaisempaa suurempiin sappaisiin
jne.

Kaksi kovaakaan pelaajaa ei vie hajallaan ja sekaisin olevaa nippua yhtään mihinkään. Kaksi kovaa pelaajaa toki tuo lisää hyvyyttä jo valmiiksi hyvään. Syyslomalla se Edmontonkin on jo.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Nestoreiden mukaan Kerho tarjosi Kunykille Kerhon historian kalleinta sopimusta. Tuo lienee juuri jotain 200ke, sillä käsittäkseni Schiran 190+ke oli aikaisempi ennätys. Koska Kunyk ei Kerhossa pelaa tulevalla kaudella, voidaan arvailla kuinka paljon paremmaksi Kärpät pani.

Ikonen ei varmaankaan ollut halpa, mutta eilisessä HäSan haastattelussa mies antoi ymmärtää, kuinka juuri se että Kerho tarjosi mahdollisuuta kärkisentterin pelipaikkaan, sai miehen tänne tulemaan.

Eli tuskin Kerholla mitään 150-200ke varaa tai haluakaan on Konnalle maksella, kun pakkikin pitäisi hommata. Mutta varmaan tuo 100+ke siltä löytynee. Jos sillä saa miehen Koistisen mukana kulkemaan Hämeenlinnassa, niin heti tänne vaan.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eli tuskin Kerholla mitään 150-200ke varaa tai haluakaan on Konnalle maksella, kun pakkikin pitäisi hommata. Mutta varmaan tuo 100+ke siltä löytynee. Jos sillä saa miehen Koistisen mukana kulkemaan Hämeenlinnassa, niin heti tänne vaan.

Jos tuolla summalla Toivola saisi tämän CV:n omaavan ja edellisten kauden tulotasoonsa tottuneen kaverin naarattua, säästettyä samalla rahaa pakkihankintaan ja vielä tuon Ikosenkin sai hommattua+Puustisen jatkon tehtyä - mä alan itse rakentaa patsasta ko. ukolle. Ja ostan mukin kans.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Juuri tuossa katko ja kamppaile-pelissä nänkin ne Tikan ja Kannisen vahvuudet oleva. Suoraviivaisuudessa. Enkä väittänyt kummankaan olevan kaukalon nopeimpien luistelijoiden joukossa, väitin heidän ominaisuuksiensa sopivan juuri tuollaiseen päästä päähän altoilevaan kamppailupeliin. Kyllä molempien jalkanopeus kuitenkin on liigatasoa. Ja tuohon pelityyliin riittävää.

Aika raakaa yksinkertaistamista. Kuuden sakkiin kun lisäksi tarvitaan kuitenkin Konnan ja Tuulolan kanssa tai ilman:
-toimiva pelityyli
-toimivat erikoistilanteet
-toimiva maalivahtipeli
-monen pelaajan kasvaminen aikaisempaa suurempiin sappaisiin
jne.

Kaksi kovaakaan pelaajaa ei vie hajallaan ja sekaisin olevaa nippua yhtään mihinkään. Kaksi kovaa pelaajaa toki tuo lisää hyvyyttä jo valmiiksi hyvään. Syyslomalla se Edmontonkin on jo.
Ja Konnan maajoukkueessa 1,5v sitten Olympialaisiin ja viime kaudella KHL:ään riittänyt jalka ei riitä moiseen pelaamiseen? Olisi aika jännä näkemys.

Mitä tulee raakaan yksinkertaistamiseen, niin Kerholla on tällä hetkellä 4 laituria ja yksi laituri/sentteri mitkä menisi joukkueessa kuin joukkueessa lähtökohtaisesti kahteen kärkiketjuun (Mankinen ehkä vähän varauksin). Lisäksi on helvetin kova kolmosen sentteri. Aika raakaa yksinkertaistamista jos ei 4kpl EHT pelaajia + nessu riitä ja pakistossakin on kaksi EHT pelaajaa. Toki Koistisella ja Mankisella on EHT:sta vähän aikaa, mutta siellä nekin on olleet. Että saa kyllä paletti olla aika hajallaan jos ei tuon tason jätkät riitä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Aika raakaa yksinkertaistamista. Kuuden sakkiin kun lisäksi tarvitaan kuitenkin Konnan ja Tuulolan kanssa tai ilman:
-toimiva pelityyli
-toimivat erikoistilanteet
-toimiva maalivahtipeli
-monen pelaajan kasvaminen aikaisempaa suurempiin sappaisiin
jne.
Totta, mutta kaikkia näitä helpottaa huomattavasti kahden kovan profiilin pelaajan hankinta, joista toinen tasapainottaa puolustus-, ja toinen hyökkäyspäätä. Lisää variaatioita, osaamista erikoistilanteisiin jne.

Katastrofaaliseen maalivahtipeliin ei kuitenkaan ole Tuulola-Kontiola-tandemista ratkaisua. Tai en tiedä, jos vaikka tarttuisi koppi paremmin kuin nykyisellä kaksikolla.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja Konnan maajoukkueessa 1,5v sitten Olympialaisiin ja viime kaudella KHL:ään riittänyt jalka ei riitä moiseen pelaamiseen? Olisi aika jännä näkemys.

Missäs minä tällaista olen väittänyt? Minähän vain kirjoitin, että Kerholla on jo tällaiseen nopeaan suunnanmuutos-peliin sopivat sentterit, eli Kanninen ja Tikka. Ei sentterin pelatakseen hyvää peliä tarvitse enää olla mikään traditionaalinen pelintekijä. Varsinkin jos laidoilla on taitoa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Missäs minä tällaista olen väittänyt? Minähän vain kirjoitin, että Kerholla on jo tällaiseen nopeaan suunnanmuutos-peliin sopivat sentterit, eli Kanninen ja Tikka. Ei sentterin pelatakseen hyvää peliä tarvitse enää olla mikään traditionaalinen pelintekijä. Varsinkin jos laidoilla on taitoa.
En ole väittänyt sinun näin kirjoittaneen, tuosta viestistäsi sai vain sen kuvan, että pidät jotenkin Konnaa huonompana vaihtoehtona kuin Kannista ja Tikkaa tuohon suunnanmuutospeliin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä tulee raakaan yksinkertaistamiseen, niin Kerholla on tällä hetkellä 4 laituria ja yksi laituri/sentteri mitkä menisi joukkueessa kuin joukkueessa lähtökohtaisesti kahteen kärkiketjuun (Mankinen ehkä vähän varauksin). Lisäksi on helvetin kova kolmosen sentteri. Aika raakaa yksinkertaistamista jos ei 4kpl EHT pelaajia + nessu riitä ja pakistossakin on kaksi EHT pelaajaa. Toki Koistisella ja Mankisella on EHT:sta vähän aikaa, mutta siellä nekin on olleet. Että saa kyllä paletti olla aika hajallaan jos ei tuon tason jätkät riitä.

Ja koita nyt päättää onko tämä Kerhon rosteri katastrofi vai ei. Meinaan olen ihan samaa mieltä, Kerholla on tuossa rosterissaan laajuutta vaikka joka kesän tyyliin se taas kerran dumataan.

Ei sen puoleen, mä en ole missään sanonut, että Kontiola ei kelpaa. En kertaakaan. Pidän vain todella epärealistisena huhuna, sitä samaa sarjaa kuin nämä joka kesäiset Wirtaset ja Hietaset muutenkin.

Ja koitan keskittyä juuri tuon nykyisen rosterin vahvuuksiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja koita nyt päättää onko tämä Kerhon rosteri katastrofi vai ei. Meinaan olen ihan samaa mieltä, Kerholla on tuossa rosterissaan laajuutta vaikka joka kesän tyyliin se taas kerran dumataan.

Ei sen puoleen, mä en ole missään sanonut, että Kontiola ei kelpaa. En kertaakaan. Pidän vain todella epärealistisena huhuna, sitä samaa sarjaa kuin nämä joka kesäiset Wirtaset ja Hietaset muutenkin.

Ja koitan keskittyä juuri tuon nykyisen rosterin vahvuuksiin.
Missäs minä olen Kerhon rosteria kutsunut katastrofiksi? Enkä minäkään Konnaan usko ennen kuin se on kentällä paita päällä ja näyttää edes about samalle kaverille.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Missäs minä olen Kerhon rosteria kutsunut katastrofiksi?

Tuntuu juuri siltä, että tämä on joka kesä sitä samaa. Tällä rosterilla kilpaillaan max kympin sakkiin pääsystä paitti sitten kun hommataan se joku Konna tonne. Sitä minä tarkoitin tuolla raa'alla yksinkertaistamisella. Jos perusasiat on kunnossa, tälläkin sakilla on mahdollisuus yllättää. Toki monen asian summa ja paljon epävarmuutta ilmassa. Ja sekin on joka kesäistä kerho-fanin arkea.

Pitäisi täälläkin päässä olla kenties joskus vähän enemmän uskoa porukkaan. Se kritiikin aika tulee sitten kun on tullakseen. Jos nyt ei taas etukäteen.

Ja sitä paitsi en edes usko, että sakki on vielä tässä. Konna tai ei, niin tuonne tulee ukkoa vielä ennen kauden alkua.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tuntuu juuri siltä, että tämä on joka kesä sitä samaa. Tällä rosterilla kilpaillaan max kympin sakkiin pääsystä paitti sitten kun hommataan se joku Konna tonne. Sitä minä tarkoitin tuolla raa'alla yksinkertaistamisella. Jos perusasiat on kunnossa, tälläkin sakilla on mahdollisuus yllättää. Toki monen asian summa ja paljon epävarmuutta ilmassa. Ja sekin on joka kesäistä kerho-fanin arkea.

Pitäisi täälläkin päässä olla kenties joskus vähän enemmän uskoa porukkaan. Se kritiikin aika tulee sitten kun on tullakseen. Jos nyt ei taas etukäteen.

Ja sitä paitsi en edes usko, että sakki on vielä tässä. Konna tai ei, niin tuonne tulee ukkoa vielä ennen kauden alkua.
No ennen Ikosen hankintaa kun puuttuu kärkipakki ja pakeista 5 on Liiga-tasoa, puuttuu yksi veskari ja kaksi sentteriä niin mistäs sijoista meinaat, että Kerho pelaisi? Sillä rosterilla ihan realistinen arvio oli että kymppipaikka on jo aika liki mestaruutta. Nykyisellä se on ehkä jopa mahdollista, mutta aika monta palasta vielä puuttuu vaikka tekisi mitä temppuja. Tommi Tikka pleijareihin haluavan joukkueen ykkössentterinä niin kyllä aika alas voi lähtökohtaisesti jo joukkueen rankata vaikka millaiset värilasit olisi ja vaikka Tikka onkin todella hyvä roolissaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Yllätti kyllä, että tuo Ikonen on noin helkkarin pieni. Tuohan on ihan pirun pienikokoinen ketju ja kyllä sitten kun painimaan oikein aletaan voi vaikeaa tulla. Toki taas vastaavasti kulmassa voi pyöriä ja hyöriä ja väsyttää.

Voimaa kaipailen yhä rutkasti lisää tuohon joukkueeseen.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Olisihan tuolla viellä E.Tuulolakin. Lainalle ainakin mahdollista.
Luukkonen, J.Tuulola ja E.Tuulola. Ottaisin nämä kaikki kolme enemmän kuin mielelläni tässä tilanteessa. Vaikka sitten lainalle, joka voi kestää kolmesta kuukaudesta koko kauteen. Kaikki kolme olisivat vahvistuksia ja toisivat jotakin, mitä nykyrosterissa ei ole.

Kontiolan taitoa en lähde yhtään kyseenalaistamaan. Eihän miehen kuuluisi noilla taidoilla Liigassa pelata. Ja vieläpä Kerhossa...eli miksi se Konna sitten Kerhoon tulisi? Miksi väylä ei enää ole auki Venäjälle tai vaikka Sveitsiin? Tai jos kotiin haluaa tulla, niin miksi ei mahdu Tapparaan tai edes Ipaan?

Kontiolalla oli isompia loukkaantumisia alla ennen Jokeri-pestiä. Sen jälkeen mies ilmestyi aika paksuin poskin loppukesästä narrien harjoituksiin. Tämä näkyi syksyllä. Ei tahtonut jaksaa ja vauhti oli verkkaista. Voihan se toki olla, että on pistänyt itsensä fyysisesti kondikseen. Itse en tykännyt pelaajan tavasta kitistä kevään katsomokomennuksesta mediassa ja tyylistä kyseenalaistaa Marjamäen valintoja. Etenkin kun Jokerit pelasi kesken jääneet pleijarit hemmetin vakuuttavasti. Mutta silti ylivoiman olisi pitänyt miehen itsensä mukaan pyöriä Konnan kautta.

En vain näe tätä kaiken kokenutta, loukkaantumisten kolhimaa ja miljoonia Venäjältä nostanutta Tapparan miestä vuoden pahvilla Kerhon paidassa. Mikä ihme saa Konnan nyt heittämään sen sielunsa peliin ja ottavan henkisesti jengin reppuselkään kovan paikan tullen?

Ja turha tässä on hurskastella, olisihan Kontiola Kerholle jopa aika poikkeuksellisen kova nimi. Vaikka en kyllä todellakaan tahdo millään uskoa, että Kerhoon on tulossa. Luulen että jos Konna on todella Liigaan tyrkyllä, niin viimeistään TPS tai HIFK miehen kiinnittää, koska rahaa on, Kontiola on hyvä lisä kokoonpanoon ja ainakaan ei sillokn mene kilpailijalle.

Mitäs muuten Larmi meinaa tehdä nyt syssymmällä? Lahteen tuo näyttää somen perusteella jo palanneen. Olisiko Mikan aika pistää yksi osasto kerralla kuntoon..
 
Viimeksi muokattu:

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Luukkonen, J.Tuulola ja E.Tuulola. Ottaisin nämä kaikki kolme enemmän kuin mielelläni tässä tilanteessa. Vaikka sitten lainalle, joka voi kestää kolmesta kuukaudesta koko kauteen. Kaikki kolme olisivat vahvistuksia ja toisivat jotakin, mitä nykyrosterissa ei ole.

Kontiolan taitoa en lähde yhtään kyseenalaistamaan. Eihän miehen kuuluisi noilla taidoilla Liigassa pelata. Ja vieläpä Kerhossa...eli miksi se Konna sitten Kerhoon tulisi? Miksi väylä ei enää ole auki Venäjälle tai vaikka Sveitsiin? Tai jos kotiin haluaa tulla, niin miksi ei mahdu Tapparaan tai edes Ipaan?

Kontiolalla oli isompia loukkaantumisia alla ennen Jokeri-pestiä. Sen jälkeen mies ilmestyi aika paksuin poskin loppukesästä narrien harjoituksiin. Tämä näkyi syksyllä. Ei tahtonut jaksaa ja vauhti oli verkkaista. Voihan se toki olla, että on pistänyt itsensä fyysisesti kondikseen. Itse en tykännyt pelaajan tavasta kitistä kevään katsomokomennuksesta mediassa ja tyylistä kyseenalaistaa Marjamäen valintoja. Etenkin kun Jokerit pelasi kesken jääneet pleijarit hemmetin vakuuttavasti. Mutta silti ylivoiman olisi pitänyt miehen itsensä mukaan pyöriä Konnan kautta.

En vain näe tätä kaiken kokenutta, loukkaantumisten kolhimaa ja miljoonia Venäjältä nostanutta Tapparan miestä vuoden pahvilla Kerhon paidassa. Mikä ihme saa Konnan nyt heittämään sen sielunsa peliin ja ottavan henkisesti jengin reppuselkään kovan paikan tullen?

Ja turha tässä on hurskastella, olisihan Kontiola Kerholle jopa aika poikkeuksellisen kova nimi. Vaikka en kyllä todellakaan tahdo millään uskoa, että Kerhoon on tulossa. Luulen että jos Konna on todella Liigaan tyrkyllä, niin viimeistään TPS tai HIFK miehen kiinnittää, koska rahaa on, Kontiola on hyvä lisä kokoonpanoon ja ainakaan ei sillokn mene kilpailijalle.

Mitäs muuten Larmi meinaa tehdä nyt syssymmällä? Lahteen tuo näyttää somen perusteella jo palanneen. Olisiko Mikan aika pistää yksi osasto kerralla kuntoon..
Mitä tulee tuohon Jokereiden kevääseen ja että YV:n olisi pitänyt pyöriä Konnan kautta niiniin.. Jokerit teki yhden maalin YV:llä ja maalintekijä oli P. Kontiola. Sit Konna katsomoon ja Jokerit ei tehnyt sen jälkeen ainuttakaan pussia ylivoimalla..

.. Pieni Off-topic, pahoittelut siitä.
 
L

luigitar

Olisihan se nättiä kun puolustus näyttäisi tältä:

Eronen - Tuulola
Räsänen - Koistinen
Lukka - Ikonen
+Latvala

Kun on puhuttu näistä laina pelaajista, niin kyllä varmasti joissakin joukkueessa on ylitarjontaa näistä.
Välttämättä ei mennä siihen tuttuun joukkueesen, vaan saatavilla olevalla roolilla voi olla vaikutusta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luukkonen, J.Tuulola ja E.Tuulola. Ottaisin nämä kaikki kolme enemmän kuin mielelläni tässä tilanteessa. Vaikka sitten lainalle, joka voi kestää kolmesta kuukaudesta koko kauteen. Kaikki kolme olisivat vahvistuksia ja toisivat jotakin, mitä nykyrosterissa ei ole.

Kontiolan taitoa en lähde yhtään kyseenalaistamaan. Eihän miehen kuuluisi noilla taidoilla Liigassa pelata. Ja vieläpä Kerhossa...eli miksi se Konna sitten Kerhoon tulisi? Miksi väylä ei enää ole auki Venäjälle tai vaikka Sveitsiin? Tai jos kotiin haluaa tulla, niin miksi ei mahdu Tapparaan tai edes Ipaan?

Kontiolalla oli isompia loukkaantumisia alla ennen Jokeri-pestiä. Sen jälkeen mies ilmestyi aika paksuin poskin loppukesästä narrien harjoituksiin. Tämä näkyi syksyllä. Ei tahtonut jaksaa ja vauhti oli verkkaista. Voihan se toki olla, että on pistänyt itsensä fyysisesti kondikseen. Itse en tykännyt pelaajan tavasta kitistä kevään katsomokomennuksesta mediassa ja tyylistä kyseenalaistaa Marjamäen valintoja. Etenkin kun Jokerit pelasi kesken jääneet pleijarit hemmetin vakuuttavasti. Mutta silti ylivoiman olisi pitänyt miehen itsensä mukaan pyöriä Konnan kautta.

En vain näe tätä kaiken kokenutta, loukkaantumisten kolhimaa ja miljoonia Venäjältä nostanutta Tapparan miestä vuoden pahvilla Kerhon paidassa. Mikä ihme saa Konnan nyt heittämään sen sielunsa peliin ja ottavan henkisesti jengin reppuselkään kovan paikan tullen?

Ja turha tässä on hurskastella, olisihan Kontiola Kerholle jopa aika poikkeuksellisen kova nimi. Vaikka en kyllä todellakaan tahdo millään uskoa, että Kerhoon on tulossa. Luulen että jos Konna on todella Liigaan tyrkyllä, niin viimeistään TPS tai HIFK miehen kiinnittää, koska rahaa on, Kontiola on hyvä lisä kokoonpanoon ja ainakaan ei sillokn mene kilpailijalle.

Mitäs muuten Larmi meinaa tehdä nyt syssymmällä? Lahteen tuo näyttää somen perusteella jo palanneen. Olisiko Mikan aika pistää yksi osasto kerralla kuntoon..
Sen verran tähän korjausta, että mies tosiaan tuli aika pullein poskin, mutta joulukuussa ja sen jälkeen painoi pinna per peli tahdilla pidempään (Jokeriosiossa 15 peliä 5+10). Että kyllä silloin voi jo vähän kritisoida valmennusta jos ton tahdin jälkeen löytää itsensä poppareilta. Silloin Jokeri osion mukaan kulki luistinkin jo ihan eri malliin ja asennekkin ilmeisesti oli kohdallaan. Mutta en ole pelejä nähnyt, että sen enempää en ota kantaa, puhtaasti jokeriosiosta nämä.

Mitä tulee tuohon pelaamiseen muualla, niin jos mies itse haluaa rauhoittua Tamperelle kaiken kiertämisen jälkeen ja olla perheen lähellä, niin siinä on vaihtikset aika vähissä. Siihenhän tämä koko spekulointi perustuu. Ilmeisesti alkaa ikää jo olemaan ja raha ei ole enää tärkein motiivi, vaan se jos pääsee yöksi omaan kotiin nukkumaan merkitsee myös.
 
Viimeksi muokattu:

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Josko sen verran palaisi vielä tähän ikuiseen sentteri-aiheeseen. Olen ihmetellyt pitkään, että mikä se on ihmisten mielestä se ykkössentteri. Olen nähnyt eräitä näkemyksiä, joissa mestaruuskauden ykkössenana pidetään Lucea. Vaikka Leino ja Paajanen kuitenkin pelasivat suuremmilla peliajoilla ja varsinkin play-offeissa Lucella ei enää juurikaan ollut alivoimavastuuta.

Niin, että olisiko se nyt vain niin, että Kerhon "ykkössenat" tuolla kaudella olivat Patti ja Leino.

Mitään merkitystähän tuolla numerojärjestyksellä ei kuitenkaan ole. Koska ennen kaikkea mielestäni Kerholla oli tuolla kaudella mestarillisesti roolitettu sentterinelikko kokonaisuudessaan. Papu ja Leino olivat ne yleisenat joka hommaan ja Luce ja Riska puolestaan ne erikoiskaverit. Luce enemmän ylivoimille taiteilemaan, Riska alivoimille ja santapaperihommiin (se niskalenkki, jolla vippasi Palven helvetin kuuseen Kerhon maalilta ei unohdu koskaan).

Eli ennen kaikkea Kerholla oli sentterinelikko, josta kasvoi kauden mittaan enemmän kuin osastensa summa. Jokainen noista jannuista oli huikean tärkeä, omalla tavallaan, kun tärkeimpiä pelejä pelattiin. Niin että mielestäni Kerholla ei tuolla kaudella ollut mistään mystistä ykkössenaa, vaan ennen kaikkea loistava tasapaino senttereiden välillä. Kokonaisuus, ei yksittäinen pelaaja.

Kauden alla Riskan hankinta mytättiin, Leinoa epäiltiin, Pattia kiiteltiin työnteosta, mutta ei pidetty minään "ykkössentteriksi" soveltuvana palikkana. Just tällä hetkellä jokainen noista jannuista varmasti kelpaisi.

Mielestäni tärkeämpää kuin tuijottaa pelkkää yksittäistä pelaajaa, on tuijottaa sitä kokonaisuutta. Siksipä en niin huolissani tässä vaiheessa ole. Kerholla on kuitenkin viime kauden senttereistä Tikka, Kanninen ja Lahtela jäljellä, Kunyk lähti, Ikonen tuli. Viime kaudella oltaisiin väännetty vielä kalkkiviivoilla tosissaan suorasta play-off-paikasta, ennen kuin korona tuli ja sotki hommat.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Niin no siellä kuitenkin jo kolme molaria sopparin alla, että itse ainakin olisin pitänyt ihmeellisenä jos sinne olisi neljäs hommattu. Olisi viennyt perunoita pois niistä kahdesta tärkeämmästä hankinnasta myös.
Ja Mikan mukaan Voutilainen on ottanut isoja steppejä. Sen lisäksi Lebeouf on kuulemma heti valmis voittamaan. Ja nyt selvisi palstaveljeltä, että siellä on joku kolmaskin nostamassa palkkaa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ja Mikan mukaan Voutilainen on ottanut isoja steppejä. Sen lisäksi Lebeouf on kuulemma heti valmis voittamaan. Ja nyt selvisi palstaveljeltä, että siellä on joku kolmaskin nostamassa palkkaa.
Siivouskomeron vuokra?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös