Voit varmaan osoittaa Santavuoren haukkumiseltasi minulle ne pelit missä Santavuori sai mahdollisuuden niitä maaleja tehdä Liiga tasoisen kakkos tai ykkossentterin kanssa, mukaanlukien YV ajat jne.
En mä sitä mitään hauku. Totean vain, että maaleja ei tullut ja niitä tältä odotettiin. Maalintekijäksi hankitun pelaajan tehot ei voi olla pelkästään siitä kiinni onko vierellä huippusentteri vai joku hieman heikompi kaveri. Kun paikka maalintekoon tulee eikä pysty kiekkoa maaliin laittamaan se on yksi ja sama minkälainen sentteri on sen paikan järjestänyt.
Muutenkin ihmetyttää kekskustelu siitä, että tietyillä pelaajilla pitäisi olla huippusentteri rinnallaan, että saisi jotain aikaan hyökkäyspäässä. Se nyt on vain niin, että niitä huippusenttereitä ei riitä jokaiselle laiturille ja siihen on vain sopeuduttava. Toivottavasti tämänkaltaisia yksipuolisia pelaajia ei jatkossa hankita varsinkaan, kun ei pystytä lupaamaan rinnalle huippussentteriä. Mitäs sitten tapahtuu, kun se sentteri loukkaantuu. Laiturit surffailevat kentällä päämäärättömästi, kun ei ole ketään järjestelemässä maalipaikkoja eikä itse osaa niihin muuten hakeutua saatikka lyödä kiekkoa maaliin.
Mutta ei ole Santavuoren vika, että hän epäonnistui. Vika on pelaajahankinnoista vastaavien, koska hankkivat liikaa laitureita eikä tarpeeksi hyviä senttereitä, jotka heitä ruokkivat.
Edit. Lisätään vielä, että Santavuori ja moni muu viime ja tämän kauden joukkueesta on myös pelitavan uhri. Pitkä päätyyn ja perään ei ole kaikkien optimaalisin tyyli Santavuorelle ja kumppaneille.
Viimeksi muokattu: