MTV3: Idols 2007

  • 549 945
  • 3 334

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Vteich kirjoitti:
Niin, toisin kuin hieman hiljainen ja syrjään vetäytyvä Kristiina, Anna vaikuttaa melkoisen pirteältä, avoimelta ja elämäniloiselta nuorelta tytöltä, mikä luonnollisestikin on riittävä syy käydä karjalalippispäisten jääkiekkofanien hermoille. Ei edes diggaa Iron Maidenista tai Loordista, voi helvetti mikä pissis.

En kyllä itse laskisi Lordia tuohon listaan mukaan.

Mutta tästä "monipuolisuus-väännöstä", mielestäni on aika naurettavaa verrata edes Panua ja Aria toisiinsa. Panulle sopii hitaat (hintti)balladit, ja hän on mielestäni erittäin hyvä niissä, ei siinä mitään. Ainoastaan tämän tyylilajin osaaminen ei kuitenkaan riitä millään, sillä tämän vuotisessa kilpailussa on niin paljon parempia/monipuolisempia esiintyjiä. Esimerkiksi Ari on todistanut pystyvänsä laulaa sekä hitaampia että nopeampia kipaleita, ja tähän Panu ei toistaiseksi ole pystynyt, vaikka osa Jatkoaikalaisista niin uhosikin ennen Tiikerin Silmä-botchia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
GEG76 kirjoitti:
No teemana on musiikin kuninkaalliset, joten tuskinpa vielä ensi viikolla. Vaikka aika kunkkuhan Bruce toki on.

Olin jostain lukevinani, että Ari harkitsee sellaista biisiä jonka on alunperin laulanut nainen.

Jaa, tottapa tuo. Unohdin ensi viikon teeman.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
tinkezione kirjoitti:
Jaa, taipuisikohan tuotantoryhmä Bruce Dickinsonin Tears of a Dragoniin vai tuleeko sieltä jotakin muuta? Nähtäväksi jää.

Tuo samainen kappale tuli itselleni mieleen tässä muutama päivä sitten, eli siis tuo olisi ihan mielenkiintoista kyllä kuulla Arin laulamana jossain vaiheessa. Omasta mielestäni kyseessä kun on yksi Bruce Dickinsonin soolotuotannon parhaista kappaleista, niin voisi olla kyllä ihan mielenkiintoista kuultavaa sekin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh, tämä toinen finaali oli mulle jotenkin pienoinen pettymys. Ehkä näihin suuriin odotuksiini vaikutti se ekan finaalin Kristianin huikea veto, joka oli vieläkin mielessä.

Tietenkin kaikki finaalistit ovat tosi hyviä, koska ovathan he parhaiksi valittuja tosi isosta joukosta, mutta nyt tavallaan arvostellaan näitä "parhaita". Mia ja Kristiina oli munkin mielestä kaksi heikointa. Arin esityksestä mä en oikein innostunut, mutta tähän tosin varmaan vaikuttaa myöskin se ettei tää biisi ollut mulle ihan niin tunnettu kuin se edellisen finaalin. Kristianin esittämä biisi taas oli sellainen josta itse en erityisemmin tykkää, mutta ei näiden kummankaan pitkähiuksen vedotkaan mitän parhaita mahdollisia ollut, vaan sellaisia ihan ok-hyviä. Kristianille tosin plussaa siitä menosta ja meiningistä, joka oli aivan erilainen kuin viime kertainen rauhallinen biisi. Osaa ainakin olla erilainen ja vetää kunnon shown. Ja ulkonäkökin on parantunut hieman enemmän "idolin" näköiseksi.

Panu veti nyt hyvin. Lisäksi sellaisella tarinalla ja sillä itkuilmeellä sai varmaankin lisää ääniä. Annasta taas, mun mielestä ei vetänyt nyt ihan niin hyvin kuin ekassa finaalissa. Lisäksi ulkonäkö oli mun mielestä nyt aika halvan näköinen, jos nyt noin voin sanoa. Ainakin mulle tulee sanasta "pissis" mieleen aika pitkälti tuon näköinen tyttö. Jotenkin tuntuu että hän matkii sekä laulussa että myöskin pukeutumisessa hieman liikaa jotain valmista mallia. Noin nuoresta ja noin pienestä tytöstä on mulla jotenkin vaikea miettiä että olisi seksikkään näköinen, kun taas toisaalta ymmärrän sen kun niin sanottiin Kristiinasta, vaikkakin se on hieman nuorempi. Lisäksi Annassa mua hieman häiritsee ne sen kommentit. Mielessäni on esimerkiksi sellainen kohtaus, kun finaalistit olivat jossakin jumppasalissa harjoittelemassa laulamista, ja Anna sanoi Marco Bjurströmille Kristianin laulusta ettei Suomen kansa tunne sitä biisiä, tai jotain sinne päin. Ehkä Anna ei itse nuoresta iästä johtuen tunne vanhoja klassikoita, mutta kuitenkin viitsi noin sanoa. Ja sitten esimerkiksi kun hän sanoi Asko Kalloselle vastaan kun se tuomari pyysi ensi kerralla hieman erilaista vai oliko se nopeampaa biisiä, koska Annan biisit ovat olleet suurimmaksi osaksi ihan saman tyylisiä. Kristiinan esitys taas oli, hmm, ihan ok. Hänen äänensä on paljon erilainen kuin Celine Dionin, joka on tosi hyvä laulaja, ja johon tota laulua jotenkin hieman väkisinkin vertasin, ja se ehkä vaikeutti arvostelua.

Se on toisaalta aika kinkkinen juttu, että pitäiskö siitä hieman rankaista jos on yksipuolinen laulaja ja suostuu laulamaan vain yhden tyylisiä lauluja, vaikka olisikin tosi hyvä just siinä mitä laulaa. Tai sitten se, että jos on hieman lapsellinen, niin pitäiskö sen antaa anteeksi sillä että on vielä niin nuori. Mun mielestä sillä ei pitäisi antaa tasoitusta muihin nähden. Toisaalta musta tuntuu vähän hassulta jos alaikäinen lähtee yksin vaikka pitkille kiertueille, kun se ei edes kaikkia päätöksiä voi tehdä tai papereita allekirjoittaa ilman mammaa. Ja lisäksi kun on vielä koululainen ja se jää kesken tms.

Tosi jännäksi menee kyllä tää kisa. Ari ja Anna taitaa olla melko varmasti vähintäänkin kolmen parhaimman joukossa, useiden faniensa ansiosta.

Ensi kerralla taitaa siis olla aiheena kuninkaalliset? Itse toivoisin että joku laulaja esittäisi jonkun rollareiden biisin. Kattelin vasta youtubesta yhden jakson Canadian Idolia, jossa yksi koko finaalijakso oli pelkkiä rollariklassikoita.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Dickinson omisti eilen Dubain keikalla The evil that men do kappaleen Arille. Ainakin mikäli tuo rautaneito.com sivustolla oleva ilmoitus on totta. Luulisi Arin olevan suht otettu tuosta huomiosta.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näkkäri kirjoitti:
Dickinson omisti eilen Dubain keikalla The evil that men do kappaleen Arille. Ainakin mikäli tuo rautaneito.com sivustolla oleva ilmoitus on totta. Luulisi Arin olevan suht otettu tuosta huomiosta.

Mistäköhän ihmeestä Dickinson edes tiesi 'jostain Arista'?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
vision kirjoitti:
Mistäköhän ihmeestä Dickinson edes tiesi 'jostain Arista'?

Ottaen huomioon kuinka moni noita Suomen Idols esityksiä on kattonut Youtubessa ei se ihme olisi jos sana olisi levinnyt sinnekin.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katsoin monta kertaa putkeen aamuyöstä Meurmanin tulkinnan Lapin kesästä. Kyllä se veti sen ihan uskomattoman hienosti, pakko vieläkin hehkuttaa. En kuitenkaan myönnä, että kyynel olisi tullut silmäkulmaan... Tai no, pakko varmaan myöntää.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Blackie kirjoitti:
Katsoin monta kertaa putkeen aamuyöstä Meurmanin tulkinnan Lapin kesästä. Kyllä se veti sen ihan uskomattoman hienosti, pakko vieläkin hehkuttaa. En kuitenkaan myönnä, että kyynel olisi tullut silmäkulmaan... Tai no, pakko varmaan myöntää.
Itselläkin tallessa boksin kovalevyllä. Täytynee varmaan siirtää dvd:lle talteen, ettei vaan pääse häviämään. Kyllä tuota voi useamman kerran peräkkäin luukuttaa, on se vaan loistava.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
purkki_paa kirjoitti:
Tässä on mielestäni aika outo ristiriita, Annalta odotetaan että hän olisi hirveän aikuinen ja filosofinen silloin haukutaan, että yrittää esittää jotakin mitä ei ole.

Se on kato niin että nämä jatkoajan kovat jätkät ja hevimiehet tietää että Anna on Arin ja Kristianin kovin kilpailijani niin tottakai täällä on menossa tiukka mustamaalaus-kamppanja, jossa kaverin kaverit tietävät kuinka paska pikkuritsa tuo Anna on. Ja pissiskin vielä. Ja kaikkea mahdollista ulkomusikaalista seikkaa keksitään jolla voisi lyödä Annaa.

Kristiinaa ei haukuta muuta kuin nenään laulamisesta, kun kaikki tietää että Kristiina ei ole uhka omille suosikeille.

Minä en ole vieläkään ymmärtänyt mikä tekee Annasta pissiksen verrattuna Kristiinaan. Molemmat on teinityttöjä, Kristiina on Annaa ujompi tyttö mutta muuten käytös on ihan normaalia (sen mitä minä tiedän) teinityttöjen käyttäytymistä.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
flintstone kirjoitti:
Minä en ole vieläkään ymmärtänyt mikä tekee Annasta pissiksen verrattuna Kristiinaan. Molemmat on teinityttöjä, Kristiina on Annaa ujompi tyttö mutta muuten käytös on ihan normaalia (sen mitä minä tiedän) teinityttöjen käyttäytymistä.

Mä luulen, että sitä "pissis"-sanaa käytetään täällä merkityksessä "teinityttö pääkaupunkiseudulta". Siksi sitä ei käytetä Kristiinasta.

Hassu juttu sinänsä, että ajattelin kirjoittaa tänne juurikin tuosta "pissis"-sanan käytön laajenemisesta koskemaan kaikkia teinityttöjä. Mutta kuten niin usein ennenkin, samaan asiaan oli jo puututtu.
 

Cube

Jäsen
Eihän pissiksen määritelmää mitenkään ole laajennettu. Anna vain on sellainen ylimeikattu, äänekäs ja pikkuvanha teini, jonka moni helposti pissikseksi mieltää, koska hän sellainen on.
 

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
flintstone kirjoitti:
Minä en ole vieläkään ymmärtänyt mikä tekee Annasta pissiksen verrattuna Kristiinaan. Molemmat on teinityttöjä, Kristiina on Annaa ujompi tyttö mutta muuten käytös on ihan normaalia (sen mitä minä tiedän) teinityttöjen käyttäytymistä.
Pari juttua tulee heti mieleen näin lonkalta viime jaksosta:
Annan kaveriporukassa heittämä n. 10 sanaa kattavan kirosanareservin esittely oli juuri sitä samaa, mitä kuulee pissislaumojen ohi kuljettaessa perjantai-iltaisin kaupungilla ja toiseksi Idols-yleisö vietiin tutustumaan jonkun kaupan meikkiosastoon, kun Kristiina halusi näyttää yleisölleen kotihallin ja jotain taiteellisia(?) valokuvia.
 

Animal

Jäsen
mr_tps kirjoitti:
Anna ilmoittaa Iltalehdessä olevansa valmis Idoliksi: "Minusta ei tule sekoilevaa Britneytä."

Aha. No, onnea uudelle Idolille!

linkki juttuun: http://www.iltalehti.fi/idols/200703135853113_id.shtml

Itseänikin huvitti tämä kohta:
- Minusta ei tule sekoilevaa Britneytä. Olen vahva ja kypsä, Anna vakuuttaa.

Hyvä että 17 -kesäinen pikkutyttö, joka ei ole oikeaa elämää nähnytkään, kertoo ihmisille olevansa "vahva ja kypsä". Tuskin Matti Nykänenkään suunnitteli tuon ikäisenä joskus istuvansa puukotuksesta vankilassa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Animal kirjoitti:
Itseänikin huvitti tämä kohta:
- Minusta ei tule sekoilevaa Britneytä. Olen vahva ja kypsä, Anna vakuuttaa.

Hyvä että 17 -kesäinen pikkutyttö, joka ei ole oikeaa elämää nähnytkään, kertoo ihmisille olevansa "vahva ja kypsä". Tuskin Matti Nykänenkään suunnitteli tuon ikäisenä joskus istuvansa puukotuksesta vankilassa.

Nää on just näitä asioita, joita ei IKINÄ sanota toisinpäin. Eli tavallaan ovat täysin merkityksettömiä, kun KUKAAN ei voi tietää mitä tapahtuu. Anstaas kattoo mitä käy.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Animal kirjoitti:
Itseänikin huvitti tämä kohta:
- Minusta ei tule sekoilevaa Britneytä. Olen vahva ja kypsä, Anna vakuuttaa.

Olisiko Annan pitänyt vastata myöntävästi, kun toimittaja kysyy että tuleeko hänestä samanlainen sekoilija kuin Britney? Tai kun toimittaja kysyy että oletko tarpeeksi vahva ja kypsä idoliksi, niin Annan olisi pitänyt vastata että missään nimessä en ole? Mikä tuollaisiin kysymyksiin on sitten se oikea vastaus, joka ei aiheuta hilpeyttä?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Onkos joku lukenut päivän Iltalehteä? "Idols Kristianin ääni vaarassa", kertoo yksi raflaava otsikko.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Cube kirjoitti:
Eihän pissiksen määritelmää mitenkään ole laajennettu. Anna vain on sellainen ylimeikattu, äänekäs ja pikkuvanha teini, jonka moni helposti pissikseksi mieltää, koska hän sellainen on.

Ja telkussa esitelty kaveripiiri vain vahvistaa käsitystä.
 

purkki_paa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Animal kirjoitti:
Hyvä että 17 -kesäinen pikkutyttö, joka ei ole oikeaa elämää nähnytkään, kertoo ihmisille olevansa "vahva ja kypsä". Tuskin Matti Nykänenkään suunnitteli tuon ikäisenä joskus istuvansa puukotuksesta vankilassa.

Myönnän, että tämä saattaa hieman huvittavalta kuulostaa...mutta kuten joku jo sanoikin tuossa, mitä Annan sitten olisi pitänyt sanoa?

Kysymys on toimittajan toimesta jo niin epäreilulla tavalla aseteltu, että paha tuossa on vastata mitään viisasta...silloin luonnollisestikin omat mahdolliset tulevaisuuden heikkoutensa kun kiistää, niin se lienee vain merkki hyvästä ja terveestä itsetunnosta. Vastaamalla "Joo musta" tulee huume huora Moskovan kaduille ja sit mä dokaan aivoni pihalle ja sekoilen itteni hengiltä" olisi vähintään yhtä hilpeän kuuloista lööppiä tullut.

Joillekin tuntuu Annan aitous ja avoimuus yhditettynä hyvään lauluääneen aiheuttavan ihan tajuttomia kateuskohtauksia. Jos Kristiina olisi vastannut samoin, niin taatusti ketään ei koko lööpistä edes olisi nostanut haloota.
 

julle-jr

Jäsen
purkki_paa kirjoitti:
Joillekin tuntuu Annan aitous ja avoimuus yhditettynä hyvään lauluääneen aiheuttavan ihan tajuttomia kateuskohtauksia. Jos Kristiina olisi vastannut samoin, niin taatusti ketään ei koko lööpistä edes olisi nostanut haloota.
Ihme juttu, että Annan pitäisi toimia ja puhua jollain tietyllä tavalla ollakseen ihmisille (täällä jatkoajassa) mieleinen. Omasta mielestäni 17v pikkutyttö saa olla vaikka pissis jos se tuntuu omalta tieltä. Nauttikoon teini-iästään ja olkoon sellainen kuin parhaaksi näkee. Kyllä aikuisten maailmakin ehtii varmasti tulla tutuksi. Ihmiset ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse käyttäytyä ja puhua joidenkin jatkoaikalaisten luomien normien mukaisesti. Itselleni on kyllä ns. aivan sama, mitä kyseinen teinityttö puhuu julkisuudessa, mielipiteet ehtivät muuttua elämän aikana monesti, tuossa iässä esimerkiksi tietynlainen idealistinen ajattelu on ihan ymmärrettävää, realismi tulee kuvaan myöhemmällä iällä. Tietysti jos ei pidä Annan kaltaisesta käytöksestä, niin eihän sillekään mitään voi, mutta tuo pissismäisyyden halveksiminen tuntuu olevan jonkinlainen trendi-ilmiö nykyään, vaikka kuitenkin ollaan samaan aikaan olevinaan suvaitsevaisia, toisten mielipiteitä ymmärtäviä ja avarakatseisia.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
julle-jr kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia, eikä kaikkien tarvitse käyttäytyä ja puhua joidenkin jatkoaikalaisten luomien normien mukaisesti.

100% samaa mieltä tuosta erilaisuudesta ja muutenkin. Tosin itsekin on pakko myöntää, että Annasta tulee tahtomattakin vähän sellainen nenäkäs ja pikkuvanha vaikutelma, joka nostaa karvat pystyyn monissa ihmisissä. Esim. alussa Jonelle kettuilu ja asenne varmasti erottivat massasta, mutta tuntuu, että tämä voi vielä olla se asia, joka Annan pudottaa kilpailusta. Särmää pitää olla, mutta suomalainen harvoin osaa suhtautua ja samastua liian särmikkääseen henkilöön. Se osaako vaiko ei voi olla melko sama, koska henk.koht. uskon ettei Annan mojo eikä Kristiinan haalea vaaleus riitä Arin ja/tai Kristianin voittamiseen.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Animal kirjoitti:
Itseänikin huvitti tämä kohta:

Itseäni huvittaa se, että täällä nettimaailmassa kaiken maailman turhakkeet laukovat elämäntotuuksia suoraan lonkalta pohtimatta asiaa sen enempää. En toki tiedä Annan tilanteesta tuon taivaallista, mutta jos minulle olisi joku tullut 17-kesäisenä laukomaan päin näköä moista, olisin luultavasti nauranut räkäisesti, koska asia ei nyt vaan pitänyt paikkaansa silloin eikä pidä edelleenkään.

Ylipäätään monilla ihmisillä on kova tarve korottaa omaa olemassaoloa pykälää ylemmäs dissaamalla muita. Se, jos joku, kertoo epäkypsyydestä ja siitä ettei olla nähty oikeaa elämää, eikö?

edit: liikaa toistoa
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös