Noh, tämä toinen finaali oli mulle jotenkin pienoinen pettymys. Ehkä näihin suuriin odotuksiini vaikutti se ekan finaalin Kristianin huikea veto, joka oli vieläkin mielessä.
Tietenkin kaikki finaalistit ovat tosi hyviä, koska ovathan he parhaiksi valittuja tosi isosta joukosta, mutta nyt tavallaan arvostellaan näitä "parhaita". Mia ja Kristiina oli munkin mielestä kaksi heikointa. Arin esityksestä mä en oikein innostunut, mutta tähän tosin varmaan vaikuttaa myöskin se ettei tää biisi ollut mulle ihan niin tunnettu kuin se edellisen finaalin. Kristianin esittämä biisi taas oli sellainen josta itse en erityisemmin tykkää, mutta ei näiden kummankaan pitkähiuksen vedotkaan mitän parhaita mahdollisia ollut, vaan sellaisia ihan ok-hyviä. Kristianille tosin plussaa siitä menosta ja meiningistä, joka oli aivan erilainen kuin viime kertainen rauhallinen biisi. Osaa ainakin olla erilainen ja vetää kunnon shown. Ja ulkonäkökin on parantunut hieman enemmän "idolin" näköiseksi.
Panu veti nyt hyvin. Lisäksi sellaisella tarinalla ja sillä itkuilmeellä sai varmaankin lisää ääniä. Annasta taas, mun mielestä ei vetänyt nyt ihan niin hyvin kuin ekassa finaalissa. Lisäksi ulkonäkö oli mun mielestä nyt aika halvan näköinen, jos nyt noin voin sanoa. Ainakin mulle tulee sanasta "pissis" mieleen aika pitkälti tuon näköinen tyttö. Jotenkin tuntuu että hän matkii sekä laulussa että myöskin pukeutumisessa hieman liikaa jotain valmista mallia. Noin nuoresta ja noin pienestä tytöstä on mulla jotenkin vaikea miettiä että olisi seksikkään näköinen, kun taas toisaalta ymmärrän sen kun niin sanottiin Kristiinasta, vaikkakin se on hieman nuorempi. Lisäksi Annassa mua hieman häiritsee ne sen kommentit. Mielessäni on esimerkiksi sellainen kohtaus, kun finaalistit olivat jossakin jumppasalissa harjoittelemassa laulamista, ja Anna sanoi Marco Bjurströmille Kristianin laulusta ettei Suomen kansa tunne sitä biisiä, tai jotain sinne päin. Ehkä Anna ei itse nuoresta iästä johtuen tunne vanhoja klassikoita, mutta kuitenkin viitsi noin sanoa. Ja sitten esimerkiksi kun hän sanoi Asko Kalloselle vastaan kun se tuomari pyysi ensi kerralla hieman erilaista vai oliko se nopeampaa biisiä, koska Annan biisit ovat olleet suurimmaksi osaksi ihan saman tyylisiä. Kristiinan esitys taas oli, hmm, ihan ok. Hänen äänensä on paljon erilainen kuin Celine Dionin, joka on tosi hyvä laulaja, ja johon tota laulua jotenkin hieman väkisinkin vertasin, ja se ehkä vaikeutti arvostelua.
Se on toisaalta aika kinkkinen juttu, että pitäiskö siitä hieman rankaista jos on yksipuolinen laulaja ja suostuu laulamaan vain yhden tyylisiä lauluja, vaikka olisikin tosi hyvä just siinä mitä laulaa. Tai sitten se, että jos on hieman lapsellinen, niin pitäiskö sen antaa anteeksi sillä että on vielä niin nuori. Mun mielestä sillä ei pitäisi antaa tasoitusta muihin nähden. Toisaalta musta tuntuu vähän hassulta jos alaikäinen lähtee yksin vaikka pitkille kiertueille, kun se ei edes kaikkia päätöksiä voi tehdä tai papereita allekirjoittaa ilman mammaa. Ja lisäksi kun on vielä koululainen ja se jää kesken tms.
Tosi jännäksi menee kyllä tää kisa. Ari ja Anna taitaa olla melko varmasti vähintäänkin kolmen parhaimman joukossa, useiden faniensa ansiosta.
Ensi kerralla taitaa siis olla aiheena kuninkaalliset? Itse toivoisin että joku laulaja esittäisi jonkun rollareiden biisin. Kattelin vasta youtubesta yhden jakson Canadian Idolia, jossa yksi koko finaalijakso oli pelkkiä rollariklassikoita.