MTV3: Idols 2007

  • 554 365
  • 3 327
Suosikkijoukkue
TPS
Kristian valitsi todella paskan biisin. Oli aivan järkyttävää laulamista, mutta show pirun hyvää. Annan laulun aikana oli pakko vaihtaa kanavaa, niin uskomatonta paskaa oli.

Kristiina veti hyvin, mutta taitaa lähtö silti tulla.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
HerraHermanni kirjoitti:
Ja se stoori ennen piisiä... jestas! Tuntui, että tassä haeskellaan mallikaasti ääniä myötätunnon avulla. Okei, se ei välttämättä (lue: ehkä tosiaankaan) ollu tarkoitus, mutta silti liian valju mies adioiksi.
No jestas nimenomaan. Illan idea oli omistaa biisi jollekulle tärkeällä henkilölle, niin mikä tuossa meni väärin? Olisi varmaan pitänyt sanoa, että "Juu, hyvä kaveri, kahden lapsen isä muuten, jäi junan alle tuossa jokuaika takaperin, mutta eipä se nyt niin koskettanut. Enpä viitsi omistaa kenellekään".

Sitten olisi tullut äänet tosimiehiltäkin?

- - - - - - - - - - - - -

Toivottavasti kumpikaan pitkäleteistä ei tipu, vaikkei tänään mennytkään ihan lapaan. Miaa lukuunottamatta kaikki ihan hyviä tyyppejä.
 
Aika hyvä kokonaissetti tänään. Kristiinan laulu heikoin, mutta silti jotenkin vetos muhun, vaikka olen ääntäkin kritisoinu aiemmin..

Heh.. Ellen Annalle: "Oot saanu Jonen syömään sun kädestä!" hmmm.. Mistähän Ellen on saanu Jonen syömään...

Enivei. Panu oli just niin ihqudaa kun vaan voi, Anna veti hyvin, Mia oli hyvä, Kristianilla hyvä show, Ari veti ihan ok ja Kristiina ehkä kans joo. Kultakutrille taitaa tulla kotiinlähtö.

Edit:
Saku #11 kirjoitti:
"Juu, hyvä kaveri, kahden lapsen isä muuten, jäi junan alle tuossa jokuaika takaperin, mutta eipä se nyt niin koskettanut. Enpä viitsi omistaa kenellekään".
Sen verran oon viilamiehiä, että se oli toinen muksuista kun kuoli..
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Baarimikko kirjoitti:
Arin ja Kristianin esitykset menivät ihan överiksi. Idols on mielestäni pop-formaatti, eikä mitään hevikaraoke.

Ongelma molempien esityksessä oli se, ettei laulu tullut esille. Molemmilla on hieno ääni laulamiseen, minkä vuoksi olisi suotavaa, että se myös kuuluisi.

Kristianin esitys meni aivan överiksi. Ari taas oli omituisen poissaoleva, ei seissyt esityksensä takana. Olen "Taikapeilin" kanssa samaa mieltä myös siitä, että Arin kehityskäyrä kisassa ei ole nouseva. Tänään tosin notkahti pahasti Kristiankin. Näinköhän tipahtaa vai kantaako viimeviikkoinen ja yleinen suosio?
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin kahden kauppa, Mia tai Kristiina putoaa. Jos Kristiinalla olisi Mian ulkonäkö ja habitus, niin homma olisi selvä jo nyt. Tosin silloin Kristiina ei olisi edes mukana enää. ;) Mutta aika 50-50 menee näiden kahden neidin välillä.

Arilta ja Kristianilta on nähty paljon parempia esityksiä kuin mitä tänään nähtiin.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
HerraHermanni kirjoitti:
Se mikä eniten hämää on se, että panu laulaa kappaleet suoraan. Meininki on pelkkää marssimista alusta loppuun PUM-PUM-PUM, kun se voisi olla enemmän TSIP-BOP-DUI-DAA-KLAP-TSUP! Eli siis ei niin ennalta-arvattavaa lallattelua.

Voi Hemmi, Hemmi =) Kyllä sut jonain päivänä pitää tavoille opettaa =) No joo, kerroppa nyt kuka on laulanu näissä skaboissa TSIP-BOP-DUI-DAA-KLAP-TSUP! Esim. paljon kehuttu Ari vetää omat kasarivetonsa täysin originaalia peesaten. Ja Arin lisäksi lähes kaikki muutkin. Eipä ole ainoastaan Panun ongelma tuo! Äkkiseltään tulee mieleen vain Kristianin Lapin Kesä ja Markus Pätsin Wicked Game, jossa poikettiin siitä orkkismelodiasta rohkeammin.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Kristiina lähtenee, vaikka tuo ääntenkalastelija Panu joutaisi lahjojensa puolesta vattuun tästä ryhmästä. Anna voittaa helposti tämän leikin, arvostelijat ottaa sen pään pois perseestä ja kuuntelee välillä sitä laulamista.

Tänään mentiin näin:

Anna

Mia

Kristiina/Panu
Ari (Bruce on Bruce)
Meurman (ei sopinut biisi)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ari veti yllättävän laimeasti tänään kun viime viikkoisesta olisi voinut helposti povata koko paskan voittoa. No viikon päästä petraa. Se eka tyttö tippuu, en muista edes nimeä. Niin paljon nappasi.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ari ja Kristian todennäköisimmin menevät jatkoon vanhoilla suorituksilla. Tämän päivän lauluesitysten perusteella jomman kumman pitäisi tippua, mutta viikate taitaa heilahtaa Kristiinan kohdalla. Ei ole koskaan saanut tuomareiden varauksetonta tukea ja tässä vaiheessa se tulee näkymään.

Katson ensimmäistä kertaa tätä Subtv:n extraa ja ohjelman juontaja on todella onneton. Mikä myötähäpeän tunne yleisöllä ja katsojilla. Ottakaa nyt vaikka se Remu sieltä juontamaan, sen läpät sentään menisivät pössiksen piikkiin....
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mia oli mielestäni heikoin tänään, mutta Kristiina taitaa tippua, ei se pärjää jos pitää laulaa vähän räväkämpää biisiä. Panu veti hyvin tänään, joten ei taida tippua vielä, vaikka mun puolesta saisikin lähteä. Kuka menee katsomaan sen keikkoja jos se laulaa pelkästään balladeja? No okei, kaikki alle 15-vuotiaat menis varmaan katsomaan sitä vaikka se laulaisi taikapeiliä.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Skeletor kirjoitti:
Katson ensimmäistä kertaa tätä Subtv:n extraa ja ohjelman juontaja on todella onneton. Mikä myötähäpeän tunne yleisöllä ja katsojilla. Ottakaa nyt vaikka se Remu sieltä juontamaan, sen läpät sentään menisivät pössiksen piikkiin....
Itselleni taas tuo juontaja uppoaa paremmin kuin hyvin. Vähän sellaista Borat tyylistä läppää, jossa myötähäpeällä on suuri osuus. Tuollainen aito nolojen tilanteiden mies siis kyseessä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kristian oli mielestäni ihan hyvä. Ei ehkä mikään superpersoonallinen, mutta kaverilla on loistava ääni ja lavakarisma. Aika valmis rocklaulaja jo nyt. Voittaa tai ei, niin tilausta on ja tulevaisuutta.

Tuon Arin ääni on ehkä hivenen liian poikamainen, muuten todella hyvä kyllä. Pientä miehistä mataluutta tarviaisi.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Eino_Mies kirjoitti:
Taustabändi oli suoraan sanoen helvetin hyvä. Oliko muusikoita kenties vaihdettu aiempiin finaaleihin nähden? Varsinkin tuo Iron Maiden -versio oli melkeimpä parempi kuin alkuperäinen. Soundit olivat kuin aidolta "Rautaneidolta". Siksipä Ari jäi jopa hieman tuon bändin jalkoihin.

Yllättävän hyvin veti bändi joo, mutta että paremmin kuin alkuperäinen? :D Ari ei vaan riitä Brucen saappaisiin. Rohkea kappalevalinta ja ihan ok laulettu, pisteet siitä.
 

Cube

Jäsen
Ted Raikas kirjoitti:
Kristian oli mielestäni ihan hyvä. Ei ehkä mikään superpersoonallinen, mutta kaverilla on loistava ääni ja lavakarisma. Aika valmis rocklaulaja jo nyt. Voittaa tai ei, niin tilausta on ja tulevaisuutta.
Itse en diggaa Kristianissa noista väkinäisistä ja kankeista lavaliikkeistä. Muuten kaverin show oli toki ihan jees, vaikka laulu olikin tänään selvästi aiempaa heikompaa.

Eipä meikäläisellä ole oikeastaan väliä kuka voittaa. Ei tuota pissistäkään jaksa inhota, kun se on kuitenkin vielä niin kakara.
 

beerhunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Montreal,San Jose
Sniper kirjoitti:
1. Mia yllätti, aika hyvä veto oli, joskin jotain epäpuhtautta oli ensimmäisessä voimakkaassa kohdassa, parani loppua kohden.
2. Meurman... Hieno äänihän miehellä on, mutta tänään ylimielisen oloinen veto ja biisivalintakaan ei osunut kuin bändille. Lavalta poistuminen selkeästi suunniteltu ja siksi hieman kornin oloinen.
3. Arilta näin vain alun kun oma 10-kuukautinen otti huutonuotteja samoilta korkeuksilta. Siinä ei vielä loksahtanut biisi ollenkaan raiteilleen, mutta pitää tsekata illalla boksilta loput. Mua vähän nyppii kaverin tyyli laulaa "rivi kerrallaan", mikä tekee kokonaisuudesta vähän töksähtelevän.
4. Panulta hyvä, teknisesti toimiva ja tunteikas veto. Vähän poikabändiääni, mutta sopi biisi miehelle hienosti. Meni vähän ohi se tarina ennen biisiä, mutta ilmeisesti oikeutti vetämään tämän klassikon.
5. Anna. Mun korvaan illan paras esitys ja teknisesti vaikein kappale. En ole kuullut alkuperäistä biisiä, joten en tiedä oliko imitointi. Mutta nyt mä alan jo epäilemään korviani kun ne eivät suostu huomaamaan epävirettä, mitä täällä ketjussa on taas tänäänkin moitittu. Boksitarkistuksen paikka tässäkin.
6. Kristiina. Pidän siitä soundista, mutta hento ääni tekee epäpuhtaudet liian erottuviksi ja siksi kokonaisuus oli illan huonoin. Vihaan tuota biisiä.

Kaiken kaikkiaan tasokas ilta tänään.

Tarkasta korvasi, meinaan niin paljon oli virheitä että oli pakko vaihtaa kanavaa...ja kuuntele myös alkuperäinen biisi. Ja se että esitys on teknisesti vaikein esittää, niin..mitä sitten? Jos sen laulaa persiilleen niin esim Tears In Heaven kuulostaa hyvältä kappaleelta joka ei sinänsä ole vaikea biisi laulaa
 

krobbe

Jäsen
No joo, katsottua tuli ja kyllä tämä ihmisen näköinen poika veti selkeästi parhaiten. Ne kaksi epäolentoa huusi niin perkeleesti, ettei siinä saanut edes sanoista mitään tolkkua.

Se tumma tyttö lauloi kohtuu hyvin ja ei se Titanic esiintyjäkään hassumpi ollut. Se alamittainen alakoululainen on vähän outo lintu, jotenkin tulee mieleen papukaija joka matkii hyvin, täysin persoonaton pentu.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Simon#17 kirjoitti:
Haiseva vastalause. Abreu ei osaa muuta kuin kopioida ja imitoida, muut sentään yrittää jotain omaa.

Totta toinen puoli.
Mutta snadina puolustuksena sanottakoon,että neiti on vasta 17-vuotias, mikä vaikuttaa osaltaan aivan varmasti.
Ja imitoi tai ei, niin Abreulla on mahtava ääni. Siitä tuskin kovin moni musiikista jotain "ymmärtävä" jakaa vastalauseita.

EDIT: Jos Annalla olisi niin paljon epävireyttä / -puhtautta laulussaan mitä täällä väitetään, niin eiköhän ainakin virepoliisi Tapio olisi siitä jossain vaiheessa tätä kisaa maininnut.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Saku #11 kirjoitti:
Illan idea oli omistaa biisi jollekulle tärkeällä henkilölle, niin mikä tuossa meni väärin? Olisi varmaan pitänyt sanoa, että "Juu, hyvä kaveri, kahden lapsen isä muuten, jäi junan alle tuossa jokuaika takaperin, mutta eipä se nyt niin koskettanut. Enpä viitsi omistaa kenellekään".

Niin oli, tiedän. Mutta miksei panu voinut vaikkapa sanoa, että "omistan tän biisin mun kaverille ja hänän kihlatulleen jolla on ollut viimeaikana vaiketa." Tai jotai vastaavaa. Itse en ainakaan haluisi et kaveri mainostaa kaikille telkkarissa, että mun lapsi on kuollut vähän aikaa sitte.
 

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä vaiheessa menee jo aika hankalaksi arvostella finalisteja pelkästään laulun suhteen, joten pitää alkaa mussuttamaan myöskin ulkomusiikillisista seikoista. Tason kovuus tuli ainakin minulle yllätyksenä, viime vuotisen floppikauden päätteeksi, mutta hyvä näin. No mutta "asiaan":

Annassa noista on kieltämättä eniten voittaja-ainesta, vaikka en siitä pidäkään. Syytä en tiedä, mutta jokin vaan tökkii vastaan. Kuitenkin hyvä ääni, jees ulkonäkö, helpoiten muokattavissa tuotannon naamalle sopivaksi yms. mitä poppistaralta tarvitaan, jos ja kun pelkkä persoonallisuus ei kanna tarpeeksi.

Kaksi muuta, joiden levyjä tullaan ostamaan kisamenestyksestä riippumatta, ovat Ari ja Kristian. Lauluääni ja persoona molemmilla riittää siihen, että keikoillekin voisi olla tunkua. Sopivan erilaisia tähän kisaan erottuakseen edukseen ja pidän molemmista, vaikka tänään molemmat olivatkin heikompia kuin viimeksi. Viikkokausia olen miettinyt, miltä kuulostaisi Kristianin vetämänä Pearl Jamin Black, toivottavasti joskus selviää.

Ja loput on sitten niitä "ynnä muita": Mikäli lavalla ei välkkyisi niin värikkäät valot, Panua ei erottaisi seinätapetista. Miaa ei muista viiden minuutin päästä esityksestä. Kristiina ehkä kaikkein yksiulotteisin ja tylsä.

Mutta kuten sanottu, laulun perusteella noita on todella hankala laittaa enää paremmuusjärjestykseen. Kaikki noista on jossain vaiheessa vetäneet todella hyvin.
 

krobbe

Jäsen
HerraHermanni kirjoitti:
Niin oli, tiedän. Mutta miksei panu voinut vaikkapa sanoa, että "omistan tän biisin mun kaverille ja hänän kihlatulleen jolla on ollut viimeaikana vaiketa." Tai jotai vastaavaa. Itse en ainakaan haluisi et kaveri mainostaa kaikille telkkarissa, että mun lapsi on kuollut vähän aikaa sitte.

Otan osaa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Saamies kirjoitti:
No joo, kerroppa nyt kuka on laulanu näissä skaboissa TSIP-BOP-DUI-DAA-KLAP-TSUP! Esim. paljon kehuttu Ari vetää omat kasarivetonsa täysin originaalia peesaten. Ja Arin lisäksi lähes kaikki muutkin. Eipä ole ainoastaan Panun ongelma tuo! Äkkiseltään tulee mieleen vain Kristianin Lapin Kesä ja Markus Pätsin Wicked Game, jossa poikettiin siitä orkkismelodiasta rohkeammin.

Juurikin Pätsi ja Krisu. Mutta tolla "TSIP-BOP-DUI-DAA-KLAP-TSUP!" -jutulla tarkopitin sitä, että laulusta uupoo se äänellä kikkailu. Eli siis vivahteet, vibrat, kaikki. Juu nou.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HerraHermanni kirjoitti:
Niin oli, tiedän. Mutta miksei panu voinut vaikkapa sanoa, että "omistan tän biisin mun kaverille ja hänän kihlatulleen jolla on ollut viimeaikana vaiketa." Tai jotai vastaavaa. Itse en ainakaan haluisi et kaveri mainostaa kaikille telkkarissa, että mun lapsi on kuollut vähän aikaa sitte.

Voi hyvää päivää millaisista asioista jengi jaksaa täälläkin alkaa vaahtoamaan. Sitäpaitsi kappalevalinta "pakotti" kertomaan, että biisi on omistettu jollekin joukostamme poistuneelle ihmiselle. Muuten Tears In Heaven olisi ollut enemmän tai vähemmän mauton valinta.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
krobbe kirjoitti:

Ei ÄLÄ! En tarkoittanut, että mun lapsi on kuollut (kun sellaista ei ole). Tarkoitin sitä, että en tuossa Panun kaverin roolissa haluaisi kuulla mun kaverin (eli panun) sanovan kaikille, että mun (panun kaveri) lapsi on kuollut.

Vai oliko tuo loistava piikki?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös