MTV3: Idols 2007

  • 550 193
  • 3 334

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuskin finaalissa kahta tuollaista ns. hevimiestä nähdään. Ei ehkä sopisi ihan formaattiin vaikka yleisöhän sen päättää. Varmasti siellä on mies ja nainen lopulta ja aika erityyppisiä.

Oma veikkaus on, että Ari ja Anna. Tosin ei nuo Kristian ja Mia ihan mahdottomuuksia ole hekään. Kaikki omalla tavallaan hyviä.

Niin ja kyllä, olen jonkun verran sivusilmällä tuota seurannut (vähän todellakin), minä Idols-dissaaja siis. Ilm. olen vanhenemassa, kun olen hieman tätä kisaa kohtaan pehmentynyt. Ihan mukavaa viihdettähän tuo on pieninä annoksina ja tällä kertaa oikeasti mielenkiintoisia laulajia.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Huh huh. Kriden veto oli jäätävä, kyllä sitä likimain tippa irtosi sohvannurkassa linssin puolelle. Varsinkin loppuimprot pistivät homman vielä varmuuden vuoksi kolmosvaihteelle. Ei ollut tämän päivän kovimmasta esityksestä kahta sanaa. Ari veti perusvarmat, ei huikeutta, mutta ei mokiakaan, ehkä jopa hieman varmistellen jatkoon. Eiköhän sieltä pajatsonräjäyttäjääkin ole jatkofinaaleissa tulossa, kykyä on.

Vääryys maailmassa on sen sijaan se, että stylistinkin käsissä naurettavalta näyttänyt Panu veti nyrkkeilyhitit niin penkin alle kuin olla saattaa ja pääsi jatkoon. Ei olisi pitänyt olla mahdollista, mutta kai tuosta taikinasta joku sitten tykkää.

Oma visioni finaalista on loppujen lopuksi Kride vastaan Anna. Sen verran monipuoliselta sälliltä tämä Meurman vaikuttaa, että tehtävä kuin tehtävä taittuu ja nimenomaan asian vaatimalla otteella. Tokikaan Iso A:n finaalipaikka ei myöskään haittaisi, hevimiehiä kun ei maailmassa liikaa ole ja Suomenkin hevikartalla näin taitavat tämän tyylin laulajat voidaan laskea yhden käden sormin. Toisaalta, Ari voisi olla voittamatta ja mennä johonkin ihan oikeaan bändiin laulamaan. ;)
 

Sampe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins/Turun PalloSeura/Kiekko-Vantaa
pete666 kirjoitti:
Vittu lauluäänen perusteella PITÄISI äänestää, mutta tietysti jokainen tekee oman ratkaisunsa. Onhan Annalla hyvä ääni, mutta ei mielestäni riitä kuitenkaan voittoon asti. Kristiina on aika hmv ja Panu Todella HMV, joka ei osaa näköjään tulkita kuin ihq nyyhkytys kappaleita.

Itse taas toivon, että ihmiset äänestäisivät myös laulutaidon perusteella. Vaikka esim. Annassa kaikki muu toimii lavalla ja potentiaalia nimenomaan idolina on, niin kai sitä sinänsä hienoa ääntä pitäisi osata vähän käyttääkin? Teknisesti tyttö tuntuu minusta ihan raakileelta jopa useimpiin semifinalisteihin verrattuna.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Sampe kirjoitti:
Itse taas toivon, että ihmiset äänestäisivät myös laulutaidon perusteella.

No joo, juuri tuota sanaa hainkin, mutta minkäs teet kun pää ei toimi?
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
Mia

Todella hieno veto. Niinkuin joku mainitsi, mulla on sama fiilis että joku sen ulkonäössäkin kolahtaa! Kasvot, ilmeet, eleet, liikkeet - joku siinä tietyllä tavalla säväyttää. Lavalla kuin kotonaan, eikä tarvi hetkeäkään pelätä että floppaisi esityksensä. Varma, mutta myös yllätyksellinen esiintyjä. Voi yllättää vaikka finaaliin asti jos hihasta löytyy vielä ässiä.

Kristiina

Kaunis kuin veistos. Mua ei "nasaaliääni" ärsytä, vaan mun mielestä Kristiinalla on todella kaunis ääni. Kaunis ääni ja ulkonäkö vaan ei riitä enää paljoa pidemmälle. Vaikka kuinka elätän toiveita että pystyy ottamaan sen viimeisen askeleen, niin kylmä totuus taitaa olla että Kristiinan finaalit loppuvat lyhyeen. Kun vaan pistäisi edes vähän flirttiä peliin, revittelisi vähän ja antaisi palaa sydämensä kyllyydestä niin mahiksia olisi! Toivotaan...

Panu

Voi herranjestas millä esityksellä voi päästä jatkoon "kaikkien aikojen kovimmassa" idolsissa! Sysipaska! En ole Panusta tykännyt missään vaiheessa, mutta ilman muuta haluan nähdä pystyykö petraamaan (paljon). Biisivalinta on seuraavaksi Panun kohdalla todella tärkeä!

Johanna

Ei huono ollenkaan. Vähän pliisu veto, mutta itse olisin kyllä Panun tiputtanut. Johanna oli hyvä, mutta yllätyksetön ja tasapaksu. Olisin oottanut jotain räväkkää biisiä. Tuntuu että Johannalta voisi lähteä vaikka kuinka mahtava tulkinta, kun olisi vaan oikea biisi. Valitettavasti Johanna ei saa enää mahista. Kisa on julma kun ollaan näin pitkällä.

Anna

Loistava jälleen. Koko paketti kasassa. Ainoastaan pikkunokkelat vastaukset haastatteluissa laskevat minun, ja ilmeisesti monen muunkin pisteitä. Muuten mahikset mihin vaan.

Ari

Hevidiggarit varmaan virtsaavat hunajaa. Omasta mielestäni Arilta jopa vaisu veto. Tosin tämän miehen kohdalla vaisukin veto on päivän parhaita. Kuten joku sanoi, varmistellen jatkoon. Toivottavasti ensi viikolla kuullaan taas joku veret seisauttava veto tältä jannulta. Sellainen kuin Piano man oli.

Kristian

Rohkealla biisivalinnalla täydellinen onnistuminen. Lopun revittely sai ihon kananlihalle ja taputtamaan yksin himassa:) On se äijä! Vasta nyt nousi mun papereissa voittajasuosikkien joukkoon!

Mitäs tykkäsitte pop musiikkia -videosta? Itse tykkäsin. Kristiina lauloi mielestäni paljon paremmin kuin kisassa, Annan flirttaileva laulu osui ja upposi ja mun mielestä video on kokonaisuudessaan hienosti tehty!
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
En voi muuta sanoa ko, että Ari on mun suosikkini nro 1, Kristian nro 2.

Illan olen veivannu youtubesta löytyviä pätkiä ja paranee kerta kerralta molemmat herrat.

Ari omaa ihan käsittämättömän taidon olla lahjakas niin erilaisissa biiseissä, menee balladeista todelliseen heviin. Uskomatonta.

Kristianin The Entertainer kuulostaa hyvältä kuten tämän päivän Lapin-kesä kappale myös. Mies joka uskaltaa tehdä rohkeita vetoja.

Musta on tullut Idols-fani tämän illan aikana.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Näin sivukommenttina, on muuten Annan semifinaaliesityksellä huikea katsojamäärä Youtubessa, yli 211 000! Jää Arikin kakkoseksi.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kristian oli huikea. Mia ja Ari erinomaisia myös. Nämä kolme olivat omassa liigassaan. Sen jälkeen tuli Anna ja sen jälkeen aivan helvetin pitkä tyhjä väli ennen Johannaa, Panua tai Kristiinaa.

Tuosta kolmikosta olisin ennen Johannaa pudottanut joko Panun tai Kristiinan, jotka molemmat olivat aivan tyyperryttävän paskoja verrattuna edellään vetäneisiin. Ruotsinlaiva & karaoke -vertaukset menivät kyllä ihan nappiin. Jotenkin mulla vielä meni läpi, että Nina ei suostunut arvostelemaan Panua - joka taitaa olla suosikkipojunsa - mutta se ei mene jakeluun, että Asko Kallonen teki saman Kristiinan kohdalla.
 

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
WC1995 kirjoitti:
Mitäs tykkäsitte pop musiikkia -videosta? Itse tykkäsin. Kristiina lauloi mielestäni paljon paremmin kuin kisassa, Annan flirttaileva laulu osui ja upposi ja mun mielestä video on kokonaisuudessaan hienosti tehty!
Ensimmäinen biisi tämän vuoden Idolsissa jonka katsomisen jouduin jättämään kesken, kuulin kyllä keittiöön asti. Siinä kyllä raiskattiin neljä baritonia niin että tuntui. Videohan oli ihan hyvin tehty, ei siinä mitään. Mutta ei kyllä biisi sopinut tuolle porukalle ollenkaan, ehkä Kristian, Panu (yllätti mut) ja Johanna saavat synninpäästön. Ari nyt kiekuu mitä vaan tyylillään.

Mutta siis täysin eri mieltä kanssasi. Originaaliesityksessäkin Ilkka ja Kalle on hieman vehkeettömiä tuohon, joten sanomattakin on selvää ettei Idols-porukan poppareista ole tuota laulamaan. Muutenkin ihmetytti ettei tuotantotiimin hittitehtaasta ole irronnut jotain pop-luritusta Idols-biisiksi.

Itse kisasta, Kanuuna-Kristian ampui kovilla, pelkäsin että biisivalinnalla omaan koipeensa, mutta ei todellakaan... Panun tai Kristiinan olisi pitänyt pudota, mutta itsestäänselvyyksiä on turha laukoa.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Kristianin esitys oli parasta Idolsissa - ikinä.

Arin ääni on aivan loistava. Edelleen odotan jos se veivaisi jonkun ihan oikean heavybiisin.

Anna Abreu oli ensimmäistä kertaa hyvä. Tosin tuskin koskaan innostuisin sen tekemästä musiikista.

Samoilla suosikeilla mennään.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Mortal kirjoitti:
Kristianin esitys oli parasta Idolsissa - ikinä.

Kristianin esitys veti kyllä sanattomaksi. Oliko Loiria, taisi olla, jos oikein muistan. Kyllä todellakin pisti sellaisen version peliin, ettei ole paljon lisättävää. Toki nyt tarvitsisi niiden muidenkin esitysten tulla näkyviin, jotta pystyy antamaan paremmin mielipidettä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Johannan putoaminen oli kyllä ainakin allekirjoittaneelle pienoinen yllätys, olisin tässä vaiheessa odottanut Panun tippumista. Annan, Arin ja Kristianin esitykset jäivät eiliseltä parhaiten mieleen, myös Mian Bon Jovi-coverointi oli ihan hyvä versio. Kristiinan esitys jäi jollain tapaa mielestäni vaisuksi, onneksi mahdollisuus parannukseen on vielä.

Ellenin mekkoa tuli ihasteltua lähes koko lähetyksen ajan, tuollaista asua hänelle onkin toivottu useampaan otteeseen. Ja mitä sitten tulee sen miesjuontajan pinkkeihin housuisin. Oikeasti, ei sitä pystynyt nauramatta katsomaan.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mortal kirjoitti:
Arin ääni on aivan loistava. Edelleen odotan jos se veivaisi jonkun ihan oikean heavybiisin.
Tartutaanpa tähän. Ainakaan eilinen esitys ei kertonut Arin äänestä paljon mitään. Sen verran oli lisätty kaikua, että mahdolliset virheet jäivät peittoon. Yhtä lailla peittoon jäivät mahdolliset hyvätkin hetket. Mene ja tiedä. Mutta yleisesti ottaen esitys oli korkeintaan keskinkertainen, joka toki riitti tällä kertaa mainiosti muutamien muiden todellisten floppausten takia. Henkilökohtaisesti se heviletin heilutus ärsyttää suuresti.

Veikkaan, että Panun, Kristiinan ja Johannan äänten väliset marginaalit olivat varmaan hyvin pieniä. Vallankin Panun esitys oli järkyttävä, mutta samalla voi todeta että kaverin ääni sinällään oli hyvä. Biisivalinta, sovitus ja esitys vaan olivat totaalisen paskoja. Ei näin.
 

Mace

Jäsen
Tykki kirjoitti:
Tartutaanpa tähän. Ainakaan eilinen esitys ei kertonut Arin äänestä paljon mitään. Sen verran oli lisätty kaikua, että mahdolliset virheet jäivät peittoon. Yhtä lailla peittoon jäivät mahdolliset hyvätkin hetket. Mene ja tiedä. Mutta yleisesti ottaen esitys oli korkeintaan keskinkertainen, joka toki riitti tällä kertaa mainiosti muutamien muiden todellisten floppausten takia.

Tuosta olen ihan samaa mieltä. Arin esitys ei todellakaan ollut häntä parhaimmillaan, ja tuo kritiikki koskee myös biisivalintaa.
 

Salamisipuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Sampe kirjoitti:
Itse taas toivon, että ihmiset äänestäisivät myös laulutaidon perusteella. Vaikka esim. Annassa kaikki muu toimii lavalla ja potentiaalia nimenomaan idolina on, niin kai sitä sinänsä hienoa ääntä pitäisi osata vähän käyttääkin? Teknisesti tyttö tuntuu minusta ihan raakileelta jopa useimpiin semifinalisteihin verrattuna.

Täällä liitytään Annan hehkutuksen ihmettelijöihin. Siis mikä siinä on niin ihmeellistä? Onko tuo Tenavat-sarjakuvan hahmojen ruumiinrakenteella varustettu kurpitsapää jonkun mielestä hyvännäköinen? Vai mistä on kyse? Ei se nyt laulajana mikään ihmeellinen ole, vaikka eilen kyllä jatkopaikan ansaitsikin. Lisäksi todella ärsyttävä muka kaikkitietävä teinityttö. Semifinaalissa sai pelätä ettei sen pää räjähdä siitä huutamisesta.

Eilisen parhaat oli Kristian, Ari ja Mia. Ikävä kyllä Mialla ei ole mitään asiaa loppukolmikkoon, siihen menee ainoana satavarmana Anna. Eiköhän se myös voita koko paskan. Perse.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
Panua ja Kristiinaa lukuun ottamatta muut lauloivat eilen hyvin. Panun esitys oli suorastaan heikko ja teennäinen, Kristiinan ei kannattaisi jatkossa ehkä laulaa enää englannin kielellä, sen verran kauheeta oli tytön ääntäminen noinkin kuluneessa perusbiisissä.

Kristianilla on hyvä ääni, mut joku siinä äijässä ärsyttää. Itsevarmuus ei oo huono asia, mut ylimielisyys on, ja jotenkin se paistaa ajoittain läpi.

Ihmettelin myös ite Johannan tippumista, ei taitanut olla pikkutyttöjen suosiossa. Olihan tuokin biisivalinta ehkä huono, mut ei tota biisiä paljoa paremmin voi laulaa.

Ens kerralla tippuu Panu, Mia tai Kristiina, jossei ihmeellistä kehitystä tapahdu.

Voittaja on Ari, Kristian tai Anna.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta Mian Bon Jovi coverointi oli huono, mutta päävastuu siitä lankeaa studiobändille. Miten helvetissä Bon Jovista voi saada noin bliisun version? Tuohon verrattuna Bon Jovin alkuperäisversio R-O-C-K-A-S-I.

Johannan putoaminen oli minullekin pettymys. Kappalevalinta oli hirveä, sillä oikeasti tuon muijan olisi kannattanut pysyä goottimeiningissä, jossa kohtalokas naisääni laulaa elämäntuskaa rokkitaustan päällä. Maggie Reillyn kaltainen sign-a-long kappale on mahdollisimman kaukana tästä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Salamisipuli kirjoitti:
Täällä liitytään Annan hehkutuksen ihmettelijöihin. Siis mikä siinä on niin ihmeellistä? Onko tuo Tenavat-sarjakuvan hahmojen ruumiinrakenteella varustettu kurpitsapää jonkun mielestä hyvännäköinen? Vai mistä on kyse? Ei se nyt laulajana mikään ihmeellinen ole, vaikka eilen kyllä jatkopaikan ansaitsikin. Lisäksi todella ärsyttävä muka kaikkitietävä teinityttö. Semifinaalissa sai pelätä ettei sen pää räjähdä siitä huutamisesta.

Ihan samaa mieltä. Sitä ihmettelin eilen että miten tuomarit ei puuttuneet ollenkaan siihen TODELLA epävireiseen lauluun vaikka esim. Kristiinan kohdalla siihen puututtiin. Luulisi Ninankin "virepoliisina" huomanneen nuo Annan ongelmat, varsinkin alku kuulosti ihan kammottavalta. Minun mielestäni Annan laulu oli vielä epävireisempää kuin Kristiinan, Kristiina lauloi ainoastaan falskisti mutta Annalla meni muutamassa kohtaa jo ihan selkeästi nuotin vierestä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Oikeat kolme henkilöä olivat pudotusuhan alla. Johanna veti ihan silleen perushyvin, mutta sellainen viimesilaus biisistä jäi puuttumaan ja siitä tuli sen vuoksi melko lattea. Kristiinalla homma aina välillä välähteli hienostikin, mutta ei hän ollut ihan sinut biisinsä kanssa. Panu oli mielestäni selvästi huonoin ja olisi ansainnut tippua kisasta. Emäntä kiteytti aika hyvin sanomalla, että tulee mieleen hänen veljensä laulamassa kännissä karaokea. Lavakarisma ja laulun taso oli juuri sitä luokkaa.

Aika monien esitykset kärsivät enemmän tai vähemmän heikosta miksauksesta. Yksi asia mikä pisti korvaan erityisesti oli, että taustalaulu hukkui välillä kokonaan mikä teki joistakin biiseistä ja niiden tietyistä kohdista aika paskan kuuloisia.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mike kirjoitti:
Kristian oli huikea. Mia ja Ari erinomaisia myös. Nämä kolme olivat omassa liigassaan. Sen jälkeen tuli Anna ja sen jälkeen aivan helvetin pitkä tyhjä väli ennen Johannaa, Panua tai Kristiinaa.

Tuosta kolmikosta olisin ennen Johannaa pudottanut joko Panun tai Kristiinan, jotka molemmat olivat aivan tyyperryttävän paskoja verrattuna edellään vetäneisiin.
Täysin samat huomiot täälläkin.

Ei oikeastaan olisi mitään lisättävää, mutta todetaan nyt että Anna onnistui säväyttämään ensimmäisen kerran, tosin tämä tapahtui vasta siinä musavideon yksilöosuudessa.

Troy kirjoitti:
Aika monien esitykset kärsivät enemmän tai vähemmän heikosta miksauksesta.
Se miksaaja piti ampua jo viime vuonna, mutta jotenkin tuo on onnistunut livistämään. Surkeaa toimintaa tosiaan.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mike kirjoitti:
Kristian oli huikea. Mia ja Ari erinomaisia myös. Nämä kolme olivat omassa liigassaan. Sen jälkeen tuli Anna ja sen jälkeen aivan helvetin pitkä tyhjä väli ennen Johannaa, Panua tai Kristiinaa.

Tuosta kolmikosta olisin ennen Johannaa pudottanut joko Panun tai Kristiinan, jotka molemmat olivat aivan tyyperryttävän paskoja verrattuna edellään vetäneisiin. Ruotsinlaiva & karaoke -vertaukset menivät kyllä ihan nappiin. Jotenkin mulla vielä meni läpi, että Nina ei suostunut arvostelemaan Panua - joka taitaa olla suosikkipojunsa - mutta se ei mene jakeluun, että Asko Kallonen teki saman Kristiinan kohdalla.

Kristian oli huikea ja Ari oli erinomainen, totta. Molempien esitykset saivat ihokarvat nousemaan pystyyn. Kristian aivan mykisti ja rohkea kappalevalinta näin hienosti tulkittuna vaan vahvisti hänen asemiaan. Ari olisi voinut ottaa vaan vähän paremman tai miten sanoisi "laulettavamman" Pink Floydin. Mia yllätti todella positiivisesti ja ensimmäistä kertaa ymmärsin niitä, jotka tätä daamia hehkuttavat. Biisi tosin ei kuulu millään tavalla suosikkeihini, mutta hän veti sen antaumuksella. Tyyli vaan on törkeästi hakusessa, polvihousut pitäisi lailla kieltää tuollaisilta tankeilta.

Annalla on ihan kelpo ääni, mutta mulle ainakin heräsi hänen esityksensä aika kysymys, että ymmärtääkö hän laulun sanojen sisällön. Esityksestä puuttui kokonaan se elämisentuska, mikä lauluun olisi kuulunut. Asko meni kyllä täydellisesti metsään väittäessään Annan esitystä paremmaksi kuin alkuperäinen - ellei hän sitten verrannut Princeen...

Panu ja Kristiina lauloivat biisinsä läpi ja siinä kaikki. Karaokevertaukset olivat kohdallaan ja todella ihmettelen, ettei jompi kumpi heistä tipahtanut. Sen verran avuttomia esitykset olivat. Kristiinan kannattaisi laulaa ruotsiksi, jos biisivalinta sallii.

Johanna saa syyttää putoamisesta itseään. Biisinvalinta meni täysin metsään, eikä kappale sopinut hänen äänelleen (Kristiinan äänelle se olisi ollut napakymppi) ja hänen tyyliinsä ollenkaan. Englannin ääntämys oli lisäksi luokatonta. En kuitenkaan olisi uskonut hänen lähtevät ensimmäisenä edes tuolla esityksellä.

Suosikkejani ovat edelleen Ari ja Kristian. Sitten pitkän välin jälkeen tulee Anna, sen jälkeen Miia. Panu ja Kristiina ovat tässä joukossa statisteja, joiden pitäisi tipahtaa seuraavilla kierroksilla.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ari Koivunen - Perfect Strangers

On se kumma että täällä ensin hehkutetaan Aria ihan kybällä ja mä inhoan. Sit ku Iso-A tekee kerrankin vaikutuksen, ts. tykkäsin Arista itse ensimmäistä kertaa, niin joo eihän se ollukaan kovin kaksista.

Paras Koivunen tähän mennessä. Tulee aivan satavarmasti saamaan levytyssopimuksen tästä Idolsista. Toivottavasti tekee hevilevyn.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
zelios kirjoitti:
Kristianilla on hyvä ääni, mut joku siinä äijässä ärsyttää. Itsevarmuus ei oo huono asia, mut ylimielisyys on, ja jotenkin se paistaa ajoittain läpi.

"Paskaaks tässä", oli Kristianin kommentti tunnelmien kyselyyn. Joo, menee varmaan ujouden piikkiin, vai meneekö? Muutoin antaa taas niin itsevarman kuvan itsestään. Ei ainakaan minulta saa tuollaisilla lausahduksilla sympatioita. Olkoonkin, että on laulajana /artistina tuossa kisassa omaa luokkaansa.

Kristiinan ääntäminen oli aivan järkyttävää, muutoinkin laulu meni läpilaulamiseksi. Kuinka pitkälle kisassa pärjää söpöydellä? Asko vie mielellään vaikka finaaliin asti. Onneksi siellä on se pöytä tuomarien edessä näkösuojana, sen "liikutuksen" voi oikein aistia aina kun ukko Kristiinan lavalla näkee.

Panun niissä aurinkolaseissaan vaan olisi voinut diskata ilman mitään yleisöäänestyksiä. Jos ei tuon verran itsekritiikkiä ole, voi jatkaa varastohommia ihan suosilla. Ja olihan se lauluesitys miekkoselta vähintäänkin onneton.

Bon Joviakin laitettiin sitten takavasurista ihan huolella. Järkyttävän kuuloista tavaraa, esimerkiksi ne repäisykiekaisut meinivät kaikki eri asteikolle ja parhaan epäonistumisen oli studiotiimikin osannut toiveikkaana ottaa koosteisiinkin mukaan. Ihme, ettei kukaan tuomareista puuttunut niihin. Muutoinkin ihmetyttää, että jotkut laulavat koko ajan pieleen ilman moitteita, ja joidenkin yksi-kaksi virhettä saa sen onnettoman punapään marisemaan epävireisyydestä.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kristian oli loistava, Ari veti odotetusti, Mia yllätti iloisesti, Panu oli paska, Kristiina vielä huonompi. Nuo oli helppo kommentoida.

Johanna kaatui siihen, että aiheutti äänestäjille ongelman. Jos tykkäsi biisistä, ihmetteli mikä ihmeen goottimimmi sitä laulaa - en ainakaan tuota äänestä. Jos taas on goottimimmifani, ihmetteli mitä helvetin kasaripaskaa se laulaa - en ainakaan tuota äänestä. Jos taas äänestää vain laulun perusteella - olipa hengetön veto. Siinä meni kaikki saumat.

Ja Anna. En tajua miten joku voi pitää häntä hyvänä laulajana. Minusta Anna on keskinkertainen laulaja mutta erinomainen imitoija. Olen heti ekasta karsinnasta asti sanonut, että onpa siinä hyvin kopioitu maneerit. Ja taas sama homma, Sineadin kappale oli opeteltu täydellisesti kurkkuäänineen itkuineen mutta silti jäi vajaaksi. Anna valitsee aina biisin, jonka laulaja käyttää persoonallista ääntä, erilaisia maneereja ja sitten armotta opettelee ne ulkoa, ei tuo lauluun mitään omaa. Ei niin mitään. Anna putoaa tästä kisasta viimeistään sitten kun tulee vastaan ilta jolloin pitää laulaa jotain sellaista biisiä jossa ei ole selkeitä imitoitavia maneereita tai koukkuja. Kun ne siivotaan pois, jää jäljelle vain keskinkertainen, nipin napin vireessä pysyvä tytöntyllerö. Jos Anna osaisi oikeasti laulaa, voisi hän ottaa valmiiksi vaatimattoman kappaleen ja tehdä siihen oman sovituksensa, kuten Kristian teki Loirin biisille - viimeinen kolmannes biisistä oli Kristianin ylivoimaa laulaj... tulkitsijana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös