MTV3: Idols 2007

  • 550 038
  • 3 334

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Ja minä tosiaan kyselin että millä eväillä se Mia on menossa jopa Arin kovimmaksi haastajaksi, Mia tippui jo kertaalleen mutta pääsi säälien kautta jatkoon. Minua kiinnostaa mikä on nyt muuttunut ja yhtäkkiä Mia on saanut äänestäjien päät kääntymään ja onkin nousemassa Arin kovimmaksi haastajaksi?

Ainakin mulle Mia on koko ajan ollu suosikki. Ja Kristiinan ja Mian äänimäärässä oli hyvin hyvin pieni ero... Itse en ole Aria pitänyt niin ihmeellisenä kuin muut missään vaiheessa. Unelmakolmikko olisi Anna, Kristian ja Mia. Tällä hetkellä siis, katsotaan miten laulut menee.

Mia on persoonallinen esiintyjä, Mialla on ihana ääni. Siinä mun syyt miksi oon digannu Miasta koko kilpailun ajan.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
girlzilla kirjoitti:
Mia on persoonallinen esiintyjä, Mialla on ihana ääni. Siinä mun syyt miksi oon digannu Miasta koko kilpailun ajan.
Paljon eriää mielipiteet. Itse en Miaa äänestäisi vaikka kuinka hyvin laulaisi, sen verran ärsyttävä persoona mielestäni. Tämän takia uskon, että kolmen parhaan joukkoon hän ei tule juuri tuon takia pääsemään, vaikka laulaisi kuinka hyvin osa potentiaalisista äänestäjistä jättää äänestämättä persoonan vuoksi.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
girlzilla kirjoitti:
Ainakin mulle Mia on koko ajan ollu suosikki. Ja Kristiinan ja Mian äänimäärässä oli hyvin hyvin pieni ero...

Ero oli pieni mutta riittävä (Kristiinan kannalta) ja Kristiinaa ei edes pidetä voittajasuosikkina vaan ensimmäisten joukossa tippuvana kilpailuja ja siitä huolimatta tuo Mia hävisi Kristiinallekin. Ja tämä on siis se syy miksi en pidä Mian mahdollisuuksia oikein minkäänlaisina, ei se että en itse pidä Miasta.

Tämä siis ihan omana mielipiteenäni ilman sarvia ja hampaita.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
domy kirjoitti:
Tämä kuvaa kyllä aika hyvin sitä redneck-ajattelua, joka valitettavasti Suomessa sitkeästi on ja pysyy. Jos mies hankkii vaatteensa jostain muualta kuin Anttilan alelaarista, ja pitää huolta siististä ulkonäöstä, on kyse välittömästi "pinkkikauluspaitametroseksuaalipelleilystä", joka siis on "tosi homoa".

Kuten sanoin: "Enkä tarkoita että itse laskisin normaaliksi suomalaiseksi perusjampaksi isomahaisen Karjala-lippispäisen rakennusmihehen, nuo ovat lähinnä ne ääripäät." Mielestäni siinä, että ostaa vaatteensa jostain muualta kuin Anttilan alelaarista ei ole mitään vikaa, päin vastoin. Vinkkini olisi kuitenkin pysyä "normaalin" pukeutumisen rajoissa, ja tuo edellisestä viestistäni lainaama pätkä menee tuon "normipukeutumisen" yli, niin menee Panunkin. Pitäisi löytää se kultainen keskitie. Enkä todellakaan kutsu niitä miehiä homoiksi, jotka ostavat vaatteita muualta kuin alelaareista ja pitävät itsestään huolta. Tämä vaatteiden osto ja itsensä sukiminen menee nykyään kuitenkin aika usein miehillä/pojilla yli, ja ne jotka haluavat näyttää/näyttävät metroseksuaaleilta (=trendipelleiltä), saavat minulta ison HOMO-leiman otsaansa (tyyliin Panu). Jättäisivät naisille nuo muotiliikkeet.

domy kirjoitti:
Mikäköhän siinä on, että kovin usein näissä reality TV-sarjoja käsittelevissä ketjuissa pulpahtaa pintaan erinäiset spekuloinnit kilpailijoiden seksuaalisesta suuntautumisesta. Joku psykologi saattaisi tulkita asian siten, että palstalla vaikuttaa melkoinen joukko kaappihomoja. Ihan normaalin pariutumisvietin mukaisesti ihminen etsii mahdollisia pariutumiskohteita, mutta itsesäätelyn defenssit ohjaavat konkreettista käyttäytymistä sosiaalisten normien mukaiseksi. Minä väitän, että yhdelläkään "puhtaalla" heterolla ei ole tarvetta pohtia sitä, onko joku mies tai nainen homoseksuaali.

Puppulausegeneraattori huutaa ylikäytöstä! Ja ei, ei ole tarvetta, mutta mielenkiintoa saa olla.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Ero oli pieni mutta riittävä (Kristiinan kannalta) ja Kristiinaa ei edes pidetä voittajasuosikkina vaan ensimmäisten joukossa tippuvana kilpailuja ja siitä huolimatta tuo Mia hävisi Kristiinallekin. Ja tämä on siis se syy miksi en pidä Mian mahdollisuuksia oikein minkäänlaisina, ei se että en itse pidä Miasta.

Tämä siis ihan omana mielipiteenäni ilman sarvia ja hampaita.

No selvä homma, hienoa.
Oon vaan sitä mieltä että alusta lähtien Mia oli sata kertaa potentiaalisempi kuin Kristiina. Mutta koska semeissä äänestettiin sen illan kunnon perusteella, pääsi Kristiina jatkoon. Missään vaiheessa en ole pitänyt näitä kahta edes lähellä toisiaan, Mia omasta mielestäni valovuoden edellä.

Toisia Mian persoona ärsyttää, toisia ihastuttaa. Menee varmaan aika puoliks ja puoliks.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
flintstone kirjoitti:
Ja minä tosiaan kyselin että millä eväillä se Mia on menossa jopa Arin kovimmaksi haastajaksi, Mia tippui jo kertaalleen mutta pääsi säälien kautta jatkoon. Minua kiinnostaa mikä on nyt muuttunut ja yhtäkkiä Mia on saanut äänestäjien päät kääntymään ja onkin nousemassa Arin kovimmaksi haastajaksi?

Niillä eväillä, että se on hyvä laulaja ja tuossa joukossa myös yksi karismaattisimmista, ellei karismaattisin, esiintyjä.
Uskon, että Mian jääminen Kristiinan taakse semeissä selittyy aika pitkälti tuomareiden yliampuvilla kehuilla jälkimmäistä kohtaan, joka vaikuttaa myös äänestäjiin. Korjasivat sitten mokansa ja valitsivat Mian sinne itse.

Girlzillan kanssa aika samoilla linjoilla noiden muiden suosikkien suhteen luk.ottamatta Annaa. Arin laulusta pidän, mutta hemmo on kyllä muuten niin hiirulaisen ja teinipojan oloinen, että kokonaisuus vähän mättää. Kristian on ok. Toivon vaan, että onnistuisi noiden erikoisten biisivalintojensa kanssa.
Anna ei toimi. Mulle tulee pikkuvanha tenavatähti mieleen. Kotiin kasvamaan korkoa ja uusi yritys kun olemus ja oleminen alkaa olemaan kuten aikuisella naisella.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Tänään se kisa sitten tosissaan alkaa. Arin kohdalla tietää jotenkuten mitä odottaa, kun tuon saman kappaleen miehen suusta on aiemmin kuullut. Odotettavaa kuitenkin lienee se, että tänään se menee vielä paremmin (toivottavasti). Kristiinan kappale on mielenkiintoinen ja omasta mielestäni yksi Madonnan parhaita kappaleita. Toivottavasti hänkin onnistuisi hyvin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mike kirjoitti:
Uskon, että Mian jääminen Kristiinan taakse semeissä selittyy aika pitkälti tuomareiden yliampuvilla kehuilla jälkimmäistä kohtaan, joka vaikuttaa myös äänestäjiin. Korjasivat sitten mokansa ja valitsivat Mian sinne itse.

Saahan sitä uskoa tuomareiden salaliittoteorioihin ja kommenttien vaikutukseen äänestyskäyttäytymisessä jos haluaa, uskoohan sitä jotkut ufoihinkin. Itse veikkaan että ne jotka vaivautuvat äänestämään äänestävät sitä josta itse pitävät, ei sitä josta Niina, Jone tai Asko on sattunut pitämään.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Flintti hei, täs äänestetään kuitenkin esiintyjää eikä kappaletta. Aivan sama miltä joku Jovin kappale kuulostaa, kunhan sen vetää hyvin. Mian veto on tänään hyvä, näin uskon.

Samoin perustein voisi esim. Kristiania veikata yhdeksi suurimmista pudottajista valittuaan tähän finaalilähetykseen näinkin helvetin surkean kappaleen (lue: mitäänsanomattomuuden).
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
flintstone kirjoitti:
Saahan sitä uskoa tuomareiden salaliittoteorioihin ja kommenttien vaikutukseen äänestyskäyttäytymisessä jos haluaa, uskoohan sitä jotkut ufoihinkin. Itse veikkaan että ne jotka vaivautuvat äänestämään äänestävät sitä josta itse pitävät, ei sitä josta Niina, Jone tai Asko on sattunut pitämään.

Kyllä sillä jonkun verran vaikutusta on ja tässä tapauksessa kun eroa ei ollut paskaakaan, niin ehkä ihan ratkaiseva. Luin jostain, että Ilkka Jääskeläinen olisi koko suomen idols-historian ainoa tyyppi, joka on mennyt äänestyksissä jatkoon senkin jälkeen kun tuomarit ovat lytänneet hänen esityksensä.

Finaaliäänestyksissä nuorempien äänestäjien "fanitusäänet" tulevat jakautumaan Kristiinan, Annan ja Panun kesken (Nuo siis koulutyttöjen suosikkeja ainakin sillä otoksella, mitä vanhimpaan tyttäreeni ja hänen kavereihinsa tulee), ja vanhemmat äänestävät luultavasti enimmäkseen päivän kunnon mukaan. Kyllä tuo peli on vielä ihan auki.

Etukäteen veikkaisin, että tänään lähtee himaan Kristiina tai Johanna, jollei sitten Kristian tyri tuon Vesku Loirinsa kanssa itseään vaaravyöhykkeelle. Panun Eye of the tiger tuntuisi aika riskipeliltä myös - lähinnä siksi, että biisi ei oikein puhuttele mitään kohderyhmää - mutta veikkaan, että pinkkikännykät pelastavat ennemmin hänet kuin Kristiinan, jos esitys ei muuten toimi.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Knower kirjoitti:
Mjaa, itse en ole huomannut pohtivani homojuttuja tämänkään vuoden Idolsia katsoessani. Ehkä asia ei kiinnosta minua siinä määrin?

Panu on homo -keskusteluun lainaan itseäni muutaman viikon takaa. No, jonkun meistä täytyy aina olla henkisesti Loimaalta mitä tulee näihin pukeutumisasioihin.

Tämän iltaista jaksoa oikein odottaa, ihan tuon "Perfect Strangersin" takia.
 

Mr. Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Enpä ole mikään Anna-fani, mutta hänen biisivalintansa on napakymppi. Jollain tavalla hänen ylipirteytensä on ärsyttänyt alusta asti, mutta kun huomasin tämän päivän biisivalinnan lähes hihkuin riemusta. Kerrassaan käsittämättömän sopiva biisi. Jos Anna saavuttaa edes puoliksi alkuperäisen Sinead O'Connorin tunteen ja tulkinnan hän hoitaa itsensä jatkoon vielä seuraavalta kierrokseltakin.
Arin kyvyt tiedetään ja hän kyllä klaaraa homman. Biisivalinta oikeastaan aika selviö.
Kristiankin hoitaa kylla Lapin Kesän, mutta jotenkin tuntuu, että äijällä alkaa jalat kohota maan pinnalta. Ei ole ollenkaan huono asia, että luottaa itseensä, mutta liika uhoaminen ja oman egon nostattaminen saattaa kostautua.

Tämän päivän putoaja löytyy loppuporukasta.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Ei kai Panu todella vedä tuon Eye of the Tigerin?? Tuon on pakko olla vitsi. -_-
Kristian aikoo nähtävästi leikkiä Ismoa ja pelata rulettia thepanoksilla. Ari ja Anna vahvoilla omissa papereissani, kun katsoo biisivalintoja. Illalla olemme onneksi paljon viisaampia.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Cube kirjoitti:
Hyvä, että Panu sai jatkaa. Kaveri osaa kuitenkin laulaa todella hyvin ja ääntäminen englanniksi on mielestäni eri tasolla muihin verrattuna. Ei tällä periaatteessa väliä sikäli ole, mutta onpahan kuitenkin, kun englanniksi tuppaavat laulamaan ainakin aika ajoin.

Tänään kieltämättä outo biisivalinta Panulta, mutta parantaa varmasti vielä jatkossa.
Kaipa se osaa, mutta oli kyllä tänään selkeästi ryhmän heikoin, aivan paska veto. Tosin ei mikään suuri vääryys että sai jatkaa, oli se tippunutkin typy aika heikko, samaten kuin Kristiina. Kristiinan ääni vaan ärsyttää mua suunnattomasti, ei vaan jaksa kuunnella sellaista nasaalia.

Kristian puolestaan oli mun kirjoissa täysin ylivoimainen, uskomattoman hieno veto vaikealla biisillä. Hieno tulkinta. Ari veti kanssa hienosti, mutta ei kai kukaan mitään muuta odottanutkaan. Mia yllätti mut todella positiivisesti, aivan helvetin hienosti laulettu, ja niitä harvoja tässä kisassa jotka näyttää olevan kotonaan lavalla. Annasta en oikein ole missään vaiheessa pitänyt, mutta lauloi tänään kyllä hienosti. Ärsyttää vaan ne sen kaikki kommentit, tyttö yrittää olla niin vitun fiksu ja nokkela. Enkä enää jaksa kertaakaan kuulla sen suusta sanaa portugali.

Julkaistaankohan noita prossia missään vaiheessa, kuka sai eniten ääniä? Olisi kiva tietää jatkoa ajatellen.

Edit: nämä siis kommenttina Cuben viestiin, mikä katosi, ja onkin nyt tuossa perässä.

Bändi on muuten aivan loistava, hyvin vetivät kaikki biisit, ja kuitenkin aika laidasta laitaan tuota musiikkia kuultiin.
 

Cube

Jäsen
Jaahas, edellinen postaus katosikin näköjään bittitaivaalle.. Kyseessä oli ehkä viesti Jumalalta, mene ja tiedä, mutta laitan nyt tämän uhallakin vähäpätöiset kommenttini uudelleen kehiin, vaikka näkyyhän niistä olennaisimmat jo tuossa yllä Footlessin viestissä. Eli:

Hyvä, että Panu sai jatkaa. Kaveri osaa kuitenkin laulaa todella hyvin ja ääntäminen englanniksi on mielestäni eri tasolla muihin verrattuna. Ei tällä periaatteessa väliä ole tai pitäisi olla, mutta onpahan kuitenkin, kun englanniksi tuppaavat laulamaan ainakin aika ajoin.

Tänään kieltämättä outo biisivalinta Panulta, mutta parantaa varmasti taas jatkossa.

Ari oli tänään paras meikäläisen kirjoissa. Anna ei puolestaan niin hyvä kuin tuomarit hehkuttivat. Jätti Tapiokin jostain syystä ilmiselvät ongelmat huomauttamatta, vaikka Anna totuttuun tyyliin perus-missivastauksella rakentavien kommenttien perään Ektrassa huutelikin.
 

Mace

Jäsen
Kristian oli aivan maaginen, ehdoton suosikkini. Sai todellakin ihon aivan kananlihalle. Upea ääni, mahtava ja monipuolinen esiintyjä sekä tulkitsija. Riskinotto tuotti napakympin. Hienoa!

Panu oli aivan katastrofi. Itse en ainakaan äkkiseltään keksi, mikä biisi voisi sopia hänelle huonommin.

Edit: Toivottavasti Panu laulaa seuraavaksi jotain hitaampaa, koska niissä biiseissä hän on elementissään. Panun laulutaidon ja ääntämisen osalta olen samaa mieltä Cuben kanssa.

Ari oli mielestäni ihan jees, mutta ei vaan sytyttänyt missään vaiheessa. Mielestäni tuo biisi oli tähän kilpailuun hieman outo valinta, koska siinä tuntui olevan sangen vähän laulettavaa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä väärä tyttö tippui tänään. Hentoisesti nenäänlaulava Kristiina meni vain ja ainoastaan ulkonäköpisteillä jatkoon. Ei tuolla äänellä pitäisi olla mitään asiaa näissä kovatasoisissa finaaleissa.

Kristianin toivoisin tippuavan mahdollisimman pian. Vastenmielinen luipero, jonka ääni on kyllä ihan ok, muttei mitenkään spesiaali. Lapin kesä -biisin sovitus oli kyllä mainio, mutta se nyt ei ole mitenkään Kristianin ansiota.

Panu parantanee jatkossa, joten seuraava tippuja lienee Mia. Itse pidän Miasta eniten ihan jo pelkästään äänen takia. Äänestäjät kuitenkin vaativat tässä kisassa tytöiltä ulkonäköä, ja sitähän Mialla ei ole samalla tavalla kuin muilla.
 

Bandana

Jäsen
Footless kirjoitti:
Julkaistaankohan noita prossia missään vaiheessa, kuka sai eniten ääniä? Olisi kiva tietää jatkoa ajatellen.

Ei julkaista kuin vasta loppufinaalissa.

Lätkämatsin takia ehdin nähdä vain Annan esityksen kokonaan. Oli mielestäni aika heikko, siitä syystä että tyytyi kopioimaan täysin identtisenä alkuperäisesittäjän version. Ei tuonut mitään omaa biisiin. Pelkkä kopio.

Vähän outoa etteivät tuomarit puuttuneet lainkaan Annan kopioimiseen. Kaipa he näkevät sen niin, että kun Mia, Kristiina ja Johanna eivät loistaneet, niin pakko kehua edes yhtä naista, ettei mene pelkäksi miesten (Ari ja Kristian) ylivoimaksi.

Katkelmien perusteella vaikutti, että taso oli muutenkin kaiken kaikkiaan varsin heikohkoa, lukuunottamatta Aria ja Kristiania, jonka esitys näytti katkelman perusteella olleen huikea - jälleen. Pakko väijyä YouTubesta kokoversiot kunhan sinne ennättävät.

Hyvä homma että Johanna putosi. Kristiina ja Panu tosin saivat vain viikon kaksi lisäaikaa, että ei sen puoleen. Eiköhän kärkikolmikko ole jo aika selvillä.
 

Cube

Jäsen
Footless kirjoitti:
Kaipa se osaa, mutta oli kyllä tänään selkeästi ryhmän heikoin, aivan paska veto. Tosin ei mikään suuri vääryys että sai jatkaa, oli se tippunutkin typy aika heikko, samaten kuin Kristiina. Kristiinan ääni vaan ärsyttää mua suunnattomasti, ei vaan jaksa kuunnella sellaista nasaalia.
No biisi oli tosiaan mitä oli, mutta kyllä tuon kaverin ääni miellyttää meikäläistä suuresti, vaikken mikään Sibbe-jeesus olekaan. Uskon, että tulee olemaan vielä kova sana jatkossa, jos vaan saa tyylitajuseikat kuntoon.

Gellner kirjoitti:
Äänestäjät kuitenkin vaativat tässä kisasas tytöiltä ulkonäköä, ja sitähän Mialla ei ole samalla tavalla kuin muilla.
Katri Ylander?
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jeffrey kirjoitti:
Huomasikos kukaan muu, että Ellenin ryntäät oli tänään oikein mukavasti esillä!

Tämä asia tuli useaan kertaan huomioitua FF2:n Idols-ketjussa. :peukku:
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mr. Walker kirjoitti:
Kristiankin hoitaa kylla Lapin Kesän, mutta jotenkin tuntuu, että äijällä alkaa jalat kohota maan pinnalta. Ei ole ollenkaan huono asia, että luottaa itseensä, mutta liika uhoaminen ja oman egon nostattaminen saattaa kostautua.
Tämän päivän finaali osoitti kyllä ketkä joukosta ovat ylivoimaisesti musiikillisesti lahjakkaimpia; Kristian ja Ari. Aivan jäätävät esitykset! Kummaltakin todella onnistuneet tulkinnat kappalevalinnoistaan. Meurman veti varsinkin vaikean kappaleen nimiinsä. Olin sanaton.

Sen olen pistänyt merkille näitä viime vuoden Idolseja seuratessani, että ne esiintyjät jotka saavat aikaan edes pienenpienen vilunväreen vetää oikeasti hyvin. Kristianin ja Arin vetäessä koko iho oli kananlihalla.

Kolmas kerta näköjään sanoo toden tämänkin formaatin kanssa. Jotkut saatanan peteseppälät svengaavine grooveineen ja ylanderinkatrit nasaaleineen on jostain syvältä pimeästä. Nyt tässä kisassa on oikeasti jotain seurattavaa, hyvä niin!
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cube kirjoitti:
Jaahas, edellinen viesti katosikin näköjään bittitaivaalle.. Kyseessä oli ehkä viesti Jumalalta, mene ja tiedä, mutta laitan nyt tämän uhallakin vähäpätöiset kommenttini uudelleen kehiin.
Me too. Johannan humppaääni olisi varmasti riittänyt jatkoon, mutta esitys menikin sitten penkin alle. Tosin pelkän esityksen perusteella se olisi pitänyt olla Panulle goodbye. Eikä se biisivalintakaan Panulla ihan nappiin mennyt.

Helppohan se oli Kristianin pelata vähän vaikeammalla ja nykypäivänä marginaaliin kuuluvalla kappaleella. Jannu tiesi selvästi mihin pystyy. Hieno esitys. Loppukolmikko on joka tapauksessa piiskatukat+ Anna, mutta annetaan nyt ensin noiden muiden lauleskella osuutensa pois.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kristian oli tänään aivan omaa luokkaansa, ihan eri sarjassa kuin kukaan muu. Mestari näytti "oppilaille" mikä ero on tulkinnalla ja läpilaulamisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös