MTV3: Idols 2007

  • 549 616
  • 3 334

kovalev

Jäsen
Allekirjoitan kyllä myös tuon tasonnousun siltä osin mitä itse olen seurannut. Viime vuoden kisahan oli aivan sysipaska tasoltaan. Ja pinkit onnistui vielä valitsemaan heikoista ja keskinkertaisista sen kaikkein surkeimman. Tästä voisi tehdä johtopäätöksiä siihen suuntaan, että Suomen kokoisessa maassa kisan järjestäminen joka toinen vuosi olisi ihan perusteltua. Tämä on kuitenkin yhtä tod.näk. kuin se, että Sm-liigan ottelumäärää laskettaisiin. Kun tyhmät maksaa niin otetaan rahat pois.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jaahas pikku-Anna pääsi siis jatkoon. No, onhan hänellä ihan mukava lauluääni ja riittävästi niitä muitakin avuja. Pinkkikännyille ja burberry-pissiksille löytyi nyt oma esikuva. Kilpailun voitto käydään kuitenkin ihan muiden osaajien kesken. Harmi, että missasin Kristianin. Löytyisikö hänen esityksensä jostain?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Tuomareiden valinta?!? Kehen osuu?

No niin, nyt on siis finaaliin menijät selvät, lukuunottamatta tuomareiden valintaa! Kenet tuomarit valitsee? Oma valintani osuisi joko Antti Railioon tai Juha Vuorsolaan. Mutta vaikeapa tuo on noiden tuomarien ajatusten juoksua tietää, muutaman kerran ovat yllättäneet, viimeksi eilen kun hehkuttivat Annetten esitystä!! Ruslanas saattaa olla myös vahvoilla (vaikka itse en häntä enää haluaisi nähdä), hänellä on kuitenkin hyvä ääni. Miia Permanto, Markus Pätsi, Markus Blom sekä Annette Grönstrand ovat varmaan myös tuomareiden suosikkeja. Miltei kaikki kelpaa, kunhan finaalissa ei tarvitse nähdä Nisse-PaulaKoivuniemi-Nurmea!

Itse kisan voittoa toivon joko Arille tai Kristianille, olisi jo aika saada vähän rockimpi voittaja, eikä toista Ilkka Jääskeläistä. Panusta mieleeni tulee juuri Idols-Ilkka, tosin sillä erotuksella että Panu osaa laulaa..
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paras meni eilen jatkoon, eihän siitä ollut epäselvyyttä. Jokunen ongelmakohta Annan esityksessä oli, mutta silti kokonaisuutena aivan omaa luokkaansa eilen.

Viimeisenä laulanut Anette? oli kyllä surkuhupaisa.

Kristian ja Anna omat suosikit. Nyt tiedossa olevista finalesteista ensimmäisenä lähtee kotiin Johanna ja sitten todennäköisesti Kristiina.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
girlzilla kirjoitti:
Noniin, nyt esitykset katsottu ja analyysin pariin.

Ihan turha kenenkään mussuttaa, että Anna olisi ulkonäöllään jatkoon päässyt. Miljan esitys oli mielestäni pelkkää tekotaiteellista huutoa. Se kaikki revittely, mukamusikaalisuus ja silti ei tuntunut missään. Täysin harmaata, äänessä ei minkäänlaista ainutlaatuisuutta, perus ok laulaja, mutta ei mitään uutta. Millä te määrittelette musikaalisuuden? Miksi Milja on niin paljon musikaalisempi kuin Anna? Koska Milja kuuntelee erikoisempaa musiikkia? Molemmat tytöt soittavat myös instrumentteja, mutta ei sekään tee ihmisestä automaattisesti todella musikaalista.
Itseeni kolahtivat lähinnä ne Miljan biisivalinnat, jotka valtavirrasta poiketen saattoivat olla jopa oikeasti hyviä kappaleita, ei sitä tusinapaskaa jota seuraavakin Idols-voittaja tulee "tekemään". Sen katsoisin musiikilliseksi potentiaaliksi.

Mielestäni Miljan ääni ei ollut harmaa. Pidin siitä, ja minusta se oli jopa erikoinen moneen muuhun verrattuna. Tekniikassa ei vielä kovasti hurraamista(vaikka amatöörimaisuus voi olla jopa vahvuus), mutta ei ollut kyllä Annallakaan. Anna ansaitsikin mennä jatkoon, IMO, ei siinä mitään. Persoonallinen ääni.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Jokaista semifinaalia en ole katsonut, mutta niiden perusteella mitä olen nähnyt sanoisin, että Kristian voittajasuosikkini no. 1. Eilinen voittaja Anna oli todella surkea. Ei osannut laulaa ja äänikin oli aivan helvetin järkky.
Mitä kilpailun kokonaistasoon tulee, sanoisin, että yhtä huono kuin aina ennenkin, sillä erotuksella, että Kriastian on paras esiintyjä, kaikkina näinä kolmena vuotena yhteensä.
 

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
(Milja)
olkikuukkeli kirjoitti:
Tekniikassa ei vielä kovasti hurraamista(vaikka amatöörimaisuus voi olla jopa vahvuus), mutta ei ollut kyllä Annallakaan. Anna ansaitsikin mennä jatkoon, IMO, ei siinä mitään. Persoonallinen ääni.
Joo, Annan esitys oli noista vähiten huono. Ansaitsi jatkopaikan sikäli. Äänessä ei minusta ollut tosin mitään persoonallista, vain Annan omilta r'n'b -idoleilta lainattuja maneereita sävyttämässä muuten ihan kelvollista lauluääntä. Annasta saattaa tulla muutaman vuoden päästä ihan kelpo laulaja, mutta se vaatii treeniä ja nöyryyttä. Nyt esitys ei mielestäni tule riittävän vapautuneesti ollakseen miellyttävää kuunnella, vaan pieni liikayrityksen maku on touhussa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
tinkezione kirjoitti:
Ja Anna on pissis. Voi olla upea ääni ja joku voi ulkonäöstäänkin tykätä, mutta silti pissis. Joku tuossa epäili joskus että Ari Koivusella olisi vaarana se, että kusi lurahtaa päähän menestyksen myötä, mutta kyllä tämän manttelin koko tästä finalistiryhmittymästä (riippumatta kuka se jokeri on) sovittelisin Anna Abreun harteille.

Millä perusteella?

Annahan on vaikuttanut todella sympaattiselta ja herkältä pikkutytöltä, en minä ainakaan ole missään nähnyt tai kuullut Annalta sellaisia kommentteja joista olisi kuultanut läpi että homma olisi nousemassa jotenkin päähän.

Minusta parhaat lauluäänet on Arilla, Kristianilla ja Annalla, eiköhän se voittajakin löydy tuosta kolmikosta.

Orman Mollis kirjoitti:
No niin, nyt on siis finaaliin menijät selvät, lukuunottamatta tuomareiden valintaa! Kenet tuomarit valitsee?

Pitäähän sinne saada yksi täysikäinen namu, eli Jannika viimeisenä finaaliin. Mutta jos ei valita ulkonäöllä niin sitten Juha Vuorsola tai Mia Permanto olisi minun valintani.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
olkikuukkeli kirjoitti:
Itseeni kolahtivat lähinnä ne Miljan biisivalinnat, jotka valtavirrasta poiketen saattoivat olla jopa oikeasti hyviä kappaleita, ei sitä tusinapaskaa jota seuraavakin Idols-voittaja tulee "tekemään". Sen katsoisin musiikilliseksi potentiaaliksi.

Niin, sinun makuusi biisit olivat kivoja, ns. parempia. Se ei yleisesti kerro musikaalisuudesta yhtään mitään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Ilmeisesti täällä on jollain ongelma, kun joku esittää muutakin kuin paperinohutta kierrätettävää listakamaa. Kuitenkin mielestäni oikea tyyppi meni jatkoon. Kukaan ei silti persoonana järisyttänyt. Milja oli kopsannut Janisia ja Anna taas kaikkea RnB:tä, jota vain tarvitsee, jotta pääsee sinne kansainvälisille markkinoille. Kaksi muuta oli taas ihan "whateva" ja "talk to tha hand"-tasoa heh.

Anna menee varmasti pitkälle, ellei hermot petä. En kuitenkaan ihan usko, että hän voisi voittaa.
 
Mitä tuohon jokeripokeripoksiin tulee, niin käsittääkseni valinta tapahtuu äänestyksissä toiseksi tulleiden kesken; eli Juha Vuorsola, Ruslanas, Permanto, Anette, Markus Pätsi ja olikos tämä Jannika vai Piret kakkonen siinä yhdes ryhmäs. Nämä siis muistini mukaan, eli korjatkaa jos olen väärässä.

Valinta tullee olemaan Mia, Markust tai Ruslanas.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Simon#17 kirjoitti:
(Milja)

Joo, Annan esitys oli noista vähiten huono. Ansaitsi jatkopaikan sikäli. Äänessä ei minusta ollut tosin mitään persoonallista, vain Annan omilta r'n'b -idoleilta lainattuja maneereita sävyttämässä muuten ihan kelvollista lauluääntä. Annasta saattaa tulla muutaman vuoden päästä ihan kelpo laulaja, mutta se vaatii treeniä ja nöyryyttä. Nyt esitys ei mielestäni tule riittävän vapautuneesti ollakseen miellyttävää kuunnella, vaan pieni liikayrityksen maku on touhussa.

Voisi olla minun kirjoittamaani. Tyttö on todennäköisesti paljon parempi 2-3 vuoden kuluttua. Nyt puuttui laulamisesta persoonallisuus, samoin esiintymisestä rohkea tulkinta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Mitä tuohon jokeripokeripoksiin tulee, niin käsittääkseni valinta tapahtuu äänestyksissä toiseksi tulleiden kesken; eli Juha Vuorsola, Ruslanas, Permanto, Anette, Markus Pätsi ja olikos tämä Jannika vai Piret kakkonen siinä yhdes ryhmäs. Nämä siis muistini mukaan, eli korjatkaa jos olen väärässä.

Sanotaanko jossain näin? Eilisen lähetyksen perusteella sai kuvan, että tuomaristo voi valita kenet vaan.
 
DAF kirjoitti:
Sanotaanko jossain näin? Eilisen lähetyksen perusteella sai kuvan, että tuomaristo voi valita kenet vaan.
Mielestäni Ellen sanoi, että valinta on toiseksi tulleiden väliltä.. Voin olla väärässä.
Edit: Kävin nettisivuilla etsimässä, mutten löytänyt mitään vahvistusta kumpaankaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sohlman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Arissa ja Kristianissa vaivaa yksi asia kuitenkin - mielestäni he eivät (ainakaan itselleni) profiloidu sooloesiintyjiksi, vaan pikemminkin bändin keulakuviksi. En itse ainakaan osaisi kuvitella kuuntelevani arikoivusta tai kristianmeurmania, vaan heavyrockbandia, jonka solisti on Ari Koivunen. Tähän suurin syy on ehkä nimi itsessään. Toinen ääripää on puolestaan Anna Abreu - tuo on "markkinakelpoinen" nimi. Panu Larnos on myös mielestäni nimenä kelpaava.

Tällaisia pohdintoja..

Samaa olen itse miettinyt. Lisäksi Ari Koivunen ei ole kovin "myyvän" näköinen. Tosin ostaa ihmiset Elton Johninkin levyjä. Panu Larnos sopisi nimen puolesta aikuisviihteen pariin.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Mielestäni Ellen sanoi, että valinta on toiseksi tulleiden väliltä.. Voin olla väärässä.
Edit: Kävin nettisivuilla etsimässä, mutten löytänyt mitään vahvistusta kumpaankaan suuntaan.

Itse päättelen tästä Ilta-Lehden etusivulla olleesta jutusta, että kaikki semi-finaaleista tippuneet ovat tuomareiden valittavissa!!

Edit. Linkin korjaus, ei suostunut suoraan äänestykseen menemään, mutta kaipa kaikki tuon uutisen tuosta etusivultakin löytää..
 
Viimeksi muokattu:

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sohlman kirjoitti:
Samaa olen itse miettinyt. Lisäksi Ari Koivunen ei ole kovin "myyvän" näköinen. Tosin ostaa ihmiset Elton Johninkin levyjä.
En minä kyllä levyjäni osta sen perusteella miltä artisti näyttää. Nykyajan markkinointikoneisto, brändi ja imago tekee kuluttajista pullamössöä, jolle kelpaa kertakäyttöinen viihde, yhden ihmeen hitit jne. Liian usein tärkeää on vain se, miltä näyttää ja onks hyvä fiilis - vanhoja klassikoita raiskataan armotta teknoalttarilla, otetaan vanha hitti ja loopataan siitä tausta jonka päälle pannaan isotissinen barbie määkimään.

Jos tätä sairautta ei olisi, voisimme kaikki elää onnellisesti ilman kaiken maailman smurffeja, pikkuoravia ja crazyfrogeja. Ennen ei sentään artistin ulkonäöllä ollut mitään väliä, musiikki oli tärkeämpää kuin lävistykset, meikit ja asenne. Vai mitä, Juice?

Onneksi itse kukin voi halutessaan suodattaa tämän geneerisen paskan pois korvistaan ja kuunnella vaikka Deep Purplea tai Antonio Carlos Jobimia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Simon#17 kirjoitti:
Liian usein tärkeää on vain se, miltä näyttää ja onks hyvä fiilis - vanhoja klassikoita raiskataan armotta teknoalttarilla, otetaan vanha hitti ja loopataan siitä tausta jonka päälle pannaan isotissinen barbie määkimään.

Ja sillähän ei ole mitään tekemistä technon kanssa. http://en.wikipedia.org/wiki/Techno_music *pilknus*
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Sohlman kirjoitti:
Samaa olen itse miettinyt. Lisäksi Ari Koivunen ei ole kovin "myyvän" näköinen.

Riippuu ihan kenelle koitetaan myydä, kyllähän tuo pitkätukka ihan mukavasti tuonne hevi-genreen menee. Tietenkin jos tuosta pitää vääntää joku pop-ari niin sitten ehkä tuo ulkonäkö ei ole myyvä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sohlman kirjoitti:
Samaa olen itse miettinyt. Lisäksi Ari Koivunen ei ole kovin "myyvän" näköinen. Tosin ostaa ihmiset Elton Johninkin levyjä. Panu Larnos sopisi nimen puolesta aikuisviihteen pariin.
Ja mitähän helvetin väliä sillä ulkonäöllä on, jos tekee hyvää musiikkia?:D

...ai niin, puhutaan Idolsista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
olkikuukkeli kirjoitti:
Ja mitähän helvetin väliä sillä ulkonäöllä on, jos tekee hyvää musiikkia?:D

...ai niin, puhutaan Idolsista.

On ihan turha väittää etteikö myös ulkonäöllä ole merkitystä tuolla musiikkibisneksessä, eikä hyvästä ulkonäöstä ainakaan haittaa ole vaikka sekään ei pelasta jos ei osaa laulaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös