MTV3: Idols 2007

  • 549 774
  • 3 334

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
... jos osaisin

En kyllä olisi sunnuntaina tuon lausunnon kuullessa osannut lainkaan odottaa, se saisi tällaiset mittasuhteet. Eiköhän tästä nyt ole taas tehty vähän liian iso asia. En osaa Kristiinan puolesta sanoa mitään, mutta näemmä hänkin on ottanut asian oikealla tavalla vastaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos kyseistä mimmiä voi nussia kakkoseen laillisesti (siis jos mimmi itse sitä haluaa) niin kyllähän häntä pitäisi voida myös kutsua seksikkääksi.

Ihme kukkahattuja taas liikenteessä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Alamummo kirjoitti:
Mikä sinun mielestäsi on asia, josta oikeasti kannattaa olla huolissaan, jos sitä ei ole alaikäisten seksuaalinen häirintä?

Oliko tuo seksuaalista häirintää? Voi herranen aika jos oli.

Minusta Askon "olet Suomen seksikkäin kiekkoilija" -kommentti olisi yhtä hyvin voinut olla että "näytät hyvältä siellä lavalla". Minusta Askon kommentti ei pitänyt sisällään mitään varsinaista seksuaalista vihjailua, vaikka siellä seksikäs sana mukana olikin. Asko vain kehui Kristiinan ulkonäköä lavalla joka oli minunkin silmiini oikein onnistunut kokonaisuus, seksikäskin (minihame on seksikäs asu) jos sen niin haluaa ajatella. Kristiina on kaunis nuori tyttö.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tämän verran Kristiina itse häiriintyi kommentista (lainaus Ilta-Sanomien verkkolehden jutusta):

"Eihän tuollaiselle voi muuta kuin nauraa. Minun mielestäni se vain kuuluu siihen juttuun, että hän sanoi niin. Onhan muillekin sanottu, että he ovat hyvännäköisiä. En ottanut kommenttia mitenkään itseeni."

Tuo kommentti on siis kuulostanut monen muun korviin paljon pahemmalta kuin itse kohteen. Eipä sillä, kieltämättä 16-vuotiaan seksikkyys on jotain mitä aikuisen miehen ei tulisi kommentoida suorassa televisiolähetyksessä. Ehkä Kallonenkin keskittyy jatkossa kommentoimaan mm. ehdokkaiden hiustyylejä, ruumiinrakennetta ja pukeutumista - jos siis ulkonäöstä haluaa jotain sanoa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Designer kirjoitti:
Eipä sillä, kieltämättä 16-vuotiaan seksikkyys on jotain mitä aikuisen miehen ei tulisi kommentoida suorassa televisiolähetyksessä. Ehkä Kallonenkin keskittyy jatkossa kommentoimaan mm. ehdokkaiden hiustyylejä, ruumiinrakennetta ja pukeutumista - jos siis ulkonäöstä haluaa jotain sanoa.
Tulkitsen tämän siten, että sinusta Kallosen ikäisen miehen olisi korrektimpaa sanoa 16-vuotiaalle tytölle että "ompa neidillä mahaa" kuin sanoa, että tämä näyttää seksikkäältä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kommentoin jo alkutaipaileilla Kallosen seksuaalisesti virittyneitä katseita ja olemusta, mutta asia varmistui viimeistään siinä vaiheessa, kun hänen piti mennä halailemaan jatkoon valitsemiaan tyttösiä. Eivät tytöt näyttäneet mitenkään ihastuneilta rutistelusta. Tuo ja tähän Kristiina-neitoseen kohdistunut seksuaalinen vihjailu ovat kyllä mauttomia eikä asiaa mitenkään helpota Kallosen heittämä vähättely "usean lapsen isänä". Sitä suuremmalla syyllä pitäisi ymmärtää paremmin. Mahtaakohan kotona mennä hyvin? Puskeeko viiden kymmenen villitys etuajassa?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
SergeiK kirjoitti:
Tulkitsen tämän siten, että sinusta Kallosen ikäisen miehen olisi korrektimpaa sanoa 16-vuotiaalle tytölle että "ompa neidillä mahaa" kuin sanoa, että tämä näyttää seksikkäältä.
Sen kun.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Yläpesä kirjoitti:
Kommentoin jo alkutaipaileilla Kallosen seksuaalisesti virittyneitä katseita ja olemusta, mutta asia varmistui viimeistään siinä vaiheessa, kun hänen piti mennä halailemaan jatkoon valitsemiaan tyttösiä. Eivät tytöt näyttäneet mitenkään ihastuneilta rutistelusta. Tuo ja tähän Kristiina-neitoseen kohdistunut seksuaalinen vihjailu ovat kyllä mauttomia eikä asiaa mitenkään helpota Kallosen heittämä vähättely "usean lapsen isänä".

Aika hurjia väitteitä.

Vai on Asko Kallosen olemus (etumus kaiketi pullottanut?) ja katse (syönyt ilmeisesti silmillään esiintyvää tyttöä?) ollut seksuaalisesti virittynyttä - onko se Askon seksuaalisesti virittynyt katse se vähän silmiään siristävä katse vai joku muu? Ja sen lisäksi Kallonen siis oikein kävi hinkkaamassa (lue halaamassa) itseään näitä tyttöjä vasten. Ja lopuksi Kristiinaan sitten kohdistui tätä kohuttua hurjaa seksuaalista vihjailua, itseasiassa Asko melkein sanoi siinä kommentissaan Kristiinalle että meille vai teille vai otetaan erä heti siinä lavalla?

Joopa joo ja jaapa jaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
flintstone kirjoitti:
Oliko tuo seksuaalista häirintää? Voi herranen aika jos oli.

Minusta Askon "olet Suomen seksikkäin kiekkoilija" -kommentti olisi yhtä hyvin voinut olla että "näytät hyvältä siellä lavalla". Minusta Askon kommentti ei pitänyt sisällään mitään varsinaista seksuaalista vihjailua, vaikka siellä seksikäs sana mukana olikin. Asko vain kehui Kristiinan ulkonäköä lavalla joka oli minunkin silmiini oikein onnistunut kokonaisuus, seksikäskin (minihame on seksikäs asu) jos sen niin haluaa ajatella. Kristiina on kaunis nuori tyttö.

Kristiina on kaunis ja varmasti monen mielestä seksikäskin. Tuskin Askokaan tarkoitti kommentillaan sitä, miltä se kuullosti (privaatisti sitten ajatelkoot mitä tahansa). Mutta miksi hänen piti ylipäätään käyttää sanaa seksikäs? Olisi kehunut mieluummin tyttöä Suomen kauneimmaksi jääkiekkoilijaksi. Aikuisen ihmisen ei ääneen tarvitsisi arvostella alaikäisen seksikkyyttä, tässä tapauksessa julkisuus teki asiasta vielä pahemman. 16-vuotias on vielä mieleltään lapsi, vaikka moni näyttää jo aikuiselta.

Jos tämä yksittäinen tapaus ei ole häirintää, niin sanokaa sitten, missä menee raja. Olisiko tällainen kommentointi yleisesti hyväksyttävä käytösmalli? Pitäisikö nuorten sietää aikuisten sanomina mitä vaan ja pystyä vain kohauttamaan olkapäitään? Entä jos aikuinen sanookin sen hyväksikäyttömielessä.

Jos minulla olisi teini-ikäinen lapsi, en takuulla ihastuisi, jos kuulisin jonkun aikuisen kommentoivan häntä seksikkääksi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Alamummo kirjoitti:
Jos tämä yksittäinen tapaus ei ole häirintää, niin sanokaa sitten, missä menee raja.

Tuleeko sitä tuossa hötäkässä tuomarikaan koko ajan pohtineeksi kuka on alaikäinen ja kuka ei? Vähän turha kommentti Kalloselta, mutta ei minusta mitenkään tarkoitushakuinen. Minusta se oli vaan kohteliaisuudeksi tarkoitettu ilman sen kummempia taka-ajatuksia. En olisi edes tullut ajatelleeksi koko asiaa, ellen olisi tänään lehdissä nähnyt, että tästäkin on noussut kohu.

Pitäisikö kisan alaikärajaksi laittaa 18 v, niin ei tällaisista lausahduksista nousisi kohu?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Vakio kirjoitti:
Pitäisikö kisan alaikärajaksi laittaa 18 v, niin ei tällaisista lausahduksista nousisi kohu?

Ja mitäs se sitten auttaa? Onko jotenkin suotavampaa, että Kallonen himoitsee 18-vuotiasta kuin 16-vuotiasta.(ja nyt sitten painotan, että mies ei varmaankaan nyt himoinnut mitään vaan asiassa taas paisutellaan ihan liikoja) Sitä 16-vuotiasta saa mies laitella ihan yhtä suurella intohimolla vaikka sinne takaloosteriin jos vain tyttö suostuu, kuten on täälläkin jo mainittu, että sinänsä. Moraalisesti jonkun vanhan miehen tekemiset kummanikäisen kanssa tahansa on mielestäni hieman arveluttavaa, mutta siis teknisesti ikärajan nostolle ei oikein ole perusteita.

Ja todellakin, en olisi itse kiinnittänyt mitään huomiota asiaan jos joku lehti ei olisi tehnyt juttua. Onkohan ilta-aviisien myyntiluvut laskussa.

Eikö Kirka enää myy?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
avatar kirjoitti:
Sitä 16-vuotiasta saa mies laitella ihan yhtä suurella intohimolla vaikka sinne takaloosteriin jos vain tyttö suostuu, kuten on täälläkin jo mainittu, että sinänsä. Moraalisesti jonkun vanhan miehen tekemiset kummanikäisen kanssa tahansa on mielestäni hieman arveluttavaa, mutta siis teknisesti ikärajan nostolle ei oikein ole perusteita.

Onko tästä jotain faktaa? Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä että 16 vuotias saa virallisesti kyllä halutessaan harrastaa seksiä mutta vain oman ikäistensä kanssa. Ja vasta 18 vuotta täytettyään tuolla kumppanin iällä ei ole merkitystä (kunhan se on siis vähintään tuo 18 vuotta).

Mitä Suomen laki sanoo asiasta?
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
flintstone kirjoitti:
Mitä Suomen laki sanoo asiasta?

En ole lakia lukenut muuta kuin yritysjuridiikkaa, mutta siinä käsityksessä olen ollut, että lain mukaan 16-vuotta täyttänyttä saa polkea ihan huoletta.

Mutta ei huolta, vaikka näin ei olisikaan, niin en olisi syyllistynyt moiseen. Melkein voisi sanoa, että harmittaa, että en ole eläessäni harjoittanut sukupuoliyhteyttä alaikäisen kanssa. En edes silloin kun itse olin alaikäinen.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Allet 16v saa harrastaa seksiä toisten alle 16v kanssa, jotenkin näin se tais mennä. Jos 18v tai yli nousee alle 16v selkään niin voi alkaa jo pelkäämään. Oikeustoimia siis.
 

scholl

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Onko tästä jotain faktaa? Minä olen ollut sellaisessa käsityksessä että 16 vuotias saa virallisesti kyllä halutessaan harrastaa seksiä mutta vain oman ikäistensä kanssa. Ja vasta 18 vuotta täytettyään tuolla kumppanin iällä ei ole merkitystä (kunhan se on siis vähintään tuo 18 vuotta).

Mitä Suomen laki sanoo asiasta?

Alle 16v saa harrastaa seksiä oman ikäistensä kanssa. Tai pikemminkin se on niin, että hänen kanssaan saa harrastaa vain about samanikäinen. Se vanhempihan on se, joka hankaluudet itselleen hankkii. Jos henkilö on 16v täyttänyt niin hänen kanssaan saa harrastaa seksiä minkäikäinen tahansa. Seksiä ei saa ostaa alle 18 vuotiaalta.

Jos raja olisi 18v niin suurin osa meistä olisi rikollisia.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
scholl kirjoitti:
Alle 16v saa harrastaa seksiä oman ikäistensä kanssa. Tai pikemminkin se on niin, että hänen kanssaan saa harrastaa vain about samanikäinen. Se vanhempihan on se, joka hankaluudet itselleen hankkii. Jos henkilö on 16v täyttänyt niin hänen kanssaan saa harrastaa seksiä minkäikäinen tahansa. Seksiä ei saa ostaa alle 18 vuotiaalta.

Jos raja olisi 18v niin suurin osa meistä olisi rikollisia.

OK, tämä tällä selvä. Tuon pohjalta ihmettelen vain yhä enemmän tätä myrskyä vesilasissa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
flintstone kirjoitti:
OK, tämä tällä selvä. Tuon pohjalta ihmettelen vain yhä enemmän tätä myrskyä vesilasissa.

Siis mielestäsi se, että täysi-ikäinen saa panna 16-vuotiasta joutumatta edesvastuuseen, antaa sinun mielestäsi oikeutuksen julkiseen seksistiseen kommenttiin tilanteessa, jossa ulkonäkö on sivuseikka.
 

Cube

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Siis mielestäsi se, että täysi-ikäinen saa panna 16-vuotiasta joutumatta edesvastuuseen, antaa sinun mielestäsi oikeutuksen julkiseen seksistiseen kommenttiin tilanteessa, jossa ulkonäkö on sivuseikka.
Ulkonäkökö sivuseikka Idolsissa?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Minun mielestäni olisi ollut parempi sanoa "karismaattinen" tai "edustava" tai "kaunis" tuon "seksikkään" tilalla...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Alamummo kirjoitti:
Siis mielestäsi se, että täysi-ikäinen saa panna 16-vuotiasta joutumatta edesvastuuseen, antaa sinun mielestäsi oikeutuksen julkiseen seksistiseen kommenttiin tilanteessa, jossa ulkonäkö on sivuseikka.

Onko laki siis väärä?

En ymmärrä mitä kamalaa on sanoa 16 vuotiasta tyttöä seksikkääksi, varsinkin kun tuo 16 vuotias tyttö, Kristiina, itse ei ole asiasta tuntunut pahastuvan. Kristiina on ottanut asian kohteliaisuutena ja näyttäisi kommenttinsa perusteella ymmärtäneen Askon kommentin aivan samoin kuin minäkin sen ymmärsin eli että Asko kehui Kristiinan ulkonäköä. Minusta Askon kommentti ei edelleenkään ollut seksistinen, vaikka seksikäs sana siellä mukana olikin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
flintstone kirjoitti:
Onko laki siis väärä?

Näin yleisenä kommenttina: lain mukaan meillä jokaisella on oikeus käyttäytyä kuin idiootti (esim olla tyly tai epäkohtelias tai muuta), mutta joskus kannattaa miettiä kuinka fiksua tuo olisi.
 
Alamummo kirjoitti:
Siis mielestäsi se, että täysi-ikäinen saa panna 16-vuotiasta joutumatta edesvastuuseen, antaa sinun mielestäsi oikeutuksen julkiseen seksistiseen kommenttiin tilanteessa, jossa ulkonäkö on sivuseikka.
Mielestäni se, että on Idols-kisan tuomari antaa oikeuden kommentoida Idols-kokelasta kilpailutilanteessa. Siitä, että kamerat kuvaavat kommentit voi mennä kommentoimaan maikkarille. Ja mistä lähtien ulkonäkö on sivuseikka? Tottakai ulkoinen olemus vaikuttaa.
Ja seksikkyys on olemusta, ei sitä että saa kaikilla seisomaan (naisillakin).

Omasta mielestäni Kristiina on varsin seksikäs tyttö, mutta ei minua taas "panemismielessä" kiinnosta ollenkaan.

Tässä maassa on asiat tosi hyvin, kun tällaisesta saadaan etusivun kamaa.

Edit: Ja Kristiinahan ei tosiaan tuosta itse pahastunut, yleisökin hurrasi villisti eikä kohissut kauhistuneena.

LaTe_Show kirjoitti:
Minun mielestäni olisi ollut parempi sanoa "karismaattinen" tai "edustava" tai "kaunis" tuon "seksikkään" tilalla...
Mutta kun noista mikään ei tarkoita sitä. Edustava on vain tyylikkään näköinen, karismaattisuus ei aseta ulkonäkökriteerejä, ja kaunis voi olla ilman mitään varsinaista vetovoimaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Designer kirjoitti:
Siis hetkinen, miten tuo alaikäisen paneminen nyt tähän liittyy?

Ainakin IS kohisee otsikossaan että Kallonen kehui alaikäisen tytön seksikkyyttä. Siitä syystä ainakin minä tuota alaikäisyys rajaa kyselin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös