Viestin lähetti The Original Jags
Pee,
Nyt se taisi selvitä.
No ei kyllä ihan. Vähän tarkemmin olisi ehkä kannattanut lukea...
Viestin lähetti The Original Jags
Linkissä tuli hyvin selville, että pidät ns. suurseuroista (Jokerit, TPS, HIFK).
Tämä on totta, toisin kuin loppuosa tekstistäsi.
Edes minä en ole niin tyhmä, ettenkö ajattelisi Oulussakin tehtävän kaiken sen eteen, että kakkosdivarista voidaan nousta Suomen huipulle. Sen nousun onnistuminen on minua toki ärsyttänyt, mutta Kärpät-vihani pääsyy se ei tietenkään ole.
Kyse on enemmänkin noista Kärppien viimeisestä divarivuosista, jolloin seuran uhosta ja "kun meillä on halli aina täynnä, meidän pitää päästä liigaan" -tyylisistä puheista jäi todella paha maku. Tästä syystä liigankin piti alkaa suunitella joukkuemääränsä nostamista, koska pelillisesti Kärpät tyri runkosarjan ylivoimaisuudestaan huolimatta nousumahdollisuutensa milloin JYPin rakasta paikallisvastusta KalPaa, milloin Turun toiseksi parasta kiekkoseuraa TuToa vastaan.
Toki virallisesti Kärpät nousi kuin nousikin korkeimmalle sarjatasolle pelaamalla, mutta liigajumbo Pelicansin ei keväällä 2000 tarvinnut edes taistella noissa karsinnoissa, koska sillekin oli paikka ylimmältä tasolta varattuna.
Mitä Petr Toniin siirtoon tulee, niin siinä ärsytti ennen kaikkea Tonin härski sanojensyönti. Aiemmin kevällä Tono kun oli sanonut, että "jos pelaan (ensi kaudella) Suomessa, pelaan JYPissä", mutta niin vain pyörsikin puheensa.
Viestin lähetti Birkku
Tuohon fiiliksen on paras lääke noudattaa Juhani Tammisen moneen kertaan toistamia sanoja: Kunnioita peliä, kunnioita lopputulosta.
Minä, jos kuka, näin teenkin. Sen voi lukea monta kertaa esim. "Mieshuorien mestaruus" -ketjusta. Jotkut syyllistyvät mm. "voitto ei ollut kovin ansaittu" -puheisiin, vaikka jääkiekko-tyylisessä maalintekokilpailussa voitto EI VOI olla muuta kuin ansaittu. Se pätee Kärppiin, siinä missä JYPiinkin.