Tuosta Ronista olen kyllä samaa mieltä, että näitä nöyristeleviä nysveröitä on ihan tarpeeksi. Jalat pitää olla maassa, mutta jotenkin suomalaisessa kulttuurissa ärsyttää se, että mikäli ei ole sellainen "anteeksi, että olen täällä" -tyyppi, saa helposti ylimielisen kusipään leiman, vrt esimerkiksi Olli Jokinen.
Ilkka noista on se ylimielisin ja jolla kus on päähän noussut. Tuntuu jotenkin, että häntä ei voisi vähempää koko kisa kiinnostaa. Broidinsa mokasi totaalisesti siihen, ettei jaksanut treenata kappalettaan yhtään. Mikäli Ilkka mokaa samaan, voi helposti sanoa, että jannun oppimiskäyrä on yhtä jyrkkä kuin ameeballa. Itse en ainakaan voisi tuollaisen välinpitämättömän jampan kanssa tehdä töitä, hermot menisi ihan kokonaan.
Sääli vain, että Pete ei ole saanut medianäkyvyyttä kuten Ilkka ja Roni. Laulajana monipuolisin ja paras mies finaalissa. Pinkkikännykät kun saisi Petelle käännettyä, Ilkka lähtisi seuraavana kotiin. Ei sitä oikeasti kukaan olennaiseen keskittyvä voi pitää parhaana.
Ja olen muuten siitä täysin samaa mieltä, että tuo äänestyksen aloittaminen heti antaa huomattavaa etua ensiksi laulaville. Toisaalta myös tuo, että pitää äänestää yhtä henkilöä, antaa etua juuri Ilkalle - se on taas esimerkiksi Peten heikkous. Peteä ykkösenä pitäviä on todella vähän, kun vertaa esimerkiksi Katrin, Ronin tai Ilkan kannatukseen. Jos tässä pitäisi pistää kaikki järjestykseen, Pete olisi puolen välin paikkeilla. Kun taas pitää poimia yksi, Pete ei ainakaan vielä riitä kovinkaan pitkälle. Toivottavasti Pete nyt huomataan ja hän tekee tämän vuoden christianforssit eli kaikista osista rimaa hipoen ylöspäin, kunnes ei enää riitä taidollisestikaan.