Mainos

MTV3 esittää: Idols

• 277 900
  • 2 242

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Czescku kirjoitti:
Ulkonäkö on tärkeä osa tätä kisaa, mistä kertoo myös omaa kieltään noitten ihkupoikien menestys.

Joillekin on, joillekin ei. Kun kyse on kuitenkin levyttävän artistin valitsemisesta, ulkonäöllä ei ainakaan minulle ole mitään väliä. Nyt esimerkiksi radiosta ja musiikkikanavilta joutuu kuuntelemaan Antti Tuiskun huonoa laulua, koska joku äänesti hänen ulkonäköään edellisessä idolsissa.

Että kiitos vaan sinulle ja kaltaisillesi siitä, että täytätte radioaaltomme paskalla. Varmasti lämmittää tietää että "vaikka tää kuulostaakin ihan hirveelle niin siellä studiossa on kuitenkin ollut hyvän näkönen tyyppi".

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
psychodad kirjoitti:
Että kiitos vaan sinulle ja kaltaisillesi siitä, että täytätte radioaaltomme paskalla. Varmasti lämmittää tietää että "vaikka tää kuulostaakin ihan hirveelle niin siellä studiossa on kuitenkin ollut hyvän näkönen tyyppi".

Kiitos kuuluu kyllä koko joukkueelle, joka Idolsia katsoo ja äänestää.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Madonna on kuitenkin aina ollut hyvin keskinkertainen laulaja ja silti aikoinaan kovan luokan tähti. Varmaan aikansa suurin. Ei ollutkaan kyse siitä onko nykypäivän jumputukset hyvää tavaraa. Mutta kyllä Madonna on levyjä myynyt ihan sairaasti, eikä syynä ole ollut hyvä lauluääni tai edes hyvä ulkonäkö.

Agnes on mielestäni huomattavasti karismaattisempi esiintyjä kuin Pauliina. Näähän on mielipidekysymyksiä. Pauliina oli mun mielestä pubiruusu karaokea laulamassa, Agnes taas liimasi ainakin minut televisioon kiinni ja veti kaikkein koskettavimman esityksen.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Sinä tykkäät olettaa että sinulla on enemmän musiikintuntemusta, ja etenkin parempi sävelkorva. Ei siinä mitään, olettaminen on ihan kivaa varmasti.

Eli se Ilkan moka semeissä oli siis se hengitystekniikan puuttellisuus? Selvä. Epävireyden kun mainitsit jo aikaisemmin.

Yhteen asiaan voin varmasti itsessäni luottaa ja se on absoluuttinen sävelkorva. Kyseessä ei ole brassailu, vaan fakta. Musiikintuntemusta minulla on, mutta en väitä että se olisi ketään erikoisesti parempaa.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
Eli se Ilkan moka semeissä oli siis se hengitystekniikan puuttellisuus? Selvä. Epävireyden kun mainitsit jo aikaisemmin.

Yhteen asiaan voin varmasti itsessäni luottaa ja se on absoluuttinen sävelkorva. Kyseessä ei ole brassailu, vaan fakta. Musiikintuntemusta minulla on, mutta en väitä että se olisi ketään erikoisesti parempaa.

Lasken edelleen sen epävireyden suurimmaksi ongelmaksi. Nuotin vierestä laulajia on 13 tusinassa. Tuossa kilpailussa heitä ei pitäisi olla. Hengitystekniikan puutteellisuus tekee Ilkan laulamisesta vielä tuskallisemman kuuloista, koska kaverilla loppuu puhti keuhkoista helposti. Jos kaveri laulaa epävireisesti, eikä pysty hengittämään oikein laulaakseen biisin puhtaasti, kuuluuko se mielestäsi Idols finaaliin?

Epävireisyyttä toki on ollut muillakin ajoittain, mutta finalisteista Ilkka on kyllä tämän suhteen pohjanoteeraus.

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Madonna on kuitenkin aina ollut hyvin keskinkertainen laulaja ja silti aikoinaan kovan luokan tähti. Varmaan aikansa suurin. Ei ollutkaan kyse siitä onko nykypäivän jumputukset hyvää tavaraa. Mutta kyllä Madonna on levyjä myynyt ihan sairaasti, eikä syynä ole ollut hyvä lauluääni tai edes hyvä ulkonäkö.

Eiköhän kaikkien megaluokan artistien ja yhtyeiden levymyyntiin ja suosioon vaikuta eniten kappaleet ja niiden hyvyys/huonous mielipiteestä riippuen. Monen suuren artistin lauluääni tai ulkonäkö ei olisi vienyt edes Suomen Idolsissa alkukarsinnasta jatkoon uran alkuaikoina. Näin se menee.

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Noista sunnuntaisista varmaan eniten miellytti Agneksen lisäksi Katri ja Pete. Jollain tavalla tykkäsin Ilkasta vielä semeissä, mutta tuo "mun ei tarvii harjoitella"-asenne vituttaa jopa enemmän kuin se järjetön ennakkohype. Toivottavasti Ilkka otti edes opikseen Ninan kommenteista, ei juuri muuta lisättävää siihen.

Tuohon äänestyksen maksullisuuteen/ilmaisuuteen sen verran, että jokaisessa tavassa on omat varjopuolensa. Suomessa ja muutamassa muussa maassa tuo hinta karsii äänestäjiä, Jenkeissä ja Kanadassa äänestämisen ilmaisuus aiheuttaa omat näränsä jne.

Etenkin nyt American Idol 4:n aikana tuli luettua aiempaa enemmän keskustelupalstoja, ja valehtelematta lähes joka viikko useat valittelivat kun hädin tuskin saivat puolet soitoistaan perille, loppuvaiheessa ei välttämättä mennyt perille kuin muutamia ääniä jos sitäkään. Jenkeissä se Idols-äänestäminen näytti olevan nuorisolle harrastus siinä missä mikä tahansa muukin. Huvinsa kullakin, jos jaksaa kuukausien ajan istua korva luurilla lähettäen idolilleen 300-500 ääntä per ilta. Mikäpäs siinä. Paitsi että silloinkin kitistäisiin, kun vaaleanpunaiset kännykät ratkaisee kaiken.

Oma lukunsa taas ovat ne Vote For The Worst-ääriliikkeet (lähinnä Idols-formaatin vihaajat) äänestävät sitä surkeinta kilpailijaa jatkoon ihan vain vittuillakseen.

Tompse

Jäsen
Idolsista...

Niin, pitää nyt hivenen ottaa osaa tähän ketjuun, sen verran on tullut katseltua tuota ohjelmaa. Tartun aiheeseen Agnes. Mielestäni aivan väärässä kisassa. Tämä on Suomen Idols, ei mikään englanninkielisten laulujen laulukilpa, kuten vaikkapa Eurovisio. Tiedän kyllä, että englanninkieliset laulut ovat kansainvälisestä tärkeitä, mutteivät tässä kilpailussa niin tärkeitä, että pelkästään niiden osaamisella voitaisiin finaalin mennä. Pitää mielestäni osata laulaa myös suomeksi. Tätä Agnes, ei mielestäni osaa. Englannin ääntämisessäkin on toivomisen varaa. Agneksella on hieno tumma ääni ja karismaakin tytöltä löytyy, mutta tuo Suomeksi laulamisen puute, ja ääntämisongelmat englanninkielessä, mielestäni pitäisi Agneksen tiputtaa kolmen tiputusvaaraan joutuvan joukkoon seuraavassa jaksossa.

Tässä samalla haluan myös liputtaa suomenkielisten laulujen puolelesta. Mielestäni kilpailjoiden tulisi laulaa enemmän Suomeksi, sillä on suomi on hieno kieli, ja siitä tulisi lähteä että Idoli- osaa laulaa myös suomeksi, jota kaikki suomalaiset ymmärtävät.

Listataan nyt vielä omatkin suosikit tähän kilpailuun. Roni ja Katri, tulevat minun laskemissani viemään kaksi ensimmäistä paikkaa. Hennan toivoisin olevan korkealla, mutta taitaa nuori tyttö loistaa, vasta seuraavassa Idols -ohjelmassa.

Tomze

Cube

Jäsen
Tomze kirjoitti:
Tässä samalla haluan myös liputtaa suomenkielisten laulujen puolelesta.
Minäkin voisin toki liputtaa niiden puolesta, mutta ennemminkin siitä syystä, että suurimmalla osalla kilpailijoista on tuo englannin lausuminen aika luokatonta. Foneemit kuntoon, hyvät ihmiset!

Mace

Jäsen
Cube kirjoitti:
mutta ennemminkin siitä syystä, että suurimmalla osalla kilpailijoista on tuo englannin lausuminen aika luokatonta.

Tämä tästä nyt vielä puuttui. Agnesia lukuun ottamatta kilpailijoiden kieli on taipunut ihan riittävän hyvin.

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Joillekin on, joillekin ei. Kun kyse on kuitenkin levyttävän artistin valitsemisesta, ulkonäöllä ei ainakaan minulle ole mitään väliä. Nyt esimerkiksi radiosta ja musiikkikanavilta joutuu kuuntelemaan Antti Tuiskun huonoa laulua, koska joku äänesti hänen ulkonäköään edellisessä idolsissa.

Itse tuskin tulen ostamaan yhdenkään Idolsissa mukana olevan cd:tä, kun ei noita pahemmin tule muutenkaan hankittua. Radiosoitossa puolestaan kestäisin kyllä kuunnella noista finalisteista varmaan kenen tahansa laulua. Tuiskukaan ei ole tähän mennessä onnistunut lainkaan häiritsemään tai ärsyttämään allekirjoittanutta. En siis ihmeemmin mieti tulevaa, korkeintaan mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Paljon enemmän kun tulevat levytykset kiinnostaa ohjelma itsessään, joka on loistavaa viihdettä. Joskus äänestän, joskus en. Sillä ei ole kummemmin oikeastaan väliä ja fiilis-pohjalla tässä mennään. Tosin kaikki äänestämäni ovat menneet tähän mennessä jatkoon, joten kännykässäni on jotain maagista vaikkei vaaleanpunainen olekaan.

Cube

Jäsen
Mace kirjoitti:
Tämä tästä nyt vielä puuttui. Agnesia lukuun ottamatta kilpailijoiden kieli on taipunut ihan riittävän hyvin.
Olen eri mieltä, mutta minun sanani ei tässä asiassa varmaankaan paljoa paina. Kuitenkin samaa mieltä kanssani on mm. eräs tuntemani englannin fonetiikan lehtori (muista englannin kielen asiantuntijoista puhumattakaan). Eiköhän mies tiedä mistä puhuu.

Siitä voidaankin sitten vääntää iäisyyteen saakka, että mikä on "riittävän hyvin". Minun mielestäni tämä kilpailu ei suurimmaksi osaksi sitä edusta. Olen toisaalta aikamoinen pilkunnussija ja aika kriittinen tuollaista "juosten kustu" -meininkiä kohtaan. Jos lauletaan englanniksi, niin lauletaan kunnolla.

Mace

Jäsen
Cube kirjoitti:
Olen eri mieltä, mutta minun sanani ei tässä asiassa varmaankaan paljoa paina. Kuitenkin samaa mieltä kanssani on mm. eräs tuntemani englannin fonetiikan lehtori (muista englannin kielen asiantuntijoista puhumattakaan). Eiköhän mies tiedä mistä puhuu.

Siitä voidaankin sitten vääntää iäisyyteen saakka, että mikä on "riittävän hyvin". Minun mielestäni tämä kilpailu ei suurimmaksi osaksi sitä edusta. Olen toisaalta aikamoinen pilkunnussija ja aika kriittinen tuollaista "juosten kustu" -meininkiä kohtaan. Jos lauletaan englanniksi, niin lauletaan kunnolla.

Tuosta asiasta voisimme todellakin vääntää vaikka iäisyyden. Tosin eihän kyse olekaan siitä, että kilpailijoiden englanti olisi mitään korvia hivelevän kaunista, mutta mielestäni aivan riittävän hyvää. Sellaista "perussuomalaista" englantia. Ylipäätänsäkin tuollainen liiallinen puritismi on mielestäni yksi syy siihen, miksi suomalaiset ovat perin arkoja vieraan kielen käyttäjiä. Kun monilla on tapana joka helvetin kerta tarttua kaikkiin pieniinkin ääntämis-/kielioppivirheisiin, niin ihmekös tuo, jos viestintäarkuus iskee helposti. Täsmälleen oikeanlainen äänneasu ei ole viestinnässä millään tapaa oleellinen asia, paljon tärkeämpää on se itse asia ja viestin perille saaminen. Olkoonkin, että nyt puhutaan laulamisesta. Tuo esittämäsi pilkunnussijan ajatusmalli kun nimittäin heijastuu myös muihin vieraan kielen käyttämistä vaativiin tilanteisiin.

Cube

Jäsen
Mace kirjoitti:
Ylipäätänsäkin tuollainen liiallinen puritismi on mielestäni yksi syy siihen, miksi suomalaiset ovat perin arkoja vieraan kielen käyttäjiä. Kun monilla on tapana joka helvetin kerta tarttua kaikkiin pieniinkin ääntämis-/kielioppivirheisiin, niin ihmekös tuo, jos viestintäarkuus iskee helposti. Täsmälleen oikeanlainen äänneasu ei ole viestinnässä millään tapaa oleellinen asia, paljon tärkeämpää on se itse asia ja viestin perille saaminen.
Juu, olen 100% samaa mieltä ja suomalaiset ovat ehdottomasti erinomaisia englannin puhujia noin keskimäärin. Mutta mutta, kuten itsekin sanoit - tässä on kyse laulamisesta, mikä onkin aika eri asia. Ja olen sitä mieltä, että jos klassikkobiisejä vedetään heikolla englannilla, niin kyse ei enää ole niiden tulkinnasta vaan raiskaamisesta.

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämän illan sukkahousuhevi-teema on meikäläisen mieleen, erityisesti odotan tyttöjen esityksiä, ne voi olla loistavia tai sitten järkyttäviä... Ainakin hengen mukaisesti ne on stailattu.
Ilkka on mulle edelleen täysin HMV, ihan ok äänihän sillä on mutta äijässä ei ole yhtään mitään erikoista, tylsä esitys.

Uuh, Alice Cooperin Poison on sitten raiskattu...

Viimeksi muokattu:

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noni, nyt se Roni raiskasi Poisonin oikein huolella. Olipas kertakaikkiaan hirveän huonosti "laulettu".

Olisiko kannattanut koittaa laulamista huutamisen sijaan?

EDIT: On ilman muuta selvää, että tuomarit jauhavat täyttä paskaa sen mukaan mitä johtajat käskevät. Onneksi edes päätuomari hieman yritti asiaa peitellä. Jone Nikula ei koskaan olisi voinut tuosta oikeasti tykätä, tai mies on musiikillisesti totaali-idiootti.

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Jaha, ei kyllä Ronille istu ollenkaan rokkenroll. Toisaalta eipä pojan tarvitse varmaan enempää rokkia urallaan laulaa. Ilkalta tasapaksu suoritus tasapaksuun biisiin. "Yllättäen" teini-idolipojat esiintyvät ensimmäisenä, saavatpa enemmän äänestysaikaa.

Edelleen Ronille peukut täältä.

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näkkäri kirjoitti:
Noni, nyt se Roni raiskasi Poisonin oikein huolella. Olipas kertakaikkiaan hirveän huonosti "laulettu".

Olisiko kannattanut koittaa laulamista huutamisen sijaan?

Joo, hyi helvetti! Pohjanoteeraus -> OUT!

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Lukkoseppä kirjoitti:
Joo, hyi helvetti! Pohjanoteeraus -> OUT!

Ronissahan on melkein yhtä paljon "munaa" kuin Alice Cooperissa :)

PS. Tämä oli vitsi. Kanarialinnussakin on enemmän munaa kuin tässä surusilmässä.

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Henna pieksee tähän asti nähdyt jätkät ihan satanolla.

Jatkoon.

Mutta mitä vittua ne kehui Ronia?

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hennan olis ehkä kannattanut valita joku vähän rauhallisempi biisi, tässä nopeassa renkutuksessa sen nätti ääni ei todellakaan ole kovin miellyttävän kuuloista... Mutta ainakin esitys oli paljon rohkeampi kuin edelliset? Toivon ettei tipu tänään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy