MTV3 esittää: Idols

  • 275 469
  • 2 272

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
psychodad kirjoitti:
Ilkka ja Roni alentavat tällä hetkellä Idols finaalit Popstars ohjelman tasolle.

Pauliinako sitten ei?

Se on totta että Ilkan jutut ovat kyllä aika tylsiä ja vitsit eivät naurata, mutta Ronin laittaminen hänen kanssaan samalle viivalle on kyllä mielenkiintoista. Ronilla oli eräässä vaiheessa tietynlaista kusipäisyyttä havaittavissa, mutta ei missään nimessä samassa määrin kuin Ilkalla.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
psychodad kirjoitti:
Ilkka ja Roni alentavat tällä hetkellä Idols finaalit Popstars ohjelman tasolle.

Totuus kuitenkin on, että tuosta finaaliporukasta Roni omaa suurimman potentiaalin ihan oikeaksi tähdeksi (ulkomaille juunou), tykkäsitpä siitä tai et. Nuorihan (finaalin toisiksi nuorin) jätkä vielä on ja matkaa paljon tarvottava, jos tahtoo starbaksi. Mutta näitä jätkiä harvoin kasvaa Suomessa, joista voi jotain tullakin.

Taitaa vaan joillekkin liikaa olla tuommoinen suomalaiseen makuun täyttä "homopaskaa" oleva musiikkigenre. Ei kaikkien tarvitse vetää rasvaisen heviletin kanssa kersantti karoliinaa...

Kyllä, Roni on ainakin minun suosikki tässä skabassa :).
 

Kaivanto

Jäsen
Gunners kirjoitti:
Ronilla oli eräässä vaiheessa tietynlaista kusipäisyyttä havaittavissa, mutta ei missään nimessä samassa määrin kuin Ilkalla.

Outoa. Minusta tällä Ilkalla on vain harmittomasti venkura huumorintaju. Kusipäisyys ei käynyt mielessäkään, ennen kuin tätä ketjua ryhdyin lukemaan.

Laulajana tuo ei ollut eilisessä porukassa kummoinen, mutta se on taas eri tarina.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kaivanto kirjoitti:
Outoa. Minusta tällä Ilkalla on vain harmittomasti venkura huumorintaju. Kusipäisyys ei käynyt mielessäkään, ennen kuin tätä ketjua ryhdyin lukemaan.

Laulajana tuo ei ollut eilisessä porukassa kummoinen, mutta se on taas eri tarina.

Et ole ainoa, joka näkee asian nimenomaan noin. Melkein sanoisin, että harmiton höntti, joka heittelee vähän turhankin usein läppää, koska on profiloitunut läpänheiton kautta, eikä halua sitä menettää. Asenne kilpailuun on sitten jo eri asia kuin luonne. Hiukan tuntuu olevan "älä ota sitä vakavasti" -asenteella liikkeellä, mutta eipä tuo kyllä itseäni häiritse. Enemmän vituttaa "laulaminen on mulle koko mun elämä ja mä en vois elää ilman musiikkia" kommentit. Uuh.

Ja se nyt toki lienee sanomattakin selvää, että MTV3 pystyy halutessaan muovaamaan kenestä tahansa kilpailijasta melkein millaisen kuvan haluaa. Jos MTV3 haluaa, että Ilkasta saatava kuva on sellainen, että äijä heittää joka tilanteessa läppää, eikä tee mitään muuta, niin sitten välitetään sellainen kuva. Se on kuitenkin melko pieni minuuttimäärä mitä kukin kilpailija on julkisuudessa musiikkiesitystensä lisäksi ollut. Eikös joku kilpailija kommentoinut jossain vaiheessa yllättyneensä siitä, että Ilkka osaa olla yhteiskämpässä ihan asiallinenkin? Kertonee jotain siitä todellisuuden ja maikkarin antaman kuvan välisistä eroista.

Kaiken kaikkiaan maikkari pystyy muokkaamaan kuvaa, joka kisaajista annetaan niin paljon, että itselleni on melko lailla sama, mitä kisaajat laulujen ulkopuolella tekevät ja sanovat. Ne eivät todellisuudesta kerro paljon paskaakaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No arvioidaas nyt sitten eilisen esityksiä:

Katri: Katrin ääni ei ole niin vahva, että sillä pystyisi laulamaan Whitney Houstonia. Harvalla on. Katrin ääni on nätti, mutta siitä puuttuu niin paljon voimaa ja kantavuutta. Toivoo koko ajan että sieltä rävähtäisi joku pitkä upea voimakas ääni vibratolla mutta kun ei niin ei. Kokonaisuutena kuitenkin kaunis ja herttainen nättiääninen tyttö.

Agnes: Mun mielestä aivan mieletön. Upea lavakarisma, eilen upean näköinen, ihanan värinen ääni ja täydellisen puhdasta. Ahh.

Pete: Edelleenkin, mielestäni ihan kamala. Ne esiintymisen maneerit ovat niin sliipattuja ja ulkoa opeteltuja että ällöttää. Esiintyminen on liian maireaa ja ääni on ylävireinen. Omasta mielestäni ei minkäänlaista karismaa. En todellakaan ihmetellyt että Pete oli pohjakolmikossa.

Pauliina: Surkea karaoke-esitys, tuli mieleen Munkkivuoren pubiruusut. Siis kuka valitsee tällaisen biisin? Joo Grease on hyvä musikaali, mutta ei ehkä kannata laulaa biisiä jonka olennaisin olo on tämä kaksinlaulu. Ääni ei tullut esiin ja tosiaan karaoke tästä enemmänkin tuli mieleen. Toivoin heti että tippuu, onneksi näin kävikin. Ja huomattiinhan se nytkin, ei siinä äänessä tosiaan ole minkäänlaista vibratoa.

Roni: Ei vaan toiminut eilen. Jätkällä on lahjoja mutta eilen omasta mielestäni mogasi. Hyvä esiintyminen, eilen epävireistä ja heikkoa laulua ja täysin sopimaton biisi.

Ilkka: Jos rauhoittuisi, olisi hiton hyvä. Jos osaisi olla rauhassa edes hetken, osaisi laulaa ihan mielettömän hyvin. Ilkan ääni on vahva ja siinä on loistava vibrato. Monia miehiä täällä vituttaa Ilkka niin kovasti, mutta ei teistä kukaan voi sitä kieltää etteikö ääni olisi hyvä. Persoona voi ärsyttää, mutta potentiaalia äijässä ehdottomasti on.

Henna: Hennan pitäisi parantaa koko ajan jos mielii pysyä jatkossa. Hennan ääni on hirvittävän raakile, osin heikko, osin rikkoutuva. Puhtaus on suunnilleen kunnossa, mutta tuntuu että tytöllä loppuu henki kesken. Eilen ei ollut hyvä, mutta ei mielestäni niin huono kuin Pauliina ja Pete.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaivanto kirjoitti:
Outoa. Minusta tällä Ilkalla on vain harmittomasti venkura huumorintaju. Kusipäisyys ei käynyt mielessäkään, ennen kuin tätä ketjua ryhdyin lukemaan.

Laulajana tuo ei ollut eilisessä porukassa kummoinen, mutta se on taas eri tarina.

Itse olen ihmetellyt täysin samaa asiaa. En ymmärrä miten jotkut saa hänestä sen kuvan, että olisi kusipää. Suomalaiset ei ilmeisesti hyväksy huumoria ollenkaan, joten kai se on sitten aina kusipäisyyttä. Ehkä sanakirjastakin voisi ottaa sanan huumori pois ja korvata se sanalla kusipää.

Tietenkin kyseessä on laulukilpailu joten eihän sitä voi kokonaan huumoriksi laittaa, mutta ei Ilkka sitä mielestäni ole tehnytkään. Vaan hänhän on laulanut ihan tosissaan ja välierissä jopa pirun hyvin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Juhaht kirjoitti:
Onpa "kovaa tekstiä". Ottaen huomioon kaiken mitä esim. Roni on alkukarsinnoissa ja semifinaalissa esittänyt, on aika mielenkiintoista väittää sällin alentavan tuon finaalin tasoa.

Olihan Roni semifinaalissa hyvä, mutta minä kommentoinkin finaalia. Eilinen veto oli ihan paska. Bono, jota en todellakaan arvosta hirveästi laulajana, vetää tuon biisin 1000 kertaa paremmin, suuremmalla fiiliksellä ja äänen voimalla. Ei tuota biisiä voi kuiskailla jossain taustabändin metelin seassa kun oikea käsi vetää Usher maneereja. Ronin esitys oli niin keskinkertainen kuin olla voi. Vaikka toki rohkeasti oli lähtenyt siedettävämmän musiikin pariin, oli kyllä siinä kuin kala kuivalla maalla. Ääni ei kantanut ollenkaan. Jopa kisan pikkutyttö Henna sai edes jonkinlaista voimaa lauluunsa, ja tulkinta oli edes kertosäkeen ajan jollain tavalla uskottava, vaikka hän tulkitsi alunperin räkä-äänisen miehen laulamaa biisiä. Ronilla oli helppo työ vetää voimalla yksinkertainen biisi, mutta epäonnistui siinä pahasti.

Ilkan suhteen ei tarvinne edes perustella.

Ja ei, minua ei kiinnosta kenellä on "stara potentiaalia". Siksi en todellakaan katso tuota ohjelmaa. Jos jollekin päätän ääneni antaa, se menee sille jota itse haluaisin kuunnella, ei sille jolle uskoisin olevan joillain markkinoilla suurin tilaus. Se ei minua kiinnosta tipan tippaa.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
En tiedä miksi, mutta omasta mielestäni eilen kahdesta omasta suosikista parempi oli Agnes. En mikään ammattilainen ole tulkitsemaan musiikkia/laulua, mutta ehkä kuitenkin jotain olisi Katrin tapauksessa voinut parantaa. No, ensi sunnuntaina jatketaan ja silloin Katri on taas tulessa. Mielenkiinnolla odotan minkä kappaleen hän valitsee.

girlzilla kirjoitti:
Agnes: Mun mielestä aivan mieletön. Upea lavakarisma, eilen upean näköinen, ihanan värinen ääni ja täydellisen puhdasta. Ahh.

Tuossa tuli esille suunnilleen kaikki samat asiat, mitä itsekin olisin Agnesin esityksestä sanonut. Katrin ohella se esiintyjä, jonka vuoksi ohjelmaa seuraan. Hieman epäilyttää kuitenkin se mahdollinen suomenkielellä laulaminen, mutta katsotaan. Hevimiehenä olen tykännyt Agnesin esityksistä tähän saakka, joten toivottavasti hänet nähtäisiin myös finaalissa.

Ensi sunnuntaina kuitenkin odotan suurella mielenkiinnolla, kun kerran "sukkahousuheviä" ohjelmassa vedetään. Videot täytynee laittaa valmiiksi Katrin ja Agnesin esitystä varten..
 
Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Hockey#11 kirjoitti:
Tietenkin kyseessä on laulukilpailu joten eihän sitä voi kokonaan huumoriksi laittaa, mutta ei Ilkka sitä mielestäni ole tehnytkään. Vaan hänhän on laulanut ihan tosissaan ja välierissä jopa pirun hyvin.

No ei se kyllä välierässäkään hyvin laulanut. Ilkan ryhmässä sekä Sari että Minna lauloivat selvästi paremmin, mutta Ilkka pääsi vaaleanpunaisten kännyköiden vuoksi jatkoon, kuten eilenkin.

Ilkka ei ole vakuuttanut kuin karsinnassa. Siitä jatkoon pääsyn vielä hyväksyin, mutta että vielä tässä vaiheessa mukana??
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
No ei se kyllä välierässäkään hyvin laulanut. Ilkan ryhmässä sekä Sari että Minna lauloivat selvästi paremmin, mutta Ilkka pääsi vaaleanpunaisten kännyköiden vuoksi jatkoon, kuten eilenkin.

Ilkka ei ole vakuuttanut kuin karsinnassa. Siitä jatkoon pääsyn vielä hyväksyin, mutta että vielä tässä vaiheessa mukana??

Tämä on sun mielipiteesi eikä todellakaan välttämättä vastaa edes suurimman osan mielipidettä. Ja Ilkka lauloi ehdottoman hyvin semifinaaleissa, Ilkan ääni oli mahtavan vahva ja upea vibrato. Nyt puhutaan siis Power of Lovesta, ei eilisestä esityksestä. En tiedä onko sävelkorvasi sitten tarpeeksi tarkka, mutta esim. semeissä Minnahan lauloi huomattavasti falskimmin kuin Ilkka. Sinua nyt vaan jostain syystä vituttaa vaaleanpunaiset kännykät ja kaikki pitää niiden syyksi laittaa. Jos sinä et pidä niin täytyyhän toki silloin kaikkien äänestäjien olla pikkutyttöjä. Ja esim. Sari oli samanlainen kuin Pauliina eilen. Karaokelaulaja. Ei mitään muuta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
Joo Grease on hyvä musikaali, mutta ei ehkä kannata laulaa biisiä jonka olennaisin olo on tämä kaksinlaulu.

Niinpä, tuosta jo heti kisan jälkeen kirjoitinkin. Typerä valinta, ja jos oli tarkoitus että Hanna-Riikka ja muut laulaa sitä Travoltan osuutta niin sitten niillä oli mikit kiinni tai ihan liian hiljaisella. Biisi kuulosti vähintäänkin oudolta kun siitä puuttui "puolet".
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Niinpä, tuosta jo heti kisan jälkeen kirjoitinkin. Typerä valinta, ja jos oli tarkoitus että Hanna-Riikka ja muut laulaa sitä Travoltan osuutta niin sitten niillä oli mikit kiinni tai ihan liian hiljaisella. Biisi kuulosti vähintäänkin oudolta kun siitä puuttui "puolet".

Näin juuri. Eka finaali on riskialttein finaali varmaan kaikista, tällaisessa finaalissa pitää todella näyttää se mihin se oma ääniala pystyy. Pauliinalta kerrassaan typerä valinta. Jos olisi ollut parempi valinta, luultavasti olisi vielä mukana. Joitankin kun näköjään viehättää se piikkisuora ääni.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
En tiedä onko sävelkorvasi sitten tarpeeksi tarkka, mutta esim. semeissä Minnahan lauloi huomattavasti falskimmin kuin Ilkka. Ja esim. Sari oli samanlainen kuin Pauliina eilen. Karaokelaulaja. Ei mitään muuta.

Sävelkorvassani ei ole vikaa. Minna lauloi falskisti, mutta ei mokaillut niin helvetisti kuin Ilkka siinä semissä. Ja mieluummin otan karaokelaulajan kuin sellaisen joka ei pysy nuotissa.

Ja eilenhän Ilkan laulussa oli KAIKKI pielessä. Minkä muun kuin vaaleanpunaisten kännyköiden piikkiin pistät sen että kaveri sai kuitenkin ääniä niin paljon että oli neljän parhaan joukossa? Biisivalinta? Äänen voima? Nuotissa pysyminen? Oikean sävellajin valitseminen? Typerien maneerien puute? Hyvä harjoittelu? Sen tiedän että ainakaan mikään edellisistä se ei ole, koska sinullakin se sävelkorva on, ja tiedät että esitys meni joka osa-alueeltaan penkin alle.

Ilkan esitys oli katastrofi. Huonompi kuin Tuisku kertaakaan edellisessä idolsissa. Toki kaverilla on mukava väri äänessä, mutta sellaisia jätkiä putosi muitakin (Sariola?) koska mokailivat. Jos esiintyjä haluaa minun ääneni, hänen pitää hieman kunnioittaa yleisöäkin. Mikään vasurilla huonosti vedetty ei todellakaan kelpaa. Ulos tuollainen pelle.

Ei mua ne pinkkikännyt niin hirveästi häiritse, en ole tänään kritisoinut Peteä vaikka hänkin varmasti saa näitä ääniä. Petekin veti aika mitäänsanomattomasti, mutta ääni sentään kantoi suurimman osan biisistä (vrt. roni ja ilkka). Se ei ollut niin hirveätä kuunneltavaa, vaikkei kyllä minun finaalissani olisikaan ollut mukana.

Esim. Ronilta odotin selkeästi parempaa, siksi kai tuo järkyttävä tulkinta ärsyttikin niin paljon.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
psychodad kirjoitti:
No ei se kyllä välierässäkään hyvin laulanut. Ilkan ryhmässä sekä Sari että Minna lauloivat selvästi paremmin, mutta Ilkka pääsi vaaleanpunaisten kännyköiden vuoksi jatkoon, kuten eilenkin.

Ilkka ei ole vakuuttanut kuin karsinnassa. Siitä jatkoon pääsyn vielä hyväksyin, mutta että vielä tässä vaiheessa mukana??

Ilkan esitys oli niin syvältä, että jos hän jatkaa samaa tahtia eli kuvittelee vasemalla kädellä tehdyn esityksen riittävän ,niin siinä eivät enää teinixien äänet riitä, vaan noutaja tulee. Kaverilla on karismaa, mutta kun kusi nousee hattuun niin tulos on tämä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenköhän se Ilkka semeissä mogaili? Laskeskelin itse ehkä muutaman epäpuhtauden, mutta mikäs muu siinä meni pieleen? Fakta on se, että esim. semeissä Minna lauloi huonommin. Sinua vain vituttaa Ilkka, jolloin Ilkkaa on pakko haukkua minkä kerkiää. Minä en missään vaiheessa puhunut Ilkan eilisestä esityksestä mitenkään loistavana, se ei ollut sitä koska Ilkka ei osannut vetää tarpeeksi vakavasti hommaansa. Eilinen esitys oli perseestä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö Ilkka silti voisi olla hyvä ja vahvaääninen laulaja. Eilen Ilkka pääsi jatkoon koska on kehittänyt jo niin vahvan faniporukan, mutta ei yksi huono esitys Ilkasta todellakaan paskaa tee. Olen samaa mieltä että Ilkan asenne oli mielettömän huono, kenties mies oppi tästä jotain, kenties ei, se nähdään vielä. Sariolaa ja Jääskeläistä on turha vertailla. Sariolan ääni oli kivan värinen mutta Sariolalla oli surkea sävelkorva. Tai ei oikeastaan ollenkaan sävelkorvaa. Karaokelaulajat ovat juuri niitä, joilta ei löydy karismaa tippaakaan. Omasta mielestäni esim. Pauliina ja vaikkapa Pete. Tästä ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tietenkään.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Eilisen perusteella Katri sai haastajakseen Agnesin. Kahden kauppa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Alamummo kirjoitti:
Ilkan esitys oli niin syvältä, että jos hän jatkaa samaa tahtia eli kuvittelee vasemalla kädellä tehdyn esityksen riittävän ,niin siinä eivät enää teinixien äänet riitä, vaan noutaja tulee. Kaverilla on karismaa, mutta kun kusi nousee hattuun niin tulos on tämä.

Minä väitän, että Ilkalla on niin vahva tukijoukko, että menee vähintään kolmen joukkoon.

Ilkan kohtalonhetket alkavat olla käsillä vasta siinä vaiheessa, kun meininki alkaa olemaan selkeästi sitä, että äänestetään jota kuta vastaan.

En usko hetkeäkään, että kaksi eilen putoamisvaarassa ollutta pystyisi haalimaan neljältä muulta merkittävästi ääniä. Sama duo on putoamisvaarassa ensi viikollakin ja toinen heistä putoaa. Mielenkiintoisinta ensi viikolla on nähdä se, kuka joutuu kolmantena putoamisvaaraan.

Pauliinan äänien jakautumista on vaikea ennakoida. Siltä osin, kuin ne ovat sympatiaääniä, saattavat pieni thaipoika sekä pahasta Puolasta hyvään Suomeen muuttanut Agnes olla vahvoilla.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
Sariolaa ja Jääskeläistä on turha vertailla. Sariolan ääni oli kivan värinen mutta Sariolalla oli surkea sävelkorva. Tai ei oikeastaan ollenkaan sävelkorvaa. Karaokelaulajat ovat juuri niitä, joilta ei löydy karismaa tippaakaan. Omasta mielestäni esim. Pauliina ja vaikkapa Pete. Tästä ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tietenkään.

Toki Sariolan nuotin vierestä laulaminen semeissä oli paljon räikeämpää mutta kyllä Ilkkakin siellä mokaili, ei pelkästään vireen kanssa. Sitä en ole missään välissä kiistänyt etteikö Ilkalla olisi hyvä ääni, mutta ei tuolla laulutaidolla pitäisi olla enää kisassa mukana. Yrität koko ajan keksiä mikä minua Ilkassa ärsyttää, ja luulet sen olevan jonkin ulkopuolisen seikan, mutta minä en pidä häntä ollenkaan taitavana laulajana. Ääni on hyvä, mutta se ei anna kaikkea anteeksi.

Sinä taas näet ilmeisesti Ilkassa jotain "karismaa" jota minä en näe. En halua spekuloida sitä mitä se sitten mahtaisi olla.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko Psycholla väittelyn tynkä alkamaisillaan? Mihin tämä maailma on menossa?

Itsehän olen musikaalisuuden ilmentymä, jopa hieman flyygelin muotoinen ja vaatimaton mielipiteeni Idolsista on se, että ei kyllä vaan perkele säväytä juuri nimeksikään. Onhan se ihan mukavaa viihdettä, mutta siihen se jääkin. Yksikään näistä finaalin laulajista ei olisi koskaan noussut laulullisesti esille ilman tositv-formaattia. Onhan se ihan jees, että annetaan mahdollisuus, mutta nähdäkseni tämän kaltainen viihde ei pysty mitenkään tuottamaan artistia, joka pysyisi muutamaa vuotta kauempaa edes välttävällä levymyyntitasolla. Okei, ykkösidolsin voittajakolmikko myy ilmeisesti edelleen levyjä ihan kivasti, mutta miten mahtaa käydä seuraavien idolien astuessa levyjen kanssa pihalle? Katri myy taas sen pari vuotta ja on ihan kiva uusi Seiskajulkkis, mutta siihen se taas jää jne.

Julkisuus myy ja se on ikävää lukuisten oikeasti hyvien ja karismaattisten kellarilaulajien kannalta, jolla on oikeaa paloa alalle. Sen kuvan sain, että ainakaan papiksi aikova Ilkka ei edes halua musiikilla elantoaan tienaavaksi laulajaksi samoin kuin "kaveriaan kannustamaan" lähtenyt 16-v pikkutyttö Henna. Ronille on jo nyt kilahtanut Idols hattuun ja Agnesistakin tulisi parempi Idoli Puolalle, koska niin hirveää varsinkin Suomen lausuminen on.

Niin no, Idols ykkösessä oli Jani Wickholm ja hänestä sai kyllä sen kuvan, että oikea kaveri oli lähtenyt kisaan mukaan. Aluksi taisi tosin kaveri puhua siitä, että formaatin avulla haetaan julkisuutta omalle bändille. Mikä mahtaa olla nyt tilanne? Onko miehen taustalla vanha oma yhtye, vai joku ammattimuusikkoporukka, sitä en tiedä.

Tulipas pohdittua taas kaikenlaista. Ampukaa tarinani alas, niin saan keksiä nokkelia vastaväitteitä illan iloksi.
 

Kaarle8

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä myös kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä Ilkalla ei ole kusi noussut päähän. Itse ainakin saan sellaisen kuvan, että ei hän tätä tosissaan ota, ts. ei häntä harmita varmasti niin paljoa, jos/kun noutaja tulee, eikä se minua vituta, jos siellä on tuollainen vähän huolettomampi. Hän on näyttönsä jo antanut ja hänet (miksei hänen broidinsakin) nähdä juontajina/näyttelijöinä. Mutta ei hän kyllä pelkällä levyllä toimi ilman kuvaa/lavaesitystä, se on selvää.

Kyllä se näyttää vahvasti olevan neljän kauppa. Ainakin ihmettelen suuresti, mikäli Katri, Agnes, Roni tai Ilkka putoavat. Henna tippuu varmasti seuraavassa skabassa, tuskin hän on mitään sukkahousuheviä laulanut ikinä. Pete sitten tippunee seuraavaksi, sääli, sillä diggailen muuten äänestä, jos olisi vielä vähän enemmän lavakarismaa niin oltaisiin samalla viivalla muiden kanssa. No, vielä on aikaa näyttää.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Toki Sariolan nuotin vierestä laulaminen semeissä oli paljon räikeämpää mutta kyllä Ilkkakin siellä mokaili, ei pelkästään vireen kanssa. Sitä en ole missään välissä kiistänyt etteikö Ilkalla olisi hyvä ääni, mutta ei tuolla laulutaidolla pitäisi olla enää kisassa mukana. Yrität koko ajan keksiä mikä minua Ilkassa ärsyttää, ja luulet sen olevan jonkin ulkopuolisen seikan, mutta minä en pidä häntä ollenkaan taitavana laulajana. Ääni on hyvä, mutta se ei anna kaikkea anteeksi.

Sinä taas näet ilmeisesti Ilkassa jotain "karismaa" jota minä en näe. En halua spekuloida sitä mitä se sitten mahtaisi olla.

Minä näen Ilkassa sen, että hän oli ensimmäinen kilpailija joka sai omaan semiryhmäänsä mennessä kylmät väreet minulle. Voisitko nyt edelleenkin sanoa että mitä se Ilkka siellä mogaili? Jos ei kerran pelkästään vireen kanssa ja jos äänikin oli hyvä ja hieno vibrato...? Kyllä esim. Henna ja Ilkka on laulullisesti täysin samoissa asemissa, erona se että Hennan tulkinta on parempaa (johtuen Ilkan riehumisesta) ja Ilkan ääni on vahvempi kuin Hennan.

Sinä olet se joka valittaa vaaleanpunaisista kännyköistä koko ajan. Etkä pysty jostain syystä hyväksymään sitä, että muutkin kuin pinkkikännykät voivat tykätä jostain josta sinä et pidä. Ihmiset joilla on paljon musiikintuntemusta ja täydellinen sävelkorva voivat kenties tykätä jostain joka ei sinua säväytä. Mutta se, että sanot jotain niin järjetöntä, että esim. Roni joka on lahjakkaimpia finalisteja alentaa finaalien tasoa, menet liian pitkälle, uskottavuutesi hiukan kärsii, kun muuten olet kirjoittanut ihan fiksuja juttuja.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Faktahan on, että tuloksia vääristää se seikka, että äänestäminen on maksullista. Itsekin katson ohjelmaa ja täällä kerron mielipiteeni, mutta en silti tuhlaa rahojani äänestykseen.

Jenkeissä saadaan kattavampia tuloksia, kun äänestäminen on maksutonta. Joku tolkku saataisiin, kun äänestys olisi maksutonta ja jokaisesta numerosta voisi äänestää vain kerran..jaa niin mutta ohjelmallahan on tarkoitus rahastaa maksimaalisesti.

-ipa rules
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ipa rules kirjoitti:
Faktahan on, että tuloksia vääristää se seikka, että äänestäminen on maksullista. Itsekin katson ohjelmaa ja täällä kerron mielipiteeni, mutta en silti tuhlaa rahojani äänestykseen.

Jenkeissä saadaan kattavampia tuloksia, kun äänestäminen on maksutonta. Joku tolkku saataisiin, kun äänestys olisi maksutonta ja jokaisesta numerosta voisi äänestää vain kerran..jaa niin mutta ohjelmallahan on tarkoitus rahastaa maksimaalisesti.

-ipa rules

Tämä on erittäin totta. En ole minäkään kertaakaan äänestänyt. Luotan siihen että suurin osa osaisi valita oikein. Kuitenkin Idolsissa on kyse tähden etsimisestä. Ja tässä taas ei ole kyse siitä että etsitään se jonka oheistuotteita myydään eniten, vaan se joka kykenee olemaan todellinen tähti.
Hyvä esimerkki esimerkiksi Madonna, joka on laulutaidoiltaan aivan keskinkertainen. Silti mieletön stara ympäri maailmaa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rankka väittely näköjään menossa Ilkasta. Molemmat veljekset sattuvat olemaan vanhoja koulukavereitani, ja kun on tuttuja joukossa niin katselee hieman tarkemmin kisaa. En kyllä muuten ajatellut äänestää ketään.

Ilkka ei teeveessäkään esitä mitään erityisroolia. Hän vain sattuu olemaan tuommoinen puhelias persoona muutenkin ja juttua tulee samalla lailla kuin ilman kameroita. Hieman pientä kieron velmun ja selviytyjän vikaakin miehessä on ja tästä tullee se ylpeän kusipään leima, turhaan tosin. Ymmärrän kyllä erinomaisesti, miksi jotkut hänestä eivät millään pidä, sillä siinä on semmoinen mielipiteitä jakava persoona. Laulutaitoihin en osaa sanoa taas yhtään mitään. Sitä varten ovat muut asiantuntijat.

MTV3 pystyy kyllä manipuloimaan jokaisesta haluamansa henkilöhahmon heidän tietämättäänkin, ja vaikka siltä ei aina tunnu niin showtahan tässä tehdään ja kerätään euroja kassaan.

Putoamista tässä vaiheessa ei kyllä kukaan enää sivuuta helpolla. Jokainen tietää, kuinka lähellä ollaan ainakin muutaman vuoden menestystä ja putoaminen tuntuu rankalta. Eri luokan kisahan tämä on kuin joku soneran sponssaama popstars ja yleisö mieltää helpommin tällaiset yksilöartistit poptähdiksi, kuin jotkut keinotekoiset rmb-honottajat.
 

Lexa

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
Mitenköhän se Ilkka semeissä mogaili? Laskeskelin itse ehkä muutaman epäpuhtauden, mutta mikäs muu siinä meni pieleen? Fakta on se, että esim. semeissä Minna lauloi huonommin. Sinua vain vituttaa Ilkka, jolloin Ilkkaa on pakko haukkua minkä kerkiää. Minä en missään vaiheessa puhunut Ilkan eilisestä esityksestä mitenkään loistavana, se ei ollut sitä koska Ilkka ei osannut vetää tarpeeksi vakavasti hommaansa. Eilinen esitys oli perseestä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö Ilkka silti voisi olla hyvä ja vahvaääninen laulaja. Eilen Ilkka pääsi jatkoon koska on kehittänyt jo niin vahvan faniporukan, mutta ei yksi huono esitys Ilkasta todellakaan paskaa tee. Olen samaa mieltä että Ilkan asenne oli mielettömän huono, kenties mies oppi tästä jotain, kenties ei, se nähdään vielä. Sariolaa ja Jääskeläistä on turha vertailla. Sariolan ääni oli kivan värinen mutta Sariolalla oli surkea sävelkorva. Tai ei oikeastaan ollenkaan sävelkorvaa. Karaokelaulajat ovat juuri niitä, joilta ei löydy karismaa tippaakaan. Omasta mielestäni esim. Pauliina ja vaikkapa Pete. Tästä ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä tietenkään.

Olen samoilla linjoilla Ilkan suhteen. Mutta miten perustelet tuon "karaokelaulajat ovat juuri niitä, joilta ei löydy karismaa tippaakaan"? Ovatko kaikki karaokelaulajat karismattomia rekkamies/kotiviini tulkitsijoita? Minun mielestäni hyvä laulaja on aina hyvä laulaja, vaikka laulaisi kansanmusiikkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös