MTV3 esittää: Idols

  • 275 003
  • 2 272

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
teroz kirjoitti:
En voi ymmärtää, että miksi Agnes on noin korkealla arvioissa. Nimittäin hänen suomensa on aivan hirveää ja mikä vielä huonompi Idoli-uran kannalta, hänen englantinsa on myös joukon surkeinta. Laululahjoilla ei voi kaikkea korvata.

Tietysti kenties MikaHäkkis-englantia vääntävät tuntevat sympatiaa ja äänestävät, mutta minua se sössötys häiritsee loputtoman paljon.

Toivon Katrin voittavan, myös Roni on vahvoilla.

En minäkään tuossa omaa suosikkijärjestystäni listannut, vaan sen miten luulen kisassa käyvän. Itse en oikein Agnesin äänestä pidä, mutta luulenpa että tuo tyttö kuitenkin löytää omat vahvat kannattajansa siivittämään menoa. Eikä tuo eksoottinen ulkomaalaistausta ainakaan tee hänestä tylsempää.

Itse luulen yleisön kyllästyvän heti ujoon Hennaan, kun Hallelujah ei ole enää turvana. Pauliina taasen oli pettymys semeissä, joten tie päättyy lyhyeen ellei taso nouse selvästi. Ilkka lienee heikompi laulaja kuin Pete, joten persoonallaan saamat äänet eivät riitä porukan pienetessä ja tason noustessa. Pete taasen häviää tavallisempana tallaajana suosikkityttö Katrille ja eksoottisimmille vaihtoehdoille lopun lähetessä ja loppu meneekin Ronin pestessä tytöt viime metreillä. Uskokaa pois.
 

Pateettinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
teroz kirjoitti:
En voi ymmärtää, että miksi Agnes on noin korkealla arvioissa. Nimittäin hänen suomensa on aivan hirveää ja mikä vielä huonompi Idoli-uran kannalta, hänen englantinsa on myös joukon surkeinta. Laululahjoilla ei voi kaikkea korvata.

Tuota Sonata Arctica -coveria vetäessä tuli tosin mieleen, että tyttöhän matkii alkuperäistä varsin mainiosti, miltei identtisesti kappaleen huonoa ääntämistä. En sitten tiedä, miten muut biisit ovat menneet.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Katrin puolella ollaan täälläkin suunnalla. Saa nähdä miten oman suosikin käy tässä kisassa. Agnes on myös mielenkiintoinen nimi, mutta suomalaisten kappaleiden laulaminen lienee se kompastuskivi, joka saattaa olla hänen tiellään idoliksi pääsyyn. Joka tapauksessa Tallulah -versio oli Agnesilta hieno suoritus, ainakin omasta mielestäni. Kun en itsekään (kuten ei myöskään muistaakseni Jone Nikulakaan) tue poppia tekeviä jätkiä, niin tyttöjen ja nimenomaan Katrin puolella tässä kisassa olen.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Diggailen eniten Katrista noin kokonaisuutena, vaikka fakta on ettei tytön ääni ole kovinkaan vahva ja semifinaaleissa ääni loppuikin kesken ennen biisin loppua. Palleaa kun rupeaa vähän käyttämään niin potentiaalia on varmasti. Katri on suloisen oloinen ja kaunis tyttö ja ehdottomasti kaikista finalisteista mielestäni eniten idoli.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Itse pudottaisin Hennan ehkäpä ensimmäisenä, ellei tyttö vedä hatusta jotain todella erityistä. Toinen putoaja on omissa kirjoissani Agnes, jossa en näe _yhtään_ ns. idolin ainesta.

Suosikki on edelleen Roni, joka on omassa tyylilajissaan täysin suvereeni ja korvaa Antti Tuiskun paremmin kuin hyvin teini-idolina.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Kyllä jaksaa ihmetyttää tiettyjen tyyppien pohjaton halu sympatisoida ulkomaalaisia (OK, saattavat olla muodollisesti suomalaisia) kyvyistä riippumatta. Onkohan tuomareiden viimeinen jokerikortti finaaliin sitten Wilson Kirwa?
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aika pliisu biisivalinta Agnesilta, tolla äänellä vois revitellä vähän enemmän. Toivottavasti menee vielä pitkälle, sen äänessä on jotain sellasta että sitä haluaa kuulla lisää ja eri biisien muodoissa, toivoisin vaan että esittäis vähän monipuolisempaa matskua.
Pauliina ei koskettanut mutta hyvä meininki sillä näytti olevan, Katri taas oli sitä mitä odotinkin, esityksestä tosin jäi puolet näkemättä koska Suomen perkeleet päätti kerrankin pelata katottavaa lätkää...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuo oli ensimmäinen kerta kun olen koskaan kuullut Agnesia, sillä olen katsonut ohjelmaa satunnaisesti. Päälimmäinen tunne on, että melkoista karaoke-paskaa. Ihmettelin, että miksi tuon muijan äänestä on vouhotettu niin paljon.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
esityksistä mikään ei erityisemmin ole nostanut fiilistä mutta rumpali on ihan Jimmy Nailin näköinen...Ainakin nopeasti nähtynä.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Noilla on äänet ihan persiillään, laulajan mikki liian hiljaisella ja taustalaulajien aivan liian kovalla. Ei see itse laulusta irti juurikaan.

Pete veti aivan uskomattoman hyvin, tuolla esityksellä ei pitäisi kyllä tippua. Ilkan asenne jäi nyrppimään, eipä ole lauluääneltäkään parhaita.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuo Conan O`Brienin serkku veti hyvin. Mielestäni paras tähän saakka.

Kulmakarvat tekisi kyllä sen lookille hyvää. Pikkutyttöjen ääniä ei tuolla naamalla saada.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ilkalle tästä porukasta kenkää, mies on aivan turisti. Eikä kyllä nyt Hennan äänikään tunnu riittävän Aerosmithin parhaaseen biisiin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
E kirjoitti:
Noilla on äänet ihan persiillään, laulajan mikki liian hiljaisella ja taustalaulajien aivan liian kovalla. Ei see itse laulusta irti juurikaan.

Pete veti aivan uskomattoman hyvin, tuolla esityksellä ei pitäisi kyllä tippua. Ilkan asenne jäi nyrppimään, eipä ole lauluääneltäkään parhaita.

Mun mielestä Ilkka lauloi paikoin päin seiniä, mutta tuomaristo oli toista mieltä. Peteltä tosi hyvä veto, Katrilta ok esitys, mutta vähän vaisu biisi. Veikkaan että tänään lähtee Henna.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Juhaht kirjoitti:
Ilkalle tästä porukasta kenkää, mies on aivan turisti.


Kyllä pikkutytöt pitää huolen ettei Ilkka lähde vielä pitkään aikaan pois. Veikkaan että pääsee neljän joukkoon pelkästään pikkutyttöjen äänillä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt varmasti saan kaikkien painonsa puolesta haasteellisten vihat päälleni, mutta mielestäni Pauliina on liian lihava idoliksi. Roni ja Pete olivat selkeästi päivän parhaat, Agnes lähes samoilla viivoilla ja Katri heti siinä perässä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ei tänään mitään sellaista tapahtunut, mikä muuttaisi tilannetta siitä, että Agnes, Katri, Roni ja Ilkka ovat ennakkosuosikkeja neljän joukkoon. Mistä syystä kukin. Ei välttämättä tämän päivän TOP4-joukko, mutta kokonaisuus vaikuttaa aika paljon tässä vaiheessa.

Pete kiilasi itselleen selkeästi jatkoaikaa ja jos jatkaa vielä ensi kerrallakin yhtä vahvasti, kiilaa haastamaan jopa tuota kärkinelikkoa. Kamppailu tippumisesta käydään Pauliinan ja Hennan välillä.
 

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
Veikkaus

Nyt näiden ensimmäisten finaalien jälkeen luulen Hennan tippuvan. Ilkka ei loppujen lopuksi mikään ihmeellinen ola, mutta tuo kaksoistausta ja huumorimiehen avulla pääsee nyt ainakin jatkoon. Ei hän kuitenkaan huono ole.

1. Roni
2. Agnes
3. Katri
4. Ilkka
5. Pete
6. Pauliina
7. Henna
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Minustakin Agnesin biisivalinta oli hivenen epäonnistunut. Ei päässyt tytön jumalainen ääni oikeuksiinsa tuossa oikein. Illan paras oli mielestäni Pete ja se on kyllä yllätys koska hiljaa mielessäni povasin hänestä ensimmäistä tippujaa ennen tätä iltaa. Tuomariston nihkeähköt kommentit hieman yllättivät, mutta kai se ammattilaisen korva on erilainen. Roni, Pauliina ja Katri vetivät myös hyvin, vaikka viimeksimainitulta kosketti allekirjoittanutta se Stellan biisin tulkinta paljon enemmän. Lievä ässävika pistää myös korvaan. Ilkka luulee olevansa maailman hauskin tyyppi. No, ei sitä todellakaan ole ja olen tyytyväinen sitten kun tyyppi tippuu ellei tuosta merkittävästi paranna. Henna oli kuitenkin hieman eri tasolla kuin muut ja se taso oli kyllä alempana, joten eiköhän hän lähde ekana.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Juhaht kirjoitti:
Roni ja Pete olivat selkeästi päivän parhaat, Agnes lähes samoilla viivoilla ja Katri heti siinä perässä.

Siis täh, Roni hyvä? Ihan kauhee esitys, huomaa ettei jampalle sovi kuin tuo musiikin kirous eli R'n'B. Peten esitystä en kuullut.

Muuten TOP tänään:

1. Agnes
2. Katri
3. Henna

Henna tosin varmaan lähtee. Hiukan liian arka edelleen, johtunee nuoruudesta. Mut koskettava ääni ja muutenkin ihan sulonen.
Ilkan esitys lähinnä huvitti.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Katri: Veti hyvin, haastava biisi. Ei koskettanut samalla tavalla kuin "Piste" mutta oli kuitenkin todella tasokas aloitus. Pari kohtaa vähän ylävireisenä särähti korvaan mutta on siinä muijalla kuitenkin kaunis ääni.

Pauliina: Lauloi ihan jees, äänessä on voimaa ja esitys oli reipasta. Huono biisinvalinta, tuossa biisissä pitäisi olla selkeä "kakkosääni" kertosäkeessä ja nyt kun sellaista ei ollut niin kuulosti oudolta. Tai sitten taustalaulajien mikit oli niin hiljaisella.

Agnes: Ääni on helvetin hieno. Muija tosiaan vain seisoi siinä ja kaikki varmasti kuunteli. Ääntäminen nyt ei vieläkään loistavaa, mutta valitsee ainakin huonosti alunperin äännettyjä biisejä ;)

Roni: Mitä helvettiä tälle sällille on tapahtunut? OK, kiva että vaihtoi pois siitä maailman paskimmasta musiikkigenrestä, mutta tuossa biisissä olis pitänyt olla huutoa ja säröä. En pidä Bonoa kovinkaan kaksisena laulajana, mutta tuli todella ikävä sitä voimaa millä tuo biisi olisi pitänyt esittää. Roni piipitti jossain taustakuoron seassa heikolla äänellään, toki taitavasti, mutta vielä noinkin helpossa biisissä mokaili.

Ilkka: Ihan paska. Jatkuvasti mokaili, ensimmäisestä lauseesta lähtien. Sama vika kuin Ronilla, piipitti siellä taustabändin seassa jotain, ja silloin harvoin kun kaverista kunnolla kuului, se mokaili. Hengitystekniikka ihan päin vittua. Kuten jo aiemmin sanoin, kaverilla ei olisi pitänyt olla mitään asiaa finaaliin. Harjoittelemattomuudesta pitäisi rankaista.

Pete: Tällä kertaa poikien paras, vaikkei mikään huikea ollutkaan. Alkoi vähän tunnustelevasti ja kertsissä oli alkupuolella taustabändin peitossa mutta sai ääneensä pojista selkeästi parhaiten voimaa, ja loppupuoli biisistä tuli hyvin. Vähän päälleliimatun oloista se joraaminen kyllä loppupuolella mutta sitähän siellä pitää tehdä...ottaa yleisö mukaan.

Henna: Tytöistä huonoin, mutta Ilkkaa ja Ronia paremmin sai äänensä kuuluviin. Aika hengetön esitys vaikka ääni onkin pikkutytöksi vahva ja kantava. Jonkin verran virheitä. Ei sinänsä haittaa jos putoaa, mutta huonompiakin erässä oli, joten reilun pelin kannalta pitäisi vielä jatkaa ensi kertaan.


Toivomus: Ilkka ulos, Ronille toiseksi vähiten ääniä

Veikkaus: Henna ulos.

Paras oli ehkä Agnes. Katri hyvin lähellä kakkosena.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Juhaht kirjoitti:
Nyt varmasti saan kaikkien painonsa puolesta haasteellisten vihat päälleni, mutta mielestäni Pauliina on liian lihava idoliksi.

Et ainakaan minun vihaani. Mutta sinun tulee täsmentää, että Pauliina on liian lihava SINUN idoliksesi. Uskon että suomessa on paljon ihmisiä joille Pauliina on idoli, esimerkiksi sen vuoksi että "haasteellisuudestaan" huolimatta on uskaltanut mennä näytille.

Kaikki aina perustelee kaikista että "ei tuo nyt vaan idoliksi ole hyvä"...ei se idoli ole mikään universaali käsite johon on yksi ainoa vastaus. Toinen idolisoi ihmistä esim. urheilusuorituksen vuoksi, toinen esim. laulusuorituksen tai kulttuuriteon vuoksi. Stephen Hawking on monelle idoli.

Mietitään sitä sanan merkitystä ennen kuin avaudutaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
psychodad kirjoitti:
Ilkka: Ihan paska. Jatkuvasti mokaili, ensimmäisestä lauseesta lähtien. Sama vika kuin Ronilla, piipitti siellä taustabändin seassa jotain, ja silloin harvoin kun kaverista kunnolla kuului, se mokaili. Hengitystekniikka ihan päin vittua. Kuten jo aiemmin sanoin, kaverilla ei olisi pitänyt olla mitään asiaa finaaliin. Harjoittelemattomuudesta pitäisi rankaista.
Toivomus: Ilkka ulos, Ronille toiseksi vähiten ääniä
Veikkaus: Henna ulos.

Mulla on täsmälleen samanlainen näkemys Ilkan esityksestä. En kyllä tajua, miksi tuomarit eivät sen pahemmin kommentoineet tuota räpellystä. Sama toivomus mullakin, eli Ilkka ulos, mutta veikkaan, että Henna se on joka ulos lentää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mun mielestä Pauliina oli tänään heikoin. Osa siitä menee ihan väärän biisivalinnan piikkiin, mutta muutenkaan en tykännyt. Ja jos se putoaa niin huomenna lööpit kirkuvat että "putosin koska olen lihava" tai "taas lihavia sorrettiin". No päästäämpä ainakin välissä Nightwishistä muihinkin aiheisiin.

Ilkka oli myös aika huono, mutta positiivinen pellen asenne kantaa ainakin vielä. Henna oli parempi kuin Pauliina, mutta taitaa tyttö olla liian nuori. Voittaa sitten Idols osa kolmosen.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Itse toivoisin, että Ilkka nousisi suureksi tähdeksi musiikkitaivaalle. Ihmisiä, jotka persoonallaan jakavat kansan täysin kahtia ei ole koskaan liikaa.

Mitä vielä tulee noihin muihin, niin olenko ainoa, jonka mielestä Katri on jossain määrin persoonaton ilmestys muihin verrattuna. Laulaa hyvin, mutta ei ole kovin vahvasti saanut persoonaansa esiin. Verrattuna vaikka siihen, kuinka hyvin Hanna Pakarinen tunnettiin edellisessä Idolsissa jo tässä vaiheessa, on aika hiljaista. Esiinnousseet persoonat tähän mennessä ovat Roni, Ilkka, Pauliina ja Agnes. Pete, Katri ja Henna toistaiseksi kaukana näistä. Se on sitten eri asia, kuinka positiivisina niitä persoonia pitää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös