MTV3 esittää: Idols

  • 275 279
  • 2 272

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VJR kirjoitti:
Mutta turha lähteä soitellen sotaan, jos ei ole sen kummempi kuin muutkaan?

No olihan ne pari mimmiä taidollisesti parempia. Omaa karismaa ja jopa esiintymistaitoa ja sitä kuuluisaa "koskettavuutta" on vähän vaikeaa arvioida. Kyllä Hanna on varmasti tiennyt että osaa laulaa ihan pirullisen hyvin. Paremmin kuin moni muu joka pääsi pidemmälle. Eikä tässä mistään oikeusmurhasta ole kyse, kansan mielestä Hannan paketti ei ollut tarpeeksi hyvä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
girlzilla kirjoitti:
Ehkä joku yllättää ja vetää Carrie Underwoodin tapaan luonnottoman pitkiä ääniä, mutta epäilyttää kyllä.

Sitä Carrien levyä saa odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa. Käsittämätöntä, että sitä ei vieläkään ole saatu eetteriin.

-ipa rules
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Näin jälkikäteen ajateltuna muuten tuli vähän Ivalon poikaa sääli. Järjestäjät hilaavat pojan säälierään Ivalosta, mutta eivät sitten edes näytä pojan kuvaa siinä käsissään pyöritellessä. Olisi voinut säästää tuolta reissulta, toivottavasti edes lennättivät.

Karoliinan ja Hannan - siis heidän molempien - ongelma oli mielestäni sellainen konemainen värittömyys. Juu, kivasti laulavat, kivalta näyttävät, mutta heissä ei ole mitään sellaista, joka nousisi esille. Omasta mielestäni he ovat parhaita cover-bändin esiintyjinä, joiden pitää imitoida muita. Omaa juttuaan ei heistä saa irti.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Grainger kirjoitti:
Kateutta tässä ketjussa ilmassa.

Karoliina oli yksi parhaista näissä semifinaaleissa ja olisi ilman Pauliinan sympatiapisteitä mennyt jatkoon. Mitä järkeä sinne on joku Pauliina ottaa, kun tästä ei voida tehdä voittajaa ollenkaan? Ei minua kyllä haittaisi, vaikka kyseinen naikkonen voittaisikin, mutta näin niin kuin yleisesti ottaen.

Roni ulos. Suomen idolin pitäisi olla syntyperäinen suomalainen.

Älyttömiä tällaiset syntyperäkommentit. Roni oli parempi kuin moni finaaliin päässyt, esim. juuri Pauliina. Kirjoitinkin jo aiemmin, että Pauliina vei sympatiaäänillä paikan Karoliinalta, mikä on väärin. Tästä viimeisessä karsinnassa vaan Karoliina ei ollut parhaimmillaan.

Ja miksi olisin kateellinen jollekin, jonka asiat ovat huonommin kuin mulla? Kyllästyttää vain tuollainen teiniviiksikommentointi, että jonkun pitäisi saada paikka ulkoisilla avuillaan. Jos olivat olevinaan huumoria, niin sekin on taidelaji.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
ipa rules kirjoitti:
Sitä Carrien levyä saa odottaa ja odottaa ja odottaa ja odottaa. Käsittämätöntä, että sitä ei vieläkään ole saatu eetteriin.
Jenkeissä julkaistaan 15.11. kuten on jo kauan ollut tiedossa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Alamummo kirjoitti:
Tästä viimeisessä karsinnassa vaan Karoliina ei ollut parhaimmillaan.

Kyllä minun mielestäni Karoliinan viimeinen suoritus oli hänen parhaansa kisassa. Mikä hänen suorituksistaan oli sitten parempi?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
psychodad kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni Karoliinan viimeinen suoritus oli hänen parhaansa kisassa.
Jos tuo oli tuon isotissisen luurangon paras suoritus, niin en kertakaikkiaan tajua miksi täällä parutaan maailman epäoikeudenmukaisuutta kun häntä ei valittukkaan.

Divarikamaa.Aivan väärässä sarjassa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
SergeiK kirjoitti:
Jos tuo oli tuon isotissisen luurangon paras suoritus, niin en kertakaikkiaan tajua miksi täällä parutaan maailman epäoikeudenmukaisuutta kun häntä ei valittukkaan.

Divarikamaa.Aivan väärässä sarjassa.


Ero on katsojassa/kuuntelijassa. Sinulle divarikamaa, minulle ehkä semifinaalien paras esitys. Ja molemmat varmasti uskomme olevamme pätevämpiä arvostelemaan laulua. Tai en tiedä sinusta, itse ainakin uskon.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
girlzilla kirjoitti:
No olihan ne pari mimmiä taidollisesti parempia. Omaa karismaa ja jopa esiintymistaitoa ja sitä kuuluisaa "koskettavuutta" on vähän vaikeaa arvioida. Kyllä Hanna on varmasti tiennyt että osaa laulaa ihan pirullisen hyvin. Paremmin kuin moni muu joka pääsi pidemmälle. Eikä tässä mistään oikeusmurhasta ole kyse, kansan mielestä Hannan paketti ei ollut tarpeeksi hyvä.

Komppaan kyllä noissa asioissa, että tytöt osasivat laulaa, ja on täysin totta, että tässä maassa ei saa olla itsevarma, sehän tarkoittaa kusipäisyyttä. Suomessa saa olla rohkea toki parin kaljan jälkeen lauantaisin. Mutta kun tavallinen kansa päättää, niin ilmeisesti tuota lämminhenkistä murretta puhuvaa tavista kaivataan.

Mutta...pakko on myöntää, että jotenkin niistä mimmeistä jäi valju kuva. Hanna veti hienon klassikon Reach out (I'll be there) ja se nimenomaan oli mulle pettymys, koska se alkuperäinen on niin kovan luokan tekele. Sen rinnalla se esitys kuulosti vaisulta ja jopa aralta. Karoliinan esityksessä ei periaatteessa ollut vikaa, mutta se ei tuntunut että gimma oli oma itsensä, vaan lakki päässä veti roolia jota piti. Kyllähän se niin on, että biisivalinta on aivan mielettömän isossa roolissa. Jenkki-Idolissa se ratkaisi monien kohtalon. Eli kisa vaatii taktista pelisilmää. Monien semifinalistien kohdalla pitää myös muistaa että varmasti heitä ketuttaa, etteivät päässeet bändin kanssa vetämään menevämpää kamaa. Pianon kanssa balladit ovat turvallisempaa.


MACK
 

Mace

Jäsen
Mack kirjoitti:
Mutta...pakko on myöntää, että jotenkin niistä mimmeistä jäi valju kuva. Hanna veti hienon klassikon Reach out (I'll be there) ja se nimenomaan oli mulle pettymys, koska se alkuperäinen on niin kovan luokan tekele. Sen rinnalla se esitys kuulosti vaisulta ja jopa aralta. Karoliinan esityksessä ei periaatteessa ollut vikaa, mutta se ei tuntunut että gimma oli oma itsensä, vaan lakki päässä veti roolia jota piti. Kyllähän se niin on, että biisivalinta on aivan mielettömän isossa roolissa.
MACK

Biisivalinta on todellakin tärkeää noissa kisoissa, oma mielipiteeni vain menee Karoliinan osalta ihan päinvastoin. Mielestäni hän lauloi upeasti, revitteli ja eläytyi hienosti valitsemaansa kappaleeseen. Ja uskalsi valita kappaleen, jossa pääsi käyttämään upeaa ääntään kunnolla. Hanna taasen valitsi mielestäni surkean biisin, joka jätti hänen hienon äänensä jotenkin toissijaiseen rooliin. Koko esityksestä syntyi kyllä sen vuoksi jotenkin valju kuva. Karoliinan esityksestä ei. Ainoa asia, joka Karoliinassa häiritsi, oli tuo haastattelutilanteissa jumiminen. Koko ajan vähän sellaista häsellystä, ikään kuin ei olisi tiennyt, miten pitäisi olla tai mitä pitäisi sanoa. Tuo ehkä vaikutti ihmisten käsitykseen hänestä. Esityksenä kuitenkin mielestäni ilman muuta koko kilpailun parhaimmistoa ja ehdottomasti finaalipaikan arvoinen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sivuverkko kirjoitti:
Surkea provo.

Kumma, ettei muut saa olla eri mieltä kanssasi.

Vastaan aiemmin kysyttyyn, että Karoliina oli mun mielestäni parempi siinä jaksossa, jossa pataan tuli isolta tytöltä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Alamummo kirjoitti:
Vastaan aiemmin kysyttyyn, että Karoliina oli mun mielestäni parempi siinä jaksossa, jossa pataan tuli isolta tytöltä.

No sitä minä vähän pelkäsinkin. Eli sitä, että väittelen ihmisten laulutaidoista ja esityksistä sellaisten kanssa, jotka eivät edes tajunneet/erottaneet että kyseessä oli täysin sama esitys, eli tuli nauhalta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
psychodad kirjoitti:
No sitä minä vähän pelkäsinkin. Eli sitä, että väittelen ihmisten laulutaidoista ja esityksistä sellaisten kanssa, jotka eivät edes tajunneet/erottaneet että kyseessä oli täysin sama esitys, eli tuli nauhalta.

Ihmettelinkin joitain tämän viestejä lukiessani, että eivätkö kaikki tajunneet sunnuntain esitysten olleen samoja kuin alkuperäisissä välierissä.
Luulin, että itse ymmärsin viestit väärin, mutta ilmeisesti joku luulee, että sunnuntaiset vedot olisivat olleet uusintavetoja?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
psychodad kirjoitti:
No sitä minä vähän pelkäsinkin. Eli sitä, että väittelen ihmisten laulutaidoista ja esityksistä sellaisten kanssa, jotka eivät edes tajunneet/erottaneet että kyseessä oli täysin sama esitys, eli tuli nauhalta.

Niin tai näin. Vika ryhmä oli kovempi, joten Karoliina kuullosti huonommalta kuin aiemmin.
 
Koala kirjoitti:
Joonaksessa ehdottomasti eniten potentiaalia, kun ottaa huomioon esim. laulutuntien määrän, mikä on nolla.

Tartun nyt tähän, koska tuntuu että ihmisillä on jotenkin epärealistinen kuva laulutunneista.

Meillä jokaisella on omanlaisemme äänimateriaali ja sitä toki pystyy kouluttamaan paremmaksi, mutta huonosta/keskinkertaisesta äänestä ei saa hyvää vaikka kuinka kävisi laulutunneilla. Ei se itse äänimateriaali miksikään siellä tunneilla muutu. Hengitystekniikkaa, pallean käyttöä ja oikeaa (lue: ääntä säästävää) äänen ulostuloa niillä laulutunneilla pääasiassa läpikäydään.


Koala kirjoitti:
Suomen kansa ei näköjään halua vahingossakaan mitään värikästä persoonaa seinälleen ja esikuvakseen, kun presidenttiä myöten on lehtien palstoilla pelkkiä tuhkamunia. Poikkeuksia toki löytyy, mutta ne menee mattinykäs-tasolle, jolloin hakataan vaimoa pöytälampuilla tai kehutaan, kuinka salainen rakkaus jollain bimbolla on.

Joonaksen laulutaidoilla ei olisi (jos siis katsotaan vain laulua) pitänyt päästä enää teatteriviikonlopusta jatkoon. Minusta se, että Joonas pääsi näinkin pitkälle, on osoitus siitä että tuomaristo katsoi viimeiseen saakka läpi sormien puutetta Joonaksen laulutaidossa juuri siksi, että hänellä oli muita hyviä avuja. Jossain vaiheessa sen seinän oli kuitenkin tultava vastaan noin keskinkertaisellä äänellä, sillä ei sillä söpöydellä ihan kaikkea pysty kompensoimaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Se mitä minä uskoisin laulutuntien tuovan Joonakselle, on tuo äänen sointi ylärekisterissä. Kaverilla on ihan ok pehmeä soundi muuten, mutta korkeat äänet kuulostavat kovilta ja karkeilta...ääni ei enää soi. Sitä mahdollisesti pystyttäisiin treenauttamaan.

Ainakin itse jäin tuollaiseen mielikuvaan Joonaksen laulusta.

Ja samaa mieltä siitä että kaverin ei olisi pitänyt teatterista jatkaa.
 
psychodad kirjoitti:
Se mitä minä uskoisin laulutuntien tuovan Joonakselle, on tuo äänen sointi ylärekisterissä. Kaverilla on ihan ok pehmeä soundi muuten, mutta korkeat äänet kuulostavat kovilta ja karkeilta...ääni ei enää soi. Sitä mahdollisesti pystyttäisiin treenauttamaan.

Ainakin itse jäin tuollaiseen mielikuvaan Joonaksen laulusta.

Ja samaa mieltä siitä että kaverin ei olisi pitänyt teatterista jatkaa.

Ja pallean parempi käyttö voisi tuoda vähän vahvuutta ja pohjaa ääneen. Joonas laulaa liikaa kurkkuun ja ääni on siksi liian hauras ja epävakaa.

Vaikka Joonaksen ääni ei mikään erityisen hyvä ole, niin on se kuitenkin ihan ok. Tarkoitus ei ole mitenkään painaa poikaa maanrakoon.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sivuverkko kirjoitti:
Ja pallean parempi käyttö voisi tuoda vähän vahvuutta ja pohjaa ääneen. Joonas laulaa liikaa kurkkuun ja ääni on siksi liian hauras ja epävakaa.

Vaikka Joonaksen ääni ei mikään erityisen hyvä ole, niin on se kuitenkin ihan ok. Tarkoitus ei ole mitenkään painaa poikaa maanrakoon.

Juuri näin. Sitten kun sitä voimaa on äänessä enemmän, myös tuonne ylös riittää vielä sointia. En minäkään halua poikaa parjata sen suuremmin.

Kunhan perustelin kantaani siitä miksi kaveri olisi pitänyt pudottaa jo aiemmin. Joillekin kun tällä foorumilla riittää vaan se "persoonallisuus" siihen että pitäisi olla jatkossa. Jokainen toki hakee vähän eri asioita, joillekin se idoli voi merkitä vaikka täysin laulutaidotonta mutta jollain muulla tavalla itseä viehättävää tyyppiä. Itselleni tuo on pääasiallisesti juuri laulukilpailu, koska jos jotain näissä tuntemattomuuksissa voin "idolisoida" se on heidän laulunsa. Joko taidon tai sitten äänen osalta.

Uskoisin, että suomen kokoisestakin maasta löytyy tarpeeksi sellaisia jotka osaavat sekä laulaa hyvin, että esiintyvät muuten vakuuttavasti. Ja siihen voisi vielä lisätä hyvän äänenkin. Sellaisia finalisteja olisin halunnut seitsemän, eikä niin että siellä on pari karismaattista välttävästi laulavaa tyyppiä, pari hyvän äänen omaavaa laulajaa ja pari taitavaa laulajaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
psychodad kirjoitti:
Itselleni tuo on pääasiallisesti juuri laulukilpailu, koska jos jotain näissä tuntemattomuuksissa voin "idolisoida" se on heidän laulunsa. Joko taidon tai sitten äänen osalta.

Businesswise tuo on kuitenkin yksinään mahdoton ajatus jopa Mustakallio- tai Helin-kilpailuissa. Persoona, 'sielu', on se mikä tekee idolista idolin :) Meidän maailmassa kaiken kaikkiaan 'hyvä tyyppi' vähän heikommilla taidoilla pesee taitavamman persoonattoman.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
tant gredulin kirjoitti:
Businesswise tuo on kuitenkin yksinään mahdoton ajatus jopa Mustakallio- tai Helin-kilpailuissa. Persoona, 'sielu', on se mikä tekee idolista idolin :) Meidän maailmassa kaiken kaikkiaan 'hyvä tyyppi' vähän heikommilla taidoilla pesee taitavamman persoonattoman.

Juu mutta minä en mietikään tuota bisneksen kannalta. Mulle on yks vitun hailee paljonko tuotantoyhtiöt tekevät idolilla rahaa, tai kuka myisi eniten. Jos jotain äänestän, äänestän sitä kuka minuun parhaiten vetosi. Ja koska katson tuota noilla ennen mainitsemillani kriteereillä, minun ääneni menee yleensä taitavimmalle laulajalle, tai vaihtoehtoisesti hyvälle laulajalle jonka ääni on porukan paras.

Bisnes saa miettiä ihan itse mitä preferoi, se on heidän asiansa. En tajua miksi idols äänestämisestä ja yleensäkin spekuloinnista on tullut sellaista että jokainen miettii "kuka myisi hyvin" tai "mille on tilausta". Jokaisen pitää äänestää sitä josta itse eniten tykkää, niillä kriteereillä mitä itsellä on. Tällä tavoin bisnes saa juuri sen mitä haluaa, eli ensinnäkin paljon rahaa tekstiviesteistä, ja ihmiset periaatteessa valitsevat levy-yhtiön puolesta ketä haluavat kuulla jatkossa. Ennen tällaista kilpailua levy-yhtiöt joutuivat ottamaan riskejä ja miettimään että "myisiköhän tämä"...nyt he saavat siihen suoran vastauksen yleisöltä.

Itse aina kommentoin että vaaleanpunaiset kännykät äänestivät sen ja sen jatkoon. Se on kuitenkin suurin yksittäinen ostajaryhmä, joten heidän sanansa on tässäkin kisassa todella isossa arvossa. En minä silti äänestäisi Antti Tuiskua, vaikka tiedänkin että hänelle on pikkutyttöjen parissa suurin tilaus. Minä äänestän sitä joka itseä miellyttää. Toiset hoitavat sitten sen Antti Tuiskun jatkoon omilla mieltymyksillään ja vaaleanpunaisilla kännyköillään.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saatiinpa juu selville finalistit ja ihan hyvä porukka siellä on. Ei täysin sellainen kuin mitä itse olisi sinne toivonut, mutta verrattuna esimerkiksi American Idolin viime kauteen niin paremmin kotimaan Idols onnistui tuolla saralla.

Pete ja Roni jatkoon, niin taisin aiemmin hiukan toivoakin. Kummatkin olivat selviä valintoja, tosin hiukan tuo Karoliina pisti miettimään. Itse olisin mielelläni nähnyt useamman ihmisen finaaleissa, seitsemän kun on aika suppea otos. Kymmenen henkilön finaalit olisivat jo mahdollistaneet sen, että nuo kohutut K&H olisivat saaneet uuden mahdollisuuden vakuuttaa yleisö. No minkäs teet.

Finaaleissa saa aika moni ylittää itsensä, jotta yllätyksiä tapahtuisi. Katri taisi olla yleisön suosikki Iltalehden äänestyksessä ja tulee pärjäämään hyvin. Itse uskoisin kuitenkin Ronin olevan todennäköisemmin tuleva idoli. Katrin biisivalinta oli täysosuma semeissä, joten pieni epäilys on siitä kuinka hyvin hän vakuuttaa huonommalla biisivalinnalla, joka varmasti jossain vaiheessa tulee vastaan.

Veikataan nyt vielä loppujärjestys, jotta voi lopuksi huomata kuinka vähän tiesikään:

1. Roni
2. Katri
3. Agnes
4. Pete
5. Ilkka
6. Pauliina
7. Henna
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Teacup kirjoitti:
Veikataan nyt vielä loppujärjestys, jotta voi lopuksi huomata kuinka vähän tiesikään:

1. Roni
2. Katri
3. Agnes
4. Pete
5. Ilkka
6. Pauliina
7. Henna

Vastatarjous:

1. Katri
2. Roni
3. Agnes
4. Ilkka
5. Pete
6. Pauliina
7. Henna

Ja tämähän ei ole vaikkaus vaan absoluuttinen totuus siitä miten lopputuos tulee olemaan, :-)

-ipa rules
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
En voi ymmärtää, että miksi Agnes on noin korkealla arvioissa. Nimittäin hänen suomensa on aivan hirveää ja mikä vielä huonompi Idoli-uran kannalta, hänen englantinsa on myös joukon surkeinta. Laululahjoilla ei voi kaikkea korvata.

Tietysti kenties MikaHäkkis-englantia vääntävät tuntevat sympatiaa ja äänestävät, mutta minua se sössötys häiritsee loputtoman paljon.

Toivon Katrin voittavan, myös Roni on vahvoilla.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Oma veikkaukseni tässä vaiheessa on jotakuinkin seuraava:

1. Katri
2. Roni
3. Ilkka
4. Agnes
5. Henna
6. Pete
7. Pauliina

Millään en jaksa uskoa siihen, että tässä joukossa Pauliina saa enää tarpeeksi sympatiaääniä. Sympatiaääniä kun mennee myös pienelle thai-pojalle sekä rakkauden perässä kylmään Pohjolaan muuttaneelle Agnesillekin. Ronin ja Ilkan siivittää pitkälle se, että molemmat vetoavat ohjelman kohdeyleisöön, mutta loppuvaiheissa taitaa käydä, niin että tätä kaksikkoa vastaan äänestetään liikaa, jotta voivat voittaa. Agnesin uskon tässä vaiheessa häviävän tälle kaksikolle, mutta voi olla että olen väärässä ja Agnes pystyy toisen voittamaan. Roni ja Ilkka kilpailevat joka tapauksessa samojen äänestäjien äänistä. Joka tapauksessa sijat 2-4 voivat elää vielä vahvasti pitkän kisan aikana. Niin vahvasti, että joku nousisi jopa voittoon? Kenties.

Peten ja Hennan kohdalla ei taida sittenkään persoona riittää. Molemmat jääneet aika etäisiksi katsojille ainakin Roniin, Ilkkaan ja Agnesiin verrattuna. Tuon kaksikon keskinäistä järjestystäkin on taas hiukan vaikea arvioida.

Eli veikkaus tässä vaiheessa kokonaisuudessaan: Katri voittaa, Pauliina jää jumboksi. Sijat 2-4 Ilkka, Roni ja Agnes, sijat 5-6 Henna ja Pete. Levytyssopimuksen nappaavat kaikki neljän kärkeen sijoittunutta, Ilkka veljensä Heikin kanssa yhdessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös