MTV3 esittää: Idols

  • 275 063
  • 2 272

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilkka voittakoot minun puolestani. Aiemmin en ole Ilkasta niin kamalasti perustanut, mutta tänään hän oli mielestäni parempi kuin Katri. Ilkka kuulosti omaan korvaani hyvältä. Ääni oli tasainen ja sellainen... hmh, "turvallisen" miellyttävä.

Katri oli semifinaaleissa suosikkini, mutta sen jälkeen ei ole häikäissyt. Esiintyminen Pisteen aikana oli tänään jotenkin häiritsevää. Ehkä en olisi itse hymyillyt iloisena ja jammaillut aivan samalla tavoin kuin Katri. Biisin lyriikat sotivat tuota vastaan.

Ja kun en ole aiemmin tähän ketjuun tainnut kirjoittaa, niin mainitaan kaksi jonkinnäköistä inhotusta aiheuttanutta esitystä:

Roni ja Poison (!)
Pete ja Armo

Aaaargh.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
psychodad kirjoitti:
Olen uskonut tuohon sun "absoluuttiseen sävelkorvaan" tähän asti mutta nyt alkaa hiukan usko rakoilemaan. Ilkalla oli ihan helvetisti enemmän vireongelmia kuin Katrilla. Power of lovessa meni pari kertaa niin pahasti pieleen että oikein pahaa teki. Jokaisessa biisissä katrilla oli puhtaampi suoritus. Tylsyydestä kyllä ihan samaa mieltä, kummassakaan ei ollut tänään mitään ihmeellistä. Toinen vaan lauloi selkeästi puhtaammin.

Toi mun silloinen analyysini kosketti vain sitä ekaa vetoa. Katso kirjoitusaikaa. Ja sehän oli ehdottomasti puhtaampi Ilkalla kuin Katrilla. Kehotan sinua kyllä kuuntelemaan uudestaan esityksiä, Katri lauloi kolme neljästä biisistä erittäin epäpuhtaasti. Kymmeniä vireongelmia per biisi. Ilkalla epäpuhtaasti meni Power of loven muutama kohta, sekä This love oli paikoin epäpuhdas. Puhtaudessa väitän että Ilkka voitti. Sinä saat olla sitä mieltä mitä haluat.

Mutta jos haluat, voin tehdä niin, että katson uudestaan nauhalta ja lasken ne epäpuhtaudet. Tiedän kyllä että Ilkalla oli niitä vähemmän. Ilkalla on usein sellaisia ääniä, jotka alkavat hiukan epävarmasti, mutta lopputulos on kuitenkin puhdas. Katrilla on enemmän epäpuhtauksia, jotka kattavat koko äänen ajan. Silloin se osuu korvaan myös pahemmin.

En tiedä olemmeko katselleet eri showta, mutta seison sen takana edelleenkin, että Ilkka veti puhtaammin kuin Katri. Ei Ilkkakaan täydellisesti, mutta tänään puhtaammin kuin Katri.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
-OO- kirjoitti:
Esim. koelauluissa ja semifinaalissa kun säestyksenä oli vaan piano, tai ei mitään, Katrin ääni kuulosti todella hyvältä. Finaaleissa Katri on onnistunut oikeastaan vaan balladeissa. Heti kun on laulanut jotain räväkämpää, laulu on mennyt vähän "huutamiseksi" ja väkisin puristetuksi jolloin se "pässivibrato" puskee sieltä pahimmillaan esiin.

Tässä ollaan asian ytimessä. Herkissä biiseissä Katrin ääni on ollut omimmillaan. Ehkäpä hän ei oikein osaa laulaa vahvistettuna, unplugged kun sujuu. Kokemattomuutta siis sillä saralla (?). Hyppy mikitettyyn, monitoroituun laulamiseen kun on kuitenkin jonkunmoinen, sitä ehkä kuvittelee että pitää laulaa jotenkin kovempaa. Nojaa, tiedäpä sitä.

Ilkka veti tänään selkeästi puhtaammin kuin kertaakaan aiemmin finaaleissa, ja peittosi kyllä Katrin tällä osa-alueella.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
girlzilla kirjoitti:
Mutta tänään Ilkka ehdottomasti lauloi paremmin. Katri unohti sävelkorvansa himaan tänään, jokaikinen biisi oli falski. Tämä biisi oli ihan kamala joka oli voittajalle sävelletty, Katri tulkitsi paremmin, Ilkka lauloi paremmin.
En tiedä, mihin sinä olet tänään sävelkorvasi jättänyt. Vai onko todella niin, että me muut kuullaan asiat ihan erillä tavalla kuin tuo SergeiK:n lanseeraama "registered trademark"? Katri lauloi falskisti: kyllä. Ilkka lauloi falskimmin: kyllä. Molemmilla tuntui olevan vaikeuksia noissa taitteissa ja vire veti pikkaisen sivuluisua. On kuitenkin ehdottoman väärin väittää, että Katri olisi vetänyt illan biisit enemmän päin persettä kuin Ilkka. Ja väitteitteni vakuudeksi kehoitan kuuntelemaan viimeisen biisin sävellajin nostokohdan, jonka Katri vetää puhtaasti läpi, mutta Ilkka räpelsi sen totaalisesti. Kesti ainakin puoli tahtia, ennenkuin sai uudelleen juonesta kiinni. Tosin tuon noston jälkeiset korkealta ja kovaa kohdat Ilkka veti tyylipuhtaammin kuin Katri.

Mielipidekysymyksiähän nämä, mutta Katrissa on enemmän ainesta. Ilkka on ihan hyvä esiintyjä, mutta kun ei vaan osaa laulaa riittävän erottuvasti. Äänen väristä ei pysty lainkaan päättelemään milloin Illka revittelee. Päätelmät on tehtävä pelkästään eleistä, kuten tuossa Power of Loven loppuhehkutuksissa. Katrin vibra on "persoonallinen", muttei onneksi ihan Hanna Ekola. Vicky Rostia lähellä kyllä.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vitut jostain valovuosista. Hei haloo! Onhan noi nyt erilaisia, mutta ei mitenkään ratkaisevan eritasoisia laulajia. Enemmän kuin pelkkää laulunääntä, pitää minusta ajatella nyt kokonaisuutta. Idoli ei ole pelkkä laulaja. Molemmat osaavat varmasti laulaa tarpeeksi hyvin pärjätäkseen idolina. Ja varmasti laulua pystyy edeelleenkin treenaamaan paremmaksi. Tiedä sitten kuinka paljon Ilkan dissaamiseen täällä jatkoajassa vaikuttaa se, että moni kirjoittaja on miespuolinen ja ainakin suht lähellä Ilkan ikää. Näin ollen nuori nainen mielletään parmmaksi, kun se on söpökin ja sen sellasta eikä sille tarvitse olla kade...Itse olen Ilkan ikäinen ja näen tilanteen niin, että Ilkassa on enemmän potentiaalia idoliksi jo pelkästään ikänsä tuoman itsetunnon ja kypsyyden vuoksi.

Ja mitä väliä sillä on, kuka ketäkin äänestää? Jos pikkutyttöjen äänet ratkaisevat, niin so? Hehän niitä levyjäkin sitten ostelevat.
 
-OO- kirjoitti:
Tykkään myös Katrin äänestä silloin kun tyttö osaa valita biisin joka tuo siitä parhaat puolet esiin, ja silloin kun hän ei joudu "puristamaan".

Minun mielestäni sama pätee myös Ilkkaan. Paitsi että hän ei ole tyttö.

Molemmat finalistit ovat ihan siedettäviä, joskin varsin yksiulotteisia slovari-/pehmopop-laulajia. Ja sehän on ihan ookoo - ei kai tässä mitään Ronnie James Dion korvaajaa olla hakemassakaan. Katrin viimeiset esitykset olivat parempia, mutta Ilkka puolestaan veti ekat biisit rennommalla otteella. Kumpi tahansa voi voittaa, mutta veikkaanpa että molemmat saavat joka tapauksessa tehdä ainakin yhden levyn.

Käyn muuten samassa parturissa kuin aidolssit...Repikää juntit siitä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
HN kirjoitti:
Joku taisi ehtiä dissaamaan Gwen Stefaniakin, perkele. Vittu mitä porukkaa.

No Doubtin Don't Speak on maailmanhistorian kauhein piisi, ja sen alunperin kirjoittaneet henkilöt tulisi teloittaa julkisesti ja heidän ruumiinsa syöttää hyeenoille. Kaikki kappaletta soittavat radioasemat tulisi polttaa ja soittamisesta vastaavat tahot tuomita elinkautisiin vankeusrangaistuksiin. Videon väsänneiltä taitelijoilta tulisi puhkoa silmät. Levy-yhtiö, joka kyseistä moskaa on julkaissut, plus jakelusta ja vähittäiskaupasta vastaavat määrättäköön lopettamaan toimintansa ja korvaamaam minulle henkisestä kärsimyksestä ja kivusta ja särystä huomattavia rahamääriä.

Se, että Gwen on sittemmin saanut aikaan vähemmän epämiellyttävää melua, ja se, että muija on niin sanostusti hs, ei oikeuta edellä mainittua rikosta ihmiskuntaa vastaan, vaan Stefanilta tulisi katkaista pää.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Kristallipallon kertomaa...

Katri vie voiton selkeällä erolla. Huomenna lehdet repivät voiton uutisoinnin sijaan suuremmat otsikot finaalin suurimmasta häviäjästä - MTV3'sta. Kaksi vuotta sitten Hanna vs Jani kaksintaisteluun osallistui yli 700.000 äänestäjää, tänä iltana äänimäärä jää alle 200.000. "Idolsin suosio romahti" kirjoittaa I(dols)ltalehti. "Joulukiireet veivät meiltä suuren yleisön", kanavajohtaja selittää. Ilkasta tulee kevään ale-myynteihin kännykkäliikkeiden "vetonaula", laulukeikoista tai levytyksestä ei kukaan puhu mitään. Katri aloittaa levytysuransa duetolla Hanna Pakarisen kanssa. Hyvä veto levy-yhtiöltä. Toukokuussa lehdet kirjoittavat, että Idols voittaja ei kiinnostaa juhannusfestareiden järjestäjiä. Syyskuussa Agnes esittelee Katso-lehdessä paljaat tissinsä. Levyä ei ole vieläkään julkaistu. Marraskuussa Pete julkaisee joulu-cd'n. Ilkka tekee joulukirkkokiertueen Pohjanmaalla. Eläkeläiset ovat ihmeissään kun yhtäkkiä lapsia kiinnostaakin joulukirkkoon herääminen joulupäivänä. Katrin esikoisalbumi ei myy ja neiti palaakin takaisin Huittisiin ravintolan tarjoilijaksi. Ympyrä on sulkeutunut. Seuraava Suomen Idols järjestetään vuonna... Ei koskaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tästä vireestä on nyt turha vääntää sen enempää. Jos te todella olette sitä mieltä, että Katri veti esitykset puhtaammin kuin Ilkka, selvä. En jaksa ruveta siitä tappelemaan.

Mulla muuten sattuu aina kahteen alaetuhampaaseen kun joku laulaa pieleen. Sattu enemmän Katrin aikana...
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
J-Ko kirjoitti:
Huomasiko kukaan että Katri näyttää ihan samalta kuin parin vuoden takainen miss Suomi Anna Strömberg? Iltapuvussa varsinkin.

Ehkä iltapuvussa joo, ja ehkä myös naamasta. Mutta siihen se yhdennäköisyys sitten jääkin. Katrihan on tuollainen hyvin nykyaikaisen nuoren naisen vartalon omaava. Eli vyötäröltä löytyy muutakin kuin napa. Minusta jenkkikset ja mahamakkarat heikentävät huomattavasti naisen ulkonäköä, jos muualta on kuitenkin hoikka/sopusuhtainen.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
girlzilla kirjoitti:
Mulla muuten sattuu aina kahteen alaetuhampaaseen kun joku laulaa pieleen. Sattu enemmän Katrin aikana...

Mulla taas sattuu korviin kun joku laulaa pieleen. On sattunut aika lailla tänä syksynä. Todella huono taso koko skabassa. Roni ainoa idoli-tyyppi koko sakista. No eiköhän sillä ole jo purkkapoppi-sopimus takataskussa.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Kyllä nää on molemmat niin hirveitä, että en enää tiedä mitä kirjoittaa. Jos kyseessä ei olisi ohjelmaformaatti, josta sinänsä pidän (vaikka Maikkari onkin homman tänä vuonna pilannut ylipitkillä lähetyksillään), niin en kyllä kumpaakaan "artistia" katselisi viittä sekuntia pidempään.

Aiemman seasonin kaksi parasta olivat aivan toiselta planeetalta. Silloin oikeasti jännitti kumpi voittaa. Nyt se on aivan sama. Toivottavasti tätä kilpailua ei ainakaan viiteen vuoteen järjestetä Suomessa.

Jos pitäisi valita kumpi voittaa, niin olisi heitettävä kolikkoa. Oikeudenmukainen tuomio olisi kaksi hävinnyttä eli tasapeli.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
hannes_ko kirjoitti:
No Doubtin Don't Speak on maailmanhistorian kauhein piisi, ja sen alunperin kirjoittaneet henkilöt tulisi teloittaa julkisesti ja heidän ruumiinsa syöttää hyeenoille. Kaikki kappaletta soittavat radioasemat tulisi polttaa ja soittamisesta vastaavat tahot tuomita elinkautisiin vankeusrangaistuksiin. Videon väsänneiltä taitelijoilta tulisi puhkoa silmät. Levy-yhtiö, joka kyseistä moskaa on julkaissut, plus jakelusta ja vähittäiskaupasta vastaavat määrättäköön lopettamaan toimintansa ja korvaamaam minulle henkisestä kärsimyksestä ja kivusta ja särystä huomattavia rahamääriä.

Se, että Gwen on sittemmin saanut aikaan vähemmän epämiellyttävää melua, ja se, että muija on niin sanostusti hs, ei oikeuta edellä mainittua rikosta ihmiskuntaa vastaan, vaan Stefanilta tulisi katkaista pää.

En voisi olla enempää eri mieltä, kyseinen biisi on loistava - huolimatta sadasta viikosta Jyrki countdownin kärjessä. Niin ja Katri lauloi sen todella huonosti ja ansaitsee hävitä koko kisan.
 

Kelju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SaiPa, JM Aaltonen
hannes_ko kirjoitti:
Se, että Gwen on sittemmin saanut aikaan vähemmän epämiellyttävää melua, ja se, että muija on niin sanostusti hs, ei oikeuta edellä mainittua rikosta ihmiskuntaa vastaan, vaan Stefanilta tulisi katkaista pää.
Jos pidät Gwen Stefanin nykytuotoksia Don't speakiä parempina, mä tulen henkilökohtaisesti katkaisemaan sulta pään. Tuota mieltä ei oikeasti kukaan saa olla.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ilkka on tämän päivän perusteella vahvoilla, veti (täydellisten sävelkorvien huomatuksista riippumatta) hyvin. Ei Katrikaan huonosti, mutta Ilkassa on enemmän sitä jotain, vaikka Katri on toki kauniimpi. Katrilla ei ole kuitenkaan alkuunkaan samaa karismaa kuin Ilkalla. Se mielestäni ratkaisee tänään kilpailun, koska molempien laulusuoritukset olivat lähes samalla tasolla.

Jatkoajan kirjoittajien yleinen mielipide on yleensä mennyt täysin perseelleen, joten tänäänkin kannattaa lyödä rahansa sen puolesta, jota täällä vähemmän kehutaan. Johtunee jo edellä mainituista syistä, täällä on pääosin miehiä ja monet vielä Ilkan iän lähellä. Katri vetoaa kauneudellaan. Vaikka olen noin Ilkan ikäinen, samaa sukupuolta, en vain näe Katrissa kauneutta lukuunottamatta kykyä idoliksi Ilkkaa paremmin. Siksi jos äänestäisin, äänestäisin Ilkkaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kelju kirjoitti:
Jos pidät Gwen Stefanin nykytuotoksia Don't speakiä parempina, mä tulen henkilökohtaisesti katkaisemaan sulta pään. Tuota mieltä ei oikeasti kukaan saa olla.

Minä olen. Stefanin soololevy on varsin mallikas kokoelma hyvin iskeviä pop-viisuja, Don't Speak taasen korvia raiskaavaa määkimistä.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä on myös yksi, jonka mielestä Don't speak on rasittava biisi.


Emmä tiedä. Kyllä mä ratkaisuhetket katson televisiosta, mutta on kyllä ihan sama kumpi voittaa. Idols on epäonnistunut tänä vuonna. Varmasti nämäkin finaalistit saa levyjä ihan mukavasti myytyä, mutta perseestä tää on silti ollut.

No ei muuta kun "jännittämään".
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei sitten ollut pinkkipuhelinten saldot loppuneet...

Ja onnea voittajalle. En tosin sano, että parempi olisi voittanut, mutta toki Ilkalle suo voiton pikkutyttöjen suosikkina. Hänellä on enemmän karismaa ja se ratkaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
Ja kansa sai, mitä tilasi...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Oikea mies voitti! Kiitos teinit, kiitos Suomi! Kaikesta kritiikistä huolimatta persoonaltaan paras ja laulultaan tänään ainakin tasavahva. Hyvä hyvä.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alamummo kirjoitti:
Ei sitten ollut pinkkipuhelinten saldot loppuneet...

Sääli, toisaalta sairaassa pienessä mielessäni salaa toivoin Ilkan voittavan jotta voin mennä ostamaan kaffetta ja pullaa ihq-Katrilta.

WIN-WIN, kerrankin!
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Minua suurempaa ajattelijaa lainaten, yksi syy lisää inhota helluntailaisia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös