MTV3 esittää: Idols

  • 275 519
  • 2 272

scholl

Jäsen
Mace kirjoitti:
Et viitsisi, kun et kuitenkaan ole oikeasti noin tyhmä. Ei kai ongelma ole siinä, että "jostain suunnalta lävähtää negatiivisuutta", vaan siinä, että tuo kyseinen hyökkäys oli täysin asiaton ja henkilökohtaisuuksiin menevä.

Olen aivan samaa mieltä. Tämä on keskustelupalsta, jossa on tarkoitus keskustella asioista, eikä viedä keskustelua sivuraiteille morkkaamalla toisen ulkonäköä. Vaikka täällä keskustelisi itse tenkanen niin tässä ketjussa oli syytä puhua hänen kanssaan musiikista, eikä syöttää häntä hänen kammottavan ulkonäkönsä takia leijonille. Muistetaan, että jos keskustelu ei muuten onnistu niin pussi päähän.

On eriasia se, että onko jostain kilpailijasta idoliksi ulkonäkönsä vuoksi kuin että onko jostain jatkoaikalaisesta keskustelijaksi ulkonäkönsä vuoksi. Kaiken lisäksi olemme täällä kuitenkin semisti anonyymejä, joten henkilökohtaisuuksiin meneminen on muutenkin kummallista. Schollkin voisi näyttää vaikkapa mikkihiireltä, eikä se siltikään keskustelua haittaisi.
 

Cube

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Onko jossain sanottu, että toisen älykkyyttä saa dissata?
Eipä oo, mutta silti sitä tapahtuu jatkuvasti.

Noniin, nyt kun Sergeikin sai mukavan pikku huilin synneistään, niin voitaisiinko tämäkin draama jo unohtaa? Tsiisus sentään, jännä kuvitella ilmaantuisiko tällaista selkääntaputtelijoiden ja suojelijoiden armeijaa paikalle puolustamaan karvaisen pikku Cube-sedän oikeuksia, jos häntä joku erehtyisi vaikka persenaamaksi kutsumaan. Mene ja tiedä, mutta luulen, että aika hälläväliä-meininki vallitsisi. Ja se on ihan oikein. Turha mielestäni kitistä mistään paskan satamisesta niskaan yms., jos jo itse kohottaa itsensä palstalla tällaiseen "julkkisasemaan". Kaikkia ei voi miellyttää jne., niin kuin vanha latteus sanoo, mutta toisaalta kenties itse katsoisin ihan vähän peiliinkin tilanteessa, jossa henkilökohtaisuuksia napsahtelisi usealta suunnalta. Mutta me kaikki arvioimme omaa itseämme eri tavoin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos girlzilla on jollain tavalla julkkis, minä en ainakaan tiedä yhtään kuka hän on. Siis...mistä on kuuluisa jne. Minulle kyllä kirjoittaja siinä missä muutkin. Ja kyllä minä ainakin kiinnittäisin huomiota jos karvaista Cubea noin ahdisteltaisiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
scholl kirjoitti:
Schollkin voisi näyttää vaikkapa mikkihiireltä, eikä se siltikään keskustelua haittaisi.


Mutta ajelisiko se silloin uskottavasti kultaposs...hammasrannikolta pilvenpiirtäjätoimistollensa upouudessa öky-Audissaan? I think not.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cube kirjoitti:
Eipä oo, mutta silti sitä tapahtuu jatkuvasti.


Sitä ei kuitenkaan tarvitse kenenkään sietää tahi suvaita ja sen saa onneksi täällä Jatkoajassa loppumaan nappia painamalla. Netistä löytyy muitakin keskustelupalstoja, joissa voi haukkua erimieltä olevia keskustelijoita millä tahansa nimityksillä, joten sinne vaan - hopi, hopi.

Ei tää voi olla niin vaikeeta...
 

Cube

Jäsen
Ohmi kirjoitti:
Netistä löytyy muitakin keskustelupalstoja, joissa voi haukkua erimieltä olevia keskustelijoita millä tahansa nimityksillä, joten sinne vaan - hopi, hopi.
Anteeksi vaan, mutta ketäs minä olen täällä nyt haukkunut?
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Cube kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta ketäs minä olen täällä nyt haukkunut?

Menkää hei oikeesti jonnekin muualle itkeen! Eihän nyt ketään kiinnosta lukea tämmöstä teinien tasoa olevaa väittelyä, että kuka on haukkunu ja ketä.

En haluais olla mikään palstapoliisi, mutta näyttää siltä, että teillä ei mitään annettavaa ole tähän ketjuun.

Itse ketjun aiheeseen. Näyttää siltä, että heikko tasoisesta Idols finaalista tulee naisten taistelu jos Agnes jotenkin selvittää hänelle vaikean disco osuuden. Ilkka on taitonsa näyttänyt ja Pete ei tule sulattamaan suuren yleisön sydämiä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hockey#11 kirjoitti:
Itse ketjun aiheeseen. Näyttää siltä, että heikko tasoisesta Idols finaalista tulee naisten taistelu jos Agnes jotenkin selvittää hänelle vaikean disco osuuden. Ilkka on taitonsa näyttänyt ja Pete ei tule sulattamaan suuren yleisön sydämiä.

Pete taitaa kyllä olla haka disco-osiossa, mutta hänen suurin probleemansa on selkeästi karisman puute. Ilkalla sitä on enemmän, vaikka hän ei mielestäni ole kummoisempi laulaja. Siksi Ilkkaa fanitetaankin teinixien joukossa innokkaasti. Taso on huono, jos viime sunnuntaita pidetään mittarina. Tämä taas panee kysymään, että tarvitaanko Idols-kisaa joka vuosi?
 
Alamummo kirjoitti:
Taso on huono, jos viime sunnuntaita pidetään mittarina. Tämä taas panee kysymään, että tarvitaanko Idols-kisaa joka vuosi?

Edellisen kerran Idols oli kaksi vuotta sitten, sitä ei siis järjestetä joka vuosi. Jos mittarina pidetään laulutaitoa, niin esim. Pakarisen Hannan tasoisia laulajia löytyy 100% varmasti vaikka joka vuosi järjestettävään Idolsiin. Tänä vuonna mukana oli parempiakin. Kyse on enemmän siitä, minkälaisia tyyppejä yleisö haluaa äänestää ja millä perusteilla.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sivuverkko kirjoitti:
Edellisen kerran Idols oli kaksi vuotta sitten, sitä ei siis järjestetä joka vuosi. Jos mittarina pidetään laulutaitoa, niin esim. Pakarisen Hannan tasoisia laulajia löytyy 100% varmasti vaikka joka vuosi järjestettävään Idolsiin. Tänä vuonna mukana oli parempiakin. Kyse on enemmän siitä, minkälaisia tyyppejä yleisö haluaa äänestää ja millä perusteilla.

Onko siitä jo kaksi vuotta? Ok, mielestäni joka toinen vuosikin on sitten liian tiukka tahti, sillä kukaan karsiutuneista ei ollut finalisteja parempi. Vähän sama juttu kuin jollain tangomarkkinoilla: uudet kuninkaalliset joka vuosi, vaikka Suomen kokoisesta maasta genren osaajia ja riittävän karismaattisia laulajia löytyy vain kerran viidessä vuodessa. Idols kärsii tätä vauhtia samanlaisen inflaation.

EDIT: Pls eikä nyt taas sitä jankkaamista Katariinasta tai Karoliinasta vai mikä se yksi hattupää nyt olikaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se on fakta ettei Suomessa ole markkinoita näin usein järjestettäville kilpailuille. Jenkeissä kyllä on. Joka vuosi ohjelma on aina edellistä suositumpi. Mutta ehkäpä tästäkin ohjelmasta joku aivan muu nousee pinnalle. Roni kenties?
 
girlzilla kirjoitti:
Se on fakta ettei Suomessa ole markkinoita näin usein järjestettäville kilpailuille. Jenkeissä kyllä on. Joka vuosi ohjelma on aina edellistä suositumpi.

Järjestetäänkö jenkeissä Idols JOKA vuosi?
Se on totta, että markkinat ovat Suomessa sen verran pienet, ettei joka vuosi valittaville Idoleille riittäisi kuulijakuntaa/faneja. Siksi kai Suomessa ollaan päädyttykin joka toinen vuosi -malliin. Tarpeeksi hyviä laulajia löytyisi kyllä vaikka joka vuosi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Girlzilla on oikeassa. Mutta americoissa on mistä ottaa, toisin kuin täällä.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sivuverkko kirjoitti:
Järjestetäänkö jenkeissä Idols JOKA vuosi?

Kyllä, ja hyvä niin. Tosin jenkeissäkin toinen vuosi oli heikoin. Tai no, mielipidekysymyksiähän nämäkin ovat.
 
Alamummo kirjoitti:
Mutta americoissa on mistä ottaa, toisin kuin täällä.

Usko pois Alamummo, ongelma ei varmasti ole se etteikö Suomessa riittäisi tarpeeksi hyviä laulajia kisaamaan. Ainakaan jos tasona pidetään ensimmäisen kisan kaksi vuotta sitten voittanutta Hanna Pakarista. Ongelma on vain ja ainoastaan markkinoiden kyllästäminen näin pienessä maassa liian monilla Idoleilla.
 

Cube

Jäsen
Sivuverkko kirjoitti:
Usko pois Alamummo, ongelma ei varmasti ole se etteikö Suomessa riittäisi tarpeeksi hyviä laulajia kisaamaan.
Kyllä se vaan vähän ongelma on. Tämänkertaisen Idolsin taso on kokonaisuutena myötähäpeällisen heikko ja se olisi sitä, vaikka Karoliina Kallio tai itse Jeesus olisi finaalissa mukana. Yksi tai edes kaksi hyvää laulajaa ei muuttaisi sitä, että suurin osa finaaleihin päässeistä on sellaisia, joiden ei kuuluisi olla siellä.

Jos vertaa Suomen ja USA:n väkilukuja keskenään, niin kai se aika päivänselvää on, että kummasta niitä hyviä laulajia enemmän löytyy.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Cube kirjoitti:
Kyllä se vaan vähän ongelma on. Tämänkertaisen Idolsin taso on kokonaisuutena myötähäpeällisen heikko ja se olisi sitä, vaikka Karoliina Kallio tai itse Jeesus olisi finaalissa mukana. Yksi tai edes kaksi hyvää laulajaa ei muuttaisi sitä, että suurin osa finaaleihin päässeistä on sellaisia, joiden ei kuuluisi olla siellä.

Tottakai jenkeistä enemmän hyviä laulajia löytyy. Mutta ehkä suomalaisilla hyvillä laulajilla kynnys lähteä tuollaiseen kilpailuun on korkeampi kuin amerikkalaisilla. Esim. omasta kaveripiiristä löytyy eräskin neito joka olisi vienyt jotain Katri Ylanderia aika 100-0. Mutta ei vaan löydy uskallusta lähteä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Sivuverkko kirjoitti:
Usko pois Alamummo, ongelma ei varmasti ole se etteikö Suomessa riittäisi tarpeeksi hyviä laulajia kisaamaan. Ainakaan jos tasona pidetään ensimmäisen kisan kaksi vuotta sitten voittanutta Hanna Pakarista. Ongelma on vain ja ainoastaan markkinoiden kyllästäminen näin pienessä maassa liian monilla Idoleilla.

Uskon kyllä ja tarkennan vähän kommenttiani. Suomessa on kyllä hyviä laulajia, mutta onko sellaisia, joissa on oikeantyyppistä karismaa. Idolinhan pitää jäädä ihmisten mieleen ja saada ihmiset ostamaan levyjänsä. Vääräntyyppisestä karismasta mielestäni hyvä esimerkki oli tämä Ibi Love: jäi mieleen ärsyttävänä ja kahjona, mutta itsensä peliin laittavana. Sillä karismalla ei taidettaisi myydä pidemmän päälle kovinkaan paljoa. En kyllä muista hänen laulutaidostaankaan mitään - ei tainnut olla kummoinen

Näistä jäljelläolevista ehdokkaista ei taida kenestäkään olla suureen läpimurtoon.
 
Cube kirjoitti:
Kyllä se vaan vähän ongelma on. Tämänkertaisen Idolsin taso on kokonaisuutena myötähäpeällisen heikko ja se olisi sitä, vaikka Karoliina Kallio tai itse Jeesus olisi finaalissa mukana. Yksi tai edes kaksi hyvää laulajaa ei muuttaisi sitä, että suurin osa finaaleihin päässeistä on sellaisia, joiden ei kuuluisi olla siellä.

Jos vertaa Suomen ja USA:n väkilukuja keskenään, niin kai se aika päivänselvää on, että kummasta niitä hyviä laulajia enemmän löytyy.

Niin se vain aika kultaa muistot Cubellakin :)

Toissa vuonna finaalissa oli kaksi-kolme suht hyvää laulajaa ja loput olivat osastoa ynnämuuta. Tänä vuonna erinäisten syiden vuoksi ne kaksi hyvää laulajaa ei finaalissa ole ja siellä on enemmänkin tätä ynnämuuta -osastoa. Muuta mainittavaa eroa näissä kahdessa järjestyssä Idolsissa ei ole, paitsi se että taso oli tänä vuonna pudonneiden osalta kovempi kuin edellisellä kerralla.
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sivuverkko kirjoitti:
Niin se vain aika kultaa muistot Cubellakin :)

Viime vuonna finaalissa oli kaksi-kolme suht hyvää laulajaa ja loput olivat osastoa ynnämuuta. Tänä vuonna erinäisten syiden vuoksi ne kaksi hyvää laulajaa ei finaalissa ole ja siellä on enemmänkin tätä ynnämuuta -osastoa. Muuta mainittavaa eroa näissä kahdessa järjestyssä Idolsissa ei ole, paitsi se että taso oli tänä vuonna pudonneiden osalta kovempi kuin edellisellä kerralla.

Pitää ehdottomasti paikkansa. Minä en Pakarisesta koskaan erityisemmin digannut, mutta kyllähän se laulaa osasi. Sonja Nurmela, Anniina Karjalainen, Christian Forss ym olivat aivan järkyttävän kuivia esiintyjiä. Victoriahan oli hyvä laulaja mutta vähän samaa vikaa hänessäkin. Oikeaa karismaa löytyi tasan tarkkaan Pakariselta Wickholmilta ja Tuiskulta. Jokaiselta omaan kohderyhmäänsä ainakin.
 

Cube

Jäsen
girlzilla kirjoitti:
Pitää ehdottomasti paikkansa. Minä en Pakarisesta koskaan erityisemmin digannut, mutta kyllähän se laulaa osasi. Sonja Nurmela, Anniina Karjalainen, Christian Forss ym olivat aivan järkyttävän kuivia esiintyjiä. Victoriahan oli hyvä laulaja mutta vähän samaa vikaa hänessäkin. Oikeaa karismaa löytyi tasan tarkkaan Pakariselta Wickholmilta ja Tuiskulta. Jokaiselta omaan kohderyhmäänsä ainakin.
Tarkoitin lähinnä tuota laulutaitoa itsessään, en karismaa. Toki edellinen Idols(kin) oli täynnä kuivia persoonia, mutta ainakin finaaleissa oli pääsääntöisesti hyviä laulajia mukana. Ellei aika sitten tosiaan ole kullannut niitä muistoja osaltani.
 

scholl

Jäsen
Cube kirjoitti:
Jos vertaa Suomen ja USA:n väkilukuja keskenään, niin kai se aika päivänselvää on, että kummasta niitä hyviä laulajia enemmän löytyy.

Täytyy muistaa, että suomalainen tyytyy muutenkin vähempään. Saksassa paikallisradioissa on kilpailuja, missä voittaa minimissään 10000 euroa. Vähemmällä jengiä ei huvita soitella ja telkkarissa palkintona on minimissään autoja. Täällä jengi soittelee innoissaan, vaikka palkinto olisi 20 euroa tai cd-levy.

Muualla hyvät juontajat tienaavat miljoonia. Täällä juontajan on jaettava persettä jollekin hieman varakkaammalle, jotta pääsee edes keskivertotienestiin, koska tv:ssä ja myöskin näyttämöllä on nälkäpalkat. Siitäkin huolimatta työväenluokasta löytyy valtavasti linssiluteiksi haluavia.

Muualla vaihdetaan kanavaa, jos esiintyy täysin skeidaa ohjelmaa tai esiintyjiä. Täällä MTV3 toimii, kun suomalainen ottaa vastaan sen, mikä tarjotaan.

On sanonta, että on neljä oikein lotossa syntyä Suomeen ja kukaan ei edes viittä oikein vaadi tai tavoittele. Skeidaa tilattu, skeidaa toimitettu.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Sivuverkko kirjoitti:
Järjestetäänkö jenkeissä Idols JOKA vuosi?
Se on totta, että markkinat ovat Suomessa sen verran pienet, ettei joka vuosi valittaville Idoleille riittäisi kuulijakuntaa/faneja.
Jenkeissähän Idols-kausi on painottunut tammikuu-toukokuuhun. Toki sen lisäksi on muita kantrihenkinen Nashville Star ja muita pienempiä kisoja, mutta American Idol on FOXille se isoin rahasampo.

Parin kuukauden päästä mennään taas ja tuo viideskin kausi ilmeisesti nähdään Suomessa, mikäli Subin nettisivuihin on uskominen.
 

iso-D

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän vuoden paras laulaja putosi jo ennen finaalia, mikä on surullista. Hanna olisi taidoiltaan ollut paras. Mielestäni hänessä oli myös persoonaa, mutta ilmeisesti hän ei istunut siihen muottiin joka tuomareiden on käsketty voittotrion osalta luoda. Tuomareiden taustakäskytyksen huomaa selkeästi siitä että esimerkiksi täysin laulutaidoton Roni piti kammeta väkisin jatkoon. Siinä kaverissa olisi ollut ulkoisesti ilmeisesti markkinarakoa.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
iso-D kirjoitti:
Tuomareiden taustakäskytyksen huomaa selkeästi siitä että esimerkiksi täysin laulutaidoton Roni piti kammeta väkisin jatkoon. Siinä kaverissa olisi ollut ulkoisesti ilmeisesti markkinarakoa.

Tuo hyppäsi aika pahasti silmille, ei Roni nyt todellakaan täysin laulutaidoton ollut, yksipuolinen kylläkin. Omassa genressään Roni oli mielestäni kiitettävän hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös