Paitselo kirjoitti:
Mitä yleensä tarkoittaa tämä termi sukkahousuhevi? Olen käsittänyt sen niin, että jostakin ihmeen syystä tämä "tyyli" ajoitetaan 1980-luvulle, mutta kyllähän tuota tyyliä harrastettiin jo 70-luvulla.
Niinpä, kai se itse kullekin käsitteenä on hämärä. Itse ainakin voisin kuvitella sukkahousuhevin takoittavan ns. tukkaheviä (hair metal, pop-metal), ts. paras musiikkigenre ikinä (makuasia, heh!), eli yhtyeitä kuten Ratt, Dokken, Skid Row ja vaikkapa Poison. Ainakin tähän joukkoon voisin laskea (jossain määrin) Europen, ehkä jopa 80-luvun Bon Jovin, ehkäpä Whitesnaken, mutta en ehkä Van Halenia (Van Hagaria).
Edellä mainitut yhtyeet ovat ainakin olleet hard rockia (mielestäni), mutta tietysti joku saattaa mieltää sukkahousuhevin tarkoittavan vaikkapa sellaisia yhtyeitä kuin Dio, Accept, Manowar ja Running Wild. Aika toisenlaista hard rockia on vaikkapa AC/DC, jota en mitenkään mielessäni saa väännettyä sukkahousuheviksi.
Joka tapauksessa Kissillä, Alice Cooperilla ja muilla 70-luvun glamhenkisillä porukoilla on ollut aika suuri vaikutus ko. tyylin olemassaoloon. Voi olla, että olen väärässä, mutta ainakin näiden em. yhtyeiden (siis tämän pop-metallin) kulta-aikaa MTV:llä oli 80-luvun loppupuoli ja jonkin verran 90-luvun alku, joten ihan hyvin tuo voidaan mieltää 80-luvun ilmiöksi, vaikka homman juuret epäilemättä syntyivät jo 70-luvulla (tai jo 60-luvun lopussa).