Mainos

MTV3 esittää: Idols

• 277 800
  • 2 242

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
salla kirjoitti:
Ihan mielenkiintoista sekin, että kaikki nämä ennakkoon hypetetyt' ammattilais'laulajat ovat pudonneet (toistaiseksi jatkosta). Tarkoitan siis juuri tätä Karoliina-Hanna-Sari -porukkaa, tosin eiköhän nuo ole kaikki keräilyerässä mukana.

Ihan samanlainen ammattilaulaja se Pauliinakin on kuin nämä sinun mainitsemasi.
Nyt vituttaa kyllä huolella. Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen. Mut läskipisteet meni Pauliinalle.

Ja Pauliinan hypettäminen on alusta lähtien kismittänyt. Nainen laulaa toki hyvin, mutta mielestäni Karoliinalla on parempi ääni. Pauliina laulaa täysin suoraan, ei hyvää vibratoa. Ja koska hän on sen kokoinen mikä on, esiintyminen on "anteeks et mä oon olemas"-tyyppistä.

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Taitaa Girlzilla olla vaan kateellinen Pauliinalle hänen muhkeista jymylolloista. Kyllähän se lauloi uskomattoman upeasti, onneksi mentiin äänellä finaaliin eikä naamalla.

Myle#50 kirjoitti:
Taitaa Girlzilla olla vaan kateellinen Pauliinalle hänen muhkeista jymylolloista. Kyllähän se lauloi uskomattoman upeasti, onneksi mentiin äänellä finaaliin eikä naamalla.

Finaaliin mentiin läskisympatioilla, ei todellakaan äänellä ja esiintymisellä.

Se on jännä miten tietyn kansanosan mielestä se läski/mustalainen/muu vähemmistön edustaja on aina se paras laulaja, riippumatta äänestä ja esiintymisestä. Surullista on se, että nämä tapa"suvaitsijat" eivät tajua olevansa kaikkein suvaitsemattomampia.

Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myle#50 kirjoitti:

Mielestäni Karoliina lauloi paremmin. Karoliinan ääni on persoonallisempi, Karoliinan ääni on puhtaampi, Karoliinan äänessä on parempi vibra.

Ja mulla on itselläni aika hyvät tissit ihan omasta takaa.

Kaivanto

Jäsen
Sivuverkko kirjoitti:
Pauliinan julkisuuspeli onnistui läskiensä suhteen täydellisesti.

Yhdyn erinomaisen kirjoituksesi joka kohtaan ja tähän voisi vielä lisätä, että Iltiksen osallistumisella soppaan oli oma osuutensa silläkin.

Massojen ääniä ohjaavat kyllä todella kovalla kädellä melkoisen triviaalit seikat. Sekä uskis- että läskikortilla mentiin heittämällä ohi lähes virheettömästä paketista. Toisaalta, kuten aiemmin sanottu, kunkin yksilön äänestyspäätös on täysin hänen omansa ja sellaisena aina oikea.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen.

Kerrankin olemme idols asioista täysin yhtä mieltä. Karoliinan esitys oli kokonaisuudessaan semifinaalien paras, tähän mennessä.

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kyllä itsekään yhtään epäile hetkeäkään, etteikö Pauliina olisi repinyt ääniä "läskisympatioillaan". Mutta enpä kyllä usko siihen, että Pauliinasta tulisi Suomen seuraava Idols-tähti. Eiköhän Katri ja Ilkka ratkaise voiton keskenään, itse ainakin oletan näin.

Nyt tässä enää odotellaan vain huomista 'jämä'erää suurella mielenkiinnolla..Kenetköhän tuomarit ovat valinneet tähän erään. Noh, huomennahan se sitten viimeistään selviää. Itse ainakin uskon, että yksi kilpailijoista huomenna on Roni.. tiedä siitä sitten.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Nyt vituttaa kyllä huolella. Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen. Mut läskipisteet meni Pauliinalle.

No voii ei! Olisit nyt laittanut sen pinkin pissiskännykkäsi laulamaan vähän useammin hyvän asian puolesta, niin olisi saatu kaikki liian läskit ihmiset pois ruudusta!

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
No voii ei! Olisit nyt laittanut sen pinkin pissiskännykkäsi laulamaan vähän useammin hyvän asian puolesta, niin olisi saatu kaikki liian läskit ihmiset pois ruudusta!

Luetun ymmärtäminen on ilmeisen hankalaa joillekin...

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen on ilmeisen hankalaa joillekin...

Ei. Vituttaa vaan, kun ties mitkä tusinagalleriapissikset täällä kehtaavat inistä "läskipisteistä". Sama tietysti kaikille muillekin vastaavaa puhuneille.

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Ei. Vituttaa vaan, kun ties mitkä tusinagalleriapissikset täällä kehtaavat inistä "läskipisteistä". Sama tietysti kaikille muillekin vastaavaa puhuneille.

Otan palautteesi vastaan, mutta näkemystäni en muuta: Pauliina sai mielestäni lihavuutensa ja nimenomaan asian esille ottamisen takia sympatiaääniä ison kasan. Se koko läskikohu oli jotain aivan käsittämätöntä, en voi ymmärtää miksi aikuinen nainen selittää ruudussa, että hänellä on aivan samanlainen oikeus olla kilpailussa kuin muillakin. No totta kai hänellä on! Ihmeellistä, että tuollaisesta täytyy tehdä noin iso numero. Taktinen veto...

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Jos minä olisin kansa ja äänestäisin tälläisissä kilpailuissa, niin minä äänestäisin sitä ehdokasta joka olisi paras mahdollinen idoli enkä sitä kenestä tai kenen esityksestä minä tykkäisin eniten. Houkkia moiset.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No tällä tusinagalleriapissiksellä saa olla ihan oma mielipide asiasta. Mä olen harrastanu laulua ja musiikkia koko ikäni ja uskoisin tietäväni aika paljon molemmista asioista, etenkin laulusta. Mun mielipide on, että Karoliina oli parempi esiintyjä ja Karoliinalla oli parempi ääni. Mun pissiskännykkäni lähetti yhden äänen Karoliinalle, mutta en nyt näe juuri järkeä lähettää kahtakymmentä ääntä. Mä en ole missään vaiheessa arvostellut kilpailijoita ulkonäön perusteella, en ole esim. pitänyt Joonas Saarelaa ja Ville Sariolaa juuri minään esitystensä jälkeen. Mä olen sitä mieltä että sympatiapisteiden kalastelu on typerää, vertaan nyt näihin iltapäivälehtien lööppeihin, "olenko liian lihava idoliksi?" jne. Saat Vteich olla eri mieltä, mutta alennut todella alhaiselle tasolle haukkuessasi minua tuolla tavalla. Toivottavasti olet edes nuori ihminen, aikuiselta ihmiseltä tuollainen on säälittävää.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Otan palautteesi vastaan, mutta näkemystäni en muuta: Pauliina sai mielestäni lihavuutensa ja nimenomaan asian esille ottamisen takia sympatiaääniä ison kasan. Se koko läskikohu oli jotain aivan käsittämätöntä, en voi ymmärtää miksi aikuinen nainen selittää ruudussa, että hänellä on aivan samanlainen oikeus olla kilpailussa kuin muillakin. No totta kai hänellä on! Ihmeellistä, että tuollaisesta täytyy tehdä noin iso numero. Taktinen veto...

Onko siitä joku tehnyt ison numeron Jatkiksen keskustelupalstan ulkopuolella? Mielestäni Pauliina ihan asiallisesti ja terveellä itsetunnolla vain kommentoi, kun kysyttiin näistä ulkoisista ominaisuuksista. Erikoista, että täällä aletaan puhua sen jälkeen "läskipisteistä", "itkemisestä", "taktisesta vedosta" ym. Ja senkin voisi tehdä vähän tyylikkäämin kuin täällä nyt on tehty.

Joka tapauksessa mielestäni lauloi oikein hyvin ja ansaitsi jatkopaikkansa. Tuntuu nyt vain monille olevan kova paikka, että tuon näköinen ihminen pääsi jatkoon vielä sen jälkeen, kun kehtasi itseään puolustella ruudussa. Kova tarve on ihmisillä perustella miksei tuon näköinen voi olla idoli ja blaablaa, vaikka juuri se äänestävä massahan sen idoliuden määrittää. Nyt selkeästi suurin osa äänestäjistä piti tätä laulajaa parhaimpana idoliksi, joten se siitä.

Karoliina oli myöskin oikein ok, eikä kummankaan jatkopaikka minusta olisi ollut vääryys.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vteich kirjoitti:
Nyt selkeästi suurin osa äänestäjistä piti tätä laulajaa parhaimpana idoliksi, joten se siitä.

Jaa se idoli on sitten valittu.

Minä kun tyhmänä luulin, että nyt on vasta jotkut karsinnat finaaliin menossa. No ehkä en sitten huomenna vaivaudu katsomaan jotain säälikarsintaa finaaliin, kun idoli on jo valittu.

Ja ihan henk.kohtanen mielipide, kukaan tuosta edellisestä ryhmästä ei olisi ansainnut päästä jatkoon. Säälittävän huono taso oli eilen mielestäni.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ei haittaa Pauliinan jatkoon pääseminen sen takia että Pauliina on lihava. Minua ärsyttää se sen takia että Karoliina lauloi paremmin, mutta Pauliina veti symppispisteet himaan.

Ja jos nyt oikein analysoidaan, niin onko lihava ihminen välttämättä hyvä esikuva nuorille? Ihan yhtä huono esikuva on ylilihava ihminen, kuin ylilaihakin. Kumpikaan ei edusta mitään kovin terveellistä elämäntapaa. Kyllähän Britneytä ja muita hoikkia laulajia on arvosteltu siitä, kuinka he antavat huonon esikuvan nuorille siksi että ovat ylilaihoja. Minkälaisen esikuvan noin lihava laulaja antaa?

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Minua ei haittaa Pauliinan jatkoon pääseminen sen takia että Pauliina on lihava. Minua ärsyttää se sen takia että Karoliina lauloi paremmin, mutta Pauliina veti symppispisteet himaan.

Nimenomaan. Ehkä tuo aivopesu "kärsin ulkoisten seikkojen vuoksi" onnistui täydellisesti, eli hyötyä tuli.

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Onko siitä joku tehnyt ison numeron Jatkiksen keskustelupalstan ulkopuolella? Mielestäni Pauliina ihan asiallisesti ja terveellä itsetunnolla vain kommentoi, kun kysyttiin näistä ulkoisista ominaisuuksista. Erikoista, että täällä aletaan puhua sen jälkeen "läskipisteistä", "itkemisestä", "taktisesta vedosta" ym. Ja senkin voisi tehdä vähän tyylikkäämin kuin täällä nyt on tehty.

Nimenomaan JA:n ulkopuolellahan se vasta iso numero on ollutkin, ainakin paskalehdistön keskuudessa. Ja mielestäni Pauliina juuri itse siinä esitystä edeltäneessä pätkässä teki asiasta suuren (tai ainakin jonkinlaisen) numeron sillä "minulla on ihan samanlainen oikeus esiintyä täällä kuin muillakin" -kommentillaan. Tai en tiedä tekikö tietoisesti numeroa, mutta miksi ihmeessä tuollaista itsestäänselvyyttä tarvitsee televisiossa höpötellä. Kaikillahan siellä on tietysti oikeus olla mukana. Jäi vain vahvasti sellainen fiilis, että kaikki tuo kohu hänen ympärillään vaikutti positiivisella tavalla lopputulokseen ja siksi siitä jäi itselleni vähän paska maku. Mielestäni esitys ei ratkaissut.

Ei minulla mitään ole itse Pauliinaa vastaan ihmisenä, ihan symppiksen oloinen tyyppihän hän tuntui olevan. Ja se nyt on ihmisarvon kannalta aivan yhdentekevää, että onko läski vai ei. Jotain muuta se toki saattaa viestiä ja esiintymisen kannalta se ei ehkä välttämättä olekaan aivan yhdentekevää, eikä hänen esityksensä kyllä mielestäni ollutkaan niin hyvä kuin Karoliinalla. Siksi tämä purnaaminen sympatiapinnoista.

Jaahas, girlzilla sen jo sanoikin: lihavan henkiön voitto ei harmita, vaan se tapa, jolla voitto tuli...

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Nimenomaan JA:n ulkopuolellahan se vasta iso numero on ollutkin, ainakin paskalehdistön keskuudessa. Ja mielestäni Pauliina juuri itse siinä esitystä edeltäneessä pätkässä teki asiasta suuren (tai ainakin jonkinlaisen) numeron sillä "minulla on ihan samanlainen oikeus esiintyä täällä kuin muillakin" -kommentillaan. Tai en tiedä tekikö tietoisesti numeroa, mutta miksi ihmeessä tuollaista itsestäänselvyyttä tarvitsee televisiossa höpötellä. Kaikillahan siellä on tietysti oikeus olla mukana. Jäi vain vahvasti sellainen fiilis, että kaikki tuo kohu hänen ympärillään vaikutti positiivisella tavalla lopputulokseen ja siksi siitä jäi itselleni vähän paska maku. Mielestäni esitys ei ratkaissut.

Tuskin Pauliina itse on niitä juttuja tyrkyttänyt paskalehdistölle? Tai pistänyt niitä haastattelijoita ohjelmassa asiasta kyselemään? Mielestäni Pauliina ei itse asiasta ole mitään numeroa tehnyt, vaan ihan muut.

Tottakai kaikki muutkin asiat kuin laulu vaikuttavat ihmisten äänestämiseen. Nyt vaan tuntuu kaikkia kovasti häiritsevän, että läski pääsi jatkoon vaikkei ollutkaan mitenkään selkeästi paras, vaan saattoi jopa olla vasta toiseksi (!) paras laulaja ryhmässään ja kerätä symppisääniä. Ymmärrän, että jotakuta saattaa asia vituttaa, mutta "läskipisteistä" nettipalstalla iniseminen on aika perseestä.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vteich kirjoitti:
Ymmärrän, että jotakuta saattaa asia vituttaa, mutta "läskipisteistä" nettipalstalla iniseminen on aika perseestä.

Ja netissä itkeminen tusinagalleriapissiksistä ei ole perseestä? Olet niin kovin looginen.

Tuskin kukaan toimittaja on sanonut Pauliinalle, "sano että sä saat olla kilpailussa mukana vaikka ootkin läski". Onhan Pauliina jo kilpailun aikana sanonut että "toivon ettei tuomariston päätös perustu ulkoisiin ominaisuuksiin". Ja onhan se tietenkin ihmisten mieltä kuohuttavaa, että paras semifinalisti ei pääse jatkoon. Onhan se täällä jo aiemminkin huomattu.

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Tuskin Pauliina itse on niitä juttuja tyrkyttänyt paskalehdistölle? Tai pistänyt niitä haastattelijoita ohjelmassa asiasta kyselemään? Mielestäni Pauliina ei itse asiasta ole mitään numeroa tehnyt, vaan ihan muut.

No ei ehkä ole tyrkyttänytkään, mutta moiset älyttömyydet voisi kuitata sanomalla vaikkapa jotain "uskomatonta, että tällaisesta asiasta pitää edes keskustella", tms. Se, että kommentoi jotain tyyliin "toivottavasti tuomareiden päätös ei perustu ulkoisiin seikkoihin" kuulostaa juuri siltä, että on jo tekosyy takataskussa, jos jatkoonpääsy ei toteudukaan. Ja sitten jos toteutuukin, niin voi hyvillä mielin todeta, että näköjään ulkoiset seikat eivät ratkaisseet, vaikka todellisuudessa juuri ulkoiset seikat ja niistä höpöttäminen saattoivat hyvinkin ratkaista (sympatiaäänten muodossa). Tosin päinvastaiseen suuntaan kuin hän itse antoi etukäteen olettaa...

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä tuo Pauliina, jos osaa laulaa, niin voisi esiintyä jonkun virtuaaliminän avulla. Eli lavalle heijastettaisiin sellainen tietokonetyttö, joka on sopivan laiha ja taustalla kuuluu sitten Pauliinan lumoava lauluääni ikään kuin sen hahmon äänenä. Nimenomaan tuossa lavashow'ssa se vaatii suunnittelua, mutta olisi sentäs vallankumouksellista. Televiissorissa ja musiikkivideoissa homma ei ole enää lainkaan niin mutkikasta.

Olen itse valmis osoittamaan kiinnostukseni mallintamaan kolmiulotteisesti tuon linjakkaan CG-tyttösen.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eivät nuo "läskipisteet" niin paljoa vaikuta, että Pauliinan selvä jatkopaikka sillä selittyisi.

Hommahan on kuitenkin niin, että sekä Pauliina että Karoliina lauloivat hyvin. Molemmilla on hyvä ääni, mutta Karoliinan esitys oli taitavampi. Sillä taas ei ole mitään merkitystä tässä vaiheessa, koska kansa päättää, ja kansasta suurempi osa ei tiedä laulamisesta kovinkaan paljoa, eivätkä siksi kiinnitä myöskään huomiota siihen kuka laulaa teknisesti loistavasti, ja kuka vain pirun hyvin. He tietävät vain sen mikä kuulostaa heistä hyvältä, eivätkä analysoi sitä sen kummemmin. Pauliinan jatkopaikka ei ollut mikään suuri vääryys, kuka tahansa näiden kahden laulajan ulkopuolelta olisi ollut.

Mace

Jäsen
psychodad kirjoitti:
kuka tahansa näiden kahden laulajan ulkopuolelta olisi ollut.

Tuon allekirjoitan täysin.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
girlzilla kirjoitti:

Ja jos nyt oikein analysoidaan, niin onko lihava ihminen välttämättä hyvä esikuva nuorille? Ihan yhtä huono esikuva on ylilihava ihminen, kuin ylilaihakin. Kumpikaan ei edusta mitään kovin terveellistä elämäntapaa. Kyllähän Britneytä ja muita hoikkia laulajia on arvosteltu siitä, kuinka he antavat huonon esikuvan nuorille siksi että ovat ylilaihoja. Minkälaisen esikuvan noin lihava laulaja antaa?

Lauloi kyllä Karoliina hyvin. Se on sitten ihmisten oma vika jos eivät äänestä muuta kuin symppispisteillä, mutta!

Idoli!

Mitä me tällä haemme? Esikuvaa nuorille? Kyllä nyt kuulkaa asiat on niin, että esikuva(t) tulevat sieltä kotoota. Ei sieltä töllöstä! Pitää myös ottaa huomioon, että monesti näinkin isoilla ihmisillä (ei aina, mutta useilla!) syynä ylipainoon on jokin aivan muu kuin pelkkä safkaaminen. Sanotaanko vaikka 50/50 tilanne isokokoisilla alle 30 v ikäisillä. On metabolisia oireita tai muuta bulimiaa hoikilla. Mistä niistä tietää? Jotenkin tuntuu, että vain harvat koko showssa ovat järjellä mukana, joten ylivuotava narsismikaan ei liene "idolin" peruspiirteitä. Luojan kiitos nämä ovat vissiinkin kaikki tippuneet jo pois:)

Idoli!

Tämä Pauliina elelee vissiinkin lunkisti ottaen opettaen muita laulaa lallattelemaan. Ryyppääkö, rellestääkö, aiheuttaako rähinöitä tai muuta vastaavaa? Kyllä mielummin tuollainen tuonne "esikuvaa" antamaan, kuin vaikkapa Monroe&McCoy. Josta päästäänkin sopivasti siihen, että moniko on vetänyt huumeita sen takia kun idolinsa Monroe ja McCoy ovat jotakin vastaavaa tehneet? ....montako kättä nousee?.... kukkuu?!...

Jos Karoliina ja Pauliina olivat laulutaidoiltaan tasoissa niin oliko Karoliinan hyvännäköisyys hänelle haitta vai hyöty?

Naitvissistä sanottiin että erottui massasta Turusen kanssa. Pauliina erottui omalla tavallaan, näistä 13 tusinassa olevista hyvännäköisistä kanssa kilpailijoistaan ja kansa sitten äänesti.

Mainittakoon, että itse en ole vielä eläessäni vastaavissa puhelintouhuissa vihreätä luuria painanut kertaakaan

Mutta muistakaa, että keräilyeräkin vielä järjestetään ja tämä Karoliina on erittäin vahvoilla niissä jaoissa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy