MTV3 esittää: Idols

  • 275 534
  • 2 272

Mace

Jäsen
Sivuverkko kirjoitti:
Niin, no jos keskinkertaisella esityksellä voittaa paremman laulajan reilusti paremman esityksen niin voidaan kyllä ihan perustellusti sanoa, että Pauliina sai aivan HELEVETISTI sympatiaäniä. Pauliinan julkisuuspeli onnistui läskiensä suhteen täydellisesti...

En viitsinyt lainata koko kirjoitustasi, mutta olen täsmälleen samaa mieltä. Karoliina oli selkeästi paras kokonaisuus, mutta Suomen kansa halusi näyttää, että emmehän me nyt syrji ketään painorajoitteista.. ja samalla tuli syrjineeksi toiseen suuntaan. Hyvä, että joku muukin huomasi saman seikan, säästit minulta tuon suuremman avautumisen vaivan...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Czescku kirjoitti:
Eilisissä lööpeissä olleeseen kysymykseen "Liian lihava idoliksi?" on vain yksi vastaus. Kyllä. Vaikka joissain muissa maissa idoliksi on päässytkin "tukeva" ihminen, ei se tarkoita, että tänne pitäisi moinen valita kun vaihtoehtona on liuta normaalikokoisia ja laulutaitoisia. Vaikka sinänsä ulkonäöllä ei pitäisi olla hirveästi merkitystä musiikissa, niin ei tulisi kyllä mieleenikään äänestää idoliksi henkilöä jonka näkeminen aiheuttaa kuvotuksen puistatuksia (vrt. antti tuisku paitsi ettei hän osaa edes laulaa).
Idols-konseptiinhan käsittääkseni kuuluu se idolina oleminen jne. pelkän laulamisen lisäksi. Tämän takia en pidä Idolsia oikeana laulukilpailuna. Jos kyseessä olisi kilpailu, jossa pelkästään musiikillisilla ansioilla on merkitystä, pitäisin Idolsia oikeana laulukilpailuna. Mutta ihan hyvä näin. Mielestäni siis Pauliina on täysin väärässä kilpailussa. Sitä en kommentoi yhtään, osaako hän laulaa, en sattunut näkemään. Sehän on selvää, että voittaakseen PopStars, Idols yms. -kilpailun, on oltava edes siedettävän näköinen ulkoisesti.
 

Mace

Jäsen
Lawless kirjoitti:
Idols-konseptiinhan käsittääkseni kuuluu se idolina oleminen jne. pelkän laulamisen lisäksi. Tämän takia en pidä Idolsia oikeana laulukilpailuna. Jos kyseessä olisi kilpailu, jossa pelkästään musiikillisilla ansioilla on merkitystä, pitäisin Idolsia oikeana laulukilpailuna. Mutta ihan hyvä näin. Mielestäni siis Pauliina on täysin väärässä kilpailussa. Sitä en kommentoi yhtään, osaako hän laulaa, en sattunut näkemään. Sehän on selvää, että voittaakseen PopStars, Idols yms. -kilpailun, on oltava edes siedettävän näköinen ulkoisesti.

Tuolla määritelmällä mitattuna ei kyllä voi pitää juuri mitään kilpailua oikeana laulukilpailuna (ehkä sitä Mustakallio-kilpailua lukuun ottamatta). Kyllähän vaikkapa Tangomarkkinoillakin ulkonäkö ja koko esiintyminen vaikuttavat lopputulokseen, ja niin pitääkin vaikuttaa. Mielestäni olisi hyvin erikoista ajatella, että laulaja ei olisi esiintyvä artisti ja tarvitsisi täten vain laulutaitoa. Keikkojahan ei vedetä mistään kopista, muiden näköpiirin ulkopuolelta vaan kyllä siellä täytyy olla ihan yleisön edessä, joten muukin kuin laulutaito on mielestäni syytä ottaa huomioon.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Itse olisin veikannut Karoliinaa jatkoon, mutta eiköhän paikka keräilyerissä ole selviö. Sen verran tuomarit kehuivat Karoliinaa. En voi mitään, mutta jos ihminen ilman selkeää lääketieteellistä syytä lihottaa itsensä juottosian ja sotanorsun mittoihin, ei hän minulta ainakaan saa sympatiapisteitä.

Väärä henkilö voitti tämän erän.
 

#37

Jäsen
Sivuverkko kirjoitti:
Pauliinan kovasti pelkäämät ulkomusiikilliset tekijät siis käänsivät voiton hänelle, mikä on sinänsä absurdia.
Jep, Sivuverkon koko kirjoitukseen on todella helppo yhtyä. Harmillista.
Karoliina oli kuitenkin selvästi paras, kokonaisuutena.

Niin nytkö sitten tuomarit valitsevat lopuista uuden erän/erät? ja niistä kaksi parasta jatkoon? Veikkaan, että jatkoon pääsevät löytyvät akselilta Roni-Hanna-Karoliina.

/typoo.
 
Viimeksi muokattu:

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mace kirjoitti:
Mielestäni olisi hyvin erikoista ajatella, että laulaja ei olisi esiintyvä artisti ja tarvitsisi täten vain laulutaitoa. Keikkojahan ei vedetä mistään kopista, muiden näköpiirin ulkopuolelta vaan kyllä siellä täytyy olla ihan yleisön edessä, joten muukin kuin laulutaito on mielestäni syytä ottaa huomioon.
Ei, mutta ulkonäköään voi tarvittaessa peittää, kuten Slipknotit, Kissit jne. Tosin lihavuutta on pahempi peittää. Niin, ilman muuta esiintyvän artistin pitää osata muutakin kuin laulua ja lihavakin artisti voi olla hyvä esiintyjä. Toisaalta kaikki yhtyeetkään eivät esiinny muuta kuin levyillä, esimerkkinä vaikkapa Leevi & the Leavings, joka ei tainnut kovin monta keikkaa vetää. Harvemmin kuitenkaan laulukilpailuissa pelkkiä studioartisteja haetaan.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lihavat on leppoisia ja selvästikin samaistuivat Pauliinan ja laittoivat kännykän laulamaan. Sen perusteella sitten jatkoon, viis keskinkertaisesta hoilotuksesta.
 

Mace

Jäsen
#37 kirjoitti:
Niin nytkö sitten tuomarit valitsevat lopuista uuden erän/erät? ja niistä kaksi parasta jatkoon? Veikkaan, että jatkoon pääsevät löytyvät akselilta Roni-Hanna- Karoliina.

Joo, näin se menee. Mielelläni näkisin Karoliinan ja Ronin finaalissa. Hannakin on todella hyvä laulaja, viimeksi vain esitys oli vähän valju, mielestäni osittain surkean biisivalinnan takia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Blackie kirjoitti:
Lihavat on leppoisia ja selvästikin samaistuivat Pauliinan ja laittoivat kännykän laulamaan. Sen perusteella sitten jatkoon, viis keskinkertaisesta hoilotuksesta.

En nyt ihan tähänkään usko. Itsekin äänestin Karoliinaa, vaikken mikään pieni mies olekaan. Veikkaan että Pauliina sai tällä kertaa niiden vaaleanpunaisten kännyköiden symppisäänet, koska näillä on kritiikittömän poikaihailunsa lisäksi tarve osoittaa olevansa äärimmäisen suvaitsevaisia kaikkia kohtaan, jopa niin että sitä pitää ihan erityisesti esittää.

Toki Pauliina on loistava laulaja, ei siinä mitään. Hyvä finalisti hänkin on, mutta itse kuulin eilen Karoliinan paremmaksi. Muilla ei ollut jakoa. Eiköhän Karoliinakin pääse vielä kokeilemaan. Pauliina lauloi todella vaikean biisin, ja siksi on vaikea erottua edukseen alkuperäisestä. Yleensä kilpailijat valitsevat helposti heikompien laulajien helpohkoja biisejä että pääsevät heittämään alkuperäiselle esittäjälle jauhot suuhun. Pauliina meni rohkeasti viivalle yhden viime vuosikymmenien parhaan laulajan kanssa (Whitney Houston) ja luonnollisesti jäi vähän jälkeen. Etenkin hengitystekniikassa oli pieniä puutteita laulun loppupuolella...harvemmilla tosin mitään Whitneyn palkeita onkaan.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
salla kirjoitti:
Ihan mielenkiintoista sekin, että kaikki nämä ennakkoon hypetetyt' ammattilais'laulajat ovat pudonneet (toistaiseksi jatkosta). Tarkoitan siis juuri tätä Karoliina-Hanna-Sari -porukkaa, tosin eiköhän nuo ole kaikki keräilyerässä mukana.

Ihan samanlainen ammattilaulaja se Pauliinakin on kuin nämä sinun mainitsemasi.
Nyt vituttaa kyllä huolella. Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen. Mut läskipisteet meni Pauliinalle.

Ja Pauliinan hypettäminen on alusta lähtien kismittänyt. Nainen laulaa toki hyvin, mutta mielestäni Karoliinalla on parempi ääni. Pauliina laulaa täysin suoraan, ei hyvää vibratoa. Ja koska hän on sen kokoinen mikä on, esiintyminen on "anteeks et mä oon olemas"-tyyppistä.
 

Myle#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manitoba Moose, Pökö ja Lellu
Taitaa Girlzilla olla vaan kateellinen Pauliinalle hänen muhkeista jymylolloista. Kyllähän se lauloi uskomattoman upeasti, onneksi mentiin äänellä finaaliin eikä naamalla.
 
Myle#50 kirjoitti:
Taitaa Girlzilla olla vaan kateellinen Pauliinalle hänen muhkeista jymylolloista. Kyllähän se lauloi uskomattoman upeasti, onneksi mentiin äänellä finaaliin eikä naamalla.


Finaaliin mentiin läskisympatioilla, ei todellakaan äänellä ja esiintymisellä.

Se on jännä miten tietyn kansanosan mielestä se läski/mustalainen/muu vähemmistön edustaja on aina se paras laulaja, riippumatta äänestä ja esiintymisestä. Surullista on se, että nämä tapa"suvaitsijat" eivät tajua olevansa kaikkein suvaitsemattomampia.
 
Viimeksi muokattu:

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myle#50 kirjoitti:
Taitaa Girlzilla olla vaan kateellinen Pauliinalle hänen muhkeista jymylolloista. Kyllähän se lauloi uskomattoman upeasti, onneksi mentiin äänellä finaaliin eikä naamalla.

Mielestäni Karoliina lauloi paremmin. Karoliinan ääni on persoonallisempi, Karoliinan ääni on puhtaampi, Karoliinan äänessä on parempi vibra.

Ja mulla on itselläni aika hyvät tissit ihan omasta takaa.
 

Kaivanto

Jäsen
Sivuverkko kirjoitti:
Pauliinan julkisuuspeli onnistui läskiensä suhteen täydellisesti.

Yhdyn erinomaisen kirjoituksesi joka kohtaan ja tähän voisi vielä lisätä, että Iltiksen osallistumisella soppaan oli oma osuutensa silläkin.

Massojen ääniä ohjaavat kyllä todella kovalla kädellä melkoisen triviaalit seikat. Sekä uskis- että läskikortilla mentiin heittämällä ohi lähes virheettömästä paketista. Toisaalta, kuten aiemmin sanottu, kunkin yksilön äänestyspäätös on täysin hänen omansa ja sellaisena aina oikea.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
girlzilla kirjoitti:
Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen.


Kerrankin olemme idols asioista täysin yhtä mieltä. Karoliinan esitys oli kokonaisuudessaan semifinaalien paras, tähän mennessä.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En kyllä itsekään yhtään epäile hetkeäkään, etteikö Pauliina olisi repinyt ääniä "läskisympatioillaan". Mutta enpä kyllä usko siihen, että Pauliinasta tulisi Suomen seuraava Idols-tähti. Eiköhän Katri ja Ilkka ratkaise voiton keskenään, itse ainakin oletan näin.

Nyt tässä enää odotellaan vain huomista 'jämä'erää suurella mielenkiinnolla..Kenetköhän tuomarit ovat valinneet tähän erään. Noh, huomennahan se sitten viimeistään selviää. Itse ainakin uskon, että yksi kilpailijoista huomenna on Roni.. tiedä siitä sitten.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Nyt vituttaa kyllä huolella. Karoliina oli uskomattoman hyvä, aivan täydellinen. Mut läskipisteet meni Pauliinalle.

No voii ei! Olisit nyt laittanut sen pinkin pissiskännykkäsi laulamaan vähän useammin hyvän asian puolesta, niin olisi saatu kaikki liian läskit ihmiset pois ruudusta!
 

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
No voii ei! Olisit nyt laittanut sen pinkin pissiskännykkäsi laulamaan vähän useammin hyvän asian puolesta, niin olisi saatu kaikki liian läskit ihmiset pois ruudusta!

Luetun ymmärtäminen on ilmeisen hankalaa joillekin...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen on ilmeisen hankalaa joillekin...

Ei. Vituttaa vaan, kun ties mitkä tusinagalleriapissikset täällä kehtaavat inistä "läskipisteistä". Sama tietysti kaikille muillekin vastaavaa puhuneille.
 

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Ei. Vituttaa vaan, kun ties mitkä tusinagalleriapissikset täällä kehtaavat inistä "läskipisteistä". Sama tietysti kaikille muillekin vastaavaa puhuneille.

Otan palautteesi vastaan, mutta näkemystäni en muuta: Pauliina sai mielestäni lihavuutensa ja nimenomaan asian esille ottamisen takia sympatiaääniä ison kasan. Se koko läskikohu oli jotain aivan käsittämätöntä, en voi ymmärtää miksi aikuinen nainen selittää ruudussa, että hänellä on aivan samanlainen oikeus olla kilpailussa kuin muillakin. No totta kai hänellä on! Ihmeellistä, että tuollaisesta täytyy tehdä noin iso numero. Taktinen veto...
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Jos minä olisin kansa ja äänestäisin tälläisissä kilpailuissa, niin minä äänestäisin sitä ehdokasta joka olisi paras mahdollinen idoli enkä sitä kenestä tai kenen esityksestä minä tykkäisin eniten. Houkkia moiset.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No tällä tusinagalleriapissiksellä saa olla ihan oma mielipide asiasta. Mä olen harrastanu laulua ja musiikkia koko ikäni ja uskoisin tietäväni aika paljon molemmista asioista, etenkin laulusta. Mun mielipide on, että Karoliina oli parempi esiintyjä ja Karoliinalla oli parempi ääni. Mun pissiskännykkäni lähetti yhden äänen Karoliinalle, mutta en nyt näe juuri järkeä lähettää kahtakymmentä ääntä. Mä en ole missään vaiheessa arvostellut kilpailijoita ulkonäön perusteella, en ole esim. pitänyt Joonas Saarelaa ja Ville Sariolaa juuri minään esitystensä jälkeen. Mä olen sitä mieltä että sympatiapisteiden kalastelu on typerää, vertaan nyt näihin iltapäivälehtien lööppeihin, "olenko liian lihava idoliksi?" jne. Saat Vteich olla eri mieltä, mutta alennut todella alhaiselle tasolle haukkuessasi minua tuolla tavalla. Toivottavasti olet edes nuori ihminen, aikuiselta ihmiseltä tuollainen on säälittävää.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Otan palautteesi vastaan, mutta näkemystäni en muuta: Pauliina sai mielestäni lihavuutensa ja nimenomaan asian esille ottamisen takia sympatiaääniä ison kasan. Se koko läskikohu oli jotain aivan käsittämätöntä, en voi ymmärtää miksi aikuinen nainen selittää ruudussa, että hänellä on aivan samanlainen oikeus olla kilpailussa kuin muillakin. No totta kai hänellä on! Ihmeellistä, että tuollaisesta täytyy tehdä noin iso numero. Taktinen veto...

Onko siitä joku tehnyt ison numeron Jatkiksen keskustelupalstan ulkopuolella? Mielestäni Pauliina ihan asiallisesti ja terveellä itsetunnolla vain kommentoi, kun kysyttiin näistä ulkoisista ominaisuuksista. Erikoista, että täällä aletaan puhua sen jälkeen "läskipisteistä", "itkemisestä", "taktisesta vedosta" ym. Ja senkin voisi tehdä vähän tyylikkäämin kuin täällä nyt on tehty.

Joka tapauksessa mielestäni lauloi oikein hyvin ja ansaitsi jatkopaikkansa. Tuntuu nyt vain monille olevan kova paikka, että tuon näköinen ihminen pääsi jatkoon vielä sen jälkeen, kun kehtasi itseään puolustella ruudussa. Kova tarve on ihmisillä perustella miksei tuon näköinen voi olla idoli ja blaablaa, vaikka juuri se äänestävä massahan sen idoliuden määrittää. Nyt selkeästi suurin osa äänestäjistä piti tätä laulajaa parhaimpana idoliksi, joten se siitä.

Karoliina oli myöskin oikein ok, eikä kummankaan jatkopaikka minusta olisi ollut vääryys.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Vteich kirjoitti:
Nyt selkeästi suurin osa äänestäjistä piti tätä laulajaa parhaimpana idoliksi, joten se siitä.

Jaa se idoli on sitten valittu.

Minä kun tyhmänä luulin, että nyt on vasta jotkut karsinnat finaaliin menossa. No ehkä en sitten huomenna vaivaudu katsomaan jotain säälikarsintaa finaaliin, kun idoli on jo valittu.


Ja ihan henk.kohtanen mielipide, kukaan tuosta edellisestä ryhmästä ei olisi ansainnut päästä jatkoon. Säälittävän huono taso oli eilen mielestäni.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ei haittaa Pauliinan jatkoon pääseminen sen takia että Pauliina on lihava. Minua ärsyttää se sen takia että Karoliina lauloi paremmin, mutta Pauliina veti symppispisteet himaan.

Ja jos nyt oikein analysoidaan, niin onko lihava ihminen välttämättä hyvä esikuva nuorille? Ihan yhtä huono esikuva on ylilihava ihminen, kuin ylilaihakin. Kumpikaan ei edusta mitään kovin terveellistä elämäntapaa. Kyllähän Britneytä ja muita hoikkia laulajia on arvosteltu siitä, kuinka he antavat huonon esikuvan nuorille siksi että ovat ylilaihoja. Minkälaisen esikuvan noin lihava laulaja antaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös