MTV3 esittää: Idols

  • 275 506
  • 2 272

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
girlzilla kirjoitti:
Minua ei haittaa Pauliinan jatkoon pääseminen sen takia että Pauliina on lihava. Minua ärsyttää se sen takia että Karoliina lauloi paremmin, mutta Pauliina veti symppispisteet himaan.

Nimenomaan. Ehkä tuo aivopesu "kärsin ulkoisten seikkojen vuoksi" onnistui täydellisesti, eli hyötyä tuli.
 

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Onko siitä joku tehnyt ison numeron Jatkiksen keskustelupalstan ulkopuolella? Mielestäni Pauliina ihan asiallisesti ja terveellä itsetunnolla vain kommentoi, kun kysyttiin näistä ulkoisista ominaisuuksista. Erikoista, että täällä aletaan puhua sen jälkeen "läskipisteistä", "itkemisestä", "taktisesta vedosta" ym. Ja senkin voisi tehdä vähän tyylikkäämin kuin täällä nyt on tehty.

Nimenomaan JA:n ulkopuolellahan se vasta iso numero on ollutkin, ainakin paskalehdistön keskuudessa. Ja mielestäni Pauliina juuri itse siinä esitystä edeltäneessä pätkässä teki asiasta suuren (tai ainakin jonkinlaisen) numeron sillä "minulla on ihan samanlainen oikeus esiintyä täällä kuin muillakin" -kommentillaan. Tai en tiedä tekikö tietoisesti numeroa, mutta miksi ihmeessä tuollaista itsestäänselvyyttä tarvitsee televisiossa höpötellä. Kaikillahan siellä on tietysti oikeus olla mukana. Jäi vain vahvasti sellainen fiilis, että kaikki tuo kohu hänen ympärillään vaikutti positiivisella tavalla lopputulokseen ja siksi siitä jäi itselleni vähän paska maku. Mielestäni esitys ei ratkaissut.

Ei minulla mitään ole itse Pauliinaa vastaan ihmisenä, ihan symppiksen oloinen tyyppihän hän tuntui olevan. Ja se nyt on ihmisarvon kannalta aivan yhdentekevää, että onko läski vai ei. Jotain muuta se toki saattaa viestiä ja esiintymisen kannalta se ei ehkä välttämättä olekaan aivan yhdentekevää, eikä hänen esityksensä kyllä mielestäni ollutkaan niin hyvä kuin Karoliinalla. Siksi tämä purnaaminen sympatiapinnoista.

Jaahas, girlzilla sen jo sanoikin: lihavan henkiön voitto ei harmita, vaan se tapa, jolla voitto tuli...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mace kirjoitti:
Nimenomaan JA:n ulkopuolellahan se vasta iso numero on ollutkin, ainakin paskalehdistön keskuudessa. Ja mielestäni Pauliina juuri itse siinä esitystä edeltäneessä pätkässä teki asiasta suuren (tai ainakin jonkinlaisen) numeron sillä "minulla on ihan samanlainen oikeus esiintyä täällä kuin muillakin" -kommentillaan. Tai en tiedä tekikö tietoisesti numeroa, mutta miksi ihmeessä tuollaista itsestäänselvyyttä tarvitsee televisiossa höpötellä. Kaikillahan siellä on tietysti oikeus olla mukana. Jäi vain vahvasti sellainen fiilis, että kaikki tuo kohu hänen ympärillään vaikutti positiivisella tavalla lopputulokseen ja siksi siitä jäi itselleni vähän paska maku. Mielestäni esitys ei ratkaissut.

Tuskin Pauliina itse on niitä juttuja tyrkyttänyt paskalehdistölle? Tai pistänyt niitä haastattelijoita ohjelmassa asiasta kyselemään? Mielestäni Pauliina ei itse asiasta ole mitään numeroa tehnyt, vaan ihan muut.

Tottakai kaikki muutkin asiat kuin laulu vaikuttavat ihmisten äänestämiseen. Nyt vaan tuntuu kaikkia kovasti häiritsevän, että läski pääsi jatkoon vaikkei ollutkaan mitenkään selkeästi paras, vaan saattoi jopa olla vasta toiseksi (!) paras laulaja ryhmässään ja kerätä symppisääniä. Ymmärrän, että jotakuta saattaa asia vituttaa, mutta "läskipisteistä" nettipalstalla iniseminen on aika perseestä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vteich kirjoitti:
Ymmärrän, että jotakuta saattaa asia vituttaa, mutta "läskipisteistä" nettipalstalla iniseminen on aika perseestä.

Ja netissä itkeminen tusinagalleriapissiksistä ei ole perseestä? Olet niin kovin looginen.

Tuskin kukaan toimittaja on sanonut Pauliinalle, "sano että sä saat olla kilpailussa mukana vaikka ootkin läski". Onhan Pauliina jo kilpailun aikana sanonut että "toivon ettei tuomariston päätös perustu ulkoisiin ominaisuuksiin". Ja onhan se tietenkin ihmisten mieltä kuohuttavaa, että paras semifinalisti ei pääse jatkoon. Onhan se täällä jo aiemminkin huomattu.
 

Mace

Jäsen
Vteich kirjoitti:
Tuskin Pauliina itse on niitä juttuja tyrkyttänyt paskalehdistölle? Tai pistänyt niitä haastattelijoita ohjelmassa asiasta kyselemään? Mielestäni Pauliina ei itse asiasta ole mitään numeroa tehnyt, vaan ihan muut.

No ei ehkä ole tyrkyttänytkään, mutta moiset älyttömyydet voisi kuitata sanomalla vaikkapa jotain "uskomatonta, että tällaisesta asiasta pitää edes keskustella", tms. Se, että kommentoi jotain tyyliin "toivottavasti tuomareiden päätös ei perustu ulkoisiin seikkoihin" kuulostaa juuri siltä, että on jo tekosyy takataskussa, jos jatkoonpääsy ei toteudukaan. Ja sitten jos toteutuukin, niin voi hyvillä mielin todeta, että näköjään ulkoiset seikat eivät ratkaisseet, vaikka todellisuudessa juuri ulkoiset seikat ja niistä höpöttäminen saattoivat hyvinkin ratkaista (sympatiaäänten muodossa). Tosin päinvastaiseen suuntaan kuin hän itse antoi etukäteen olettaa...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ehkä tuo Pauliina, jos osaa laulaa, niin voisi esiintyä jonkun virtuaaliminän avulla. Eli lavalle heijastettaisiin sellainen tietokonetyttö, joka on sopivan laiha ja taustalla kuuluu sitten Pauliinan lumoava lauluääni ikään kuin sen hahmon äänenä. Nimenomaan tuossa lavashow'ssa se vaatii suunnittelua, mutta olisi sentäs vallankumouksellista. Televiissorissa ja musiikkivideoissa homma ei ole enää lainkaan niin mutkikasta.

Olen itse valmis osoittamaan kiinnostukseni mallintamaan kolmiulotteisesti tuon linjakkaan CG-tyttösen.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eivät nuo "läskipisteet" niin paljoa vaikuta, että Pauliinan selvä jatkopaikka sillä selittyisi.

Hommahan on kuitenkin niin, että sekä Pauliina että Karoliina lauloivat hyvin. Molemmilla on hyvä ääni, mutta Karoliinan esitys oli taitavampi. Sillä taas ei ole mitään merkitystä tässä vaiheessa, koska kansa päättää, ja kansasta suurempi osa ei tiedä laulamisesta kovinkaan paljoa, eivätkä siksi kiinnitä myöskään huomiota siihen kuka laulaa teknisesti loistavasti, ja kuka vain pirun hyvin. He tietävät vain sen mikä kuulostaa heistä hyvältä, eivätkä analysoi sitä sen kummemmin. Pauliinan jatkopaikka ei ollut mikään suuri vääryys, kuka tahansa näiden kahden laulajan ulkopuolelta olisi ollut.
 

Mace

Jäsen
psychodad kirjoitti:
kuka tahansa näiden kahden laulajan ulkopuolelta olisi ollut.

Tuon allekirjoitan täysin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
girlzilla kirjoitti:
Minua ei haittaa Pauliinan jatkoon pääseminen sen takia että Pauliina on lihava. Minua ärsyttää se sen takia että Karoliina lauloi paremmin, mutta Pauliina veti symppispisteet himaan.

Ja jos nyt oikein analysoidaan, niin onko lihava ihminen välttämättä hyvä esikuva nuorille? Ihan yhtä huono esikuva on ylilihava ihminen, kuin ylilaihakin. Kumpikaan ei edusta mitään kovin terveellistä elämäntapaa. Kyllähän Britneytä ja muita hoikkia laulajia on arvosteltu siitä, kuinka he antavat huonon esikuvan nuorille siksi että ovat ylilaihoja. Minkälaisen esikuvan noin lihava laulaja antaa?

Lauloi kyllä Karoliina hyvin. Se on sitten ihmisten oma vika jos eivät äänestä muuta kuin symppispisteillä, mutta!

Idoli!

Mitä me tällä haemme? Esikuvaa nuorille? Kyllä nyt kuulkaa asiat on niin, että esikuva(t) tulevat sieltä kotoota. Ei sieltä töllöstä! Pitää myös ottaa huomioon, että monesti näinkin isoilla ihmisillä (ei aina, mutta useilla!) syynä ylipainoon on jokin aivan muu kuin pelkkä safkaaminen. Sanotaanko vaikka 50/50 tilanne isokokoisilla alle 30 v ikäisillä. On metabolisia oireita tai muuta bulimiaa hoikilla. Mistä niistä tietää? Jotenkin tuntuu, että vain harvat koko showssa ovat järjellä mukana, joten ylivuotava narsismikaan ei liene "idolin" peruspiirteitä. Luojan kiitos nämä ovat vissiinkin kaikki tippuneet jo pois:)

Idoli!

Tämä Pauliina elelee vissiinkin lunkisti ottaen opettaen muita laulaa lallattelemaan. Ryyppääkö, rellestääkö, aiheuttaako rähinöitä tai muuta vastaavaa? Kyllä mielummin tuollainen tuonne "esikuvaa" antamaan, kuin vaikkapa Monroe&McCoy. Josta päästäänkin sopivasti siihen, että moniko on vetänyt huumeita sen takia kun idolinsa Monroe ja McCoy ovat jotakin vastaavaa tehneet? ....montako kättä nousee?.... kukkuu?!...


Jos Karoliina ja Pauliina olivat laulutaidoiltaan tasoissa niin oliko Karoliinan hyvännäköisyys hänelle haitta vai hyöty?

Naitvissistä sanottiin että erottui massasta Turusen kanssa. Pauliina erottui omalla tavallaan, näistä 13 tusinassa olevista hyvännäköisistä kanssa kilpailijoistaan ja kansa sitten äänesti.

Mainittakoon, että itse en ole vielä eläessäni vastaavissa puhelintouhuissa vihreätä luuria painanut kertaakaan

Mutta muistakaa, että keräilyeräkin vielä järjestetään ja tämä Karoliina on erittäin vahvoilla niissä jaoissa.
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Ne on valittu jo, mutta en saa paljastaa ketä näissä erissä on. Sen voin sanoa, että eräs täällä ärsyttänyt pissisten ihailun kohde kuuluu kymmenen jämätyypin joukkoon. Näistä viisi tiputetaan ja viidestä äänestetään kaksi finaaliin.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koala kirjoitti:
Ne on valittu jo, mutta en saa paljastaa ketä näissä erissä on. Sen voin sanoa, että eräs täällä ärsyttänyt pissisten ihailun kohde kuuluu kymmenen jämätyypin joukkoon. Näistä viisi tiputetaan ja viidestä äänestetään kaksi finaaliin.

Eli Joonas Saarela on huomisessa jämäerässä?
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Vteich kirjoitti:
Tuskin Pauliina itse on niitä juttuja tyrkyttänyt paskalehdistölle? Tai pistänyt niitä haastattelijoita ohjelmassa asiasta kyselemään? Mielestäni Pauliina ei itse asiasta ole mitään numeroa tehnyt, vaan ihan muut.
Koko Idols on aika suurelta osin käsikirjoittajien tekosia. Tietysti tekstiä muokataan sen mukaan, ketkä ovat niitä parhaita laulajia/esiintyjiä. Tämä sama pätee varmasti lehdistössäkin julkaistuihin teksteihin. Ei siis mitään tarvetta ottaa mitään tekstiä todesta.

Cougar.
 

#37

Jäsen
Koala kirjoitti:
Ne on valittu jo, mutta en saa paljastaa ketä näissä erissä on. Sen voin sanoa, että eräs täällä ärsyttänyt pissisten ihailun kohde kuuluu kymmenen jämätyypin joukkoon. Näistä viisi tiputetaan ja viidestä äänestetään kaksi finaaliin.

"Idolsin semifinaalit päättää sunnuntaina nähtävä Tuomareiden valinta -jakso. Sunnuntain ohjelmassa esiintyvät Idols-raadin finaaleiden ulkopuolelle jääneistä pienryhmäkilpailijoista valitsemat viisi laulajaa, joista kaksi etenee Idolsin finaaleihin. Katsojat päättävät äänestämällä, ketkä kaksi nuo loppukilpailijaa ovat."
-mtv3.fi/idols.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
No niinhän Koala juuri tuossa sanoi, että viidestä äänestetään kaksi jatkoon. Kannattaa lukea ne viestit kokonaan eikä vain vähän alusta. :)
 

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
En sitten tiedä mitä näytetään TV:ssä ja mitä ei, mutta tänään klo 15.00 alkaa ainakin jonkinnäköinen häppeninki, jonne on 10 valittu.
 

Bandana

Jäsen
Mielenkiintoista. 'Jatkossa' siis Pete Seppälä, Sari Tuomi, Karoliina Kallio, Roni Trong ja Joonas Saarela.

Ping Pong nyt on ainakin jatkossa. Se on selvää. Se toinen riippuu sitten pitkälti siitä, kuinka aktiivisia vaaleanpunaiset kännykät ovat. Muistettaneen, että kuukausi on jo melkein päättynyt.

Jos pinkit päättää, ihq Joonas Saarela on varmasti jatkossa. Jos E päättää, Pete Seppälä on jatkossa. Kumpi puoli on vahvempi?

Oma toive: Ping Pong ja Karoliina.
Oma veikkaus: Ping Pong ja Joonas.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Bandana kirjoitti:
Mielenkiintoista. 'Jatkossa' siis Pete Seppälä, Sari Tuomi, Karoliina Kallio, Roni Trong ja Joonas Saarela.

Ping Pong nyt on ainakin jatkossa. Se on selvää. Se toinen riippuu sitten pitkälti siitä, kuinka aktiivisia vaaleanpunaiset kännykät ovat. Muistettaneen, että kuukausi on jo melkein päättynyt.

Jos pinkit päättää, ihq Joonas Saarela on varmasti jatkossa. Jos E päättää, Pete Seppälä on jatkossa. Kumpi puoli on vahvempi?

Oma toive: Ping Pong ja Karoliina.
Oma veikkaus: Ping Pong ja Joonas.

Roni veti kyllä ihan suvereenin esityksen, joten olisi todella suuri yllätys, jos mies ei finaalissa olisi. Roni varmasti vie myös näitä "pinkkikännyjen" ääniä Joonakselta. Joonas ei muuten olisi ansainnut saada edes mahdollisuutta keräilyerässä (tämä on siis minun mielipide).

Itse toivon jatkoon Ronia ja Sari Tuomea. Heidän esitykset kiinnostivat eniten minua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eli siis 5 keräilyssä:
1.Roni
2.Karoliina
3.Pete
4.Sari
5.Joonas

Noin itse uskon että myöskin menee illan äänestys. Roni on hyvä ja erilainen vaihtoehto finaaliin. Karoliinalla oli aikasta hyvä esitys ja olisin toivonut häntä jo ehdottomasti 5 erästä jatkoon. Oman henk.koht. mielipide on että olkoonkin et Pauliinan esitys oli ihan hyvä, ei kyseinen ihminen edusta mitään Idolia!! Pete ja Joonas on ehkä vähän liian tasapaksua kamaa että edustaisi jotain erikoista. Vähän tulee mieleen Christian Forss, joka on varmaankin yksi suomen musiikkimaailman tylsimpiä persoonia, enkä ymmärrä miksi on alkuunsa saanu edes levytyssopimuksen. Sari vois olla kova sana finaalissa, mutta ensinnäkin äänestysporukka ei ole tämän ihmisen takana, toiseksi, on varmaankin liian suuri Pakarinen kopio. Ja kuten tuolla aiemmin oli, ei edusta mitään paremmin mitä Hanna ei jo edusta.

Oma suosikkini Hanna Kommeri putos... Perkele!!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
repe_joke kirjoitti:
Joonas ei muuten olisi ansainnut saada edes mahdollisuutta keräilyerässä (tämä on siis minun mielipide).


Täysin samaa mieltä. Ilmeisesti joku poikakiintiö piti täyttää.

No, jatkoon menee Roni, se on varmaan selvää. Pinkkikännykät toivottavasti syövät toistensa ääniä sen verran että Joonas ei onnistu Karoliinaa pudottamaan jatkosta.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä haluan ehdottomasti nähdä Karoliina Kallion tissit jatkossa. Ne kosketti mua syvästi.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Oma rivi on tässä järjestyksessä:

1. Pete
2. Karoliina
3. Sari/Roni
4. Joonas

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa, että Joonas ei olisi ansainnut
paikkaa tuomarien valinnassa. Toisaalta hänet valitsi jatkoon sarjan pakollinen kiintiöseiväshyppääjä, joten valinta oli tuota taustaa vasten ymmärrettävissä, vaan ei perusteltavissa. Toisaalta hän kilpailee samoista äänistä kuin Roni, joten voi olla, ettei kumpikaan mene jatkoon.

Peten putoaminen olisi suuri vääryys, sen verran vahva oli hänen tulkintansa.
 
Bandana kirjoitti:
Mielenkiintoista. 'Jatkossa' siis Pete Seppälä, Sari Tuomi, Karoliina Kallio, Roni Trong ja Joonas Saarela.

...


Oma toive: Ping Pong ja Karoliina.
Oma veikkaus: Ping Pong ja Joonas.

Joonas Saarela - Ei pitäisi olla mitään jakoa jatkoon. On varmasti tyttöjen mielestä tosi ihq, mutta laulu on niin haurasta, ettei olisi ansainnut jatkoonpääsyä enää teatteriviikonloppuna. Tämän viisikon selvästi huonoin laulaja.


Sari Tuomi - Ensimmäisenä tulee mieleen karaoken vetäjä, kapakkaruusu. Laulaa kivasti, itseasiassa hyvin, mutta jotenkin tuntuu että on väärässä kisassa.


Karoliina Kallio - Suuri vääryys mikäli ei ole finaalissa. Laulaa helvetin hyvin ja on hyvä esiintyjä. Heikkous, jos sitä sellaiseksi voi sanoa, on hyvännäköisyys. Voi olla liian hoikka ja hyvännäköinen tälle kateelliselle kansalle. Ärsyttää varsinkin naispuolisia ja kärsii siitä yleisöäänestyksessä kohtuuttomasti.


Roni Trong - Toinen finalisti tästä viisikosta. Laulaa hyvin ja pinkkikännykät soi. En tiedä onko jopa liiallisuuksiin mennyt iltapäivälehtihypetys ärsyttänyt joitain? Ansaitsee kyllä finaalipaikan.


Pete Seppälä - Laulaa helkkarin hyvin, ei vain vetoa pinkkikännyköihin tarpeeksi. Mahdollisuudet olisivat huomattavasti paremmat jos olisi jättänyt kappaleessaan laulamatta ne lyhyet falsettifraasit.


Jatkoon siis Karoliina ja Roni.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ronin ainoa uhka on se, että hänen oletetaan olevan jatkossa varmasti, joten monet saattavat äänestää "kakkossuosikkiaan" Ronin sijasta. En kuitenkaan usko, että Roni voi edes tämän vuoksi tippua.

Ronin jälkeen onkin taas tasaista, todella tasaista.

Joonas ei mene jatkoon, koska on liikaa samaa segmenttiä kuin Roni. Roni vie liikaa Joonaksen mahdollisista äänistä. Todella paljon riippuu siitä, ketkä tänään äänestää ja kuinka paljon.

Sari on taas mitättömin tämän erän kilpailijoista. Ihmettelen suuresti, jos tuo esitys riittää tässä ryhmässä finaaliin.

Karoliina oli parempi laulaja kuin Sari, mutta hänen esitys laahasi välillä, sekä korkeista äänistä puuttui mielestäni särmä. En näe Karoliinassa itse sellaista suurta tähtiainesta.

Pete taas on edelleen mielestäni toisiksi paras tässä ryhmässä. Peten etu voi olla se, että on "aikuisin" miesvaihtoehto ryhmässä. Ainakin itse äänestäisin Peteä tästä jatkoon, vaikka "yhteistä historiaa" ei olisikaan. Jostain toisesta pienryhmästä olisi Pete voinut mennä suoraan jatkoon, kakkosryhmä vaan oli aivan liian kova (tai sitten vain todella ylisuorittanut) muihin verrattuna. Itse annan tästä ääneni Petelle, vaikka tuskin yhtä tekstiviestiä enempää jaksan sijoittaa tähän leikkiin.

Mutta todellakin tässä ratkaisee se, ketkä ovat aktiivisia. Edellisistä eristä on mennyt paljon tyttöjä/naisia jatkoon, finaaliin olisi kiva saada Ilkallekin kunnon haastaja Roninkin lisäksi. Toisaalta sukupuolen vuoksi äänestävät saattavat äänestää toisen tytöistä/naisista jatkoon, koska tyttöjä/naisia oli kaksi viidestä...

Itse toivoisin Ronin ja Peten siis jatkavan. Epäilen kyllä Peten, Karoliinan ja Joonaksen olevan todella tasainen kolmikko toisesta finaalipaikasta taistelemassa. Sari ei vaan riitä. Katsotaan, menee mielenkiintoiseksi.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun toiveeni on, että Roni ja Pete pääsisivät finaaliin. Heillä on molemmilla hieno lauluääni ja kumpainenkin ovat symppiksiä ja oma itsensä. Karoliina olisi listassani kolmantena. Jotenkin tykkäsin siitäkin. Ehkä sillä oli kuitenkin sellaista vähän liian varman oloista meininkiä esityksessään. Hieno ääni kylläkin eikä ulkonäössäkään hirveästi moitittavaa. :) Sari on rokkimimmi. Kiitos ei. Joonas: melko heikko ääni verrattuna muihin tuossa ryhmässä. Muutenkaan en oikein välittänyt pojusta.

Eli jatkoon Roni ja Pete. Lähetin äänen Petelle, koska Roni kuitenkin pääsee jatkoon ja Pete sinne myös kuuluu. Silloin finaalissa olisi 4 tyttöä ja 3 poikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös