MTV3 esittää: Idols

  • 274 988
  • 2 272
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
ANTTII!!1 SÄ OOT IHANA!!11

Ei kyllä täytyy myöntää, että kun äänestystulos kantautui autoradiosta korviini, niin allekirjoittaneelta pääsi ilmoille sponttaani "JU-HUU!!". Antin mukanaolo on ärsyttänyt suunnattomasti siitä lähtien, kun finaaleja alettiin näyttää suorana messukeskuksesta ja aivan poskettomaksi homma meni Kristianin pudotessa. Varmasti naisten silmään hyvännäköinen nuorimies, mutta jos tarkoituksena on löytää paras laulaja, niin lienee parasta kohdistaa valinta Hannaan tai Janiin. Toisaalta taas kisassa on kyse idolin etsimisestä, joka tietysti on vähän kokonaisvaltaisempi juttu. Mutta hyvä näin.

Täytyy kai meikäläisenkin nykyisenä rollolaisena piipahtaa veitikantien Siwassa ostamassa Antilta kaljaa. Kerronko terveisiä?
Kuka haluaa nimmarin?
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti eagle
Eiköhän se ole suurimalla osalla samaistuminen ja tämä "ryysyistä tähtiin" ajatus. Moni ajattelee kuinka hienoa olisi olla itse siellä. Suoraan Alepan kassalta miljoonien ihannoimaksi tähdeksi. Kaikki huutavat omaa nimeäsi, jne. Muutenkin onhan se nyt niin hienoa kun olla ja voi kun ns. taviksesta tulee tähti.

Menipäs off-topic, mutta se johtuu siitä että ei ole tullut katsottua.

Syy ei onneksi kuitenkaan ole mielestäni ihan tämä. Sillä lopulta kaikki ne "tavikset" ovat lähteneet kotiin ja semifinaaleissa ja finaaleissa pyörineet laulajat ovat oikeastaan kaikki musiikin pitkän linjan harrastajia.

Tässä kilpailussa toteutuu pikemminkin "oikeus voittaa"-ideologia. Jani ja Hanna ovat molemmat harrastaneet laulamista ja musiikkia koko ikänsä, Jani jopa soittaa useaa soitinta tms.

Kyse tietenkin on sanan "tavis" merkityksestä, jokainen käsittää tavallaan.

Antti-faneille tiedoksi, että kyllä se petokin vielä levyn tekee. En usko levy-yhtiöiden jättävän tilaisuutta rahastaa käyttämättä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä mahtavaa luettavaa tuo Antti Tuiskun fanien keskustelupalsta. Oli oikein vaikeuksia löytää sieltä se kaikkein paras tokaisu siguun... mutta karsinnan jälkeen tein päätökseni.

Piristää tylsää päivää kummasti.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Ei helkkari! :D Koko aamupäivän olen nauranut ääneen tuon anttituisku.netin foorumin jutuille. Noissa olisi todellakin sigi-ainesta, mutta kuten Sistiskin jo totesi, vaikea on löytää sitä parasta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Axel K.
Syy ei onneksi kuitenkaan ole mielestäni ihan tämä. Sillä lopulta kaikki ne "tavikset" ovat lähteneet kotiin ja semifinaaleissa ja finaaleissa pyörineet laulajat ovat oikeastaan kaikki musiikin pitkän linjan harrastajia.

Tässä kilpailussa toteutuu pikemminkin "oikeus voittaa"-ideologia. Jani ja Hanna ovat molemmat harrastaneet laulamista ja musiikkia koko ikänsä, Jani jopa soittaa useaa soitinta tms.

Kyse tietenkin on sanan "tavis" merkityksestä, jokainen käsittää tavallaan.

Niin taviksella tarkoitin juuri tuota. Kuitenkin kyseessä ovat henkilöt jotka eivät ole jo alalla, vaan ns. syrjässä bisneksestä. Vähän sama asia kuin mitä tapahtui jalkapallon parissa. Tore Andre Flo kävi katsomassa pubijoukkueiden peliä, näki pelaajan ja pelaaja olikin pian Serie A joukkueen(Siena) testissä. Ei siis kyse ole taidoista tai lahjakkuudesta vaan siitä mistä kaverit tulevat. Tämä on se juttu mikä kiinnostaa ihmisiä.

En puhunut missään vaiheessa taviksista siinä mielessä että laulajat sitä olisivat, vaan ainoastaan puhuin miten ihmiset heidät kokevat. Jenkeissä jo huijattu näissä "reality"-sarjoissa, kun ihmiset ovat muka tavallasia ihmisiä jotka kisaavat keskenään(oli kisan aihe mikä vain), kun todellisuudessa onkin ollut kyseessä alan ammattilaiset tai näyttelijät. Tätä kautta pystytty rakentamaan hallittu kokonaisuus joka vetää kuitenkin katsojia.

Ei ihmisiä(yleistäen) kiinnosta katsoa "tuon tason" tällä tarkoitan sitä ettei kyseessä ole ammattilaiset laulajia&esiintyjiä, vaan viehätys tulee juuri kisailun, oman näennäisen vaikuttamisen lisäksi ja pääosin siitä että kyseessä on juuri se "naapurin Masa, joka on porukan karaokekunkku".
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Teini-iässä hormoonit hyrräävät ja elo + olo on hankalaa. Pitää olla merkkikuteet että saa kaveriporukan laumahyväksynnän, pitää yrittää näyttää kauniilta vaikka naamassa kukkii "siis totaalisen, ainaski tulivuaren kokonen finni, mä siis niinku kualen".
Pitää vaikka väkisin digata samaa musiikkia kuin kaverit laumassa, muuten ruvetaan syrjimään ja päälle lankeaa "omituisen hihhulin" varjo. Tämän kaiken kun kruunaa vielä herännyt seksuaalisuus, pojilla seksiunien takia yölliset hallitsemattomat siemensyöksyt (noloa yrittää piilotella äiskältä tahmeita "karttakuvioita" täynnä olevia kalsareita) ja tytöillä alkavat kuukausittain toistuvat "verimarkkinat" ja vartalon huomattava muodonmuutos, niin kyllä minä ainakin ymmärrän teinien ajatusmaailmaa. Huvittavaltahan tuo laumakäytös kieltämättä näin vanhemman ihmisen näkövinkkelistä tuntuu, mutta totuus on kuitenkin se että aivan samanlaisia sekoboltseja me olimme aikoinaan itse... vaikka aika oli toinen ja tietyt tavatkin toisenlaisia - se teiniyden perusvärinä on kumminkin ollut aina sama.

Antti Tuiskun kaltaisia ihailun ja samaistumisen kohteita, siis idoleita, on ollut aina.
Olen muuten tässä miettinyt tätä Idols-kisan "ulkonäkö vastaan laulutaito" dilemmaa. Mitäs jos tämä kisassa melko pitkälle edennyt turkulainen tumma tyttö, Victoria Shuubiduubifööni (tai jotakin sinnepäin oli hänen sukunimensä) olisi ollut ulkomuodoltaan toisen turkulaisen Lola Odusogan (ennen Lolan raskautta siis) näköinen muodokas kaunotar? Nythän tämä Victoria oli rumasti sanoen lihava neekeri. Hän omaa aivan ällistyttävät laululahjat, mutta oliko ulkonäkö esteenä kisan finaaliin pääsylle? Tulipa vaan mieleeni.
 

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
Hän omaa aivan ällistyttävät laululahjat, mutta oliko ulkonäkö esteenä kisan finaaliin pääsylle? Tulipa vaan mieleeni.
Omasta mielestäni Victoria ei ole idoli, eikä ole myöskään Jani.
Molemmat toki osaavat laulaa, mutta jos otetaan myös lavaesiintyminen huomioon, kumpikaan ei ole sitä mitä kisassa haetaan.
Jani on tyyliltään jotenkin anssikelamainen ja vaikka Kelan musiikki onkin ihan hyvää ja hän on pätevä muusikko, ei hän kuitenkaan ole mikään varsinainen idoli.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Vaahtera
... kumpikaan ei ole sitä mitä kisassa haetaan.

Kerropa minulle mitä kisasta haetaan. Sitä olen itse miettinyt koska en itse oikein hiffaa mitä tarkoitetaan idolilla. Minulla on käsitys, että sana "idoli" merkitsee esikuvaa. Yksikään näistä ei ole tällaisen vanhan vaarin esikuva eikä lastenikaan, joten...?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Veikkaisin, että Idoli jota haetaan on siirappiääninen pikkup*mpinkostuttaja, tai keskenkasvuisen m*nan seisottaja? No kuitenkin sellaista julistekamaa varmaan. Kyllä BMG:n markkinointiosaston tyyppejä mahtaa v*tuttaa, kun Tuisku putosi.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti BigRedBob
...
Kyllä BMG:n markkinointiosaston tyyppejä mahtaa v*tuttaa, kun Tuisku putosi.

Mikäs niitä nyt vituttaa? Levydiiliä vaan käteen ja vähän markkinointia. Sillä ei oo mitään merkitystä, kuka voittaa. Kyllä ne sieltä porukasta kaivaa kaikki omatkin suosikkinsa esiin ja tekee niistä "idoleita".

Itse luulen että kaikki kolme finalistia tekevät jonkun näköisen levydiilin lähitulevaisuudessa ja varmaan muutama muukin idols "jengistä".
 

Vaahtera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Svante
Kerropa minulle mitä kisasta haetaan. Sitä olen itse miettinyt koska en itse oikein hiffaa mitä tarkoitetaan idolilla.
Mielestäni tarkoituksena on hakea Robbie Williams -tyyppistä esiintyjää. Ei siis pelkästään 10-15 -vuotiaille tytöille suunnattua kiiltokuvapoikaa, vaan sellaista jota vanhempikin nuoriso tykkäisi kuunnella.
Esiintymistaidoiltaanhan paljon parjattu Antti on aika hyvä, mutta laulu on ehkä kuitenkin liian heikko.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Vaahtera
Mielestäni tarkoituksena on hakea Robbie Williams -tyyppistä esiintyjää. Ei siis pelkästään 10-15 -vuotiaille tytöille suunnattua kiiltokuvapoikaa, vaan sellaista jota vanhempikin nuoriso tykkäisi kuunnella.
Esiintymistaidoiltaanhan paljon parjattu Antti on aika hyvä, mutta laulu on ehkä kuitenkin liian heikko.

Osasit muuten aika hyvin kiteyttää tuon asian. Antti Tuiskun yleisö on ehkä vähän liian yksipuolinen ts. miehestä ei ole oikein "koko kansan suosikiksi", mitä esim. Robbie Williams periaatteessa on.
 

Carlos

Jäsen
There is a god! :)

Tämä oli jo liian hyvää ollakseen totta, onneksi edes Hifk hävisi, niin en ihan leiju tuulen mukana muualle.

Ja minä en ole muuten kateellinen tuommoisille Tuuskin tapaisille rääpäleille, ihmettelen vain tosiaan että miksi nämä pisulisut ovat niin paljon hänen peräänsä.

Kyllä laulaja voi olla hyvännäköinen, esiintymiskykyinen ja jopa hyvä-ääninen olematta ärsyttävä. Tuuskissa ei ollut muusikon vikaa pätkän vertaa, hän oli mielestäni pelkästään ärsyttävä. Pissisten suosikiksi Suosikkiin ihan ok, mutta unohtaisivat sen musiikkipuolen suosiolla kokonaan.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
onneksi Rovaniemen puppelipoika Tuisku putosi. Ehkä se jumala on sittenkin olemassa :-)

ps. ja tämähän oli vain kateellisen puhetta.. no ehkei kuitenkaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Axel K.
Mikäs niitä nyt vituttaa? Levydiiliä vaan käteen ja vähän markkinointia. Sillä ei oo mitään merkitystä, kuka voittaa. Kyllä ne sieltä porukasta kaivaa kaikki omatkin suosikkinsa esiin ja tekee niistä "idoleita".

Itse luulen että kaikki kolme finalistia tekevät jonkun näköisen levydiilin lähitulevaisuudessa ja varmaan muutama muukin idols "jengistä".
No totta mooses ne lyö sille sopimuksen käteen, MUTTA Idols-voitto olisi tiennyt 100%:n varmaa megasuosiota tässä maassa. Kyllähän se on selvä asia, että tuosta skabasta monikin tulee ponnistamaan pinnalle, Popstarskin on jo nyt poikinut Gimmelin lisäksi ainakin Jonnan, Kanan ja PMMP:n. Ja ties kuinka moni kiekuja on jossain pre-production-vaiheessa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Vaahtera

Esiintymistaidoiltaanhan paljon parjattu Antti on aika hyvä, mutta laulu on ehkä kuitenkin liian heikko.

Niin, jos stondaa jäykkänä mikki (hjaffalan katsomosta haettu?) kädessä niin minäkin oon helvetin hyvä esiintymään.
Ja tää Robbie Williams on joku "koko kansan suosikki"??!!! Voi jumalauta, sellainen homo-poika on kaukana meikäläisen suosikista. Nykänenkin on parempi idoli kuin joku Robbie.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Niin, jos stondaa jäykkänä mikki (hjaffalan katsomosta haettu?) kädessä niin minäkin oon helvetin hyvä esiintymään.
Ja tää Robbie Williams on joku "koko kansan suosikki"??!!! Voi jumalauta, sellainen homo-poika on kaukana meikäläisen suosikista. Nykänenkin on parempi idoli kuin joku Robbie.

Ja koska sinä et pidä Robbiesta, hän ei ole "koko kansan suosikki?" Kyllä se nyt vaan on niin että Robbie on aika monen ihmisen suosikki ikään ja sukupuoleen katsomatta. Suurin osa Robbien faneista on yli 20-vuotiata ja sukupuolijakauma on fifty-fifty. Hänen kaltaisesta esiintyjästä voi hyvällä omalla tunnolla käyttää nimitystä "koko kansan suosikki". Ja muuten, kyllä sinunkin suosikeissasi on homoja kun kerran tuolle linjalle lähdetään.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähetti Svante
Niin, jos stondaa jäykkänä mikki (hjaffalan katsomosta haettu?) kädessä niin minäkin oon helvetin hyvä esiintymään.

Tätä minäkin olen ihmetellyt, kun Anttia on tuosta puolusteltu. Mielestäni tuosta kolmikosta kukaan ei ole kummoinen esiintyjä ja melkeinpä kaikkein vähiten juuri Huisku. En ole keltään nähnyt vielä mitään muuta kuin paikallaan seisomista sormi perseessä, joten en ainakaan itse noiden ominaisuuksien mukaan osaa ketään nostaa tai laskea tässä suhteessa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Mari
Muuten mitä teillä kaikilla on Tuiskua vastaan?Itse EN ole Tuisku-fani mutta ei mulla oikeastaan ole mitään syytä olla Anttia vastaan millään tavalla...
Asialla voi olla jotain tekemistä laulutaidon ja -äänen kanssa. Antti on kyllä keskivertosukankuluttajaa parempi laulaja, mutta annas olla kun verrataan Hannaan ja Janiin. Takakireää naakumista. Hauska yksityiskohta on tietysti se, että Hanna laulaa matalammalta kuin Antti :)

Vaikka Antti nyt putosi, niin ei hänestä noin vain eroon päästä. Katsotaan vaan, niin ennen juhannusta hänen ympärilleen on koottu juhannukseen mennessä uusi "XL5" keräämään rahat pois pissisten vanhemmilta.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken kaikkiaan taisi mennä markkinamiesten konseptit sekaisin jo kauan sitten. Eivät olleet varmaankaan tajunneet millaista koko kansan hupia idolsien seuraamisesta tulisi.

Ohjelmahan on suunnattu eniten levyjä ostavalle väestönosalle eli 10-30 vuotiaille (arvelisin). Nyt on kuitenkin käynyt niin, että ohjelman pariin ovat löytäneet kaikki nekin, jotka eivät ole käyneet levykaupassa 20 vuoteen eivätkä muutenkaan käyttäydy markkinamiesten ennakoimalla tavalla tämänkaltaisessa kilpailussa.

Kahdella kilpailussa jäljellä olevalla ei taida olla paljoakaan tekemistä kisan alkuperäisen idean kanssa. Tai ainakin on vaikea kuvitella, että teinit haluavat idolikseen keravalaisen sekoituksen Pauli Hanhiniemestä ja Jorma Kääriäisestä tai Lappeenrantalaisen vampahtavan trukkikuski-hevarin.

Ja hyvä niin. Mielenkiinnolla jään odottelemaan, että minkälaisia ruotsalaisten säveltämiä teinihittejä kilpailun voittaja pääsee levyttämään.
 

#99#

Jäsen
Viestin lähetti Designer

Vaikka Antti nyt putosi, niin ei hänestä noin vain eroon päästä. Katsotaan vaan, niin ennen juhannusta hänen ympärilleen on koottu juhannukseen mennessä uusi "XL5" keräämään rahat pois pissisten vanhemmilta.

Ja sitten kun lauluhommat eivät enään kanna, niin Antti lähtee Seiskan kustantamalle lemmenlomalle jonkun miss/mister -suomi finalistin kanssa ja päätyy vuoden turhimmaksi julkkikseksi
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti Snakster
Kaiken kaikkiaan taisi mennä markkinamiesten konseptit sekaisin jo kauan sitten. Eivät olleet varmaankaan tajunneet millaista koko kansan hupia idolsien seuraamisesta tulisi.

Niinpä. Mutta itsepä kerjäsivät. Olisivat jättäneet naljailun vähemmälle, niin hortensiahattutädit eivät olisi ottaneet ohjelmaa raateluhampaisiinsa. Otsikoihin päästiin, mutta levypomojen kannalta homma karkasi vähän käsistä ja ainoastaan Tarja Halosen kommentti jäi puuttumaan tästä asiasta. Idols muuttui työpaikkojen kahvipöytäkeskustelujen aiheeksi ja herran jösses jos et tiedä niistä aiheista mitään niin olet työpaikkajengistä pihalla että pätkähtää. Yleisesti naureskellaan sille, että nuorien on pakko olla samanlaisia kuin ikätoverinsa mutta kyllä vanhemmillakin ihmisillä on samanlaisia "koodeja" (sauvakävely, tango, antiikkivillitys). Tiedä liittyikö tämä aiheeseen mitenkään, mutta tulipahan mieleeni.

Viestin lähetti Snakster
Ohjelmahan on suunnattu eniten levyjä ostavalle väestönosalle eli 10-30 vuotiaille (arvelisin). Nyt on kuitenkin käynyt niin, että ohjelman pariin ovat löytäneet kaikki nekin, jotka eivät ole käyneet levykaupassa 20 vuoteen.

Oikeassa olet. Ei tarvitse katsoa kuin ohjelman tekotapaa (juontajat, leikkaukset, kuvaaminen jne) niin kohderyhmä hahmottuu ripauksen yli kymmenen vuotiaasta ripauksen alle parikymppiseen naiseen.

Muistaakseni joku suomalainen levy-yhtiön pamppu totesi Kauppalehdessä, että tälle kohderyhmälle tulee tuotteistaa idoleita, sillä cd-levyjä eivät osta tytöt itse vaan vanhemmat, jotka eivät hallitse cd-levyjen kopiointia tai mp3:a yhtä sujuvasti kuin nuoret (miehet). Eli "mä haluun" on päivän avainsana. Mutta turha valittaa, levyjä tehdään niille jotka niitä ostavat.

Tajusin myös tuon formaatin kolahtamisen väärään ryhmään, kun katsomosta näytetty kuva paljasti yleisöstä miehen pienten lasten kanssa ja muitakin Beatles-aikakauden ihmisiä - eivätkä he olleet esiityjien vanhempia. Jotenkin tuli heti sellainen tangomarkkinat-fiilis [puistatus]. BTW, Tangomarkkinathan potevat jonkinlaista krapulaa. Olisikohan Päiviö Pyysalon syytä hommata nahkarotsi ja täräyttää vaihteeksi "tänä vuonna kilpailun taso oli **keleen huono" normaalin lirkuttelun sijaan?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös