Montreal Canadiens 2009-10

  • 231 190
  • 834

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Eihän se ole Koivun vika jos hän on huono ykkössentteri, vaan seurajohdon, jos eivät ole hankkineet parempaa. Koivun palkka ei ole koskaan ollut este tälle...

Tätä vähän yritin sanoakin...

...mutta tällä hetkellä taas Gomezin on parempi pelata 80 pisteen edestä, jotta palkka olisi oikeutettu.
Toisaalta, eipä Koivun rinnalle olekaan yleensä isketty kahta 40 maalin laituria, joten ei mikään ihme jos Gomez onnistuisi.

Ihmetyttää kyllä se, ettei Koivun haluttu jäävän seuraan edes kakkossentteriksi. Ehkä kyse on siitä, että halutaan totaalisesti uudistua, vanha kapteeni joutaa silloin menemään, ja siitä, että Gainey kuvittelee Gomezilla olevan helpompaa ottaa roolinsa, kun selän takana ei ole Habs-ikonia.

Gomez saattaa tehdä 80 pistettä Giontan ja Cammalerin kanssa, mutta se ei välttämättä riitä yhden kentän joukkueessa edes playoffeihin. Gainey jatkaa, koska hankinnat olivat hyviä?
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Paskan maun jätti suuhun Bob Gainey ja Canadiens-organisaatio Koivun uran loppumisesta Habsissa. Voiko asiaa enää tyylittömämmin hoitaa? En enää kestä kuulla samassa lauseessa "Canadiens" ja "classy". Haistakaa paska.

Hankinnoista: sinänsä ihan hyviä, Gomez-treidi oli vaan aika surkea. Mies on pahasti ylipalkattu, melkeinpä pelkkä Higgins ja esim. varausvuoro olisi saanut riittää. Sen sijaan annettiin vielä lisäksi 3 hyvää pakkilupausta: yksi loistava, yksi ok, ja yksi hyvä joka tosin tuskin ainakaan lähivuosina NHL:ssä pelaa. TOP6 kaipaisi nyt vielä edes yhtä, mielellään kahtakin kookasta ja fyysisesti pelaavaa hyökkääjää, pistetuotannonkaan ei tarvitse olla kummoinen, kunhan osaa pelata ykkös- kakkosketjun peliä ja osaa rouhia.

Koivu toivottavasti löytää itsensä syksyllä jostain cup contenderista, kuten Washingtonista tai Anaheimista.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Taitaa tämä Habs-keskusteluosio hiljetä jonkin verran, kun näköjään kaikki Koivu-fanaatikot poistuvat täältä gloryhunttamaan mediaseksikkäämipiä joukkueita? Ja vielä ihmetellään miksi suomalainen fanikulttuuri on ohuempaa kuin perskarva, yksilöitä täällä fanitetaan eikä joukkueita. Ankeata. Koivun kohtelu oli tylyä, mutta en Canadiensia ole ikinä kannattanut Saku Koivun takia. Hieno mies ja hieno kapteeni, mutta ei sota yhteen mieheen kaadu.
 
Viimeksi muokattu:

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Taitaa tämä Habs-keskusteluosio hiljetä jonkin verran, kun näköjään kaikki Koivu-fanaatikot poistuvat täältä gloryhunttamaan mediaseksikkäämipiä joukkueita? Ja vielä ihmetellään miksi suomalainen fanikulttuuri on ohuempaa kuin perskarva, yksilöitä täällä fanitetaan eikä joukkueita. Ankeata. Koivun kohtelu oli tylyä, mutta en Canadiensia ole ikinä kannattanut Saku Koivun takia. Hieno mies ja hieno kapteeni, mutta ei sota yhteen mieheen kaadu.

Itse aloin alunperin Canadiensia fanittamaan vain ja ainoastaan Koivun takia, ja n. kymmenen vuoden ajan Habs olikin yhtä kuin Saku Koivu. Tällä hetkellä fiilis on aika katkera seurajohdolle, mutta uskoisin että tulen jatkossakin olemaan Canadiens-fani. Nyt vain eletään vähän vaikeita aikoja... Koivun loppu-NHL-uran ajan tulen todennäköisesti kuitenkin kannattamaan ennen kaikkea sitä joukkuetta jossa hän pelaa.

EDIT: No joo, itse asiassa Patrick Roy'kin vaikutti aika paljon Habs-fanitukseeni...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Asiahan ei minulle kuulu mutta ei Habs ole ollut mediaseksikäs sen jälkeen kun tyyli-ikoni Vince Damphousse poistui joukkueesta.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Kyllä mä ainakin ymmärrän foorumilaisia, jotka sanovat kiinnostuksensa kadonneen jopa kokonaan Sakun lähdön myötä. Eiköhän aika moni juuri tykkää seuroista tai alkaneet tykkämään seuroista juuri tiettyjen pelaajien takia. Teemusta Anaheimin takia. Jerestä Dallasin ym.

Itse aloin tykkäämään jossakin vaiheessa Pingviineistä Mario Lemiuxin ja kaverini takia. Mutta niin suurta fania ei minusta ole kuitenkaan itse kasvanut, ettenkö olisi silti kannattanut Detroitia finaaleissa ihan vaan Valtteri Filppulan ja Ville Leinon takia.
 

Veikko40

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, FC Ilves, SC Classic, BC Pyrintö
...Habs ole ollut mediaseksikäs sen jälkeen kun tyyli-ikoni Vince Damphousse poistui joukkueesta.

Samanlaisen mediaseksikkyyden tyylialennuksen sai aikaan Patrick Royn lähtö.
Itselläni tosin kyseisen kuumakallen poistuminen vaan nosti Montréalin suosiota.

Minkään änäriseuran faniksi en voi silti itseäni tituleerata.
Ja myönnettäköön, että mulla vähäinen kiinnostus Habseihin oli juurikin Koivun takia.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Kyllä mä ainakin ymmärrän foorumilaisia, jotka sanovat kiinnostuksensa kadonneen jopa kokonaan Sakun lähdön myötä. Eiköhän aika moni juuri tykkää seuroista tai alkaneet tykkämään seuroista juuri tiettyjen pelaajien takia. Teemusta Anaheimin takia. Jerestä Dallasin ym.

Siis tä? Varmaan meni nyt väärinpäin?

Kirjoitetaan nyt jotain muutakin ja todetaan, että ei sinne Wildiin mielellään. Anaheim olisi hyvä ja eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole ihan jonoksi asti.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Kirjoitetaan nyt jotain muutakin ja todetaan, että ei sinne Wildiin mielellään. Anaheim olisi hyvä ja eiköhän siellä muitakin kiinnostuneita ole ihan jonoksi asti.

Vähän OT, mutta joukkueita on huhujen mukaan semmoinen 10-15 Sakun perässä. Vahvimpina ehdokkaina ovat esiintyneet Minnesota, Anaheim, New Jersey ja NY Rangers. Itse toivoisin Sakua joko Minnesotaan tai Rangersiin, jotenkin omasta mielestäni sopisi juuri noiden kahden joukkueen pelaajistoon.
 

janóz

Jäsen
Ja vielä ihmetellään miksi suomalainen fanikulttuuri on ohuempaa kuin perskarva, yksilöitä täällä fanitetaan eikä joukkueita. Ankeata.

Ei minusta ole yhtään ankeata.

Omat NHL-suosikit on pääosin menneet Teemun (ja Sakun) joukkueiden mukaan. No, ei tosin silloin kun Teemu pelasi San Josessa tai Avalanchessa. Muut joukkueet ovat saaneet jonkinlaista kannatusta sen mukaan pelaako niissä suomalaisia esim. Phoenix ja Dallas ennen ja Carolina ja Wild nyt. Mutta kun suomalaiset vähenee niin kiinnostus lakkaa. Ainoa NHL-joukkue, johon olisin voinut sitoutua oli Winnipeg Jets, mutta sekin piti lopettaa.

Ei se nyt hirveän yksioikoista ole olla seurauskollinen ja samaistua tuhansien kilometrien päässä olevaan joukkueeseen, jonka peleihin et välttämättä koskaan pääse. Suomalaiset ovat uskollisia Suomelle ja suomalaisille. Ja todelliset omat suosikkijoukkeet löytyvät juuri Suomesta. Kyllä minulle Rovaniemen joukkueet ja Kärpät on suosikkeja ihan maantieteellisistä syistä sekä asuin- ja sukulaissuhteiden takia ja NHL-joukkueet menee siis pääosin suomalaisten pelaajien mukaan. Asia ei tietenkään aina niin mustavalkoinen ole vaan joillekin joukkueille toivoo edes vähän menestystä oli siellä ketä tahansa ja toisille esim. Detroit sitä on todella vaikea toivoa.

Ja jotta aiheessa pysytään niin nykyinen Montreal Canadiens ei kiinnosta enää pätkääkään. Sama tilanne oli viimeksi vuonna 1994. Muutenkin tästä joukkueen uusimisesta on jäänyt paskan maku suuhun, ei vain Sakun takia.
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Taitaa tämä Habs-keskusteluosio hiljetä jonkin verran, kun näköjään kaikki Koivu-fanaatikot poistuvat täältä gloryhunttamaan mediaseksikkäämipiä joukkueita? Ja vielä ihmetellään miksi suomalainen fanikulttuuri on ohuempaa kuin perskarva, yksilöitä täällä fanitetaan eikä joukkueita. Ankeata. Koivun kohtelu oli tylyä, mutta en Canadiensia ole ikinä kannattanut Saku Koivun takia. Hieno mies ja hieno kapteeni, mutta ei sota yhteen mieheen kaadu.
No kyllä minä aloin Montrealia fanittamaan juuri Sakun takia tuolloin 90-luvun puolivälissä, ja nyt toki harmittaa että tällä tavalla kapteeni ulostetaan joukkueesta. Ja viime vuosina suosikkipelaajikseni muodostuneet Kovalev ja Lang ovat ilmeisesti myös lähdössä ja Streit lähti jo viime vuonna, joten kyllähän tässä vähän innostus laimenee ensi kauden suhteen. En kuitenkaan uskoakseni pysty itse hallitsemaan, mitä joukkuetta kannatan, vaan se taitaa tulla väkisin itsestään sieltä tunnepuolelta, joten enköhän punanuttuja seuraa vielä jatkossakin tällä palstalla ja yön pikkutunteina videostriimien avulla, vaikkei Kapteeni enää joukkueessa pelaakaan.

Toki täytyy myöntää että itsellääni "sympatiajoukkueet" määräytyvät osittain sen mukaan missä suomalaisia pelaa, esimerkiksi täytyy myöntää että katsoin viime kaudella muutaman iki-inhokkini Detroitin matsin (ja taisin olla jopa heidän puolellaan), kun Ville Leino pääsi pelaamaan.
Samoin Carolinaa tulee seurattua nyt huomattavasti enemmän kun siellä on tätä nuorta suomalaisenergiaa.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Taitaa tämä Habs-keskusteluosio hiljetä jonkin verran, kun näköjään kaikki Koivu-fanaatikot poistuvat täältä gloryhunttamaan mediaseksikkäämipiä joukkueita? Ja vielä ihmetellään miksi suomalainen fanikulttuuri on ohuempaa kuin perskarva, yksilöitä täällä fanitetaan eikä joukkueita. Ankeata. Koivun kohtelu oli tylyä, mutta en Canadiensia ole ikinä kannattanut Saku Koivun takia. Hieno mies ja hieno kapteeni, mutta ei sota yhteen mieheen kaadu.
Minä kannatan NHL:ssä ensisijaisesti Saku Koivua. Montrealiin en ole kaikkien näiden vuosien aikana saanut muodostettua mitään sen kummempaa tunnesidettä. Legendaarinen seura ja upeat perinteet, joten sinänsä Habsia on ollut helppo "kannattaa". Jos saisin tällä hetkellä valita joukkueen jossa Koivu voittaa Stanley Cupin, se olisi Montreal. Mutta kyllä se tappioiden tuoma vitutus on aina johtunut siitä että Saku Koivun kipparoima joukkue hävisi, ei siitä että Montreal Canadiens hävisi. Suomessa tilanne on toki toinen, en olisi Ilvestä vaihtanut vaikka Raipelle olisi jossain vaiheessa näytetty ovea. Olisin varmasti vaatinut johdon eroa ja tarvittaessa virittänyt jotain boikottia, mutta seuraa en olisi vaihtanut. Se johtuu siitä ettei se ole mikään valinnan asia, en minä voi yhtäkkiä lakata kannattamasta seuraa jota olen rakastanut koko elämäni. Huonona vertauksena, jos Venäjä valloittaa Suomen ja liittää sen itseensä, niin en minä rupea yhtäkkiä tuntemaan itseäni venäläiseksi kun en sitä yksinkertaisesti ole.

Montrealiin tälläistä suhdetta ei kehittynyt. Eli ei tällä ole mitään tekemistä minkään "suomalaisen fanikulttuurin" kanssa. Toki, jos Koivu olisi pelannut uransa loppuun asti Habsissa ja saanut ansaitsemansa arvostuksen, niin varmasti sympatiat olisivat jääneet Canadiensin puolelle Koivun lopettamisesta huolimatta. Mutta siinä missä Montrealin perinteet ja kiekkokulttuuri tekevät sen kannattamisesta helppoa, paikallinen media, fanit ja organisaation toiminta koko Koivun uran ajalta tekevät sen unohtamisesta vielä helpompaa.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Bleeding bleu, blanc et rouge!

Olen myöntänyt jo monta kertaa että oma fanitukseni Canadiensia kohtaan alkoi Saku Koivun myötä. Ja Saku Koivu on edelleenkin henkilökohtainen suosikkini kaikista jääkiekkoilijoista, hands down. Toivotan jatkossa erittäin paljon onnea Sakulle ja toivonkin hänen pääsevän pelaamaan Stanley Cupin voitosta, hän on sen ansainnut.

Loppuuko Koivun lähtemisen myötä Montreal Canadiens-fanitukseni? Ei lopu. Edelleenkin joukkueessa on hyviä pelaajia ja mielenkiintoisia persoonia. Fanittaminen on kuin hyvä parisuhde: kaiken se kestää, kaiken se kärsii. En todellakaan ole samaa mieltä kaikista Gaineyn toimenpiteistä tänä kesänä. Camallerin, Giontan, Spacekin ja Gillinkin hankinnat olivat ok. Gomez on kovapalkkainen mutta annetaan nyt näyttää mihin Alaskan Ihme pystyy. Ensi kaudella kuitenkin kannatan edelleen Canadiensia. Tosin Bob Gainey-faniuteni kärsi nyt isosti...
 
Habs on kyllä kunnioitettava seura historialtaan, mutta nyky-Habs on silti HMV-osastoa Sakun lähdön jälkeen. Kyllä Habs edelleen suosikkeihini kuuluu, mutta tämänhetkisellä rosterilla seuraaminen todellakin rajoittuu tekstiteeveeseen.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Habs on kyllä kunnioitettava seura historialtaan, mutta nyky-Habs on silti HMV-osastoa Sakun lähdön jälkeen. Kyllä Habs edelleen suosikkeihini kuuluu, mutta tämänhetkisellä rosterilla seuraaminen todellakin rajoittuu tekstiteeveeseen.

Ymmärrän hyvin, että Montreal on/oli monelle yhtä kuin Saku Koivu. Varmasti useat suomalaiset ottivat seuran omakseen, kun Saku sinne päätyi. Eikä siinä mitään pahaa ole.

Meikäläiselle Montreal on pitkään ollut ns. "kakkostiimi", jota en kuitenkaan sen suuremmalla intohimolla ole seurannut, mutta sympatiseerannut pitkän aikaa. Saku Koivun era Montrealista on jäänyt minulle hieman HMV-aikakaudeksi ja siitä ei voi kyllä Sakua syyttää. Canadiens oli Canadiens, kun siellä viilettivät mm. Stephane Richer, Russ Courtnall, Guy Carbonneau, Mats Näslund, Denis Savard, Patrick Roy ja jne. Toivon kovasti onnea ja menestystä tälle seuralle, pelaajista riippumatta.
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
No kyllä minä aloin Montrealia fanittamaan juuri Sakun takia tuolloin 90-luvun puolivälissä, ja nyt toki harmittaa että tällä tavalla kapteeni ulostetaan joukkueesta. [...] En kuitenkaan uskoakseni pysty itse hallitsemaan, mitä joukkuetta kannatan, vaan se taitaa tulla väkisin itsestään sieltä tunnepuolelta, joten enköhän punanuttuja seuraa vielä jatkossakin tällä palstalla ja yön pikkutunteina videostriimien avulla, vaikkei Kapteeni enää joukkueessa pelaakaan.

Toki täytyy myöntää että itsellääni "sympatiajoukkueet" määräytyvät osittain sen mukaan missä suomalaisia pelaa, esimerkiksi täytyy myöntää että katsoin viime kaudella muutaman iki-inhokkini Detroitin matsin (ja taisin olla jopa heidän puolellaan), kun Ville Leino pääsi pelaamaan.
Samoin Carolinaa tulee seurattua nyt huomattavasti enemmän kun siellä on tätä nuorta suomalaisenergiaa.

En itse olisi asiaa paremmin pystynyt ilmaisemaan, täysin samaa mieltä ja samat sanat.

EDIT: Pahoittelen pitkää lainausta, mutta koin asian tarpeelliseksi. Nyt, päivä myöhemmin, olo on edelleen kovin katkera seurajohdolle, mutta Habs ei ole onneksi sama asia kuin seurajohto. Seurajohto on vain osa sitä, samoin pelaajat, fanit, kaikki oheiskrääsä, ottelut, vastustajat, muistot, saavutukset... Olen tyytyväinen, että Saku voi nyt hyvällä omallatunnolla poimia itselleen seuran, jossa uskoo olevan parhaat mahdollisuudet Stanley Cupin voittoon. Koivu ansaitsee Stanley Cupin jos joku! Siinä olisi hieno kruunu vaikealle uralle, se pyhittäisi kaikki vastoinkäymiset. Valitettavasti sitä cupia ei nyt tullut Canadiensissa. Toisaalta ei haittaakaan, tuntuu että monet kiittämättömät fanit eivät sitä ansainneetkaan.

Harmillista, etten sitten ikinä päässyt näkemään Koivua livenä Canadiens-paidassa. Mutta mikäli Koivu pelaa jonain päivänä Stanley Cupin finaaleissa, teen kaikkeni päästäkseni paikalle ja saadakseni liput, I SWEAR!
 
Viimeksi muokattu:

Drucer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura, Boston Bruins
Pitkän matkan on kulkenut mies, joka asui Turun Nättinummen kaupunginosassa ja harjoitteli siellä ulkojäillä lapsena Petteri Nummelinin ja Kiprusoffin veljesten kanssa (tarinan mukaan Miika laitettiin jo silloin maaliin usein) - kavereiden, jotka asuivat samalla Nättinummen asuinalueella. Hän kävi peruskoulun ala-asteen Hepokullan ala-asteella, ylä-asteen samalla alueella Rieskalähteen koulussa ja lukion Aurajoen lukiossa ja siirtyi kaksinkertaisena suomen mestarina TPS paidassa ja maajoukkuekulta plakkarissa ison veden toiselle puolelle Montrealiin. Paljon on vettä Aurajoessa virrannut näistä ajoista.

Nyt on aika koittanut hänen kääntää taas uusi puhdas sivu kirjassaan. Hänen on tullut aika sulkea Montreal aikakausi elämässään ja keskityttävä tavoittelemaan unelmaansa Stanley Cupin hankkimiseen. Ehkäpä oli jopa lopulta parempi, että ovi sulkeutui Montrealin joukkueeseen jos toinen vaihtoehto olisi ollut se, että hän olisi joutunut sivurooliin joukkueen sisällä kun "uudet" kaverit olisivat olleet toteuttamassa joukkueen sisällä ja pukukopissa "uutta" ilmettä heittäen Koivun tekemän 10 vuotisen työn romukoppaan. Onneksi Saku ei joudu nyt todistamaan tätä aitiopaikalta.

Nyt on omalla kohdalla tullut aika myös siirtää katse pois Montreal Canadiensin seuraamisesta ja alkaa seuraamaan suurimmalla mielenkiinnolla sitä joukkuetta missä Champ tulee jatkamaan uraansa. Tulee mielenkiintoisia hetkiä kun kausi alkaa taas! Tulen seuraamaan legendaarisen numero #11 liikkeitä - pelasi hän missä seurassa tahansa jatkossa. Mielenkiinto kohdistuu nyt sinne. Toivottavasti pelikaveri löytyy jatkossa joko Teemusta tai veljensä joukkueesta.

Koivun aikakausi Montrealin kapteenina ei unohdu koskaan. Se on niin syvälle tatuoitu meidän suomalaisten sydämiin.
 

M@thieu

Jäsen
Täälläkin sama tarina, Koivun myötä alkoi Montrealin kannattaminen. Ylipäätään koko lajista kiinnostuin pikkujeppenä suurilta osin juuri Sakun myötä. Pieni ja täysin periksiantamaton väkkärä valloitti paitsi upeilla suorituksillaan, niin ennen kaikkea loppumattomalla yrityksellään. Minulle Saku on aina ollut ja tulee aina olemaan kaikkien aikojen jääkiekkoilija. Se tosiasia, että numeroa 11 ei ensi kaudella Canadiensin rosterissa nähdä, ei muuta tätä mihinkään. Ja mikään Scott Gomez ei todellakaan ole tuota numeroa saamassa, en usko että edes pyytää.

Edelleenkin tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta, että Saku pelaa tulevalla kaudella jossain muualla. TPS, Suomen maajoukkue tai Montreal Canadiens. Mihinkään muualle en osaa Koivua kuvitella. Syksyllä Kapteeni pukee kuitenkin ylleen ammattilaisuransa kolmannen, ja mitä todennäköisimmin viimeisen, seuran peliasun. Mikä ikinä tuo joukkue sitten onkaan, siitä tulee kakkossuosikkini Sakun loppu-uran ajaksi, ja toivon vilpittömästi heille Stanley Cupia - kunhan se ei tule Canadiensin kustannuksella.

Bob Gaineyn pisteet laskivat kyllä minunkin silmissäni paljon tämän Saku-keissin takia. Olen aina pitänyt Gainey'ta todellisena class actina, mutta kymmenvuotisen kapteenin pois päästäminen tuosta vain olankohautuksella kuitaten on kaikkea muuta kuin tyylikästä. Ei sopimustarjousta, ei minkäänlaisia jäähyväisiä, ei yhtään mitään. “We felt it was time to put a new face on this team”. Siinä kaikki.

Laitetaan tähän vielä Habs-legenda Dickie Mooren kommentit Dave Stubbsin artikkelista.

"That's hurt me very much," Canadiens icon Dickie Moore said yesterday of the casual see-ya to Koivu, who in 1999 was named the club's 27th captain.

"This is awful. In life, you get back what you give, and I don't know what the Canadiens are going to get for doing this to Saku. What he wanted is what we all do in life: to feel wanted. I don't understand the Canadiens' philosophy about letting him go. I would like to even talk to the Molsons about this."


Noihin sanoihin on helppo yhtyä. Montreal Canadiens on ja pysyy, mutta jotain hyvin suurta siitä tulee jatkossa puuttumaan. Mies, joka antoi Bell Centrelle sydämen, ei ole enää pumppaamassa siihen uutta verta.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Itse aloin seuraamaan Canadiensia Royn ja Lyle "The Cowboy From Hell" Odelainin : ) takia, mutta myös Koivun takia, koska hän seuraan kerta tuli. Roy-episodin takia Habs jäi vähemmälle huomiolle, mutta Koivua tuli siltikin seurattua ja sitä myöten myös aloin taas seurata Habsia tiiviimmin. Tosin täytyy myöntää, että tapaus Roy kummittelee vieläkin alitajunnassa ja nyt Koivua kohdellaan näin, ei jumalauta. Tulevalla kaudella aion luultavasti keskittyä enemmän Phillyyn ja Canucksiin, ihan vain sen takia, että rosterit ovat paljon mielenkiintoisemmat, kuin Canadiensin, kiitos Bob Gaineyn. Ettei tule väärinkäsityksiä, niin mainitaan nyt, että Habs All The Way, kaikesta huolimatta.. : )
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Mites Montrealin kovuus ensi kaudella? Siinä on kyllä suuria aukkoja tällä hetkellä. Pienikokoinen joukkue jolla tulee kyllä olemaan vaikeuksia Torontoa, Bostonia ja Philadelphiaa vastaan. Meinataanko hankkia muskeleita vai yritetäänkö pelkästään taidolla pärjätä ensi kaudella?

Ivanans olisi vapaana Kingseissä. Mutta Laraque löytyy jo joukkueesta joten ehkä raskaansarjan miestä ei enää tarvita. Vaan jotain tyyliin Travis Moen jne. Mutta todella köykäiseltä näyttää joukkueen rosteri kovuuden suhteen. Jotain pitää tehdä muuten voi tulla kovat ajat ensi kaudella.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Ivanans olisi vapaana Kingseissä. Mutta Laraque löytyy jo joukkueesta joten ehkä raskaansarjan miestä ei enää tarvita. Vaan jotain tyyliin Travis Moen jne.

Laraque on täysin hyödytön kaveri tuossa porukassa. Kaveri ei ole minkään valtakunnan pelote, vastustajat voivat sikailla niin paljon kuin lystäävät. Riittää kuin vastaa kohteliaasti "ei kiitos", kun Laraque tulee kyselemään että kiinnostaisiko nyrkkihippaset.

Se on hieno homma, että löytyy koodi ja käytöstavat. Noista ei vaan ole Canadiensille paskankaan hyötyä. Sellaiselle kaverilla olisi käyttöä, joka sanoisi tuohon "ei kiitos" vastaukseen edes joskus, jotta "tee mitä tahdot, mutta minä lyön nyt joka tapauksessa".

Niin ikään ihan tuota pelikovuuttakin puuttuu todella paljon. Koivusta, Tanguaysta, Komisarekista ja Kovalevista on jauhettu monet jutut, mutta esim. Tom Kostopoulos on ilman sopimusta myös. Siinä oli hyvä energiapelaaja ja taklaaja. Greg Stewartille toivoisi lisää peliaikaa, mutta ei hänkään tule neloskenttää korkeammalle nousemaan. Kaksi ensimmäistä ketjua on melkoisen heppoista materiaalia.
Bouillon ja Komisarek olivat hyviä taklaamaan, Gill tuli tilalle, muttei ei oikeasti taida taklaustilanteisiin ikinä ehtiä. AHL:stä on tarjolla tilalle vain kiekollista osaamista.
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Gaineyn täytyi todella vittuuntua joukkueen viime kauden limboiluun, muuta selitystä tälle joukkueen putsaukselle ei ole. Tämän lisäksi Bob monotti pihalle maalivahtivalmentajan(syynä Pricen romahdus?), fysiikkavalmentajan, toisen apukoutsin(surkea puolustuspeli?) ja lisäksi farmijoukkueen valmentajat saivat kenkää. Valitettavaa että kapteeni meni pesuveden mukana, sillä Koivu oli todellakin Lapierren ja Kostopouloksen ohella ainoita jotka pistivät itsensä likoon 100% joka ilta. Toivottavasti Martin ja Gainey saavat kuriin myös paljon huhutun "partyboys" porukan....Higgins sai jo lähteä NY:n isoille klubeille bilettämään.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikeahan sitä ajatusta on täysin välttää, että homma polki Koivun ajan Montrealissa aika pahasti paikoillaan. Voiko sitten yhden pelaajan syyksi laittaa, tuskin. Eihän Mats Sundinkaan saanut Toronto Maple Leafsia pitkälle, vaikkei Koivun ja Sundinin taidoista pitäisi kauheasti epäselvää olla.

Tyylittömäksi asian tietysti tekee se, että Habs jätti Koivun eikä päinvastoin. Toisaalta taas, ovathan monet seuraikonit siirtyneet uransa loppupuolella ja nostaneet kannua toisessa seurassa. Siirto voi parhaimmillaan aloittaa Koivun uraan ihan uuden tulemisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös