Montako mitalia Suomelle Korean olympialaisista?

  • 20 391
  • 131

Knap

Jäsen
Jääkiekko: 2
Lumilautailu: 2
Hiihto: 1

Jääkiekossa naiset ottavat pronssia, tai sensaatiomaisesti hopeaa. Miehet ottavat hopeaa, tai sensaatiomaisesti kultaa.
Lumilautauluissa Rukajärvi ottaa hopeaa slopestylessa. Rene Rinnekangas ottaa pronssin, no luultavasti ei, mutta joku "tuurimitali" tulee jollekin vielä lumilautailussa. Hiihdon alalajeista jostain tulee joku väljähtänyt väri.
 
Kyllä tuo seitsemää mitalia huutaa, mutta ei yhtään kultaista. Sanotaan 2 hopeaa ja 5 pronssia.

Nuo 7 mitalia jakautuvat kutakuinkin näin:
maastohiihto 2 (naisten parisprintti ja naisten viesti)
ampumahiihto 2 (Mäkäräinen)
jääkiekko 2
lumilautailu 1 (Rukajärvi slopestylessa)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Sanoisin että 6. Jääkiekko 1-2, Maastohiihto 2 ja toivottavasti toi ylimielinen Iivo Niskanen jolla on pissa noussu päähän floppaa pahasti eikä saa yhtään mitalia. Mäkäräinen 1 ja sit lumilautailu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
toivottavasti toi ylimielinen Iivo Niskanen jolla on pissa noussu päähän floppaa pahasti eikä saa yhtään mitalia.
Tässä on taas sitä hienoa suomalaista spirittiä kun toivotaan suomalaisen epäonnistumista arvokisoissa. Ei pysty kyllä käsittämään, mutta meitä on moneen junaan ja osa tulee resiinalla perässä. Ja osa jää asemalle.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tässä on taas sitä hienoa suomalaista spirittiä kun toivotaan suomalaisen epäonnistumista arvokisoissa. Ei pysty kyllä käsittämään, mutta meitä on moneen junaan ja osa tulee resiinalla perässä. Ja osa jää asemalle.

Ei oo mitään tekemistä sen kanssa. Mä oon vaan sellainen ihminen että jos joku tyyppi on mun mielestä kusipää ja leija niin se ei ansaitse mitään. Hyvä se hiihtään on mutta jos on pissa noussu päähän niin silloin palautus maan pinnalle olisi kaikkein parasta. Toivottavasti muut suomalaiset onnistuu sitäkin paremmin. Olli Hiidlo, Risto-Matti Hakola, Mari Laukkanen, Matti Heikkinen esim.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei oo mitään tekemistä sen kanssa. Mä oon vaan sellainen ihminen että jos joku tyyppi on mun mielestä kusipää ja leija niin se ei ansaitse mitään. Hyvä se hiihtään on mutta jos on pissa noussu päähän niin silloin palautus maan pinnalle olisi kaikkein parasta. Toivottavasti muut suomalaiset onnistuu sitäkin paremmin. Olli Hiidlo, Risto-Matti Hakola, Mari Laukkanen, Matti Heikkinen esim.
Mistä tiedät että Iivo Niskanen on kusipää? Onko henkilökohtaisia tuttuja vai ihan mutullako heität jonkun mediakäyttäytymisen perusteella?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Mistä tiedät että Iivo Niskanen on kusipää? Onko henkilökohtaisia tuttuja vai ihan mutullako heität jonkun mediakäyttäytymisen perusteella?

Mediakäyttäytyminen tuo kyllä aika hyvin esille ihmisestä sen oikean kuvan. Mä oon urheilua seurannu yli 30v ja katsellu noita niin monia kertoja. Se nyt vaan on mun mielipide. Samassa kastissa on Martin Fourcade.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Mediakäyttäytyminen tuo kyllä aika hyvin esille ihmisestä sen oikean kuvan. Mä oon urheilua seurannu yli 30v ja katsellu noita niin monia kertoja. Se nyt vaan on mun mielipide. Samassa kastissa on Martin Fourcade.
Joo, minäkin olen nähnyt kun Iivo on tuulettanut pari kertaa arvokisojen korkeimmalla pallilla. Ja nauranutkin vielä. Ihan selvä kusipää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Joo, minäkin olen nähnyt kun Iivo on tuulettanut pari kertaa arvokisojen korkeimmalla pallilla. Ja nauranutkin vielä. Ihan selvä kusipää.

En nyt tarkoita sitä vaan yleistä mielikuvaa median kanssa. Ylimielinen mun mielestä Red Bulleineen että hän voi tehdä mitä tykkää kun on muutaman kerran voittanu jotain.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Kai sitä voi taas kerran leikkiä ennustajaa niin voi taas kisojen jälkeen sanoa, että vituiksi meni. Värit onkin sitten hieman kinkkisempi.

Ampumahiihto 3-4
Kaisa ottaa kaksi tai kolme ja annetaan Laukkaselle yllätysmitali

Hiihto 5
Pärmäkoski 2 ja Niskanen, N pariviesti ja N viesti

Jääkiekko 2

Lumilautailu 2-3
Rukajärvi voi yltää kahteen mitaliin ja miehistä yksi

Pikaluistelu 1
Pakko se yksi pommi on hakea

Yhdistetty 1
Viestistä otetaan se pronssi pois

Eli arvioni sattuu haarukkaan 14-16 eli kai tämä on skenario missä kaikki onnistuu, kun realistisempi on siellä 5-6 mitalia, mutta ei kai tää niin vakavaa ole. Ennemmin ollaan optimistisia kuin veikataan 0 mitalia ja kisojen jälkeen myhäillään, kun se veikkaus menikin väärin tai nauretaan, kun tiedettiin kuinka surkeasti menestyttiin.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomelle ei aluksi tule montaa mitalia, mutta kisojen jälkeen voi tulla muutama, kun puolet olympic athelets from russia -joukkueesta kärähtää dopingista.
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Jääkiekko - 2. Miehet saavat hopeaa ja naiset pronssia

Maastohiihto - 2. Mitali tulee naisten viestistä ja Pärmäkoski voittaa yhden henkilökohtaisen.

Ampumahiihto - 2.

Yhdistetty - 1.

Lumilautailu - 2.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Täällä on jo paljon hyviä ja perusteltuja veikkauksia Suomen mitalisaaliista Korean talvikisoista. Kyllähän noita potentiaalisia mitalinsaajia on meillä useampiakin, mutta veikkaan, että saalis on taas totutun niukka: 0-1-2. Enni Rukajärvi tuo hopeaa slopestylestä, naisten hiihdon viestijoukkue tuo pronssia, samoin kuin naisten jääkiekkojoukkue.
Pahoin pelkään, että kylmä ilma ja viima sotkee Mäkäräisen kisat. Kaisan sormet ovat herkät pakkaselle. Miesten ja naisten hiihdossa ei ole perinteistä väliaikalähtöä, joista mitaleita olisi voinut odottaa. Vaikka yhdistetyn nuoret miehet ovat olleet palkintopallilla maailmancupissa, luulen että saksalaiset ovat tähdänneet kuntohuippunsa olympialaisiin ja kilpailu on entistä kovempaa. Sama tilanne on pikaluistelussa.
Toivottavasti olen taas kerran ihan kujalla ja mitaleita ropisee. Tärkeätä olisi saada mitalitili auki jo huomenna, se toisi positiivisen ilmapiirin koko joukkueeseen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mulla on semmoinen fiilis että ampumahiihdosta ei tule yhtään mitalia. Kaisa on ihan läpi uransa ampunut keskimääräistä huonommin arvokisoissa.

Maastohiihdossa sen sijaan on minusta ihan täyttä realismia että tulee montakin mitalia joista ainakin yksi voi olla jopa kultainen.

Yhdistetyssä on ohkaiset mahdollisuudet himmeimmille mitaleille. Samoiten Tonterilla ja Rukajärvellä lumilautailussa, vaikka eivät nyt niin selkeinä mitalisuosikkeina kisoihin lähdekkään kuin aiemmissa olympialaisissa.

Poutala sanoi itse urheilulehden haastattelussa että 500 metrin pikaluistelussa on 15 mitaliehdokasta ja hän on yksi niistä.

Jääkiekossa naiset kamppailevat pronssista ja jättiyllätyksellä jopa finaaliin pääsystä. Miehissä finaalipaikka ja kultamitali taas on se mitä lähdetään tavoittelemaan, mutta ei se pronssiottelukaan mikään katastrofi olisi.

Oma arvaukseni, 6 mitalia pitää edelleen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos ja siis kun tämä alku näyttää millä tasolla Suomi taas kerran suorittaa arvokisoissa niin mitaliin olen tyytyväinen (no en ole). Tulee kylmää kyytiä, niin ladulla kuin muuallakin. Nämä ole mitkään höpö höpö mömmömmit. Noi muut on tulleet voittaan kultaa olympialaisissa, ei vain osallistumaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos ja siis kun tämä alku näyttää millä tasolla Suomi taas kerran suorittaa arvokisoissa niin mitaliin olen tyytyväinen (no en ole). Tulee kylmää kyytiä, niin ladulla kuin muuallakin. Nämä ole mitkään höpö höpö mömmömmit. Noi muut on tulleet voittaan kultaa olympialaisissa, ei vain osallistumaan.
Ihan hyvin lähti, eka virallinen kisapäivä ja mitalitili auki. Onneksi siellä ei mitenkään hätäilty jonkun curlingin ja snoukkapoikien B-lajin tulosten perusteella.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pärmäkosken pronssin myötä Suomella on sen verran mitaleita, kun tältä viikonlopulta odotettiin, eli yksi. Neljä mitalia pitäisi siis vielä saada, jotta viiteen (Kojonkoski kun puhui 5-7 mitalista) päästäisiin.
 

MegaForce

Jäsen
7 mitalia.
Hiihtolajit 4
Jääkiekko 2
Lumilautailu 1

Iivo tuo ainakin yhden kullan. Mäkäräiseltä aluksi odotin väh. yhtä mitalia, mutta tämä päivä näytti ettei yhtäkään ole tulossa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaksi mitalia nyt kasassa, onhan tämä määrällisesti alkanut oikein hyvässä tahdissa kun kolmas virallinen kisapäivä menossa ja kaksi mitalia jo taskussa. Vancouverissa taidettiin sitä ensimmäistä mitalia odotella melkein viikon verran, kunnes Peetu Piiroinen otti sen hopean lumilautailussa. Sitten loput neljä mitalia, eli Saarisen pronssi naisten 30km hiihdossa, naisten hiihdon viestipronssi sekä miesten ja naisten kiekkopronssit tuli ihan kisojen loppupäivinä. Saldona siis 0-1-4.

Sotshissa tuli melkein heti alkuun se Rukajärven hopea, sitten naisten viestihopea noin viikon kisaamisen jälkeen. Loput mitalit jäi loppupuolelle, ensin naisten parisprintin hopea ja samana päivänä miehissä saman lajin kultaa, nämä siis siinä toisen kisaviikon puolivälissä. Viimeisenä sitten miesten jääkiekon pronssia toiseksi viimeisenä kisapäivänä, saldo siis 1-3-1.

Kyllähän tässä määrällisesti luottaisi siihen että ainakin tuo viisi mitalia saadaan tälläkin kertaa kasaan, kun nyt ollaan jo kaksi mitalia raavittu heti kisojen alkuun. Eri juttu tuleeko kultamitalia tällä kertaa, ei taida miesten parisprinttikään tuoda sitä. Olisiko jopa niinkin historiallinen tilanne että miesten jääkiekossa olisi se paras mahdollisuus ottaa kultamitali Suomeen näistä kisoista?
 

Salama44

Jäsen
Ennenaikaista kultamitalihehkutusta toistaiseksi. Pronssi on Suomen väri tällä hetkellä kuten kisaennusteet hyvin tiesi. Kirkkat mitalit tulevat olemaan tiukassa, mutta toivottavasti joku onnistuu.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ennenaikaista kultamitalihehkutusta toistaiseksi. Pronssi on Suomen väri tällä hetkellä kuten kisaennusteet hyvin tiesi. Kirkkat mitalit tulevat olemaan tiukassa, mutta toivottavasti joku onnistuu.

Joo ei ole kovin kummoista menestystä luvassa näistäkäön kisoista. Kesäkisoista on ollut laihat tuomiset jo 90-luvulta saakka, mutta kyllä tämä anemisuus talvikisoissa tuntuu aika oudolta. Hirveä haloo jostain jaetusta pronssimitalista. Se oli pronssi hei, ei mikään kultataistelu.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helppohan mun on nyt tulla huutelee ku kisat on jo suunnilleen viikon olleet käynnissä. Mutta seitsämän (7) mitallin vauhdissa ollaan ja se ei oo huono vauhti se.
 

Salama44

Jäsen
7 pronssia alkaa olla lähellä kunhan naiset ja miehet saa jääkiekkopronssia ja yhdistetystä ja toisesta parisprintistä tulee vielä pronssit.

Ei Suomella ole voittajia. Mäkäräisen 4 mahdollisuutta menivät. Samoin Poutalan sauma. Suurimpana hopeakandidaattina pidän yhdistetyssä Eero Hirvosta.
 

Rara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voisi edes joskus mennä kisat yläkanttiin, mutta ei. Realistisena pidin 6-7 mitalia mikä voi toki vielä tulla. Työpaikan veikkaukseen laitoin 10 mitalia ajatuksella, että jospa nämä kisat olisivat ne kun suomalaisilla menee yleisesti ottaen yläkanttiin. Kultaakin olisi joskus kiva olympialaisista saada. Ok, viime kisoissa tuli, mutta silti 12 vuoteen Suomella on yhteensä 2 kultaa kesä- ja talvikisoista. Näistäkin kisoista Norja saa joka päivä kultaa ja Ruotsillekin viime viikolla tuli 4 kultaa muutaman päivän sisään. Vituttaa, että tällaisena penkkiurheilijana piti syntyä Suomeen ja kannattamaan vielä Jokereita. Helvetti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ollaan siinä kuuden vauhdissa edelleen. Naiset ottaa kiekosta pronssia ja miehet samassa lajissa sekä Iivo jonkun värisen 50 km hiihdossa. Jos joku pettää niin ainakin Pärmäkosken 30 km on reservissä.

Edit: perkele unohdin yhdistetyn kokonaan. Parisprintissäkin kaiketi jonkinlaiset mahdollisuudet, mutta mutta.. katotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös