Montako flunssaa sairastat keskimäärin vuoden aikana?

• 3 060
  • 41

Montako flunssaa sairastat keskimäärin vuoden aikana?

• Yleensä en yhtään.

Ääniä: 32 25,2%
  • 1

Ääniä: 32 25,2%
  • 2

Ääniä: 28 22,0%
  • 3

Ääniä: 16 12,6%
  • 4

Ääniä: 12 9,4%
  • 5 tai enemmän.

Ääniä: 7 5,5%

• Äänestäjiä
    127

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Keskimäärin varmaan jonkun kymmenkunta, mutta valtaosa hyvin lieviä. Nyt olen ollut lenssuputkessa itsenäisyyspäivästä asti. Parhaillaankin ensimmäinen kuumeeton päivä taas menossa.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olon ja oireilun perusteella melko usein, keskimäärin joka toinen kuukausi on joku pöpö systeemissä. Hieman kipeä olo ja voimaton, yskää, nuhaa ja henkitorven köhäisyyttä. Mutta melko vähäoireisia ovat kuitenkin. Jos olisin vähemmän herkempi aistimaan kehotuntemuksia niin voisin luulla, että menee useampi vuosi täysin sairastelematta.

Tänä talvena tuntuu olleen kyllä monenlaista kulkutautia liikenteessä. Vuosi sitten olin pitkittyneessä koronassa ja siitä johtuvat erilaiset oireet olivat paikoin rasittava helvetti. Kesällä ja syksyllä olin vihdoin jopa hyvässä kunnossa, mutta tämä talvikausi tuntuu olleen sellaista virustykitystä immuunipuolustukselle ettei oikein meinaa päästä parhaimmilleen kun taas on jotain tulossa.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen viimeksi ollut kipeänä 2020 keväällä jolloin oli ilmeisesti korona. Tätä tosin ei pystytty silloin vielä vahvistamaan kun mitään testejä ei ollut. Tästä tulikin mieleen "hauska" tarina kun Covid-19 oli päällä, mutta kukaan ei sen vakavuutta ymmärtänyt.

Tulin siis Aasiasta (Thaimaa) noin 1,5kk etuajassa takaisin Suomeen kun näytti siltä, että rajat menee kiinni. Tämä Covid-19 jylläsi Aasiassa jo aika kovasti ja Suomessa vielä silloin asialle lähinnä naureskeltiin. Tuolloin mittailtiin kuumeita lentokentillä ja ainakin Singaporessa taisi hotellissa olla kuumeen mittaus aina kun hotelliin käveli sisälle. Indonesiassa piti läpäistä kuumeen mittaus, että sai Covid-19-passin ja pääsi maahan.

Suomeen palasin silloin kun homma oli jo Euroopassakin eskaloitunut. Muistan edelleen kuin eilisen päivän sen, kun otin lentokentän Hiltonista huoneen yhdeksi vuorokaudeksi ja aamupalalla ei ollut ketään muita. Istuskelin siellä aivan yksin ja vetelin aamupalat naamariin. Junaan oli lippu hankittu, mutta juna-aikataulut olivat aivan sekaisin ja menin ensimmäiseen junaan joka lähti kohti kotia. Konnarille sanoin, että minulla ei ole lippua tähän junaan ja konnari totesi vain, että ei sillä ole mitään väliä. Pasilan aseman Ärrältä ostamani 8-pack tuli nautittua käytännössä tyhjässä junassa ja kukaan ei tullut sanomaan, että bisseä ei saisi juoda. Oli erikoinen päivä kaiken kaikkiaan.

Tämän jälkeen olen välttynyt oikeastaan kaikilta flunssilta yms. vaikka en missään bunkkerissa elele. Eli otsikon kysymykseen vastaus on nolla.

Vieläkin on lentokentän Hiltonista saamani lehti tallessa, jossa kerrottiin Suomen menevän kiinni. Samoin Indonesiasta saamani Covid-19 free passi.

Liitteet

• IMG_5284_1.jpg
    IMG_5284_1.jpg
    848,8 KB · kertaa luettu: 51
  • IMG_4979_1.jpg
    IMG_4979_1.jpg
    856 KB · kertaa luettu: 53

Jyppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Carolina Hurricanes
Todella harvoin edes sen verran pahasti sairastan ettei olisi esimerkiksi työkuntoinen, ehkä kerran viiteen vuoteen. Töissä juuri huomaa tämän eron eri ihmisissä kun toiset ovat sitten vähän väliä sairaana, tai ainakin omasta mielestään. Korona on itselle edellinen kerta kun tämän syyn takia olen ollut pois töistä ja siitä on aikaa nyt varmaan 4 vuotta? Silloinkin lähes oireeton eli pystyi kotona elämään ihan normaalisti mutta minnekkään ei tietty saanut lähteä.

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Omien lasten myötä flunssien määrä lähti aika radikaaliin nousuun. Ennen lapsia oli tosi harvoin mitään, mutta nyt päiväkodin tuliaisena on kaiken maailman lastentauteja, jotka kovalla prosentilla tarttuvat meikäläiseenkin.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
1

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran vuoteen oon näköjään äänestänyt tuonne ja varmaan se niin on, mutta harvoin ne pahoja ole. Yleensä pääsee töihinkin kun vetäsee pari Buranaa naamaan.

Penskana koko ala-aste taisi mennä niin, etten ollut päivääkään koulusta pois sairauden takia. Nyt aikuisena taas ei ole ihan niin terve heh.

Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
0-1 ennen kuin tapasin opettajavaimon
2-3 kun vaimo toi pöpöt töistä kotiin
5- kun lapsi meni päiväkotiin ja tuo sieltä loput pöpöt

Sairastelu on kyllä tässä lapsiperhearjessa kaikista ikävintä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Helmi-maaliskuun taitteessa 2020 sairastin A-viruksen, tai "ylähengitystieinfektion" miten vaan ja se taisi olla edellinen kunnon flunssa, joka kestikin sitten parisen viikkoa. Tuon jälkeen ei ole ollut kuin sellaisia melkein flunssia ja ei kuumetta ikinä. Näitä "melkein flunssia" on nytkin yksi päällä, mutta muuten ehkä se kolme-neljä per vuosi. Tosin pari vuotta sitten taisi olla yksi vähän pitempi on-off-lenssu, mutta koska ei tee oikeita töitä, vaan naputtelee digitaalista ääntä pinoon ja jonoon, niin niitä kuuluisia työtä edistäviä ratkaisuja pystyi tekemään silloinkin. Mutta eihän se työteho ihan sataprosenttista ole.

Viimeksi muokattu:

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
2-3 kertaa vuodessa on nuha ja yskä, mutta ei kuumetta. Ja ehkä sen vuoksi räkätaudit pitkittyvätkin ainakin viikon mittaiseksi. Edellisen kerran on ollut kuumetta em. oireiden kanssa jouluna 1996 ja silloin kuumetta oli jotain vähän yli 38 asteen ja tein jo suurin piirtein kuolemaa.

Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
Viime vuonna taisin sairastaa lyhyen ajan sisään kolmesti mutta normivuonna 0-1.

Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Holy Diver
0-1, korona aikana taisi mennä yli 2 vuotta ilman flunssaa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omien lasten myötä flunssien määrä lähti aika radikaaliin nousuun. Ennen lapsia oli tosi harvoin mitään, mutta nyt päiväkodin tuliaisena on kaiken maailman lastentauteja, jotka kovalla prosentilla tarttuvat meikäläiseenkin.

Piti lainata tätä viestiä, koska joskus silloin 2019 olen vastannut etten yhtään, mutta nyt 6 vuotta myöhemmin meillä on 2 lasta päiväkodissa niin määrä on itselläkin varmaan 4-6.

(1)
  • Tykkää
Reactions: zet

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskimäärin varmaan jonkun kymmenkunta, mutta valtaosa hyvin lieviä. Nyt olen ollut lenssuputkessa itsenäisyyspäivästä asti. Parhaillaankin ensimmäinen kuumeeton päivä taas menossa.
Tämä kuulostaa siltä, että täytyy olla kyseessä jonkinlainen immuunijärjestelmän häiriö? Joka tapauksessa ei ole varmasti miellyttävää, vaikka olisikin lievää.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Tämä kuulostaa siltä, että täytyy olla kyseessä jonkinlainen immuunijärjestelmän häiriö? Joka tapauksessa ei ole varmasti miellyttävää, vaikka olisikin lievää.
Pienet skidit, kroonisesti liian vähän unta, pikku stressi päällä koko ajan, treenailua yleisellä salilla, julkisen liikenteen käyttöä ja reissuja koti- ja ulkomailla. Tuollaisella kombolla olen onnistunut näitä napsimaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy