Montako flunssaa sairastat keskimäärin vuoden aikana?

  • 2 103
  • 22

Montako flunssaa sairastat keskimäärin vuoden aikana?

  • Yleensä en yhtään.

    Ääniä: 18 22,2%
  • 1

    Ääniä: 23 28,4%
  • 2

    Ääniä: 21 25,9%
  • 3

    Ääniä: 9 11,1%
  • 4

    Ääniä: 6 7,4%
  • 5 tai enemmän.

    Ääniä: 4 4,9%

  • Äänestäjiä
    81

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Yleensä yhden, mutta tälle talvelle on jo toinen menossa ja väliäkään näillä ei ole kuin muutama viikko. Ihan perseestä on tämä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Todella todella todella harvoin. Varmaan muutaman vuoden välein. Olen syönyt 15 vuoden ajan joka päivä valkosipulinkynnen raakana ja luulen tässä olevan avain terveelliseen ja flunssattomaan elämääni.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Yleensä yhden, mutta tälle talvelle on jo toinen menossa ja väliäkään näillä ei ole kuin muutama viikko. Ihan perseestä on tämä.
Tämä talvi on ollut kyllä tehokas sairauksien suhteen, tosin luulen tuon johtuvan altistumisesta suurille ihmismäärille yliopistolla. Lisäksi taudit ovat pitkittyneet, syksyllä kesti melkein pari kuukautta taudin lähtö ja kevättalvellakin lähemmäs kuukauden (luulin kahden viikon riittäneen, mutta palasi kun aloitin taas urheilun niin pidin vielä ylimääräisen lepoviikon uusintaoireiden hävittyä mikä tuntuisi nyt sentään taudille riittäneen).
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on kanssa vähän, että miten sitä flunssaa määritellään. Kyllä sitä kerran vuoteen varmaan semmoinen kurkkukipu, nuhaisuus ja ehkä hieman lämpöä juttu on, mutta semmoinen petiin kaatava on aikuisena ollut ehkä kolmen vuoden välein.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
1-2. Nekin on yleensä sellaisia että kuumetta saattaa juuri nippanappa vähän olla, eikä se räkätautikaan kestä kuin pari päivää. Todella monta vuotta on siitä aikaa että olen ollut ihan "kunnolla kipeä". Ylipäätänsä olen ihan yhden käden sormilla laskettavan määrän elämässäni ollut niin kipeänä että sänkyyn pitää jäädä potemaan.

Koputetaan puuta. Onnekas olen ollut tähän asti sairastelujen suhteen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllä se on yhdestä kahteen... Tällä hetkellä en ole flunssassa vaan kärsin silkasta yskästä ja sitähän ei lasketa flunssaksi.
 
K

Kiekkokatsoja

Yleensä sairastan 1-2 flunssaa vuodessa. Siihen kuuluu kuumetta, ja kova räkätauti. Edellinen flunssa, jonka juuri äskettäin sairastin, oli erikoinen. Aamulla ei tuntunut flunssaiselta, iltapäivällä vähän. Illalla nousi kuume 39 asteeseen, ja tuli valtava pääkipu. Pääkipu oli kenties kovin, mitä mulla on ollut. Ohimojen ja otsan reunojen seudulla oli kova kipu. Tuntui kuinka olisin halunnut porata niihin paikkoihin reikiä, jotta kipu ja paine poistuisi. Otin burana 600. Pääkipu väheni huomattavasti, ja kuume laski. Seuraavana aamuna ei ollut enää kuumetta, ja pääkipuakin vain vähän, kuten toisinaan on. Outoa oli se, että vaiva tuli nopeasti, ja ennenkaikkea poistui nopeasti. Voi oliko tuo edes flunssaa? Nuhaa ei tullut, mutta keuhkoihin limaisuutta, ja pistävää kipua yskiessä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mulla oli tossa joku yli kolmen-viiden vuoden putki että en varmaan sairastanut yhtään fulnnssaa. Sitten menin asiasta kehuskelemaan eränä tammikuisena päivänä sillä seurauksella että toukokuuhun mennessä olinkin sairastanut kolme flunssaa. Nykyään taitaa normi määrä olla joku 2 kpl eli yksi joskus marras-joulukuussa ja toinen sitten tammi-huhtikuussa. Onneksi lääketiede on kehittynyt sen verran että nykyään miesflunsasta kai selviää jopa 36% todenäköisyydellä hengissä. ;)
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Normaalina vuotena yhden, hyvänä vuotena en yhtään ja huonona vuotena kaksi. Vastataan siis keskimäärin yhden. Viime viikolla keskiviikkona alkoi oireita hieman tuntua, torstai ja perjantai olivat aika tuskaisia ja siitä se on hiljalleen helpottanut. Vielä on snadia tukkoisuutta, mutta siitepölyallergisena viimepäivien tilanne on jo ollut normikesää huomattavasti helpompi.

Kun aikoinaan multa poistettiin perna, niin puhuivat sairaalassa alentuneesta immuniteetista. Sen jälkeen tosin näitä flunssia ja muita sairauksia on ollut aiempaa vähemmän, liekö sitten seurausta noista pari kertaa vuosikymmenessä otettavista immuniteettia vahvistavista rokotuksista?

Viimeisin kovempi kuume menee vuosien taakse ja yleensä flunssan iskiessä liikutaan maltillisissa lukemissa lämmön suhteen. Yleisemmät oireet ovat tukkoisuus ja veto on vain poissa, kunnon räkätautia en muista osuneen kohdille pitkään aikaan. Viimeisin oikeasti tuskaisen kova flunssa taisi olla 2013-14 vaihteessa, kun ensimmäisen ja toistaiseksi ainoan kerran aikuisiällä otin influenssarokotteen. Tuolloin elin jo ilman pernaa, mutta en sen suuremmin usko mihinkään kausaliteettiin tässä. Eiköhän se ollut vain paskaa tuuria tai jotain, että vähän tuon rokotteen jälkeen iski pernattoman ajan kovin flunssa. En vain ole kokenut tarpeelliseksi tuota rokotetta lähteä hakemaan, kun näköjään hyvin on tullut sinniteltyä ilmankin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliskohan kerran vuoteen, mutta ei mitään erityisen pahoja tai siis kyllähän talvella muutenkin räkäluutuja kuluu. Tänä talvena oli pari päivää ja silloinkin alilämpöä. Kännipäissään olin hortoillut kesävaatteissa pitkin kyliä. Hitto blackouttien jälkeen aina heräsi kävelemästä tai seisomasta jossain uudessa paikassa.

80 % saikuista johtuu brenkusta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Köhimistä, liman irrottelua ja muuta 3-4 kertaa vuodessa. Kuumetta ehkä kerran vuodessa. Kuumeilu on niin harvinaista, että en aina edes tiedä minkä takia olo on aika kummallinen.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jätkähän on täys tosikko. Relaa vähän :) Ei tää nii vakavaa oo!

Terveyshuuhaata ja hörhöjä on sen verran runsaasti liikkeellä, että ei voi tietää, milloin joku on tosissaan ja milloin ei. Itse olen lisännyt päivittäistä d-vitamiiniannosta ja sen myötä ollut harvemmin flunssaa ja oireet lievempiä, mutta en uskalla ihan vielä vetää korrelaatiosta syy-seuraus -suhdetta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
0-2 on ollut määrä viime vuosina. Nuorempana, aina sinne n. 25 ikävuoteen asti, noita tuli sairastettua ehkä jopa viisi vuodessa. Ikä lienee tehnyt tehtävänsä, ja pyrin myös syömään melko terveellisesti. Yksi sairaanhoitaja-tuttavani väitti joskus, että säännöllisesti joukkoliikennettä käyttävillä ihmisillä olisi tutkitusti parempi vastustuskyky. En tiedä, että pitääkö tämä paikkaansa, mutta kun siirryin kahdeksan vuotta sitten joukkoliikenteen käyttäjäksi, sairastin puolen vuoden aikana kaksi varsin rajua flunssaa. Sen jälkeen flunssat ovat olleet selvästi lievempiä, ja niitä on ollut harvemmin.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Yksi flunssa talvella, sekä sitten allergiasta johtuva flunssa keväällä, olisi tavoitteena. Tuo on ollut tapanakin joskus, mutta tänä talvena olikin 2 flunssaa parin kuukauden sisällä ja ainakin yksi tulossa keväällä, kun allergiat alkavat, jos se joukkoon lasketaan. 3 on siis tällä hetkellä vakiintunut keskiarvo, mikä on ok, vaikka ei se flunssa koskaan kiva asia ole. Kuitenkin kun se flunssa on tullakseen niin mieluiten ne sairastelee syksyllä tai talvella, ettei ole sitten olo niin tuskaisa lämpimässä aivastella.
Yleensä normi flunssa kestää allekirjoittaneella 1-3 päivää ja allergiasta johtuva flunssa yleensä viikon. Joulununa oli nyt kuitenkin poikkeuksellisen pitkäkestoinen nuha, joka oli peräti 6 päivää. Kuumetta ei sentään ole yhdeksään vuoteen ollut.
 

Glove

Jäsen
Harvakseltaan, mutta silloin kun sairastan niin sairastan sitten kunnolla. Edellinen kerta oli muistaakseni 2010 ja silloin ottivat TK:n osastolle kun CRP arvot huiteli jossain parin sadan tuntumassa. Nyt tuntuu taas pukkaavan tautia päälle.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
En ole nyt kahteen vuoteen sairastellut, mutta yleensä kun flunssa tulee, niin yleensä sellaiseen tuppaa sairastumaan vielä uudestaan lyhyen ajan sisään, eli keskiarvo lienee kuitenkin lähellä yhtä kuin nollaa. Vastasin kuitenkin ei kertaakaan, kun edellisestä on jo sen verran aikaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Kun olen katsellut ympärilleni, niin vaikuttaa, että alkuvuonna on ollut tavanomaista herkemmin tarttuvia flunssia. Sellaiset ihmiset jotka eivät yleensä helpolla sairastu, ovat sairastuneet. Flunssakausi jatkunee vielä pitkään..?.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pakko oli muuttaa omaa äneestyst tulosta kahdesta kolmeen joka näyttää olevan uusi keskiarvo. Pari viikko ehti edellisestä flunssasta vierähtää ja nyt taas.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
"Yhden, jos sitäkään" olisi ollut oikein minulle. Tänä vuonna mystisesti tuli se yksi flunssa. Edellisestä saattoi olla parikin vuotta aikaa. Eli olisiko sitten lähempänä "yleensä en yhtään...".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös