PS. Odottaisin arvon siffalta vastausta tuohon vastineeseen, jonka heitin KooKoo -osiossa hänen kritiikilleen, kiitos.
Ensin alkuun on todettava se tosiasia, että Vaasan Sportin johto on määritellyt seuransa lyhyen ja pitkän tähtäimen tavoitteet. Sportin tavoitteena on nousta SM-liigaan keväällä 2009. Tämän tavoitteen toteuttamiseksi Sport on kehittänyt organisaatiotaan ja määritellyt organisaatiossa toimiville henkilöille tehtäväkuvat. Päävalmentajan tärkeään tehtävään Sportin johto valitsi Juhani Tammisen. Tammisen edellinen visiitti Vaasassa sai nykyisen johdon vakuuttumaan hänen valmentajakyvyistään nostaa Sport SM-liigaan, muutenhan johto ei olisi Tamia tehtävään valinnut.
Niinkuin täältä on saanut lukea, niin Tammiselle on päävalmentajan tehtävän lisäksi sälytetty määrättyjä PR-tehtäviä.
Kun Tamminen valittiin Sportin päävalmentajaksi, käytiin täällä Sport- ja muiden seurojen kannattajien kesken keskustelua siitä, oliko seurajohdon valinta oikein vai väärin. Tunnetusti Tami jakaa mielipiteet puolesta ja vastaan ja siinä mielessä keskustelu oli paikallaan. Itse olin erittäin tyytyväinen Sportin ja koko Mestiksen puolesta siitä, että Tamminen tuli Sportin päävalmentajaksi valituksi. "KooKoon pudotuspelit"-osiossa kyselin sitten määrättyjen KooKoo-kannattajien mielipidettä Tamista, oliko se reilun kahden kuukauden jälkeen pysynyt ennallaan vai oliko se muuttunut.
Mm. Fordel kirjoitti Tamista KooKoo-osiossa positiivisesti, mutta myös epäilyjä Tamin toiminnan suhteen Fordelilla edelleen oli.
Fordel:"... Tamissa kaikki kulminoituu persoonaan, ei niinkään suureen osaamiseen ja tietoon itse lajista." Vastaukseni tähän on:" Tami tietää ja osaa lajista enemmän kuin kukaan muu Suomessa."
Fordel:"Loppuuko omien junnujen sisäänajo kuin seinään Tamin myötä?" Tähän vastauksen voivat antaa Sport-kannattajat. Ovatko omat juniorit saaneet peliaikaa Tamin tulon jälkeen?
Fordel:"Itse olen lähinnä kritisoinut Tamin tapaa ottaa koko organisaatio haltuun. Varmaan myönnät siffa itsekin tämän ongelman?" Vastaan tähän, että Tamminen voi ottaa Sportin organisaatiossa haltuunsa vain ne osa-alueet, jotka Sportin johto on hänelle määrittänyt.