Jos sun tekstejä ymmärretään useinkin väärin niin vika voi löytyä lähempää kuin arvaatkaan.
Valtaosassa ongelmana on puutteellinen lukutaito tai perehtyminen asiaan. Joko minun tai jonkun toisen toimesta. Omat virheeni pyrin korjaamaan, kun huomaan tai huomautetaan ja olen tyytyväinen, jos joku ne huomaa.
Mitä itse asiaan tulee, käväisin muutaman paikan lukemassa, ja valitettavan vähän ymmärretään, että
monikulttuurisuus on jo kauan sitten osa Suomea ja jatkossa monikulttuurisuus laajenee Suomessa Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan suuntaan. En näe kuitenkaan isossa kuvassa mitään ongelmaa siinä, että opimme tuntemaan toinen toistemme kulttuureita ja uskontoja. Kunhan se tapahtuu ilman tunnustuksellista opetusta ja käännytystä. Mulla tämä pätee niin islamiin kuin kaikkiin muihinkin uskontoihin. Ja kannatan koulun ja uskontojen mahdollisimman selvää erottamista toisistaan.
Tuolla sanoisinko suvaitsevaisella ajattelukaavalla seuraa, että myös mielenosoitukset ovat ok niin kauan kun ne ovat laillisia.
Raja kulkee kuitenkin islamin osalta poliittisessa islamissa ja sen kaikissa ilmenemismuodoissa. Esimerkiksi jihadismissa tai wahhabismissa. Samoin Suomessa tulee noudattaa jokaisen kaikessa Suomen lakeja. Raja kulkee myös siinä, että Suomen tulee ottaa pakolaisia resurssiemme mukaan ja kotouttaa heidät kunnolla yhteiskuntaan. Rajan on sen takia oltava tiukka: jos ei ole syytä antaa turvapaikkaa, maasta ulos ja kiiruusti. Tämän takia meidän on mielestäni jatkossa myös keskittyvä valitsemaan kotoutukseen Suomessa otettavat pakolaiset aiempaa tarkemmin ja suunnattava resurssimme tähän.