No sulla ei oo ymmärrys kunnossa. En oo missään vaiheessa sanonu mitään tommosta, eikä oo mun ongelma jos et ymmärrä mun lauseita. En myöskään sanonu sitä mitä väitit ekassa virkkeessä.
Mä en ainakaan kuvittele omistavani koko maailmaa toisin kuin nää mutiaiset. Rukous itsessään ei ole ongelma ,mutta mutiaisten kohtelu ylipäätään on sekä tän kulttuurin asenne naisia kohtaan. Teiänkin suvaitsevaisuus loppuis hyvin nopee ku huomaisitte että lapsenne parhaat kaverit ovat Abdi, Abdul, Berat, Mohammed, Leiffi & Paavo.
Helppohan se on huudella sieltä Lappeenrannasta & Porista kun ei oo mitään hajua Kontulan meininkeistä.
Ymmärrän toki, että voi äkkiä mennä sekaisin, kun kyse on rukouskutsusta, mutta en usko, että ihan Lähi-Itään asti kuulivat ja ilmestyivät sankoin joukoin paikalle. Taitaa nyt vähän mennä sekaisin opettaminen ja maahanmuuttopolitiikka. Vai eikö sitä vierasta kulttuuria pelätä tarpeeksi, jos sitä vähän vaikka ymmärretäänkin? Mielestäni on tärkeää vähän tietää muistakin kulttuureista ja näiden tavoista, jos vaikka sattuu matkustelemaan tai töissä joutuu kohtaamaan joskus Abdulin tai Mohammedin.
Jos jälkimmäinen Lappeenranta-maininta oli meikäläiselle osoitettu, niin olen asunut paikkakunnalla, jossa oli sellainen keskus turvapaikanhakijoille, joita myös kävi samassa koulussa kanssani. Olen myös katsonut, kun hakkasivat toisiaan kepeillä, kun tuli futismatsissa hieman erimielisyyksiä. Satun myös olemaan hyvin konservatiivisen maahanmuuttopolitiikan kannalla. Pidän silti hulluna ajatusta, etteikö Ramadanista tai Islamista pitäisi opettaa koulussa.
Edelleen kyseenalaistan tuon opetuksen tarpeellisuuden ja arvaan että aloite aamunavauksen pitoon aiheesta ei tullut oppilaalta.
Sitten, kun oppilailta aletaan kysymään, mitä peruskoulussa opetetaan, niin on Suomen koulutusjärjestelmä vedetty aikoja sitten vessanpöntöstä alas.
Kerrotaankohan tuolla samassa koulussa vaikkapa lestadiolaisuuden erityispiirteistä aamunavauksessa ja selitetään miksei lestadiolaiset oppilaat osallistu tanssitunnille. Kaiuttimista soitetaan hivenen pätkiä suviseurasaarnoista.
Kyllähän lestadiolaisia toki on se 200 000 että hyvin voi verrata 1,8 miljardin islaminuskoon. Tosin muistaakseni itselle on lyhyesti opetettu näitä kristinuskon pienempiäkin lahkoja, mutta sitten kaikki isoimmat maailmanuskonnot on kyllä käyty läpi. Hindulaisuutta ja Budhalaisuutta lie myös kaikille opetettu tai ainakin nykyään opetetaan tai no minulle nyt ainakin opetettiin. Samoten muuten Taolaisuudesta ja Sintolaisuudesta.