Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 103 640
  • 24 186

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Tunnen itseni pikkuhiljaa onnekkaaksi, kun olen syntynyt mieheksi. Ei tarvitse lenkkipolulla kurkkia olan yli ainakaan raiskauksen toivossa.

Onhan siellä myös henkilöitä jotka tykkäävät miehistä muttei ole voinnut julkistaa tätä koska muuten lähtee pää tai pääsee hyppäämään jonkun talon katolta alas, joten ole varuillasi siellä lenkillä ;)
 

Rankkari

Jäsen
Järkyttävää! Ja yllättäen taas "tumma nuorimies".

Ajatelkaa, minkälaiseksi tämä muuttuu, jos me saamme 30.000 sosiaalishoppaajaa tänne joka vuosi. Miten saatanan seinähullua porukkaa suomalaiset ovat, kun vain nielevät tällaista?

Suvaitsevaisuus loppuu vasta, kun osuu liian vaikeita asioita omalle kohdalle. Ja silloin on liian myöhäistä.
Ehkä joillekin "suvakeille" raiskaus on vain tilastojuttu? Uhrille se voi pahimmillaan olla elämänsä tuhoutuminen. Siitä harva toipuu kokonaan. Raiskauksien + muiden rikoksien pelko, ja oman elämänrauhan loppuminen, on lisääntynyt monissa asuinalueissa, ympäri Suomea.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Suvaitsevaisuus loppuu vasta, kun osuu liian vaikeita asioita omalle kohdalle. Ja silloin on liian myöhäistä.
Ehkä joillekin "suvakeille" raiskaus on vain tilastojuttu? Uhrille se voi pahimmillaan olla elämänsä tuhoutuminen. Siitä harva toipuu kokonaan. Raiskauksien + muiden rikoksien pelko, ja oman elämänrauhan loppuminen, on lisääntynyt monissa asuinalueissa, ympäri Suomea.

On ihan totta, että raiskaus on todella vastenmielinen rikos ja siitä toipuminen on erittäin vaikeaa, pahimmassa tapauksessa, kuten sanotkin, voi loppuelämä olla erittäin vaikeaa. Sitä vaan kysyisin, että kun tämä itsestäänselvyys tuodaan esille nimenomaan maahamnuuttajan tekemän raiskauksen (tai tässä tapauksessa se ei ole edes tiedossa, tiedetään vain poliisin etsimän henkilön ihonväri) yhteydessä, niin onko kantasuomalaisen tekemästä raiskauksesta, tai rikoksesta, sitten jotenkin helpompi toipua? Vai miksi tällaista itsestäänselvyyttä on joka kerta toistettava kun raiskausuutinen julkaistaan lehdissä?

Ja tuohon "Suvaitsevaisuus loppuu vasta, kun osuu omalle kohdalle" saagaan voin sanoa, että minun suvaitsevaisuuteeni sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Kannan kaunaa rikoksen tekijälle, en rikoksen tekijän edustamalle kansallisuudelle/rodulle. Usko minua kun sanon tämän.

Ja ei, en hyväksy raiskauksia.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Mikä on se syy, jonka takia tummaihoinen tod. näk maahanmuuttaja syyllistyy raiskauksiin tai sen yrityksiin noin paljon?
Kyllä minä tässä kulttuurin syyksi asian laittaisin. Ei se mikään tummaihoisuuteen liittyvä asia ole. Suomessa ei katsota niin pahalla esim. julkisesti päihtyneenä pyörimistä tai juoppoputkaan joutumista kuin joissain muissa kulttuureissa. Sitten löytyy myös näitä kulttuureita, joissa raiskaus on huomattavasti vähemmän tuomittavaa kuin suomalaisessa kulttuurissa.
Vaikea nyt itse keksiä verrattavissa olevaa esimerkkiä, mutta suomalaisessa kulttuurissa saat homoilla ihan rauhassa, mutta et raiskata. Jossain toisessa kulttuurissa jos valitaan kumpi on pienempi paha niin raiskaus on se parempi valinta.
 

Tuamas

Jäsen
Niin, ottaen huomioon, että tällaisia heittelevien logiikalla Persujen puoluetoimistossa työskentelevät raiskaavat monikymmenkertaisesti todennäköisemmin kuin mitkään mamut.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä on se syy, jonka takia tummaihoinen tod. näk maahanmuuttaja syyllistyy raiskauksiin tai sen yrityksiin noin paljon? Onko se naisen tarve yksinkertaisesti niin kova? Eikö itsetyydytys riitä paineiden poistoon vai joutuuko siitä helvettiin oman uskonnon takia?

Maailmassa on lukuisia maita, joissa raiskaus ei ole mikään rikos, sillä nainen on miehen omaisuutta. Maailmassa on lukuisia maita, joissa raiskaus luetaan naisen itsensä syyksi ja hänet vielä rangaistukseksi piestään tai jopa kivitetään. Maailmassa on maita, joissa raiskausta itsessään käytetään rankaisumuotona, esim. Intiassa voidaan vaikkapa miehen tekemä vääryys kostaa kyläoikeuden päätöksellä raiskaamalla sen siskot. Ei siinäkään ne rankaisun suorittajat mitään väärää silloin heidän mielestään tee.

Sanomattakin varmaan selvää, että mainitsemissani maissa tumma ihonväri on se vallitseva. Se ei tarkoita tietenkään, että raiskaaminen johtuisi ihonväristä, vaan noiden maiden kulttuureista. Ja kun sieltä tullaan Suomeen, niin se kulttuuri tulee yleensä mukana.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

Rankkari

Jäsen
niin onko kantasuomalaisen tekemästä raiskauksesta, tai rikoksesta, sitten jotenkin helpompi toipua? Vai miksi tällaista itsestäänselvyyttä on joka kerta toistettava kun raiskausuutinen julkaistaan lehdissä?

Ja tuohon "Suvaitsevaisuus loppuu vasta, kun osuu omalle kohdalle" saagaan voin sanoa, että minun suvaitsevaisuuteeni sillä ei ole minkäänlaista vaikutusta. Kannan kaunaa rikoksen tekijälle, en rikoksen tekijän edustamalle kansallisuudelle/rodulle. Usko minua kun sanon tämän.
.

Tuntomerkit tulee julkaista, jotta tekijä löytyy. Mainitsemalla musta ihonväri, rajaa se tekijäepäiltyjen määrän vähäksi.
Jälkimmäiseen luulen että sun kohdalla voi mennä niin, että mikäli joudut toistuvasti mamujen rikoksien/häirinnän kohteeksi, muutat silloin mielesi. Esimerkiksi kaupastasi varastaa jatkuvasti se sama mamuryhmä, ja rikoksen vähäisyyden vuoksi asialle ei lopulta kukaan voi mitään.

Ottamalla mamuja, ja tiedostamalla heidän suurempi riski rikoksiin, tavallaan hyväksytään, että näin se sitten vaan menee.
 

Tuamas

Jäsen
Ottamalla mamuja, ja tiedostamalla heidän suurempi riski rikoksiin, tavallaan hyväksytään, että näin se sitten vaan menee.

Niin, eli jos minä menen päästämään tyrnäväläisen Poriin, tavallaan hyväksyn sen että raiskaukset todennäköisesti tulevat lisääntymään, koska tyrnäväläiset raiskaavat kymmenen kertaa todennäköisemmin kuin porilaiset?

Saati että miten sitä oikein uskaltaa päästää tyttölapset kulkemaan Persujen puoluetoimiston lähimaastossa?
Kuitenkin yli kymmenen prosenttia toimiston työntekijöistä on tuomittu raiskauksesta, kun vaikkapa somalien osalta puhutaan promilleista populaatiosta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tuntomerkit tulee julkaista, jotta tekijä löytyy. Mainitsemalla musta ihonväri, rajaa se tekijäepäiltyjen määrän vähäksi.
Jälkimmäiseen luulen että sun kohdalla voi mennä niin, että mikäli joudut toistuvasti mamujen rikoksien/häirinnän kohteeksi, muutat silloin mielesi. Esimerkiksi kaupastasi varastaa jatkuvasti se sama mamuryhmä, ja rikoksen vähäisyyden vuoksi asialle ei lopulta kukaan voi mitään.

Eli raiskaus on mielestäsi myymälävarkauteen verrattavissa oleva rikos? Aikamoista....

Ei vaan. Jos minulla olisi kauppa, ja siellä joku varastelisi toistuvasti niin sehän olisi jo syy sen henkilön tai henkilöiden porttikiellolle. Kaikki kunnolla käyttäytyvät edelleen tervetulleita kauppaan. Eli en muuta mieltäni vieläkään.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Niin, ottaen huomioon, että tällaisia heittelevien logiikalla Persujen puoluetoimistossa työskentelevät raiskaavat monikymmenkertaisesti todennäköisemmin kuin mitkään mamut.
Jos nyt tuohon minun kommenttiin viittasit (kun se kerta juuri ylempänä sattui olemaan) niin mielestäni tuossa nyt mennään siihen että ei nähdä aitaa seipäiltä tai jotain. Kyllä minusta tuo raiskausongelma johtuu nimenomaan siitä, että erilaisessa kulttuurissa raiskausta käsitellään eri tavalla kuin meidän kulttuurissa. Ja tämä on minusta ihan ymmärrettävää, mutta ei mielestäni hyväksyttävää näin suomalaisessa yhteiskunnassa elävältä. Ei se toki tarkoita sitä, että jokainen erilaisesta kulttuurista saapuva raiskaa.

Ja jos tässä nyt oli tarkoitus olla hauska vertailu mamut vs persujen puoluetoimisto niin kai sitä sitten voi kertoa taas yhtä hauskan kaskun "että mitkä mamut raiskaavat enemmän kuin persujen puoluetoimiston jäsenet?" No raiskauksista tuomitut mamut. Huh huh! Jotenkin tuli taas itselleni sellainen olo, että tämä ketju on taas hetkeksi nähty. Kiitos ja anteeksi, niinkuin taisin jo jossain vastaavassa ketjussa sanoa.
 

Tuamas

Jäsen
Ja jos tässä nyt oli tarkoitus olla hauska vertailu mamut vs persujen puoluetoimisto niin kai sitä sitten voi kertoa taas yhtä hauskan kaskun "että mitkä mamut raiskaavat enemmän kuin persujen puoluetoimiston jäsenet?" No raiskauksista tuomitut mamut. Huh huh! Jotenkin tuli taas itselleni sellainen olo, että tämä ketju on taas hetkeksi nähty. Kiitos ja anteeksi, niinkuin taisin jo jossain vastaavassa ketjussa sanoa.

Pointti missattu.
Avainsanat populaatiokoko, tapahtumien lukumäärä ja johtopäätökset.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Saati että miten sitä oikein uskaltaa päästää tyttölapset kulkemaan Persujen puoluetoimiston lähimaastossa?
Kuitenkin yli kymmenen prosenttia toimiston työntekijöistä on tuomittu raiskauksesta, kun vaikkapa somalien osalta puhutaan promilleista populaatiosta.
Somaliassa tämäkin persu olisi jäänyt ilman tuomiota ja uhri olisi kivitetty.

Kysymys kuuluu, että onko uhri sitten periaatteessa kuitenkin tuomittu raiskauksesta? Voitaisiinko nämä ottaa myös laskelmiisi mukaan?
 

Rankkari

Jäsen
Eli raiskaus on mielestäsi myymälävarkauteen verrattavissa oleva rikos? Aikamoista....
Ei vaan..

Hyvä että olet vahvana asiasi puolesta. Ja hyvä kun huomasit, että toisen kirjoittamaa ei tosiaan kannata vääristellä, kuten osa näkyy tekevän.
Etkö iltalehdestä lukenut/katsonut videota, jossa mamut varastivat jatkuvasti kaupasta, ja asialle ei vaan voinut mitään, rikoksen vähäisyyden vuoksi.

Kantasuomalaisissa on toki paljon rikoksia tekeviä ihmisiä. Mutta kysymys onkin, että tarvitsemmeko sellaisia lisää mamuina, kun järjestelmämmekin on surkea.. kaikille.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Pointti missattu.
Avainsanat populaatiokoko, tapahtumien lukumäärä ja johtopäätökset.
No kyllä minä tämän pointin sinulta kiinni sain toki. Mutta kun minun viestini koski erilaisia kultuurieroja riippumatta onko tämän kulttuurin edustajat Suomessa, Jugoslaviassa, Venäjällä tai Australiassa. Niin omasta mielestäni omassa viestissäni en millään tavalla viitannut populaatiokokoon, tapahtumien lukumäärään tai tehnyt sen osalta johtopäätöksiä. Tai noh, tein johtopäätöksen, että tietyissä kulttuureissa (joita en kylläkään erikseen nimennyt) raiskaus on hyväksytympää kuin toisissa (tähän nyt sitten varmaan seuraavana pitää kaivaa joku tilasto, että näin on).
Olen joskus tosiaan kysellyt kiihkotonta keskustelua, jossa toista osapuolta ei leimattaisi näissä maahanmuuttokeskusteluissa. Olisipa se mahdollista. Tai ehkä minä sitten olen vain rasisti, kun minusta jossain kulttuureissa raiskaus on hyväksytympää kuin toisissa.
 

Tuamas

Jäsen
Olen joskus tosiaan kysellyt kiihkotonta keskustelua, jossa toista osapuolta ei leimattaisi näissä maahanmuuttokeskusteluissa. Olisipa se mahdollista. Tai ehkä minä sitten olen vain rasisti, kun minusta jossain kulttuureissa raiskaus on hyväksytympää kuin toisissa.

Sinänsä pointti oli osoitettu muutamalla mouhoajalle, jos viesti olisi ollut sinulle osoitettu, olisin lainannut viestiäsi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Hyvä että olet vahvana asiasi puolesta. Ja hyvä kun huomasit, että toisen kirjoittamaa ei tosiaan kannata vääristellä, kuten osa näkyy tekevän.
Etkö iltalehdestä lukenut/katsonut videota, jossa mamut varastivat jatkuvasti kaupasta, ja asialle ei vaan voinut mitään, rikoksen vähäisyyden vuoksi.

Kantasuomalaisissa on toki paljon rikoksia tekeviä ihmisiä. Mutta kysymys onkin, että tarvitsemmeko sellaisia lisää mamuina, kun järjestelmämmekin on surkea.. kaikille.

Joo, pahoitteluni mukahassuttelusta. Yleensä minun viestini tähän ketjuun ymmärretään tahallaan väärin juuri mainitsemallani tavalla.

Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Laitan tähän vielä sinun viestisi, ja minun kysymykseni mihin odottelen vastausta.

Suvaitsevaisuus loppuu vasta, kun osuu liian vaikeita asioita omalle kohdalle. Ja silloin on liian myöhäistä.
Ehkä joillekin "suvakeille" raiskaus on vain tilastojuttu? Uhrille se voi pahimmillaan olla elämänsä tuhoutuminen. Siitä harva toipuu kokonaan. Raiskauksien + muiden rikoksien pelko, ja oman elämänrauhan loppuminen, on lisääntynyt monissa asuinalueissa, ympäri Suomea.

On ihan totta, että raiskaus on todella vastenmielinen rikos ja siitä toipuminen on erittäin vaikeaa, pahimmassa tapauksessa, kuten sanotkin, voi loppuelämä olla erittäin vaikeaa. Sitä vaan kysyisin, että kun tämä itsestäänselvyys tuodaan esille nimenomaan maahamnuuttajan tekemän raiskauksen (tai tässä tapauksessa se ei ole edes tiedossa, tiedetään vain poliisin etsimän henkilön ihonväri) yhteydessä, niin onko kantasuomalaisen tekemästä raiskauksesta, tai rikoksesta, sitten jotenkin helpompi toipua? Vai miksi tällaista itsestäänselvyyttä on joka kerta toistettava kun raiskausuutinen julkaistaan lehdissä?

En muuten ole nähnyt tuota iltalehdessä ollutta juttua tai videota missä mamut jatkuvasti varastavat kaupasta. Tarjonnet varmasti linkin tähän uutiseen ja/tai videoon. Se ei kuitenkaan muuta mielipidettäni. Jotkut ihmiset on idiootteja, kansakunnat tai ihmisrodut eivät ole.

Jos tuolta pohjalta minun pitäisi joku kansakunta tai rotu leimata, niin se olisi kyllä suomalaiset. Ylivoimaisesti eniten elämässäni olen joutunut kärsimään fyysistä, henkistä, tai taloudellista vahinkoa juuri tuon kansakunnan edustajien takia. Eli siis sinun järjenjuoksuasi mukaillen minun pitäisi eristäytyä suomalaisista mahdollisimman hyvin ja haukkua heitä vaikka miksi. Tähän en kuitenkaan alennu. Yhtään kansakuntaa tai ihmisrotua en suostu tuomitsemaan muutaman idiootin takia.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Suomen Kuvalehti on näemmä teettänyt kyselytutkimuksen suomalaisten ajatuksista ulkomaalaisista:
Joka seitsemäs suomalainen on rasisti – tässä tuntomerkit - Suomen Kuvalehti

Sinänsä nuo tulokset eivät kokonaisuudessaan yllätä, äänenpainot kun ovat koventuneet viimeaikoina. Persujen asenteiden ja rasististen näkemysten voimakkuus ja yleisyys yllätti myös tutkijat. Ainakin tämän kyselyn perusteella tuo persuhin liitetty rasistileima ei ole ihan kokonaan tuulesta temmattu.

Ihan mielenkiintoinen juttu kaiken kaikkiaan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mikä on se syy, jonka takia tummaihoinen tod. näk maahanmuuttaja syyllistyy raiskauksiin tai sen yrityksiin noin paljon? Onko se naisen tarve yksinkertaisesti niin kova? Eikö itsetyydytys riitä paineiden poistoon vai joutuuko siitä helvettiin oman uskonnon takia?
Nuo tulevat alueilta, joilla naisen arvo on jotain ihan muuta kuin täällä. Heille siis tulee kuva, että naiset ovat tyrkyllä ja vapaasti käytettävissä jos siltä tuntuu. Tästä johtuen noille tulisi kertoa jo käytännössä bussimatkalla kohti vastaanottokeskusta, että tässä maassa naisiin ei kajota yhtään mitenkään ilman naisen nimenomaista suostumusta, ja että tämän mukaan toimitaan tai lähdetään välittömästi takaisin sinne, mistä on tultu. Ja mikäli ei tehoa, niin minun puolestani Suomi voi ilmoittaa kylmästi, että tietyilta alueilta ei enää oteta vastaan ketään, johtuen huonoista kokemuksista, ja että tulijoiden painopistettä muutetaan enemmän alueisiin, joista tulevat ihmiset eivät ole ongelmia aiheuttaneet. Kukaan ei tuossa tilanteessa voisi väittää, etteikö Suomi ole yrittänyt olla avoin myös ongelma-alueilta tulevia kohtaan, mutta pieleen on mennyt. Tai tietty voisi väittää, mutta voisihan sitä väittää vaikka Mikko Alataloa tyylikkääksi muusikoksi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niin, eli jos minä menen päästämään tyrnäväläisen Poriin, tavallaan hyväksyn sen että raiskaukset todennäköisesti tulevat lisääntymään, koska tyrnäväläiset raiskaavat kymmenen kertaa todennäköisemmin kuin porilaiset?

Vaikka yritätkin ns. tehdä pointtia niin tämä oli surkea heitto joka suhteessa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, eli jos minä menen päästämään tyrnäväläisen Poriin, tavallaan hyväksyn sen että raiskaukset todennäköisesti tulevat lisääntymään, koska tyrnäväläiset raiskaavat kymmenen kertaa todennäköisemmin kuin porilaiset?

Tyrnävällä raiskataan vai tyrnäväläiset raiskaavat? En edes halua tietää (tai siis todellakin haluan) paljonko Somaliassa raiskataan.
 

Tuamas

Jäsen
Pidän sinua suht älykkäänä kirjoittajana joten kysyn nyt ensiksi että oletko tosissasi?

Lähinnä lähden siitä, että Suomessa kyseessä on A) pieni populaatiokoko B) todella pieni tapahtumamäärä.

Tällöin yksittäiset kusipäät rukkaavat tilastoa, kuten oli käynyt tyrnäväläisten osalta.

Kuitenkin sekä tyrnäväläisissä että somaleissa puhutaan promilleista,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös