Mainos

Monellako yrityksellä ajokortti?

  • 45 457
  • 156

Linda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tällä kertaa vuorossa utelu ajokortistanne...
Toivottavasti tämä aihe ei ole ennen täällä ollut. Tai no, toivottovasti ei ainakaan vähään aikaan...mitäpä täällä ei olisi jo käsitelty :)
Niin, monennellako yritykselle saitte ajokorttinne?
Jos ensimmäinen inssi epäonnistui, niin miksi?
 

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ekallahan tuo meni läpi, vaikka hilkulla olikin. Yks stoppi jäi huomaamatta, mutta onneksi sieltä tuli joku hurjastelija ja oli pakko pysähtyä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensimmaisella tietenkin, niin kirjalliset kuin inssinkin. Vuosi oli -93. Mutta tiedan mina yhden tapauksen, missa kaveri kavi yhdeksan kertaa kirjallisissa. Tosin hanen puolustukseen sanotottakoon, etta suoritti samaan aikaan ABC-korttia. Itsellanihan ei ole kuin keskiolutkortti pikkueella hoystettyna.
 

Rocco

Jäsen
En ole Stevie Wonder

Eli ensimmäisellä se meni läpi. Ja helposti.

Oli muuten lähellä että edes sain lääkäriltä luvan hankkia ajokortin. On tuo näkö toisessa silmässä samaa luokkaa kuin Bryan Berardilla ja ei meinannut lekuri antaa lupaa kortinajoon sen takia. :mad:

Mutta kun kymmenen vuotta, kaksitoista alkaen kevarivuosista, olen ollut kolarissa tai poliisin kanssa tekemisissä vain kerran. Ajoin muun liikenteen mukana 80-lätkäläisenä viikonloppuruuhkassa about 100km/h, edessä pitkä alamäki ja takana kaksi rekkaa... jää nyt siihen tien tukoksi... Ei poliisit heltyneet. :confused:

Kirjallisissa kavin kahdesti. Eka kerta meni pieleen kun en ollut toimittanut valokuvia... Lähettivät kotiin enkä saanut tehdä kirjallisia ennenkuin passikuvat olivat perillä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ekalla läpi tottakai, kirjallisissa tosin maksimimäärä virheitä. Vastasin yhdessä kohdassa vahingossa väärään kysymykseen, meinasin saada sydärin kun tajusin mokan. Vuosi oli -96.

Entinen naispuolinen luokkakaveri sössi inssin seuraavalla tavalla : liikennevaloista lähtiessään tökkäsi pakin päälle ja meinasi pakittaa takana olevan päälle.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ekalla läpi että kolina kävi. (<- menee top10:een huonojen kielikuvien valinnassa)

Joku pikku huomautus tuli, muistaakseni siitä etten näyttänyt vilkkua siirtyessäni kaistan vasempaan laitaan väistäessäni pysäköityä autoa.

Hauskinta tässä on se, että en mielestäni silloin osannut autoa kovin hyvin ajaa, mm. kytkimen käyttö oli todella onnetonta. Nykyäänhän olen keskimääräistä parempi kuski.

Niin ja kirjalliset meni ensimmäisellä myöskin.

Lisäyksiä vielä että pysyy linjassa muiden kanssa: vuosi oli siis -94 ja kirjalliset läpi ilman virheitä.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Höh. Kai se on oltava ensimmäinen, joka ilkeää tunnustaa kämmänneensä inssin. Kirjalliset meni läpi ensimmäisellä, mutta inssissä ajelin päin punaisia. Tilanne oli hivenen sekava, mutta oma moka kuitenkin. Muutenkin jännitin ihan turhaan todella paljon ja kelikin oli vielä oikein riemastuttava. Räntää tuli niin, että pyyhkijät eivät kerinneet hoitamaan hommiaan kunnolla ja seli seli seli...
Toinen yritys menikin sitten todella rennosti ja täysin virheittä.

EDIT: Arght! Kirjoitukset oli -98, kortti tuli -97. Menin sekaisin, anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Toisella kerralla.

Ensimmäisellä kerralla nipo ja lakia väärin tulkinnut:mad: inssi reputti mut. Toisen inssin jälkeen kysyin paikalliselta poliisilta, että olinko tehnyt virheen ("virheeni" liittyi kaistan vaihtoon risteysalueella ja tiellä oli 1,5 kaistaa) ja poliisi sanoi, että oikein tein. Eli inssin takia valtio sai vuonna 1993 n. 300 mk ylimääräistä rahaa ja autokoulu muutaman satasen kanssa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vuonna ´98 meitsikin suoritti ajoluvan hankinnan. Kirjallisissa tuli kokonaiset kolme virhettä, joista kaikki erilaisten väistämisvelvollisuuksien kohdalla. Inssiin menin helvetinmoisissa paineissa kun seuraavana päivänä piti lähteä hakemaan naikkosta Turkun satamasta. Jännitin koko ajan, käsi tärisi ja kun 20 min oli ajettu käski inssi-ihminen suuntaamaan takaisin katsastusasemalle. Luulin lopun koittaneen ja joutuvani tulemaan joskus toiste uudestaan. Kun pääsimme katsastusasemalle takaisin, ajoinsinööri täytti kaavakkeen ja pihtasi viitisen sekuntia hyväksytty/hylätty -ruutua. Meinasin kuolla siihen paikkaan. Kerran kuulemma ajoin liian lujaa suojatielle, mutta muuten ei ollut valittamista.

Eli ekalla molemmat, ja vallan puhtaasti.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Ekalla molemmat. Kirjallisessä 0+5 ja inssi "pitkin hampain", sen enempää ei selitystä tippunut...
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylmänä joulukuun aamuna vuonna 1998, 18-vuotissyntymäpäivänäni oli myös minun kohtalon päiväni.

Kirjalliset menivät muistaakseni kolmen virheen saattelemana läpi - inssissä oli vielä helpompaa, yksi ainoa rike kirjattiin paperiin kun en saanut oikealle käännöksessä vaihdetta päälle jonka takia ajolinja meni vähän pitkäksi. Etukäteen olimme autokoulunopen kanssa käyneet pahimmat risteykset läpi, niistä kyllä inssissäkin mentiin mutta aina oikealle kääntyen tai muuten helposti niin, ettei niissä yksinkertaisesti voinut mokailla.

Inssi oli todella rento mies, puheli mukavia koko ajan ja edesauttoi siten rentoutumista. Ajon lopussa olimme käyneet läpi läjän puheenaiheita lähtien kotipaikkakunnastani, päivänpolitiikasta ja urheilusta päätyen lopulta Neil Youngin musiikkiin.

Sitten inssin jälkeen kauppaan ostamaan alkoholia, ja - arvaatte varmaankin - niitä kauan odotettuja papereita ei edes kysytty. No, ei se asiaa yhtään himmentänyt, harvemmin on olut maistunut yhtä hyvältä kuin silloin.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
"...ja tosta oikeelle..."

Ensimmäisellä läpi kirjalliset ja inssi.Inssissä kytkinjalka tärisi kyllä aivan tolkuttomasti,mistä tulikin hieman hymyilevää kommenttia ajon jälkeen.Hermostuneisuudesta huolimatta ajo sujui muuten ihan ok.Läpipääsyä helpotti se,että ajoreitti kulki hyvin tutuissa maisemissa ilman mitään pahoja risteyksiä yms.Pahempiakin paikkoja tuli kierrettyä autokoulun aikana.

Kortin myöntämispäivä oli 22.10.1997.Samana päivänä aikaisemmin tapahtuivat Helsingin poliisimurhat.
 

odgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
1.

Ekalla tietenkin! Kirjallisissa tosin virheitä paukkui muistaakseni miehekkäät 3+7 tai jotain vastaavaa... melkein maksimäärä kuitenkin. Inssi oli helppo kuin heinän teko. :cool:
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Ekalla molemmat... Inssissä jännitti oikeen kunnolla, auto sammui ennen kuin päästiin liikenteeseen..
Inssi oli muuten mukava, mutta autoon tullessa pisti penkinlämmittimen päälle, muuten meni mukavasti kunnes alkoi perse lämpeämään urakalla, oli pistänyt kuskille vahingossa? lämmöt päälle... Eli hiki valui jännityksestä ja kuumasta penkistä johtuen:)
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
- kirj. meni kyllä välittömästi läpi.
- sitten inssi taasen ei. en kuulemma vilkuillut tarpeeksi sivuille ja liuin vapaalla liikenne valoihin. läpi pääsyyn ei tietenkään vaikuttanut se että faija oli ollut ajo-opena. toisessa inssissä meni sitten läpi rutiinilla.
vuosi oli joskus 93?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kirjalliset ekalla, inssi tokalla. Meikäläinen oli liikennevaloissa parkissa, valot vaihtuivat vihreiksi, aloin säätää vaihdekepulan kanssa, ykkönen ei meinaa mennä silmään... lopulta saan sen ja lähden liikkeelle, valo onkin jo punainen, huomaan ajoissa ja auto pysähtyy ennen valkoista viivaa, mutta siltikin inssi lykkää hylätyn tuosta virheestä. Uusinnassa sitten meinasin teilata Hämeenlinnan torin kulmalla suojatietä ylittävän mummon. Ajelin yksisuuntaisella suojatien yli ja vasta, kun olin ohittanut suojatien, huomasin, että viereisen kaistan kohdalla oli mummo ylittämässä katua... inssi oli hieman kireän näköinen, mutta lykkäsi vain vaarantavan virheen. Olin jo varma, että hylsy tuli tästäkin, kun inssi käski ajamaan takaisin katsastusasemalle, eikä vienyt ollenkaan peruuttelemaan.. sitten yllättäen mutiseekin, että: "Kyllä tämä vielä juuri ja juuri on hyväksytty, ei se mikään hyvä ollut, mutta kuitenkin..." Huhhuijaa... oli helpottunut olo.

Btw. Kakkosvaihe on täysin turha ja pelkkää rahastusta.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ekalla tietty molemmat.

Vaikka se inssi pisti kerran jarrun pohjaan...
Oltiin palaamassa katsastusasemalle ja se käski peuuttaa parkkiruutuun. Ajattelin tietysti että samaan mistä lähdettiin mutta ei se kelvannu inssille. Oli se kai sanonu mihin ruutuun se halusi mutta en ollut kuunnellut.

Kaveri hylättiin sen takia kun sateella ei saanut tuulettimia toimimaan... :D
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaikki toisella yrittämällä paitsi kuorma-auto kortti
-kevari kortti jossa ajoin huomattavaa ylinopeutta
-ajokortti toisella ajoin liian lähellä keskiviivaa ja välillä kuulemma väärällä kaistalla
-kirjalliset meni kevari kortissa toisella
-ajokortissa toisella
-kuorma-auto kortissa kolmannella
 

jackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
BC-kortti 1997, muut ekalla kerralla läpi paitsi kuorma-auton inssi, ajelin tapojeni mukaan kuulemma "vähän" liian lujaa koko testin ajan..en usko sitä vieläkään :)

T-55-ajokortin suoritin intissä :) Puhtaasti läpi, teoriakoe, rakennekoe sekä ajokoe...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ekalla -97.
Inssissä ainoa mistä sai sanottavaa oli yksi vaihteen rusautus (miten ne vaihteet tuntuivatkin silloin niin vaikeilta jutskilta?)
Olin vissiin viimeisessä ei-kompuutterilla tehtävässä kirjallis-ryhmässä. Ja yksi virhe taisi tulla siinä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No en sentään ole ainoa kämmääjä. Kahteen kertaan piti kokeilla. Ensimmäisessä meni pieleen... öö... kaikki. Kohtuullinen nippu pikkuvirheitä ja yksi varomaton kaistanvaihto romutti sen lopullisesti. (Sellaisia kaistanvaihtoja tapahtuu kaupunkiliikenteessä noin 60 minuutissa, ettei sen puoleen.)

Toisella yrityksessä ainoa virhe olikin se, että ajoin auton inssin päätteeksi ruutuun, joka oli inssiin LÄHTEVILLE autoille... Ai juma, jos olisi sen takia reputtanut...

Kirjalliset menivät ekalla ja muistaakseni ilman virheitä.
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kas kuin satuitkin kysymään. Reputin tänään ensimmäisen yritykseni. Vauhtia taisi olla "hieman" liikaa: seitsemääkymppiä viidenkympin (kattelin vähän muuta kuin mittaria :o), ja viittäkymppiä neljänkympin alueella, liian kovaa suojateille, liian kovaa risteyksiin, käännökset pitkiksi ja muutenkin "hätäistä" ajoa. Ens viikolla uudestaan, taidan ajaa suosiolla neljääkymppiä koko ajan.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Ja taskuun en parkkeeraa....

ellei tilaa oo vähintään jumbojetille.....

Kirjalliset meni toisella yrittämällä, ku yks ylimääränen virhe lipsahti paperiin..
Inssi meni ekalla kerralla.

Ai joo, kortti on myönnetty vuonna -91
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ekalla läpi molemmat. Kirjalliset jännitti huomattavasti enemmän kuin inssi. Johtunee varmaankin siitä että toiminta sujuu paremmin kuin teoria. Inssissä ei pahemepia mokia tullut, mitä nyt kerran hiha juuttui lasinpyyhkijävipuun. Ainut huomauttamisen arvoinen asia oli se että en kuulema yhdessä risteyksessä seurannut kevyen liikenteen väylää. Kortin sain aprillipäivänä :p 1997.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös