MM-välierä 09.05: Suomi-Venäjä

  • 11 191
  • 134

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L-Mies
Matti Hagman Iltalehdessä:
"MM-kisojen finaalipaikka karkasi Suomelta lopulta rangaistuslaukauksilla. Siinä ratkaisussa on sattumallakin osansa, mutta silti täytyy ihmetellä valintoja Suomen rangaistuslaukausten ampujiksi.

Kimmo Rintanen (1 maali turnauksessa), Tom Koivisto (2 maalia, pakki), Lasse Pirjetä (0 maalia) ja Janne Ojanen (2 maalia) epäonnistuivat kaikki.

Missä olivat Suomen kuumimmat pelaajat???

Minkä teit Ara!"

Lukeeko Hakki palstaa, vai onko Senior itse Hakki? Piis mään! Itse en ole Jortikka enkä Liesmäki, mutta kun en naamaani missään ole näyttänyt, niin en voi pahasti epäilyistä loukkaantuakaan.

L-Mies


Siitäs saatana sait kuriton häirikkö;)
Olet kaikissa viesteissäsi solvannut, ivannut ja epäillyt minkäänlaista asiantuntemustani. Missään asiassa. Mietipäs ens kerralla kirjoittelusi sävyä, kun mulle vi***ilet. (virtuaali)Hakkihan minä! Kato nyt! Mähän sanoin! (ja kaikki muut ihkauudet vastaavat jälkiviisausfraasit tähän lisättynä)

No, olethan edelleen isompi kuin minä, vai oliko se isäsi! Muistissani ei kuitenkaan ole vikaa!:rolleyes:

Piis män!

Mulla vaan sattuu olemaan ihan kammo asiantuntemus. Saatan jopa harkita, kun kuitenkin Liitosta ruinaavat, Aran saappaiden täyttämistä. Katotaan nyt.

Vähän rispektiä L ens kerralla:cool:

ps Aina kun haluat jotain tietoa(!) kiekosta, kysy rohkeesti vaan. Mulla on jo tänään huomisen lehtiotsikot!

terv

'Hakki'
(edelleen Kepusta)
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
L-mies:
Lukeeko Hakki palstaa, vai onko Senior itse Hakki? Piis mään! Itse en ole Jortikka enkä Liesmäki, mutta kun en naamaani missään ole näyttänyt, niin en voi pahasti epäilyistä loukkaantuakaan.

Senior on ÄTPPOMK:n aktiivinen jäsen ja Hakki taas ei voi sietää Penaa ("mies landelta"), joten tästä voitaneen vetää jotain johtopäätöksiä... ;)

Edit: Pitäisköhän Hakkia kouluttaa? Brandyn ja KOFFin päälle mies kyllä ymmärtää...
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Noista Pärssisen kolmesta maalista muuten kaikki kolme ovat syntyneet Suomen helpointa vastustajaa eli Puolaa vastaan.

Ja Helminen ei todellakaan ollut kentällä Venäjän tasoitusmaalissa, Jokinenhan siinä toverillisesti halasi maalintekijää tekohetkellä. Ni.

Rankkarivetäjät olivat mielestäni erikoisia, olisin valinnut Hagmanin, Pärssisen ja Helmisen ilman muuta, ehkä sitten Ojasen ja Rintasen myös. Rintanen ei kuitenkaan missään tapauksessa olisi ollut henkisesti tärkeä aloittaja vaan Hagman olisi saanut sen kunnian.

Ojasen rankkari oli ampuneista paras, mutta Ojanenkaan ei onnistunut nostamaan kiekkoa rystyltä puolityhjään maaliin vaan osui suoraan maassa makaavaan kilpeen.

Harmi, ettei studiomiehitys tajunnut kysyä Aravirralta kuka oli se viides nimetty ampuja.

Silti, Venäjä olisi voittanut rankkarikisan joka tapauksessa, kaikki kolme kahvittivat Markkasen, vaikka yksi vetikin ohitse, luultavasti jäljellä olevasta kaksikosta molemmat olisivat upottaneet, toinen ainakin varmasti. Suomi ei millään kokoonpanolla kahta enempää olisi tehnyt. Ei vaikka Suomella olisi ollut käytössä kaikki parhaat voimat.


Tehottomuuteen hävittiin. Ylivoimapeli oli onnetonta kovempia maita vastaan koko turnauksen vaikka tässä viimeisessä ottelussa verkko heiluikin kahdesti. (toinen 5-3-yv:llä)
Myöskään Markkasesta ei ollut voittavaksi maalivahdiksi, vaan mies ylsi vain perussuoritukseen ja helpohkoja maaleja lipsahti silloin tällöin. (ja se USA-pelin pahaan paikkaan tullut maali meni muuten myös helposti pienestä kulmasta)

Ykkösketju puuttui. Suomen joukkueessa oli neljä kakkos- kolmosketjua.

Pakisto oli täynnä nallipyssyjä. Maalinedusmiehet puuttuivat (tai sitä ainoaa ei peluutettu ylivoimalla) samoin rouhijat ylipäätään.


Siinä niitä syitä. Finaalipaikan Suomi olisi Venäjää vastaan ansainnut, mutta turnauksessa oli joka tapauksessa kaksi parempaa joukkuetta. Slovakia ja Ruotsi. Mahdollisesti Tshekki myös kolmantena.


Pronssi on tässä maailman vaiheessa, toisin kuin kymmenisen vuotta sitten, kuriositeetti Suomelle, joskin niin myös Ruotsille.


Olisikohan Aran kortit nyt nähty?
 
Viimeksi muokattu:

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitä mieltä olen jo ollut pitkään että Ara on ollut kuvioissa liian pitkään.Ei pysty tuomaan joukkueeseen enää mitään uutta ja tässä on lopputulos.Ei muuta kun raju päätös ja Ara pihalle ja uus mies puikkoihin johdattamaan suomi kotikisoissa mestaruuteen.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Aamulehdessä oli noista rankkareista, että kapteeni-Helminen oli vaatinut päätuomarilta että päätyjä vaihdettaisiin ennen rankkarikisaa. Säännöt kuitenkin tämän kieltävät.

Venäjän päädyssä puurona olleen jään vuoksi kuulemma Suomen laukojia olikin kehotettu vetämään harhautuksen sijasta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mane
Aamulehdessä oli noista rankkareista, että kapteeni-Helminen oli vaatinut päätuomarilta että päätyjä vaihdettaisiin ennen rankkarikisaa. Säännöt kuitenkin tämän kieltävät.

Eli keskityttiin ottelun ratkaisuvaiheessa täysin epäolennaisiin seikkoihin ja haettiin jo etukäteen tekosyytä sille, että miksi ei pärjätä. Venäläiset sen sijaan näyttivät uskovansa itseensä täysin rankkarikisassa ja jo etukäteen huokui venäläisistä itseluottamusta. Psykologisesti aseet oli annettu jo etukäteen vastustajalle.

Venäjän päädyssä puurona olleen jään vuoksi kuulemma Suomen laukojia olikin kehotettu vetämään harhautuksen sijasta.

Ei saatu maaleja aikaiseksi silloinkaan, kun jää oli peilinä. Monessa matsissa yritettiin, mutta ei mennyt sisään. Ei. Rankkareitakin päästiin kokeilemaan, mutta ei.

Kyllä se on niin, että etenkin Karpov pistää kiekon reppuun vaikka hiekkatiellä silmät kiinni ja pitää turpansa kiinni jään kunnosta. Pirjetä ei pysty laukomaan veskarin läpi rankkarissa, vaikka jää olisi hammasharjalla siloiteltu.

NHL:ssä on oikeasti huonot jäät ja usein Stanley Cupin ratkaisumatsien aikaan erittäin huonot. Miksi Aravirta ei kelpuuttanut huonoilla jäillä pelaamaan tottuneita miehiä rankkareihin, jos kerran jo etukäteen näki asian ongelmaksi? Hagmankin pelaa Floridassa. Pelimiehet on pelimiehiä, oli jää minkälainen tahansa.

Onneksi noita selityksiä oli paljon muitakin (tuomarit jne.), joten vaikka jää olisi ollut kunnossakin, niin povarissa oli tusinan verran muita syitä miksi hävittiin.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mihin peli nyt ratkesikaan?

"Venäjä pääsi mukaan otteluun vain Timo Pärssisen ja Antti Miettisen tyhmillä hyökkäyspään jäähyillä. Ei hyökkäyspäässä tarvitse ottaa jäähyjä."

Matti Hagman, Iltalehti 10.5.2002
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Karalahti kertoo tämän päivän Iltalehdessä:
"- Viitakosken Vesa olisi ollut meidän viides ampuja. Mun vuoro olisi tullut kuudentena, paljastaa Karalahti asian, josta päävalmentaja Hannu Aravirta vaikeni."



Tästä oli puhetta aikoinaan ja ajattelin postata, kun jotakuta saattaa kiinnostaa. Olisikohan Jere kiskaissut jo siniviivalta yläpesään, kuten Mixu arveli. Näköjään myös Suomettumisen aika on ohi, kun Jeren käyttämä R-sana on painettu lehteen asti. (ainakin verkkoversioon)

- Meidän olisi pitänyt voittaa peli jo aikaisemmin. Me pelattiin niin kuin ryssät halusi. Me ei käytetty nopeita hyökkäyksiä. Jauhettiin vaan samalla dieselillä koko ajan, Karalahti kertaa pettyneenä."

L-Mies
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti L-Mies
Karalahti kertoo tämän päivän Iltalehdessä:
"- Viitakosken Vesa olisi ollut meidän viides ampuja. Mun vuoro olisi tullut kuudentena, paljastaa Karalahti asian, josta päävalmentaja Hannu Aravirta vaikeni."

Tästä oli puhetta aikoinaan ja ajattelin postata, kun jotakuta saattaa kiinnostaa. Olisikohan Jere kiskaissut jo siniviivalta yläpesään, kuten Mixu arveli.

:D .

Vanha aihe, mutta hyvä kun selvisi. VIITAKOSKI! Ois varmaan lipannut siniviivalla. Tehot tais olla siihen mennessä joku 7+9?
Oisko Hexi ollu seuraava...

Nooo, tikulla silmään sitä, joka....
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti L-Mies
Karalahti kertoo tämän päivän Iltalehdessä:
"- Viitakosken Vesa olisi ollut meidän viides ampuja. Mun vuoro olisi tullut kuudentena, paljastaa Karalahti asian, josta päävalmentaja Hannu Aravirta vaikeni."



Tästä oli puhetta aikoinaan ja ajattelin postata, kun jotakuta saattaa kiinnostaa. Olisikohan Jere kiskaissut jo siniviivalta yläpesään, kuten Mixu arveli. Näköjään myös Suomettumisen aika on ohi, kun Jeren käyttämä R-sana on painettu lehteen asti. (ainakin verkkoversioon)

- Meidän olisi pitänyt voittaa peli jo aikaisemmin. Me pelattiin niin kuin ryssät halusi. Me ei käytetty nopeita hyökkäyksiä. Jauhettiin vaan samalla dieselillä koko ajan, Karalahti kertaa pettyneenä."

L-Mies

Mitä tulee tuohon ryssä-sanaan, lipsahtihan se Ville Peltoseltakin kisastudiossa. Yllätys sinänsä, koska Ville osaa aika hyvin valita sanansa noin keskimäärin. Kaveri oli aika nolona sen jälkeen.

Vai olisi Viitakoski ollut viides ampuja. Ja Jere kuudes. Johdonmukaista sikäli, että Arahan tykkää näköjään laittaa ampujiksi neloskentän miehiä ja puolustajia. Ei puhettakaan, että Pärssinen tai Hagman ampuisi rankkaria.

Pitääkö tuo Jeren juttu tosiaan paikkansa? Jotenkin vielä sulatan (jo kertaalleen kisoissa rankkarissa epäonnistuneen) Viitakosken, mutta olisiko Jere itse tosiaan ollut kuudes? Yhtään väheksymättä Karalahtea, olisi mies varmasti yksi viimeisiä, jonka minä laittaisin ampumaan rankkaria. Eihän siinä muuta variaatiota löytyisi kuin se lämäri heti siniviivan jälkeen.

Tosin yhtään huonommin Jere ei olisi suoriutunut kuin nekään, jotka rankkarin pääsivät ampumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös