MM-Slovakia 2011 KULTAA SUOMI!

  • 90 847
  • 288
Tila
Viestiketju on suljettu.

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Finnairin lento AY7164 lähestyy parhaillaan Suomea. Voi olla melkoinen hulabaloo tänään jo Helsinki-Vantaan kentällä. YLE Urheilun netissä voi ilmeisesti seurata livenä jo tässä vaiheessa juhlien edistymistä.

Jep, tosin yleisöllä ei ole edes mahdollisuutta päästä kentällä lähelle. Tulevat sellaisesta paikasta sisään, että ainoastaan media pääsee.
 

Sic

Jäsen
Ei kai tuota vielä voi seurata? Käsitin että Ylen sivuilta alkaa joku live-lähetys, sitten kun Leijonat Suomeen saapuu eli ilmeisesti klo.17 aikoihin.

Ei ilmeisesti, tämmöset ajat merkattu ylen sivuille striimin kohdalle:

16.50 - 18.00 Suomen MM-joukkue saapuu Helsinki-Vantaan lentoasemalle
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Aivan huikea joukkue! Mitään syväanalyysiä ei tässä vaiheessa pysty vetämään, loistavaa jätkät! Rakastan teitä kaikkia <3
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
The eagle has landed!

Suomen joukkuetta kuljettanut Airbus-kone laskeutui juuri äsken kotimaan kamaralle ja tästä se show vasta alkaa.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kone on laskeutunut! Kohta mennään!
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Nyt kun kattoin matsin tsn.comin kautta aloin vasta ymmärtää mitä helvettiä on oikein tapahtunut. Lasittunut katse, en sano että oli kyynel silmässä, mutta jotain roskia siellä kuitenkin oli. Voihan perse ja kotikisoihin hallitsevana mestarina. Kiitos Leijonat.

edit: Striimissä näkyy pelkkää mustaa ruutua.
 

Alejandro

Jäsen
Jotenkin tyhjä olo. Onhan tässä hymyä ilmassa, mutta en minä jotenkin täysin huumassa ole. Todella outoa, kun muistelee esimerkiksi Torinon aiheuttamaa suruaikaa... Eiköhän tässä kuitenkin hieman rillata viikonloppuna, torille en jaksa lähteä.

Todellinen voitto Jaloselle ja koko maajoukkueelle, varsinkin molempien uskottavuudelle. Eikä pidä unohtaa 'Sakun pikkuveljeä', joka oli todellinen kapteeni isolla K:lla.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Jotenkin tyhjä olo. Onhan tässä hymyä ilmassa, mutta en minä jotenkin täysin huumassa ole. Todella outoa, kun muistelee esimerkiksi Torinon aiheuttamaa suruaikaa...

Johtuisikohan siitä, että Torinon jälkeen Suomi olisi ollut - ainakin hetkellisesti - maailman paras kiekkomaa. Nyt ei kai pahinkaan gloryhuntteri väitä, että tässä puhuttaisiin maailman parhaasta (siis niinkuin oikeasti).
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Eilinen peli oli hieno mutta yllätyin että ei aiheuttanut itselle mitään suurempia tunteenpurkauksia vaikka baarissa tuli peliä katsottua. Päällimmäinen fiilis oli se "että oli jo aikakin voittaa!". No kai ikä rupee painaan eikä asioihin suhtaudu yhtä innolla kuin parikymppisenä kollina. Joka tapauksessa oli upea peli ja toivottavasti tämä poikii menestystä myös tuleville vuosille.

No voihan vitalis, meikä on juuri tuo mainitsemasi parikymppinen kolli ja mun reaktioni oli aika lailla tasan samanlainen. Pelottavaa. Tämä voitto ja oma reaktioni siihen näytti minulle yhden asian: oman kaupunkini seuran menestys on minulle tärkeämpää kuin maajoukkueen menestys. Lukon pronssille tirautin pari kyyneltä, Suomen voitettua ei ollut sen suurempaa reaktiota kuin "hyvä, että voittivat pitkästä aikaa". Ehkäpä humalattomuustila vaikutti tähän myös.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Johtuisikohan siitä, että Torinon jälkeen Suomi olisi ollut - ainakin hetkellisesti - maailman paras kiekkomaa. Nyt ei kai pahinkaan gloryhuntteri väitä, että tässä puhuttaisiin maailman parhaasta (siis niinkuin oikeasti).

Uuden IIHF-rankingin mukaan Suomi on sijalla kaksi. Vancouverista pronssia, nyt MM-kultaa. Ranking-pisteitä kertyi heittämällä.

Sinänsä keskustelu "maailman parhaasta" on aina subjektiivinen, siitä voi väitellä vaikka maailman tappiin, mutta eipä sitä keskustelua nyt tarvitse käydäkään. Maailmanmestarius sen sijaan ei ole subjektiivinen, maailmanmestari on joka kerta se joukkue, joka voittaa MM-kisojen finaalin, ja nyt se on Suomi!

Leijonat ovat nyt Suomessa, ja Pasi Nurminen teki heti ns. paavit eli otti päällään kontaktia Suomen maan rakkaaseen kamaraan. Tosin ei suudellakseen sitä vaan siksi, että hän nuppasi lentokoneen portaat alas ja kolautti vielä päänsä "poikaan". Sen jälkeen ei Pasia toivottavasti bussin rattiin päästetty.

Aiheesta uutinen Uudessa Suomessa.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Sinänsä keskustelu "maailman parhaasta" on aina subjektiivinen, siitä voi väitellä vaikka maailman tappiin, mutta eipä sitä keskustelua nyt tarvitse käydäkään. Maailmanmestarius sen sijaan ei ole subjektiivinen, maailmanmestari on joka kerta se joukkue, joka voittaa MM-kisojen finaalin, ja nyt se on Suomi!

Kyllä mun mielestä maailman parhaaksi voidaan ihan hyvin kutsua sitä, joka voittaa "oikeat" skabat. Ei kai futiksessakaan maailman parhaana pidetä esim. olympiavoittajia?
 

Alejandro

Jäsen
Johtuisikohan siitä, että Torinon jälkeen Suomi olisi ollut - ainakin hetkellisesti - maailman paras kiekkomaa. Nyt ei kai pahinkaan gloryhuntteri väitä, että tässä puhuttaisiin maailman parhaasta (siis niinkuin oikeasti).
Niin ja ne olivat yleensäkin olympiakisat. Jokin tässä silti mättää. Samanlaisia ajatuksia tällä herralla:

No voihan vitalis, meikä on juuri tuo mainitsemasi parikymppinen kolli ja mun reaktioni oli aika lailla tasan samanlainen. Pelottavaa. Tämä voitto ja oma reaktioni siihen näytti minulle yhden asian: oman kaupunkini seuran menestys on minulle tärkeämpää kuin maajoukkueen menestys. Lukon pronssille tirautin pari kyyneltä, Suomen voitettua ei ollut sen suurempaa reaktiota kuin "hyvä, että voittivat pitkästä aikaa". Ehkäpä humalattomuustila vaikutti tähän myös.
Tosin oman kaupunkini 'menestys' ei ole minulle suuria ilonhetkiä suonut. Ehkäpä se oli tämä alkoholin puuttuminen, yksi olut ei pitkälle riitä.
 

Kilvenkantaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Itselläkin vähän tyhjä olo, että tässäkö tää nyt oli? Kauan on odotettu ja sitten... mä olen edelleen oma hillitty itseni.

Toisaalta mun on vaikea olla hymyilemättä. Tätä on vaikea selittää, mutta mä olen sen ikäinen, että vuonna 1995 ihmettelin vielä omia varpaitani: ne oikeasti heiluu kun tahdon niin! Sen jälkeenkään kun tiesin, että jääkiekko on olemassa, en ollut kiinnostunut, minähän melkein vihasin sitä monta vuotta. Minun odotukseni ei siis ole pitkä, se ei itseasiassa ole kuin kolmasosa koko iästäni. Silti, minä olen nähnhyt vain tappioita, Torino, kotikisat, viime vuoden olympiavälierä. Minä olen kasvanut ilman uskoa, että Suomi oikeasti voi voittaa mitään. Vaikka olenkin nähnyt vuoden -95 finaalit ja juhlat moneen kertaan, se ei ollut minun mestaruuteni, en minä oikeasti muistanut siitä mitään. Siksi tämä voitto pienestä usvasta huolimatta tuntuu niin hyvältä. Suomi ihan oikeasti voitti! Pikkuhiljaa se alkaa upota kalloon.

Kavereiden kanssa tänään puhuttiin, että Suomi niin harvoin voittaa mitään, mikä koskettaisi kansan syviä rivejä, että nyt saa luvan kanssa juhlia! On se jotenkin hienoa, kun jokaisen hyvänpäiväntutun kanssa voi puhua finaalista!

Eilen meni kylmät väreet, kun kaverilta tuli Pesosen maalin jälkeen viesti: Se on siinä! Niin se helvetti olikin!

Elämäni paras maanantai yhdessä sen kesäisen aamun kanssa, jolloin Savon Sanomissa kerrottiin Kapasen paluusta!

Pelaajat ovat ansainneet juhlansa, toivottavasti torilla on väkeä huonosta (?) säästä huolimatta. Voi kunpa asuisin Helsingissä!

Mietin jo eilen, että missä vaiheessa alkaa tämänkin voiton vähättely. No, tänäänhän se jo alkoi. Ei voi oikeasti tajuta, mitä hiton väliä sillä just tällä hetkellä on?! Aina toitotetaan, että vasta voittaminen on jotain ja sitten kun voitetaan, sekään ei kaikille riitä! Painukoon takaisin tynnyreihinsä ja antakaa meidän muiden iloita!



P.S. Ihan kuin mulla olisi vaihtunut lääkitys tuon ensimmäisen kappaleen jälkeen... ? No, mitä se on väliä, kun olen niin lätkässä! Suomi on uusi maailmanmestari, hei, maailmanmestari, hei maailmanmestari!
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Melkein kaikki mahdollinen on varmaan sanottu, mutta missään en huomannut mainintaa voittomarginaalista. Viiden maalin marginaali nimittäin on suurin, mitä on jääkiekon arvokisafinaaleissa nähty, KOSKAAN! Canada-cupissa joskus 70-80-luvuilla on nähty suurempia lukemia, mutta mitä me niistä. Yhdessäkään MM- tai olympiafinaalissa ei myöskään ole yksi joukkue iskenyt kuutta maalia.

Hyvä Suomi! Kiitos Leijonat!
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Jokohan ne tulisi siellä kansainvälisessä liitossa järkiinsä tämän asian suhteen. Nythän takaraja on käsittääkseni finaalin toinen erätauko tuolle valinnalle. Luulisi, että sen valinnan ehtii tehdä sitten kolmannen erän aikana tai heti ottelun loputtua. Varsinkin kun eilenkin tilanne oli selkeästi se, että ottelun lopputulos käytännössä ratkaisee pystin moraalisen voittajan. Nyt se arvottiin Ruotsin ehdokkaalle, ja arpa oli VÄÄRÄ.
Pitäähän jonkun ehtiä laskeakin ne äänet.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli sellainen mieleen jo eilen matsin hiljalleen käännyttyä kohti mestaruutta, että oli mielestäni jatkon kannalta jopa todella merkittävää että Suomi vei nimenomaan tämän mestaruuden nyt kun Suomi ja Ruotsi kohtasivat arvoturnauksen loppuottelussa ensimmäistä kertaa tämän nuorennusleikkauksen ja ns. uuden sukupolven aikana.

Kun etenkin Ruotsilla oli todella suuri määrä näitä nuoria, jopa 1990-luvulla syntyneitä mukana joukkueessaan, tämän kitkerän ja suorastaan nöyryyttävän tappion myötä ei pääse syntymään mitään turhia henkisiä yliotteita naapurin eduksi tulevien kisojen ja kohtaamisien rasitteeksi. Suomen nuorempi polvikaan ei turhaan jää potemaan mitään ikuisen häviäjän leimaa kun naapuri on nyt lyöty ja jatkossa voidaan tehdä sama temppu eikä enää ole Sundinit ja kumppanit menneisyyden haamuja herättelemässä henkiin.

Toki olympialaisissa tai satunnaisissa MM-kisoissakin NHL-kauden käänteiden mukaan tilanne saattaa vaihdella kun Ruotsillakin saattaa taas olla mukana enemmän esim. Torinon loppuottelussa juhlineita, mutta joka tapauksessa suuremmilta linjoilta tuli tuollainen mieleen että nyt oli hyvä näyttää hieman nöyryyttä ja tappion kulttuuria noille Ruotsin tuleville avainhahmoille.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
MM-11 NEVÖFÖGET!!

Pian juhliaan kakkosella, ei tätä kyllä vieläkään tajua!

Kun on pari kertaa nähnyt tuon finaalin Mertsin selostuksen kanssa niin alkaa pikkuhiljaa tajuamaan ja kun töissä olin niin monet naisetkin juttelivat lätkästä ja päivän suurin puheenaihe oli jääkiekossa. Radiosta soi pitkin päivää Ihanaa Leijonat, Ihanaa, Den Glider In sekä Kaikki Pelissä! Ajoin kotiin niin pikkujätkät vetää jääkiekkoo nurmella. Suomessa on aivan kauhea jääkiekkobuumi! Tämä pitää osata käyttää hyväksi kunnolla! Harrastajien määrän pitäisi nousta kaiken järjen mukaan ja luulisi, että nyt meille tuli ripaus voittamisen kulttuuria lisää! Sitä me tarvitaan.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Suomi MM-2011!!! Kiitos kaikille, jotka edesauttoivat joukkueen menestykseen! Ei mennyt paskoja housuun ja eiköhän ne epäilijoiden suut ole nyt ommeltu kiinni.. ;D Kyllä nyt tekee gutaa!

Kotikisoja odotellessa...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pasi "mitää en oo ottanut" Nurminen tarjoaa TÄSSÄ yhden hienoimmista punaiselle matolle lent.... kröhöm astumisista! :) Pasi antoi kaikkensa joukkueen puolesta, eikä sylkenyt kuppiin ja näinhän joukkueen johdon pitää esimerkillisesti toimiakin.

Ensi vuotta odotellessa grilli kuumaksi! :)
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ruotsalaiset toivovat, ettei Suomi voita MM-kultaa kovin usein! Pysyy näes rauha rajalla. :)

"- Jos meillä olisi ollut oikeus sulkea raja, olisimme tehneet sen, mutta se vaatisi ehkä hallituksen päätöksen, sanoi Christer Holm Haaparannan poliisista Expressenille.

- Onneksi Suomi ei kovin usein voita MM-kultaa, hän jatkoi."


No vuoden päästä uudestaan??
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös