MM-neljännesvälierä Italia-Australia 26.6.

  • 20 049
  • 233

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Miten se Buffon on sopupelaillut? Päästänyt helppoja maaleja?

Missä kuopassa ei vielä ole kuultu Italian sopupeliskandaalista? Vaikka vielä seuraat futista, tai ainakin kommentoit. Ja miten Buffon skandaaliin liittyy? Kysy vaikka googlelta, jos et muuten löydä.

Ja sitten ne "syytön kunnes toisin todistetaan" vastaukset. Jännä homma tosin ettei muita pelaajia ole nimetty (ainakaan en ole huomannut).
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cube kirjoitti:
Kysymyksiä ei ole minulle esitetty, mutta kysymyksenasetteluhan on aivan typerä. Vai onko filmaus mielestäsi historiallisesti olennainen osa Ilveksen Pelikirjaa?

En tiedä, kysy Mika Arvajalta tai Mika Niemiseltä? Entäs kuuluko kaatuilu tsekkien, kuten Kurka, pelikirjaan?

Ja niin pitkään kun Italia ei ole ainut maa jalkapalloilussa jonka pelikirjaan nuo näyttävät kaatumiset kuuluvat niin en ala esittämään että olisin jotenkin erityisen närkästynyt asiasta. En pidä filmaamisesta, en Italiankaan tapauksessa mutta olen hiljaa hyväksynyt että jalkapalloilun maailmaan tuo näyttää saumattomasti kuuluvan. Vai onko sinulla antaa esimerkiksi joukkue jonka pelaajista kukaan ei koskaan filmaa?

Cube kirjoitti:
Omakohtaisesti voin sanoa, että olen jo kerran "hylännyt" erään suosikkijoukkueeni mielestäni vähän vastenmielisen pelitavan takia, eikä tekisi tiukkaa toistaa tuota temppua. (Toistuvasta alkukirjaimesta voitte yrittää päätellä mikä tämä joukkue oli.) En voi enkä halua toivoa menestystä joukkueelle jota en arvosta.

Rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä. Kuka meistä on täydellinen heittäköön ensimmäisen kiven.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Taze kirjoitti:
Missä kuopassa ei vielä ole kuultu Italian sopupeliskandaalista? Vaikka vielä seuraat futista, tai ainakin kommentoit. Ja miten Buffon skandaaliin liittyy? Kysy vaikka googlelta, jos et muuten löydä.

Tottakai minä olen kuullut ja vähän lukenut asiasta mutta se mitä minä asiasta olen jaksanut kiinnostua on se että tiedän Juventuksen ja AC Milanin olevan mukana sotkussa mutta en ole kuullut miten Buffon olisi erityisesti sotkeutunut tapaukseen. Enkä jaksa alkaa sitä myöskään itse etsimään joten jos se on niin vaikeaa kertoa niin antaa olla.

Taze kirjoitti:
Ja sitten ne "syytön kunnes toisin todistetaan" vastaukset. Jännä homma tosin ettei muita pelaajia ole nimetty (ainakaan en ole huomannut).

No niinhän se on aina näissä oikeudenkäynneissä. Syytön ja sillä sipuli jos syyttäjä ei pysty osoittamaan tarpeeksi faktoja syytteiden taustalle.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
flintstone kirjoitti:
Enkä jaksa alkaa sitä myöskään itse etsimään joten jos se on niin vaikeaa kertoa niin antaa olla.

Kele, vielä töiden keskellä pitää linkkejäkin etsiä. Noin 5 sekunnin Googletuksen jälkeen suht luotettava lähde, lisää löytyy helposti. Skandaalista loppupuolella, kuka uskoo Buffonia, kuka taas ei...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gianluigi_Buffon

Edit. toinen linkki, vähän eri kulmasta.

http://www.footballspectator.com/2006/05/12/buffon-in-illegal-betting-scandal/
 

Cube

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Vai onko sinulla antaa esimerkiksi joukkue jonka pelaajista kukaan ei koskaan filmaa?
Pitäisikö tämä tulkita niin, että mielestäsi on yhdentekevää filmaako silloin tällöin muutaman pelaajan toimesta vai systemaattisesti koko joukkueen voimin?

Kai mielestäsi myös SM-liigan kahvauskeskustelut ovat turhia? Kaikki kahvaavat. Jotkut vähemmän. Jotkut enemmän - mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska kaikki kuitenkin kahvaavat edes vähän?

flintstone kirjoitti:
Rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä. Kuka meistä on täydellinen heittäköön ensimmäisen kiven.
En katso olevani mitään velkaa urheilujoukkueelle, joten miksi pitäisi rakastaa silloin kun naama ei miellytä? Ei tässä aviopuolisoa itselleen haeta, vaan viihdettä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Taze kirjoitti:
Kele, vielä töiden keskellä pitää linkkejäkin etsiä. Noin 5 sekunnin Googletuksen jälkeen suht luotettava lähde, lisää löytyy helposti. Skandaalista loppupuolella, kuka uskoo Buffonia, kuka taas ei...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gianluigi_Buffon

Edit. toinen linkki, vähän eri kulmasta.

http://www.footballspectator.com/2006/05/12/buffon-in-illegal-betting-scandal/

Kiitos.

Buffonin tapauksessa kyse on siis Parman aikaisista (1995-2001) tapahtumista ja saapa nähdä mitä asian tiimoilta syyttäjä saa aikaiseksi. Tosin paskoja hommia nämä sopuilut aina on ja tuskinpa kyse on pelkästä savusta ilman tulta.
 

tuomto

Jäsen
flintstone kirjoitti:
Näin juuri, kohtuuton punainen mutta aika kohtuuton oli pilkkukin vaikkakin epäilen että italiaano ei tuosta aukeamassa olleessa avopaikassa olisi vetänyt turvalleen vaan se kompurointi kengurupakkiin oli ihan todellinen, se kuinka aktiivinen kenguru tuossa tilanteessa oli on sitten toinen asia. Näin Italiaa kakkosuosikkina pitävänä en tietenkään valita että Italia sai vähän lahjaksi pilkun kestettyään hienosti pitkän alimiehityksellä pelaamisen, aussit ei saaneet montaakaan kunnon maalipaikkaa vaikka se palloa selkeästi hallitsi, toisaalta Italia keskittyi niin tarkasti puolustamaan että 2.jaksolla Materazzin ulosajon jälkeen sillä ei käytännössä ollut kuin yksi puolittainen paikka ennen tuota pilkkuun johtanutta tilannetta.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että punainen kortti oli kohtuuton tuomio kyseisestä tilanteesta.

Mutta rankkari oli kyllä mielestäni jälleen kerran saapasmaan tyylisen oscarin arvoinen suoritus. Tuomari lähti mukaan ja oikeusmurha oli koettu. Australia olisi vähintäänkin ansainnut oikeudenmukaisen ratkaisun peliin.

Nyt rupeaa pikku hiljaa näyttämään siltä, että tuomareiden on koko ajan vain miellytettävä fifan herroja, jotta lisäpelejä tulisi. Tässäkin tilanteessa tuomarin oli vain näytettävä, että kyllä hän uskaltaa viheltää tiukassakin paikassa.

Totuuden nimissä kolmen hidastuksen jälkeen on todettava: Tilanteessa ei ollut virheen puolikastakaan, saatika virhettä.

Siitä olen myös eri mieltä kanssasi, että ausseilla ei muka ollut paikkoja. Paikkoja oli mielestäni paljon ja hyviä sellaisia...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Cube kirjoitti:
Pitäisikö tämä tulkita niin, että mielestäsi on yhdentekevää filmaako silloin tällöin muutaman pelaajan toimesta vai systemaattisesti koko joukkueen voimin?

Italialla on, ansaitustikin, filmaajan maine mutta minusta näissä kisoissa on nähty rankempaakin filmaamista kuin Italian esitykset on olleet ja tuo täällä puhuttanut kyseenalainen rankkaritilanne ei kyllä näyttänyt minusta selkeältä teatteriesitykseltä.

Cube kirjoitti:
Kai mielestäsi myös SM-liigan kahvauskeskustelut ovat turhia? Kaikki kahvaavat. Jotkut vähemmän. Jotkut enemmän - mutta sillä ei ole mitään merkitystä, koska kaikki kuitenkin kahvaavat edes vähän?

Filmaaminen on jalkapallossa niin yleistä, jopa putipuhtaiden engelsmannien joukossa että minusta on jotenkin aika yksisilmäistä polttaa hihansa nimenomaan Italian filmaamisesta. Italia ei edelleenkään ole minusta ollut näissä kisoissa se räikein ja teatraalisin kaatuilija.

Cube kirjoitti:
En katso olevani mitään velkaa urheilujoukkueelle, joten miksi pitäisi rakastaa silloin kun naama ei miellytä? Ei tässä aviopuolisoa itselleen haeta, vaan viihdettä.

Ja voihan aviopuolisoakin vaihtaa jos siltä alkaa tuntumaan.

Minä vain halusin painottaa että on aika turha sanoa että oman suosikin pelatessa pystyisi olemaan neutraalin puolueeton ja etteikö oman joukkueen tekemisissä (hiljaa) hyväksyisi myös jotain sellaista mikä toisen tekemänä saisi suuttumaan.
 
Viimeksi muokattu:

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
tuomto kirjoitti:
Siitä olen myös eri mieltä kanssasi, että ausseilla ei muka ollut paikkoja. Paikkoja oli mielestäni paljon ja hyviä sellaisia...
Haluaisin kuulla lisää näistä paikoista. Laskin ausseille kaksi hyvää paikkaa koko pelissä (1. puoliajalla maalin edestä Buffonin syliin, 2. puoliajalla Cahillin pusku. Jos jotain oli em. paikkojen lisäksi, niin on mennyt ohi.
 

Cube

Jäsen
tuuski kirjoitti:
Haluaisin kuulla lisää näistä paikoista. Laskin ausseille kaksi hyvää paikkaa koko pelissä (1. puoliajalla maalin edestä Buffonin syliin, 2. puoliajalla Cahillin pusku. Jos jotain oli em. paikkojen lisäksi, niin on mennyt ohi.
Miten olisi Chipperfieldin vetopaikka toisella jaksolla? Siitä ei maalipaikka ainakaan kauheasti parane ja parempi viimeistelijä olisi laittanutkin pallon varmasti reppuun.
 

Miguel

Jäsen
Cube kirjoitti:
Omakohtaisesti voin sanoa, että olen jo kerran "hylännyt" erään suosikkijoukkueeni mielestäni vähän vastenmielisen pelitavan takia, eikä tekisi tiukkaa toistaa tuota temppua. (Toistuvasta alkukirjaimesta voitte yrittää päätellä mikä tämä joukkue oli.)

Tepsi?

En voi enkä halua toivoa menestystä joukkueelle jota en arvosta.

Riippuu siitä, kuinka syvällä tunteet ovat. Jostain syystä otin jo pikkupoikana Azzurrin omakseni, ja pitäisin takinkääntämistä epäpyhempänä tekona kuin tämän kieroilevan joukkueen kannattamista. Kansana italialaiset ovat minustakin aika vastenmielistä sakkia - ylikriittistä, tekopyhää ja korruptoituneen yhteiskunnan osallisia. Osaan antaa kuuluvaa sapiskaa myös Italian futisjoukkueelle, mutta eikö se kuulu terveeseen kannatussuhteeseen?

Designer: Edelleen, katsopa se rankkaritilanne uudestaan ja mieti vielä huijaussyytöksiä. Toistan sanomani: Grosso näytti kaatuvan kutakuinkin yhtä paljon väsymystään ja kömpelyyttään kuin tahallisen filmaamisen takia.

Sitä paitsi ne, jotka ovat ylistäneet tapaa jolla voitto tuli, ovat ilmiselvästi provosoineet ylireagoivia anti-italiaanoja. Vertailukohdaksi kehotan menemään taannoisen HPK-Pelicans-ottelun viestiketjuun katselemaan, kuinka suoraselkäisesti monet heimoveljesi (sinäkin?) suhtautuivat Jalosen mailanmittaustemppuun.
 

HemmoP

Jäsen
Australialaispelaaja heittäytyy hyökkääjän eteen makaamaan ilman, että edes yrittää pelata palloa. Vastaava kuin maalivahdin kohdalla joka kaataa hyökkääjän heittäytymällä jalkoihin. Aivan päivänselvä rangaistuspotku.

Joka muuta väittää voi imeä peukkua kuin Totti tuulettaessaan rangaistuspotkumaalia.

youtubesta löytyy klippi josta voi vedellä analyysiä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Miguel kirjoitti:
Designer: Edelleen, katsopa se rankkaritilanne uudestaan ja mieti vielä huijaussyytöksiä.
Minun mielestäni kyseessä on filmaus, ja minun mielestäni filmaaminen on huijaamista. Eikä tähän ole oikein mitään lisäämistä paitsi ihmettely siitä, että mitä helkkaria sillä vuosien takaisella mailanmittausepisodilla on sitten tekemistä tämänkin kanssa...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
HemmoP kirjoitti:
Australialaispelaaja heittäytyy hyökkääjän eteen makaamaan ilman, että edes yrittää pelata palloa. Vastaava kuin maalivahdin kohdalla joka kaataa hyökkääjän heittäytymällä jalkoihin. Aivan päivänselvä rangaistuspotku.

Joka muuta väittää voi imeä peukkua kuin Totti tuulettaessaan rangaistuspotkumaalia.

youtubesta löytyy klippi josta voi vedellä analyysiä.

Toi youtuben clippi on laadultaan surkea, mutta jopa siitä näkee ettei pakki Grossoa kaada, mies enemmänkin kompastuu maassa makaavaan puolustajaan. Jos tuosta saa pakin heittäytymään hyökkääjän jalkoihin, niin lääkitystä kannattaa varmaan tarkastaa.

Ja jos toi oli päivänselvä rankkari, niin onpa kisoissa jäänyt vähän helvetisti rankkuja viheltämättä.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Taze kirjoitti:
Jos tuosta saa pakin heittäytymään hyökkääjän jalkoihin, niin lääkitystä kannattaa varmaan tarkastaa.
Mitähän siinä sitten tapahtui? Sanoisin tuon clipin perusteella, että pakki heittäytyy hyökkääjän jalkoihin. Kontakti tulee selällä/kädellä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
tuuski kirjoitti:
Mitähän siinä sitten tapahtui? Sanoisin tuon clipin perusteella, että pakki heittäytyy hyökkääjän jalkoihin. Kontakti tulee selällä/kädellä.

Kyllähän Grosso itse juoksi päin. Fiksusti sinänsä kalasti tuon rankkarin koska kontakti kyllä oli ja pakki tyhmästi syöksyi eteen.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
eagle kirjoitti:
Kyllähän Grosso itse juoksi päin. Fiksusti sinänsä kalasti tuon rankkarin koska kontakti kyllä oli ja pakki tyhmästi syöksyi eteen.

Minä kysyisin edelleen että kalastiko vai kompastuiko?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
HemmoP kirjoitti:
Australialaispelaaja heittäytyy hyökkääjän eteen makaamaan ilman, että edes yrittää pelata palloa. Vastaava kuin maalivahdin kohdalla joka kaataa hyökkääjän heittäytymällä jalkoihin. Aivan päivänselvä rangaistuspotku.

Nostaapa vielä röhnöttäessään kättään, jotta Grosson matka varmasti tyssäisi. Kuolevaa joutsenta tuosta ei saa kyllä mitenkään.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
eagle kirjoitti:
Kyllähän Grosso itse juoksi päin. Fiksusti sinänsä kalasti tuon rankkarin koska kontakti kyllä oli ja pakki tyhmästi syöksyi eteen.

Omituista ettei tunnettu taitopelaaja Grosso jaksa enää 95. minuutin kohdalla kiertää aussipakkia kun pallokin on hyvin kontrollissa.

Lisäksi kannattaa muistaa että englantilaiset ei koskaan filmaa, varsinkaan Gerrard.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Pakki heittäytyy peittämään laukausta/syöttöä ei jalkoihin, Grosso harhauttaa ja saa pallon ohi, mutta kaatuu pakin ylävartaloon. Käden "nosto" kaatumisen aiheuttajana on kyllä vähän kaukaa haettu, saatoihan Grossoon osua tuulenpuuskakin.

Väärin tuomittu joka tapauksessa.
 

Miguel

Jäsen
Designer kirjoitti:
Eikä tähän ole oikein mitään lisäämistä paitsi ihmettely siitä, että mitä helkkaria sillä vuosien takaisella mailanmittausepisodilla on sitten tekemistä tämänkin kanssa...

Minä näen voiton saavuttamisen herrasmiessäännön rikkomisella (vrt. filmaaminen) hyvin eiliseen peliin verrattavissa olevalla tapauksella. Samoin voittaneen osapuolen kannattajien leirissä on ollut molemmilla kerroilla samanlaista vahingoniloa. Sinähän kirjoitit: "Se kyllä vähän ihmetyttää, että niin moni Italian kannattaja on äärimmäisen tyytyväinen juuri siitä tavasta, jolla jatkopaikka saatiin. Ilmeisesti mentaliteetti on se, että voitto on hieno voitto vasta sitten, jos siihen liittyy huijaamista?" Kaipa minun oli ikään kuin pakko todistaa vertailukohdan avulla, että tapaus ei ole ainoa laatuaan. Varsinkin kun muistelin, että sinä kuuluit taannoin tuohon vahingoniloiseen joukkoon. Kävin tarkistamassa, muistin väärin.

Pahoittelen sivuraiteelle poikkeamista. Toivottavasti ei enää uudestaan tarvitse keskustella mailanmittaussäännön etiikasta, heh.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Taze kirjoitti:
Käden "nosto" kaatumisen aiheuttajana on kyllä vähän kaukaa haettu, saatoihan Grossoon osua tuulenpuuskakin.

Väärin tuomittu joka tapauksessa.

Jaa, käsivarteen ei voi siis kaatua?

Mutta, aika fifti-siksti tilanne. Omasta mielestä tuomari olisi ihan yhtä hyvin voinut jättää viheltämättä, mutta ei tuosta tilanteesta rankkari mikään maailman suurin vääryys ole, vaikka niin täällä on abaut seitsemän sivua itketty.

Ja ei, en ole Italiafani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös