Torstille
Kyllä muistan ja minusta sekin oli silloin väärin. Tällaisista pelaajista tietää, kuten Arakin on monta kertaa sanonut, mitä heiltä voidaan odottaa. Sen suhteen ei tule yllätyksiä, laatu on tasainen.
Juuri tämän vuoksi oli minusta täysin turhaa roikottaa Raipea leireillä mukana, jos hänen valintansa ei ollut varma. Mitään sellaista ei viime peleissä eikä muutoinkaan ole tapahtunut, joka olisi viime hetkellä voinut jostakin syystä kannan Raipen suhteen muuttaa.
Kuten jo ylempänä totesin, sai myös Juti uransa loppuvaiheissa paljon ansaitsematonta paskaa silmilleen. Eli meillä ei osata suhtautua näihin uraansa lopetusvaiheessa oleviin legendoihin kunnioittavasti, kuten erityisesti Kanadassa, mutta myös Ruotsissa, Tsekeissä , jopa Venäjällä. Suomalaisen jalkapallokulttuurin puutetta taas osoitti Zicon maalien vähentäminen 7 vuoden jälkeen.
Tässä ketjussa on tullut paljon paskaa minun päälleni, kun rohkenin tällaisen kannan ottaa. Surullinen olen siitäkin, koska sekin osoittaa samaa ajattelun kapeutta. Onko todella niin, että olen ainut tämän palstan kirjoittajista, joka suree Raipen kohtelua. Hengitän välillä ja olen kohtuullisen rauhallinen mutta pettynyt, sitä ei voi kiistää.
Totean vielä kerran, että perusteet Raipen rannalle jättämiselle olivat varmaan olemassa, mutta ei jukuliste tämmöistä miestä leiritetä turhaan kuukautta.
Selvää minusta on myös se, ettei jääkiekon MM-kisat voi herättää kovin intohimoista kiinnostusta, kun ne järjestetään joka vuosi, ellei satu olemaan omia suosikkeja joukkueessa.
Liput menivät jo, hyvä niin.