Kyllä se artsi on vaan niin, että nämä kisat voivat olla ehkä rahaoptimoidut kisojen mittapuulla, mutta imagotappio tulee olemaan niin suuri, että suomen jääkiekko kokonaisuudessaan ottaa tappiota.
Itse lukeuden varmaan niihin perinteisiin keskivertokatsojiin. Suosikkijoukkueeni on niin kaukana, että muutamaa matsia enempää en ole kaudessa katsellut, mutta olen kyllä äänekäs ja sinänsä innokas perusseuraaja, joka voi sitten nissä muutamassa ottelussa ainakin ostaa ne kalleimmat liput ja houkutella kaverit mukaan jne. Siis sitä katsomossa vaihtuvaa, mutta maksukykyistä perusporukkaa, joka ne sm-liigaseurojen rahat loppujen lopuksi aika isolta osalta tuo.
Nyt vituttaa tämä ylimielisyys niin perkeleesti, että koko kisoista ei kiinnosta muu kuin kummolalle vittuilu. En jaksanut edes avausmatsia katsella ja niin vähän harmittaa, että tuskin katselen muitakaan. Lisäksi ajatukset kääntyivät jo siihen, että koska pesiskausi käynnistyy. Taidan tänä vuonna seurata sitä sen parin kausittaisen ottelun sijaan useammin ja jättää ainakin ensi kauden sm-liigatkin käymättä.
Ja kun työkavereiden kanssa jutusteli, niin jäi kuva, että eipä taida paljoa heitäkään lätkämatseissa näkyä lähitulevaisuudessa.
No, katsotaan mitä tulevaisuus tuo, mutta minulla ei intoa enää ole koko kisojen seuraamiseen. Niin paljon vituttaa tuo ylimielisyys ja se, että täysin unohdettiin, että kenelle näitä kisoja oikeasti pelataan: niille 100 000, jotka viime keväänä itseni mukaan lukien oli espalla ja heídän kaltaisilleen. Enpä usko, että heistä on kuin kourallinen katsomoissa tänä keväänä.
Ja täytyy muistaa vielä yksi asia: kyllä ne pukumiehetkin ovat siellä kuitenkin nauttimassa kokonaisvaltaisesta kiekkoelämyksestä, jossa oleellinen osa on se tunnelma. Jos siellä hallissa ei sitten olekaan mitään tunnelmaa, voipi olla että aika nopeasti myös nuo sponssiporukat keksii muita kohteita. Hyvää ruokaa ja viinaa saa kyllä nautittua muuallakin ja jos se oheistuota on se kaltaistensa korkossa istuminen, niin jäänee lähinnä kiusaantunut fiilis, että "olisiko sitä itse pitänyt alentua huutamaan" jne.