Kovasti ihmetyttää, että Sami Kapasta tuolla roikotetaan. Itse olisin ottanut mieluummin Mikko Elorannan tuolle paikalla.
Eloranta oli vasen laitahyökkääjä, Kapasen pelipaikka on oikea laita. Katso vaikka wikipediasta, jos et muuten usko.
Kovasti ihmetyttää, että Sami Kapasta tuolla roikotetaan. Itse olisin ottanut mieluummin Mikko Elorannan tuolle paikalla.
Aika moni on hyökännyt Santalaa vastaan, mutta ajattelin sellaisen pointin nostaa että Tommi oli viimeisellä EHT:lla Suomen kärkialoittaj(i)a. Hän kävi erikseen poimimassa aloituksia omassa päässä ja voihan olla että häntä peluutetaankin tuossa 13hyökkääjän roolissa ikäänkuin spesialistina. Minusta Santala on aina ollut vähintään kohtuullinen maajoukkueessa, varsinkin kun vertaa häntä roolissaan Santalan vanhaan ketjukaveriin Miettiseen.
Minusta ei. Niillä on Jalosen kanssa HPK-ajoilta periytyvä YYA-sopimus; niin kauan kuin Jukka valmentaa niin Tommi pääsee mukaan. Kas kummaa kun ei ollut Vancouverissa, tosin sinnekin pääsi saunakaveri Miettinen paremman pelaajan (J.Jokinen) paikalle.Minusta Santala on aina ollut vähintään kohtuullinen maajoukkueessa
Niin siis Rinne pelasi viime kisoissakin ykkösvahtina vaikka oli pelannut pienessä kaukalossa koko kauden....
Taas se kuuluisa yksi taikasana on sumentanut suomalaisten järjenjuoksun lähes kokonaan. No mikä se sitten on. No NHL.
Joukkue ei aiheuta oikeastaan minkäänlaisia fiiliksiä, suuntaan tai toiseen. Pelaajat joita mielelläni seuraan ovat Aaltonen, Korpikoski (jonka uskon nousevan näissä kisoissa profiilipelaajaksi) Vatanen ja Osala. Muuten eritttäin HMV-porukkaa kaikin puolin. Mutta tuo nyt on vaan paras mahdollinen joukkue mikä saadaan kasaan. Eihän sille voi mitään, ettei parempaa ole tarjolla.
---
Tottakai tämä jengi (tämän kritisoinnin jälkeen) pelaa mahtavat skabat ja voittaa kultamitalin, Miettinen valitaan parhaimmaksi pelaajaksi, Kukkonen All-Star pakiksi, Santala vie pistepörssin jne..
Varmasti paras sarja NHL:llän jälkeen, mutta kaukana samasta tasosta.
Kautta aikojen surkein, värittömin ja EVVK jengi ever Suomelta kisoihin. Olisivat nyt ottaneet vielä Kari Jalosen sinne tekemään edes jotain.
Tällaista HVM jengiä ei uskoisi että Suomesta voi saada edes kasaan, mutta kyllähän sekin on mahdollista.
Pitäisikö pk-seudun lähettää oma maajoukkue jatkossa näihin kisoihin? Maalaisille varmasti mieluinen joukkue, mutta itse toivoisin kovuutta enemmän.
Vatasesta tulee miellyttävästi mieleen Ruotsalaisen Reksa. Kun jätkä on noin nuorena noin hyvä, millainen hän lienee 10 vuoden päästä? Toivottavasti saa pelata kohtuullisen ehjänä, eikä ura tyssää loukkaantumisiin.Sami Vataselle ei sitten mitään jämäroolia, niin kuin joku oli laittanut muutama posti sitten. Vatasen nousut ovat poikkeuksellisia miesmuistiin Suomi-kiekossa.
Jotain hyvää, mutta paljon kysymysmerkkejä. Mitä Tarkki tekee MM-kisaryhmässä? Itse olisin nähnyt mielummin Säterin kolmosveskarina.
Ihmettelen myös Ossi Louhivaaran poisjättämistä. Olin ihan satavarma, että Ossi saa jatkaa joukkueessa. Mielestäni Santalan ja Hyösen olisi myös voinut jättää pois.
Kolmosveskarin hommaksi kuitenkin jää osallistua joukkueen treeneihin ja tsemapata muita joten onko sillä nyt suurtakaan eroa kumpi noista sitä hommaa hoitaa. Ihmettelet myös Ossi Louhivaaran poisjättämistä? Oliko tuo vitsi?