Melko pitkälle ollaan Ck:n kanssa samoin ajatuksin liikkeellä, mutta sitä ihmettelen, että miten päädyit Komarovin sentteriksi työntämään? Eiköhän Leksasta ole enemmän hyötyä laidassa. Ja noin paha ei sentteripula kuitenkaan vielä ole, kun mainitsemiesi kolmen sentterin lisäksi on tarjolla vielä mm. Hytönen, Kontiola, Santala, Hahl ja mahdollisesti Filppula/Nokelainen.
Olet oikeassa, Komarov laitaan ja joku muu pelaaja 4. keskelle. Hytöstä en laittanut, koska kokoonpano oli oma "toivomus" ja jostain syystä en pidä Hytösestä, tämä siis on oma mielikuva. Toisaalta ei ole kovin realistista sanoa, että Hytönen ei olisi joukkueessa, sillä hän on ehkä kaikista Suomalaisista paras tuohon rooliin. Samasta paikasta tosiaan taistelee ainakin Hahl ja mahdollisesti Nokelainen jos vapautuu.
Jalonen tulee varmasti katsomaan Detroit/Phoenix kortin niin kuin joku sanoikin. Olisi kyllä lottovoitto saada Filppula mukaan kisoihin, jolloin meillä olisi kohtalaisen vahva ykköskenttä.
Vaikka ajan vahvasti joukkueen nuorennusta ja haluan paljon uusia naamoja joukkueeseen, niin silti muutamalla kokeneella MM-kisojen sotaratsulla olisi käyttöä kisoissa sillä nuorten sisäänajo joukkueeseen onnistuu parhaiten, jos siellä on mukana muutama jotka tietää miten homma toimii. Siksi tässä tilanteessa Sami Kapanen olis erinomainen valinta joukkueeseen vaikka jossain toisessa tilanteessa en häntä valitsisikaan jos päätös olis minulla.
Niin kuin täällä on jo moni muukin kirjoitellut, niin jättäisin nämä pelkät EHT-jätkät mielellään ulkopuolelle ja joukkueeseen valittaisiin hyvin tällä kaudella pelanneita MM-kisa kävijöitä ja nuoria oikeasti lupaavia ensikertalaisia tästä saataisiin aikaiseksi hyvä soppa.
MM-kisakävijät minun joukkueeseen (oletuksella, että Detroit tippuu):
Hyökkäys:
J. Jokinen
Filppula
Immonen
S. Kapanen
Miettinen
Pihlström
Komarov
(Hytönen)
(Hahl)
(Kontiola)
Puolustus:
Nummelin
Niskala
Kukkonen
Ensikertalaiset:
Hyökkäys:
Granlund
Enlund
Lehterä
Lucenius
Aaltonen
Hartikainen
Puolustus:
Vatanen
Heikkinen
(Jaakola)
(Kuukka)
(Lajunen)
(Järvinen)
Myös tuo Lajunen/Kuukka-osasto tuossa hieman hämmästyttää, mutta enpä ollut oikein huomannutkaan, kuinka huikeat tehot Lajunen tällä kaudella nakutti. 38 tehopinnaa on 22-vuotiaalle pakille mainio saldo. Lisäksi Lajunen on Hietasen ja Vatasen ohella vaihtoehto rightilta ampuvana pakkina ylivoimaan.
Kuukka pelasi loistavan kauden peruspakkina surkeassa Ilveksessä ja Lajunen tosiaan niin kuin mainitsit, teki aika mukavat pisteet noinkin nuoreksi puolustajaksi.
Silti tekisi mieli katsastaa huolella Ruotsiinkin päin, sillä usein tunnutaan länsinaapurin suomalaispelaajia näistä kaavailuista unohdettavan (niin kuin Lampinen juuri Voutilaisen osalta huomauttikin. Elitserienin pakkien pistepörssin top-8:sta löytyy hienosti neljä suomalaisnimeä: Pikkarainen (3., 11+32), Puistola (4., 13+26), Hietanen (7., 12+17) ja Niskala (8., 12+16). Pikkaraisella myös komea plusmiinus-saldo +19. Kovin helposti ei näitäkään jannuja tulisi kaavailuista unohtaa.
Kaikilla mainitsemillasi pelaajilla on varmasti hyvät mahdollisuudet joukkueeseen. Itse en kuitenkaan näe, että heistä olisi mainittavaa hyötyä maajoukkueen jatkuvuudelle ja siksi jättäisi muut ulos, paitsi Niskalan ottaisin kyytiin. Pikkaraisen olen nähnyt jo niin monta kautta pelaavan, että minua ei hänen pisteet hämää. Ihan uskomattoman huono ja surkea puolustaja, jonka en enää koskaan toivo pelaavan missään suosikkijoukkueessani, ellei hän ihan aikuisten oikeasti opi puolustamaan. Hankin peli näyttää siltä kuin häneltä puuttuisi toinen aivopuolisko kokonaan. Omalla listalla näistä EHT hyökkääjistä Salmelainen taas menee Voutilaisen edelle, koska on mielestäni asteen jos parikin parempi pelaaja. En silti ottaisi välttämättä Tonyakaan joukkueeseen vaikka lähellä se onkin (ennemmin ottaisin Salmelaisen kuin Miettisen, mutta tämä ei ole vaihtoehto).