Keltainen Jaffa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Leijonat, Jokerit
Ooppa rauhalline, olen puhunut irtonumeroiden myynnistä, en mistään irtonumeroiden mainoskokonaisuudesta...
Niin olet, mutta kun kysyin tuotoista ja dollareista, minä kaipasin vähän tarkempaa tietoa kuin että: "Nettimainos maksaa tuhansia euroja. Tuhansilla euroilla saa monta muutaman euron irtonumeroa.", jos saan hieman kärjistää, yrittämättä loukata. Joten jouduinpa sitten itse laskemaan kaipaamani kunnon arviot. Ei siinä mitään.
...Vaikka onhan tuo siihen mainostuloonkin verrattuna aika iso summa prosenteissa, etenkin jos otetaan huomioon että moni jutuista on samoja molemmissa.
Yllättävän iso summa, tosin taisin laskea aika yläkanttiin nettimainostulojen määrän. Silti, kaikista tuotoista arviolta noin 20-30% näköjään tulee nettisivuilta, mikä on enemmän kuin osasin ennen laskimen käteen nappaamistani odottaa.
Miten niin moni jutuista on samoja molemmissa?
--------
Tuosta klikkihuorauksesta vielä. Siihenhän kuuluu olennaisena asiana lyhyet uutiset ja paljon eri julkaisuja. Esim. joka päivä kaksi kolme "Katso tissit"-uutista, sen yhden sijasta.
Nythän UL tekee tämän klikkihuorauksen hieman "väärin". Pitkiä artikkeleja ja julkaisutahti on hitaanlainen. Verrattuna esim. sportti.comiin (joka ei liity klikkihuoraukseen), UL julkaisee netissä ehkä puolet vähemmän eri juttuja, pituudeltaan puolet pitempinä, noin arviolta. Lisäksi UL ei paljoa houkuttele klikkailijoita varmistuneilla siirtouutisilla, jotka ovat melko helppoja tehdä ja keräisivät jonkun verran klikkauksia.
Yrittääkö ne pirulaiset kerätä nettisivuilleen kävijöitä panostamalla itse leipätekstiin? Se on aivan oikein, mutta tähän taustaan ajateltuna äidinkieleltään kyseenalaiset, provosoivat ja jopa klikkihuorauksen "tapojen" osalta osin surkeat otsikot ovat vieläkin enemmän käsittämätön juttu.
Voisiko olla, että UL saa klikkauksia otsikoistaan huolimatta, eikä niiden ansiosta?