Pitää kyllä itsekin ihmetellä, miten on AnuSaukkosen taso voinut tippua näin paljon, vaikkei se koskaan korkealla ollutkaan. Kuka tahansa SM-Liigankin aneemisista monotoneista menisi paremmin. Tuntuu, että kaverilla on ylivoimaisia vaikeuksia keksiä mitään edes välttävästi mielenkiintoista sanottavaa, joten sitten hidastaa puhettaan ja kertoo ne harvat tilastofaktansa viiten kertaan sinne normaalin paskajargonin sekaan. Tähän vielä mahtava puusilmäisyys ja "lajituntemus". Eilen esitti 2+2 jäähyä vitosena varmaan koko erän ajan ja tänään ihmetteli, mitenkä se oma maali Suomelalle merkittiin. Ehkä Anuksen mielestä se olisi pitänyt merkata tälle latvialaiselle. Ehkä tämä on maikkarin salaliitto, vedetään niin päin vittua, että kelpaa jopa Antsa. /rant
Vähän noloa myöntää, mutta mä tajusin tässä viikonloppuna että Mertaranta selostaa yhä Maikkarille Leijona-pelejä. En tiedä mistä mutta jostain olin saanut jo kuvan Mertsin olevan historiaa.
Mun mielestä Maikkari (ja kenties Antero itsekin) spedeilivät tuon Mertarannan kanssa. Mertaranta oli Leijona-"joukkueen" kenties kirkkain tähti vielä vuosikymmenen alussa. Minäkin muistan liittyneeni johonkin FB-yhteisöön jossa vaadittiin kansalaisaloitetta sen puolesta että Mertaranta selostaa myös MTV:llä pelit. Antsa meni Maikkarille, mutta kanavan rahanahneet paskiaiset keksivät pistää Anteron pääasiassa vain maksumuurin taakse.
Mikäs Anteron merkitys on nyt vuonna 2018, eli noin 6-7 vuotta myöhemmin? Ei mikään! Minä kuvittelin kaverin jo lopettaneen. Siinä missä vielä kultaisen kevään 2011 jälkeen varmaan 90 % lätkää seuraavista suomalaista ei voinut kuvitella muuta vaihtoehtoa kuin Mertaranta, nykyään ketään ei enää Mertaranta jaksa kiinnostaa. Kummasti vain se ilmaispuolen eli "suurimman osan kansasta" kattavan puolen selostaja profiloituu pian kisoihin ja joukkueeseen. Ehkä asiaa vähän edesauttoi myös Maikkarin pellekulttuuri, minä itse olin ainakin ensimmäisten MTV-kisojen aikaan aistivinani että Mertaranta heittelee kebabkioskivitsejään ehkä vähän turhan ylikorostetusti. Veikkaan että kanavan johdossa on korostettu että keksi Antsa kuin liukuhihnalta sitten niitä hassutuksia. Nythän Mertarannasta on tullut vähän sellainen "vesakeskinen", eli henkilö jonka fanittaminen mielletään jopa juntiksi. Jos haluaa kahvipöydässä arvostusta, niin pitää haukkua Mertarantaa. Niin se vain homma kääntyy äkkiä katolleen. Yleisradion aikoina Mertarantaa haukkuivat lähinnä "lajiniilot".
Mika Saukkosta käy melkeinpä sääliksi. En tiedä millaista on olla vuosia "se paskempi selostaja". Mulla on vähän sellainen kutina että Maikkarilla myhäillään Saukkosen paskuudelle. Siellä kanavajohto nauraa Saukkosen onnettomalle selostukselle ajatellen että kyllä ne kohta ostaa maksupaketit kun ilmaispuolen selostus on silkkaa shaibaa. Eihän tuota Saukkosta muuten kukaan ruudussa pitäisi, ellei tarkoitus olisi vain antaa ilmaispuolen asiakkaalle mahdollisimman ikävä kokemus.
Asian hieman vierestä, hyvin on MTV tehnyt kaikkensa jotta MM-kisat saisivat oikein höntsäkisojen vaikutelman. Etenkin ilmaispuolen lähetykset tehdään kahta kättä heiluttamalla sen suuremmin ajattelematta, Saukkosta kehiin, studiot minimaaliset jne. Ilmaispuolesta tehdään tarkoituksella täysin onneton kapistus. Mertarannan käsketään harrastaa mukahauskaa hassuttelua, studioihin tuodaan (onneksi ei enää) kalapaita-Tameja, Nurminen laitetaan sähläämään kaikkea hauskaa ja oikein korostetaan sitä mielikuvaa että MM-kisat ovat kaksiviikkoinen vappumarkkina. Kaljaa, makkaraa ja pelleilyä.