Hoh-vitun-hoijaa, miten rasittavaa luettavaa tämä ketju. Taas. Milloin KHL-pelaajia on dissattu vaikka änärijätkiä tulisi mieluummin disautella, milloin Erkan inhorealistinen pelitapa on perseestä (vaikka se eilenkin sisälsi ihan hyvän määrän kiekkokontrollitekoja), milloin jalkeille on saatu todella paska joukkue joka ei olisi ansainnut voittaa eilen kenttätapahtumien perusteella ja niin edelleen. Uskomatonta. Aivan kauheaa perseilyä. Ansaittu kritiikki on ok, sitä olen itsekin antanut niin somessa kuin täälläkin, mutta jos negailutekstien takaa haistaa sellaista konkreettista agendaa kuin nyt muutamilla näyttää olevan niin aika kakalle haisevaa touhua kyllä. Only in Jatkoaika.
Hienoa venymistä joukkueelta eilen. Erkka pelaajineen on tekemässä mahdottomasta mahdollista. Joku osuvasti oli päätellyt että pelaajathan ne ovat Erkan toiveiden vastaisesti lähteneet pelitavalliseen vastarintaan. Vähän sama kuin TPS-osiossa joskus on kerrottu Jarkko Hattusen olevan TPS:n mestarijoukkueen 2010 kasaaja.
Itse näin eilenkin elementtejä siitä nopeasta kääntöpelistä, ja nopeat käännöt aiheuttivat maaleja molempiin päihin. Kummatkin jengit lähtivät ajoittain myös maltilla, itse kaipailisin toki Suomelta vielä vähän enemmän kiekkokontrollia ja malttia. Vaikka kaipaankin sitä, niin tuo Erkan pelitavan ylianalysointi on aikamoista trollailua nyt kun Suomi sillä pärjää. Ei muuten sekään yllättäisi että Suomen voittaessa kultaa se olisi mitä parasta Meidän Peliä vaikka se ei tuosta mihinkään muuttuisikaan. Takit kääntyy siinä missä tuloskäyrä muuttuu, se on tullut tutuksi tällä palstalla aiemminkin. Tällä hetkellä Erkka blendailee kiekkokontrollitekoja tuohon omaan nopeampaan pelifilosofiaansa ja eilinen näytti jo ihan ok:lle, vaikka Kanada vahvemman materiaalinsa mukaisesti toki jyräsi päälle suuren osan ottelusta. Oli miten oli, tämä pelitapahassuttelu tekee tästä(kin) keskustelusta todella polarisoitunutta koska agendat tuoksuu mailien päähän. Itse ainakin keskityn nauttimaan MM-lätkästä ja pitkästä aikaa todella tasaisesta lopputurnauksesta jossa tulokselliset yllätykset näyttelevät mukavan suurta roolia.
Ruotsi voisi tehdä temput ja kaataa Venäjän, niin saataisiin finaalissa revanssi Sotshin välierästä, olettaen että Suomi klaaraa Tshekin. Hieno lauantai tulossa.