Onko sinusta Jari Jääskeläinen maajoukkuehyökkääjä? Onko jokainen harkkamatsissa kerran pelannut pelaaja maajoukkuepelaaja? Siis sillä tasolla, että lehdet voivat viitata häneen moisella määreellä?
Faktuaalisesti ovat maajoukkuepelaajia. Toki parin pelin perusteella en nyt toimittajana lähtisi hekuttamaan maajoukkuepelaajana.
En kylläkään ymmärrä miten nämä Ohtamaahan ja Lajuseen liittyy. Lajunen on ollut neljänä kautena peräkkäin mukana Leijonissa EHT-tasolla ja Ohtamaa pelasi viime kaudella kaksi EHT-turnausta ynnä pari leiriviikkoa ja tällä kaudella kolme EHT-turnausta. Kyllä noita nyt on voinut hyvällä syyllä pitää maajoukkuepelaajina ennen viime viikonloppuakin.
Ahaa, ja sen takia Ville Lajunen kuuluu mm.kisoihin? Kun nämä viikonlopun pelit menivätkin niin kivasti.
Ei hän nyt hyvin pelannut. Syksyn Tshekin turnauksessa kylläkin pelasi hyvin. Ja edellisen kauden Ruotsin turnauksessa oli suorastaan loistava. Ei ole varmaan uusi asia, että koutsit seuraavat pelaajia vähän pidemmälläkin aikajänteellä.
Sitäpaitsi - kyllä. Pidän nuorten MM-kisoja kovatasoisempana kuin jotain harkkamatsia Latviaa vastaan. Toki itse voit hurrata miten Ville Lajunen dominoi Latvikas Lutkivikasta vastaan, mutta kyllä minä pidän Kanadan nuorten MM-joukkueen voittamista kovempana meriittinä ja haluaisin Rasmus Ristolaisen jonkun villelajusen sijasta kisoihin.
Milloin Ville Lajunen on pelannut Latviaa vastaan?
Minusta tuntuu lähtökohtaisesti oudolta, että joukkue, jossa yli puolet on KHL-pelaajia, olisi lähtökohtaisesti heikompi vastus kuin keskimääräinen vastus turnauksessa, jossa joku Mestis-Mäenalanen on ihan kurko.
Ajatusprosessisi ovat muuten mielenkiintoisia. Sanot ensin että Salomäki tai Huhtala eivät ole kovin hyviä alivoimapelaajia. Sitten kun sinulle huomatautetaan että itse asiassa he olivat Liigassa joukkueensa avainroolissa juuri alivoimalla toteat vain ettei sillä ole merkitystä. Millä sarjoilla ja kisoilla sitten on merkitystä?
Juuso Hietanen ja Petri Kontiola ovat KHL:ssä seuroissaan merkittävässä alivoimaroolissa. Siitä huolimatta he eivät ole sitä maajoukkueessa. Täten luulisi olevan ihan ymmärrettävää, että jonkun maajoukkuetason pelaajan iso rooli alivoimalla Liigassa ei tarkoita sitä, että hän olisi hyvä av-pelaaja myös maajoukkueessa.
Jere Sallinen on osoittanut EHT-tasolla olevansa vähintään kelpo laituri alivoimalle. Huhtalan ja Salomäen näytöt tältä osin ovat jääneet minulle ainakin hämärän peittoon.